Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven  (gelezen 27049 keer)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #40 Gepost op: 13-01-2018, 22:43:45 »
Ik heb het enkel op papier dus is hier lastig te laten zien.
De grote problemen zijn:
De groep van 3 moet verplaatsen t.o.v. het begin, wat een onnatuurlijk iets is.
Ze volgen idd, zoals Naty zegt enkel het huidige berichtje op.
Emilio en Bella, en later Simone (die daar ook blijft) gaan van onnodig van rechts naar links. De mol weet dat uiteindelijk de mensen die links zitten vast zitten en claimt zo misschien daar een plekje (Dit komt wel uit de subjectieve Simone-tunnel)

De goede plekken waren (vanaf het publiek en Art gezien):
Linksboven: Loes en Stine (Loes en Jan zaten daar)
Linksonder: Olcay, Emilio en Jan (Jean-Marc en Simone zaten daar)
Rechtsonder: Ruben en Bella (Olcay, Ruben en Bella zaten daar)
Rechtsboven: Jean-Marc en Simone (Emilio en Stine zaten daar)

Edit: het probleem wat we als publiek hebben is dat zij wss meer info hebben. Ruben citeert de hint: Loes moet links van Art op hetzelfde niveau, terwijl wij die laatste eis nooit op beeld te zien krijgen.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 22:49:02 door ajedrez »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2018, 22:45:52 »
Waarschijnlijk is de mol 1 van de kandidaten die in de eerste ronde iets moet doen, want daar gaat het al fout. Dus Ruben, Emilio, Loes of Stine. Ook Olcay en Jan wellicht. Even goed kijken naar de posities van deze kandidaten in andere opdrachten!  ::vergroot::
Meer L

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2018, 22:51:18 »
Leuke opdracht, maar ik denk dat de mol hier al snel door had niks te hoeven doen.

dit is vrij letterlijk wat stine zegt in een biecht toch???

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2018, 22:54:15 »
Leuke opdracht, maar ik denk dat de mol hier al snel door had niks te hoeven doen.

Inderdaad. Gewoon rustig toekijken. Het enige wat hier mogelijk uit te halen valt, is kijken wat nu de ideale startpositie en sms-positie van de Mol is. Die heeft de productie namelijk op voorhand helemaal vastgelegd.

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2018, 22:55:08 »
Dit was een opdracht waar de mol in principe heerlijk achterover kon leunen en de chaos op zijn beloop kon laten. Een opdracht zonder instructie vooraf en zonder overlegmogelijkheid. De kans dat zo'n opdracht goed gaat is nihil, zelfs als er geen mol zou zijn.
In het eventuele onverwachte scenario dat het toch goed dreigt te gaan, weet de mol dat r altijd nog de Ron-fsctor gaat komen en hij "twijfelende" kandidaten kan helpen/overhalen naar Ron te gaan om die @cruciale info voor de test" te krijgen. En we weten allemaal: informatie over de test is voor jandidaten echt veel waard!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2018, 22:58:01 »
Ik vind het wel jammer dat Ron helemaal geen invloed had op zijn eventuele terugkeer. Het enige wat hij kon doen is smeken en zielig kijken. Hier hadden ze iets slimmers op moeten verzinnen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2018, 23:05:11 »
Ik heb dus een overzichtje gemaakt omdat ik heel raar vond wat er allemaal gedaan en gezegd werd.
De bedoeling is om ALLE aanwijzingen te volgen van ALLE rondes, dan pas zit iedereen goed. Dat was niet het geval en dat ging meteen al fout  ::rofl::

Zie:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/11c7-OCZREcUsLlg69l3z8s_EVDP4lPiX9xdpQx8RjjU/edit?usp=sharing

Opvallend:
Ruben zat meteen al fout en had eigenlijk moeten verplaatsen terwijl hij zei dat dat niet hoefde.
Emilio zat eerst na de eerste ronde van aanwijzingen goed en ging daarna fout zitten
Jean-Marc en Simone zaten goed en gingen toen bij de laatste ronde fout zitten. Dit kwam welliswaar door Loes die naar hun logo ging samen met Jan om fout te zitten. Er werd gesproken dat zij op dezelfde hoogte links van Art moest zitten terwijl de aanwijzing alleen aangaf dat ze links van Art moest zitten.

