Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven  (gelezen 27055 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2018, 21:34:49 »
Heel sneu voor Ron.
En toch hoort het erbij....
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2018, 21:35:05 »
Erg sneu voor Ron, maar wel een waardiger exit zo, meer in de stijl van het programma.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2018, 21:42:05 »
Het zou mooier zijn geweest dat ze die 2000 euro alsnog zouden winnen als iemand bij Ron kwam.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2018, 21:45:56 »
Het zou mooier zijn geweest dat ze die 2000 euro alsnog zouden winnen als iemand bij Ron kwam.

Ja, maar dat is het spel uiteraard niet. ;) Werkelijk alles kost geld in dit spel. :)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2018, 21:47:41 »
Ik had het supercool gevonden als de 'juiste plek'. Niet in de loges was, maar bij Ron.  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2018, 21:48:00 »
Loes, Ruben en Bella zaten goed   (bron: Moltalk)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2018, 21:49:17 »
Weer typisch zo'n opdracht die van tevoren gedoemd is te mislukken. Het gaat al fout bij de eerste aanwijzing als iedereen besluit aan de wandel te gaan. "Er staat niets over mij, dan maakt het toch niet uit waar ik ga zitten." De mol weet natuurlijk verschillende manieren waarop het fout kan gaan, en zal er altijd op aansturen om dat voor elkaar te krijgen.

Als de kandidaten goed zouden hebben gezeten, dan zou de mol er voor hebben gezorgd dat er een sentimentele kandidaat toch naar Ron zou zijn gegaan om eventueel zelf nog te volgen voor de cruciale informatie voor de test. Omdat het nu niet nodig was kon de mol rustig blijven zitten en Ron laten gaan, omdat er geen geld in de pot zou komen.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2018, 21:50:21 »
@Swifty: ik kon ook alleen maar denken aan het storende effect voor het publiek. Mag hopen dat de kijkers een vrijkaartjes kregen voor een andere show.

Maar het waren wel drie gave opdrachten!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2018, 22:01:19 »
Het kan natuurlijk ook zijn dat deze hele show speciaal voor WIDM is ''ingevoegd'', en dat het niet veel uitmaakte wat er op het toneel gedaan werd.


En ja, ik hoop voor het publiek dat ze voor de echte show ook een toegangsbewijs hebben gekregen....

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2018, 22:02:27 »
Met wat ik na de opdracht weet, wil ik vooral zien wie aan het begin dacht dat het een goed idee was om mee te gaan verplaatsen terwijl dat niet de bedoeling was.

Het kan natuurlijk ook zijn dat deze hele show speciaal voor WIDM is ''ingevoegd'', en dat het niet veel uitmaakte wat er op het toneel gedaan werd.

Dat denk ik ook. Ik had deze week eens gezocht naar het toneelstuk in het Rustaveli theater tijdens opnametijd en ik vond geen bevestiging dat dit stuk gespeeld werd.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2018, 22:03:55 »
Ik had het supercool gevonden als de 'juiste plek'. Niet in de loges was, maar bij Ron.  ;D

Ik was heel teleurgesteld dat het niet zo was, dat vind ik toch wel een gemiste kans van de redactie.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2018, 22:06:39 »
Met wat ik na de opdracht weet, wil ik vooral zien wie aan het begin dacht dat het een goed idee was om mee te gaan verplaatsen terwijl dat niet de bedoeling was.

Ja dat is raar. Dan kan je daarna lekker de fanatieke kandidaat gaan uithangen, omdat je weet dat het toch fout gaat eindigen. Je hoeft zelfs Ron niet terug te halen (wat ik als Mol wel zou doen, áls iedereen goed zou zitten).

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2018, 22:07:51 »
Ik had het supercool gevonden als de 'juiste plek'. Niet in de loges was, maar bij Ron.  ;D

Ik zou dat dus superdom hebben gevonden als dat zo was. Het terugbrengen van een kandidaat hoeft niet per se geld te kosten, maar de cruciale informatie voor de test die hij meebracht is natuurlijk niet gratis. Bij wijze van gebaar is het dan zo dat de informatie wordt verkregen ten koste van de goede positie in de zaal. Ook leuker voor de mol, omdat die dan mensen kan verleiden om eventueel naar Ron toe te gaan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2018, 22:12:17 »
Ja dat is raar. Dan kan je daarna lekker de fanatieke kandidaat gaan uithangen, omdat je weet dat het toch fout gaat eindigen. Je hoeft zelfs Ron niet terug te halen (wat ik als Mol wel zou doen, áls iedereen goed zou zitten).

Dat is volgens mij wat gebeurd is. Een keertje door de gangen lopen, voor de rest de kat een beetje uit de boom kijken en op het einde de fanatieke kandidaat: "Nee, Ron komt niet terug, dat is een concurrent extra"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2018, 22:22:04 »
Dat is volgens mij wat gebeurd is. Een keertje door de gangen lopen, voor de rest de kat een beetje uit de boom kijken en op het einde de fanatieke kandidaat: "Nee, Ron komt niet terug, dat is een concurrent extra"

Dit vind ik ook een plausibel scenario. En het maakt Stine en Ruben wat minder verdacht omdat zij het duidelijkst overwogen om naar Ron te gaan. Al kan dat ook gespeeld zijn. Maar het risico was er dat Bella Ruben of Emilio Stine liet gaan.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2018, 22:30:26 »
De opdracht en de oplossing

Groen zit goed
Rood zit fout
Wit was goed geweest

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2018, 22:34:57 »
Interessant. En natuurlijk kan de Mol ook goed zitten, wetende dat anderen fout zitten en de opdracht mislukt.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2018, 22:36:43 »
Wat de kandidaten deden, was elk sms'je op zichzelf opvolgen, niet de aanwijzingen van alle drie tegelijkertijd. Vandaar dat het waarschijnlijk niet klopte op het einde.
Tell me what your telescope says

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2018, 22:36:54 »
Ik heb dus een overzichtje gemaakt omdat ik heel raar vond wat er allemaal gedaan en gezegd werd.
De bedoeling is om ALLE aanwijzingen te volgen van ALLE rondes, dan pas zit iedereen goed. Dat was niet het geval en dat ging meteen al fout  ::rofl::

Zie:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/11c7-OCZREcUsLlg69l3z8s_EVDP4lPiX9xdpQx8RjjU/edit?usp=sharing

Opvallend:
Ruben zat meteen al fout en had eigenlijk moeten verplaatsen terwijl hij zei dat dat niet hoefde.
Emilio zat eerst na de eerste ronde van aanwijzingen goed en ging daarna fout zitten
Jean-Marc en Simone zaten goed en gingen toen bij de laatste ronde fout zitten. Dit kwam welliswaar door Loes die naar hun logo ging samen met Jan om fout te zitten. Er werd gesproken dat zij op dezelfde hoogte links van Art moest zitten terwijl de aanwijzing alleen aangaf dat ze links van Art moest zitten.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2018, 22:43:14 »
Leuke opdracht, maar ik denk dat de mol hier al snel door had niks te hoeven doen.