Auteur Topic: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc  (gelezen 37012 keer)

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #100 Gepost op: 14-01-2018, 21:19:45 »
Ja, dat vroeg ik me ook al af: waarom zet niemand een joker in? Waren ze zich eigenlijk al bewust van Jean-Marcs vertrek? Maar waarom moesten ze dan toch die test maken en zich klaarmaken voor de executie?

Mischien een vraag voor de regie op de fandag.

We hebben toch niet gezien of ze een joker ingezet hebben? Meestal maakt een kandidaat eerst de test en legt daarna de joker neer en loopt weg. Nu hebben we niet gezien dat ze weg liepen bij de tafel. We weten het dus niet zeker.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #101 Gepost op: 14-01-2018, 21:44:09 »
Ik denk inderdaad dat diegenen die een joker in hebben gezet, die terug hebben gekregen. Beide zijn dan buiten beeld gebeurd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #102 Gepost op: 14-01-2018, 21:58:09 »
Volgens mij had Freek vier jaar geleden precies hetzelfde toch? Die zat in de Sofie-tunnel, terwijl Susan De Mol was...
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


in 2008 was ook zo'n legendarisch geval van het niet doorhebben tot de Mol voor je neus staat.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #103 Gepost op: 14-01-2018, 22:35:19 »
In 2007 zaten zelfs 2 van de 3 kandidaten in de finale ernaast... 8)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2018, 22:52:52 »
Even terugkomen op de theateropdracht en wat MissMollie daarover zegt.


Zeer interessant, naar mijn mening. Maar aangezien er per seizoen meestal meer opdrachten zijn, die bij een ''normaal'' verloop van het spel ''op de plank'' blijven liggen, acht ik het niet uitgesloten dat die theateropdracht misschien helemaal niet, of in een heel andere vorm in de aflevering (misschien wel in een van de volgende afleveringen) terecht was gekomen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #105 Gepost op: 15-01-2018, 04:30:55 »
Ik had ook al in de tweets van de mol-topic gezegd dat je misschien van achteren moet denken, Daar worden de bedoelingen van de tweets namelijk achteraf duidelijk.

Dat zou toch alleen opgaan voor de eerste tweet dan?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #106 Gepost op: 15-01-2018, 12:11:51 »
Ik ga de afleveringen nog eens bekijken om te zien of één van de 'vrouwenbeelden' die voorbijkomen in Tbilisi het bekende standbeeld Kartlis Deda is, of heeft iemand anders haar al ontdekt?
Zij zou een mooi symbool kunnen zijn voor een rustige, maar strijdbare en figuurlijk boven alles staande, 'koninklijke' vrouwelijke Mol.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #107 Gepost op: 15-01-2018, 14:28:02 »
Ik dacht het gisteren ook te zien, en wilde het zelf nakijken. Maar Felix heeft het al voor me gedaan.
Na een biecht van Jean-Marc is er een overgang waarin een schaduw zit verwerkt. Eerder kwam ik al met een theorie dat JM het mol-stokje misschien overgedragen heeft. Dit filmpje past wel bij die theorie (op 3m30s)


Ik heb alle kandidaten nog eens bewerkt.
Bij iedereen is er een vorm van de schaduwen te zien.
Bij Jan was dit duidelijk te zien.




Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #108 Gepost op: 15-01-2018, 14:30:31 »
Ik ga de afleveringen nog eens bekijken om te zien of één van de 'vrouwenbeelden' die voorbijkomen in Tbilisi het bekende standbeeld Kartlis Deda is, of heeft iemand anders haar al ontdekt?
Zij zou een mooi symbool kunnen zijn voor een rustige, maar strijdbare en figuurlijk boven alles staande, 'koninklijke' vrouwelijke Mol.
en dat is ze.

Die heb ik een paar keer voorbij zien komen. En waarom de drone bij haar blijft hangen?

Ik denk dat ze vaker in de afleveringen voorbij moet komen, om haar aan de andere witte dame te koppelen.......