Handig spreadsheet!
Het lijkt erop dat de kandidaten niet doorhaddden dat alle drie de opdrachten moesten kloppen.
Na opdracht 1 gaat iedereen goed zitten
Na opdracht 2 voert iedereen deze opdracht uit, niet meer rekening houdend met opdracht 1.
Opdracht drie wordt ook (bijna) goed uitgevoerd, niet meer rekening houden met opdracht 1 en 2.
Als ik naar het spreadsheet kijk, is er bij opdracht 3 wel 1 fout gemaakt: Olcay en Bella zitten naast elkaar. Verder heeft iedereen opdracht 3 goed uitgevoerd.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2018, 23:07:35 »
Handig spreadsheet!
Het lijkt erop dat de kandidaten niet doorhaddden dat alle drie de opdrachten moesten kloppen.
Na opdracht 1 gaat iedereen goed zitten
Na opdracht 2 voert iedereen deze opdracht uit, niet meer rekening houdend met opdracht 1.
Opdracht drie wordt ook (bijna) goed uitgevoerd, niet meer rekening houden met opdracht 1 en 2.
Als ik naar het spreadsheet kijk, is er bij opdracht 3 wel 1 fout gemaakt: Olcay en Bella zitten naast elkaar. Verder heeft iedereen opdracht 3 goed uitgevoerd.

Niet helemaal waar van opdracht 3. Ze zaten wel in dezelfde loge, maar Ruben zat er nog tussen (die daar volgens bericht 1 niet had mogen zitten :P )

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2018, 23:08:56 »
Stine had 2 opdrachten: hoger zitten dan Jan en op gelijke hoogte zitten met Jean Marc. Haar 'goed doen' van de opdracht hangt dus eigenlijk steeds ook van de andere kandidaat af, tenzij ze zelf beneden gaat zitten. Maar ze zit uiteindelijk boven, dus van haar kant uit 'goed'. Jan en Jean Marc zitten fout, waardoor zij ook fout zit.

Je kunt dit als Mol ook 'laten gebeuren' natuurlijk omdat je ziet dat de anderen fout gaan zitten. Anderzijds zou, als ze de mol is, het dus van de anderen afhangen of ze kan mollen of niet. Zouden ze haar als Mol die positie geven?

Ik word weer een beetje uit de Stine tunnel getrokken.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 23:12:12 door littlemindy »

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2018, 23:17:46 »
Ik heb dus een overzichtje gemaakt omdat ik heel raar vond wat er allemaal gedaan en gezegd werd.
De bedoeling is om ALLE aanwijzingen te volgen van ALLE rondes, dan pas zit iedereen goed. Dat was niet het geval en dat ging meteen al fout  ::rofl::

Zie:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/11c7-OCZREcUsLlg69l3z8s_EVDP4lPiX9xdpQx8RjjU/edit?usp=sharing

Opvallend:
Ruben zat meteen al fout en had eigenlijk moeten verplaatsen terwijl hij zei dat dat niet hoefde.
Emilio zat eerst na de eerste ronde van aanwijzingen goed en ging daarna fout zitten
Jean-Marc en Simone zaten goed en gingen toen bij de laatste ronde fout zitten. Dit kwam welliswaar door Loes die naar hun logo ging samen met Jan om fout te zitten. Er werd gesproken dat zij op dezelfde hoogte links van Art moest zitten terwijl de aanwijzing alleen aangaf dat ze links van Art moest zitten.

Heb je links en rechts niet omgedraaid? Emilio moet links van Art en zit uiteindelijk rechts..

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2018, 23:20:17 »
Heb je links en rechts niet omgedraaid? Emilio moet links van Art en zit uiteindelijk rechts..

Dit is zoals je kijkt vanuit het podium. Dan zit Emilio rechts van Art. Als je op Art's plekje zit dan zit Emilio links van Art.

Uitleggen is niet echt mijn sterkste punt  ::rofl:: ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2018, 23:28:34 »
Oké ik snap 'm  ::ok::

Vraag me af waarom Emilio na aanwijzing 2 ook verplaatst. Dat hoeft hij niet, hij zat daar goed. Simone komt uiteindelijk op zijn plek terecht, maar had ook voor de plek boven haar kunnen kiezen ipv de andere kant. Zij had wellicht wel het beste zicht op de plek waar Emilio zat vanuit de plek waar ze eerst zat (onderaan). Van daaruit heeft één van beiden misschien een wissel voorgesteld in gebarentaal? Beiden blijven verdacht in mijn ogen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2018, 23:32:57 »
Oké ik snap 'm  ::ok::

Vraag me af waarom Emilio na aanwijzing 2 ook verplaatst. Dat hoeft hij niet, hij zat daar goed. Simone komt uiteindelijk op zijn plek terecht, maar had ook voor de plek boven haar kunnen kiezen ipv de andere kant. Zij had wellicht wel het beste zicht op de plek waar Emilio zat vanuit de plek waar ze eerst zat (onderaan). Van daaruit heeft één van beiden misschien een wissel voorgesteld in gebarentaal? Beiden blijven verdacht in mijn ogen.