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #109 Gepost op: 15-01-2018, 14:46:42 »
Ik ga de afleveringen nog eens bekijken om te zien of één van de 'vrouwenbeelden' die voorbijkomen in Tbilisi het bekende standbeeld Kartlis Deda is, of heeft iemand anders haar al ontdekt?
Zij zou een mooi symbool kunnen zijn voor een rustige, maar strijdbare en figuurlijk boven alles staande, 'koninklijke' vrouwelijke Mol.
Oei, en dat past me dan nét even te goed bij de verwisselde Koningin op het schaakbord om te negeren. 

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #110 Gepost op: 15-01-2018, 14:51:04 »
Dat zeg ik: ''....aan de andere witte dame te koppelen.....''

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #111 Gepost op: 15-01-2018, 15:12:41 »
In 2007 zaten zelfs 2 van de 3 kandidaten in de finale ernaast... 8)
Al in de allereerste serie (1999) zat finalist Robin er gedurende de hele serie naast.
Dat gezicht van hem toen zijn mol Wilmie in de halve finale eruit ging, onbetaalbaar!

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2018, 15:18:36 »
Dat zeg ik: ''....aan de andere witte dame te koppelen.....''
Ik besefte het net te laat met teruglezen ja, sorry! ::tandpastasmiley:: (Ik dacht in eerste instantie namelijk even dat je het daar juist over nog een ander vrouwelijk wit standbeeld had, naast de witte dame die op de stad neerkijkt zeg maar).

Oclay droeg deze aflevering wel een pet met een kroontje erop.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2018, 15:22:48 »
Sorry nergens voor nodig.


Stine, witte dame op D-1, gespiegelde ''deense'' vlag, een ''vrouwe justitia'' die prominent in beeld komt.


Nee hoor, Bodejos zit niet in een tunnel hoor.  ::trots:: ::trots::


Maar dit soort aanwijzingen laat zich iets te makkelijk koppelen.....

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2018, 15:28:21 »
Ik wil nog wel even zeggen dat de Witte Dame dus niet op D-een stond, maar op E-een. Hierdoor lijkt het me niet zozeer een hint naar een Deen (ondanks dat ik dat zelf had opgemerkt), maar het vooral aansluit bij alle wisselingen. Wellicht dat de Titel nog te maken heeft met de vorige afleveringen, maar het komt voornamelijk van het geldwisselen en het van plaats wisselen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2018, 15:35:40 »
Niet op D-1, terwijl ze daar wel hoort te staan.


Ja, met deze constatering stort de hele theorie in elkaar......

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #116 Gepost op: 15-01-2018, 15:41:47 »
Ja, ik bedoel te zeggen dat er waarschijnlijk maximaal maar 1 hint zit bij de omgekeerde stukken. En aangezien we meerdere verwisselingen/omkeringen hebben gezien, lijkt het mij logischer dat het zich daarbij aansluit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #117 Gepost op: 15-01-2018, 15:57:44 »
Overigens had ik op dat schaakbord in eerste instantie alleen ontdekt dat er drie pionnen ontbraken, En ik kon dat toen nergens aan koppelen.


Toch houd ik het schaakbord nog even in gedachte, wie weet, ''past'' het later wel weer.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #118 Gepost op: 15-01-2018, 17:35:55 »
Sorry nergens voor nodig.


Stine, witte dame op D-1, gespiegelde ''deense'' vlag, een ''vrouwe justitia'' die prominent in beeld komt.


Nee hoor, Bodejos zit niet in een tunnel hoor.  ::trots:: ::trots::


Maar dit soort aanwijzingen laat zich iets te makkelijk koppelen.....


En dan deed Stine ook nog de grote wisseltruc met kamersleutels met Ruben en Loes (te zien in de exclusieve beelden)...
Ik vrees dat ik nooit meer uit die Tunnel kom. :P

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #119 Gepost op: 15-01-2018, 18:29:18 »
Ik ga nog maar eens kijken. Wat een to-ta-le chaos. Heerlijk, maar ook verwarrend.