Dat komt omdat het door de groep aanvaard werd dat je mocht bewegen tijdens een ronde dat dat niet moest. 8 kandidaten hadden niet door dat ze de aanwijzingen moesten onthouden tot het einde en 1 Mol was daar ontzettend blij mee.

Tijdens ronde 2 was het al zo gebruikelijk om je te gaan verplaatsen als dat niet hoefde dat je niet meer kan besluiten of het mols is of onmols naar mijn mening.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2018, 23:35:24 »
Ik vind het wel jammer dat Ron helemaal geen invloed had op zijn eventuele terugkeer. Het enige wat hij kon doen is smeken en zielig kijken. Hier hadden ze iets slimmers op moeten verzinnen.
Dat is toch in de meeste gevallen waarbij iemand kon terugkeren zo geweest. Hoewel hij in dit geval volledig beperkt was tot gebaren en niet iemand kon overhalen met de belofte infomatie te delen.

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2018, 23:37:11 »
Nee, en het feit dat kandidaten zich zomaar gingen verplaatsen zonder dat de opdracht dat van ze vroeg maakt dat het na de eerste ronde al ongeveer mislukt was en de mol rustig achterover kon leunen. Als de kandidaten goed zouden zitten na de derde ronde, dan zou de mol alsnog medekandidaten hebben aangespoord om naar Ron te gaan, want gunfactor etc., en zo alsnog geld uit de pot hebben gehouden. Nu allemaal niet nodig, de mol heeft het vooralsnog makkelijk dit jaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2018, 23:40:02 »
Dat is toch in de meeste gevallen waarbij iemand kon terugkeren zo geweest. Hoewel hij in dit geval volledig beperkt was tot gebaren en niet iemand kon overhalen met de belofte infomatie te delen.

Ja, Richard en Tim die in kooien zaten konden tenminste nog face to face inpraten op de kandidaten. (Hoefde Tim niet eens te doen, die werd meteen zomaar bevrijd. Je moet ook een beetje mazzel hebben. ;D)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2018, 23:45:49 »
de pot staat ver in het rood: de Mol hoeft niets te doen!

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2018, 23:49:17 »
Dat komt omdat het door de groep aanvaard werd dat je mocht bewegen tijdens een ronde dat dat niet moest. 8 kandidaten hadden niet door dat ze de aanwijzingen moesten onthouden tot het einde en 1 Mol was daar ontzettend blij mee.

Tijdens ronde 2 was het al zo gebruikelijk om je te gaan verplaatsen als dat niet hoefde dat je niet meer kan besluiten of het mols is of onmols naar mijn mening.

Toch wil je als Mol als het even kan fout zitten lijkt me, om te voorkomen dat de rest (al is het maar per ongeluk) op het eind toch goed zit. Als het algemeen aanvaard is dat je gaat lopen valt dat immers toch niet op?
Emilio hoefde niet te verplaatsen na aanwijzing 2, hij kreeg geen (nieuwe) opdracht. Hij had dus geen enkele reden om te gaan lopen, tenzij er twee andere mensen op de plek waar hij zat moesten gaan zitten.

Omdat Stine en Emilio tot dusver mijn hoofdverdachten waren zoomde ik even in op hen en zie dan meer mogelijkheden bij Emilio om te mollen dan bij Stine. (en dit ook gebeuren).

Anderzijds is de kans dat iedereen door heeft hoe de opdracht moet terwijl er niet gecommuniceerd kan worden inderdaad uiterst klein, dus in die zin is het makkelijk om de mol hier een kandidatenrol te geven.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2018, 23:52:27 »
Toch wil je als Mol als het even kan fout zitten lijkt me, om te voorkomen dat de rest (al is het maar per ongeluk) op het eind toch goed zit. Als het algemeen aanvaard is dat je gaat lopen valt dat immers toch niet op?
Emilio hoefde niet te verplaatsen na aanwijzing 2, hij kreeg geen (nieuwe) opdracht. Hij had dus geen enkele reden om te gaan lopen, tenzij er twee andere mensen op de plek waar hij zat moesten gaan zitten.

Omdat Stine en Emilio tot dusver mijn hoofdverdachten waren zoomde ik even in op hen en zie dan meer mogelijkheden bij Emilio om te mollen dan bij Stine. (en dit ook gebeuren).

Anderzijds is de kans dat iedereen door heeft hoe de opdracht moet terwijl er niet gecommuniceerd kan worden inderdaad uiterst klein, dus in die zin is het makkelijk om de mol hier een kandidatenrol te geven.

Als Mol wil je een goede mix van kandidaatse dingen en molse dingen. Dit was zo'n opdracht waarbij je op het einde heerlijk met je vinger naar anderen kan wijzen. Bij de overige 2 opdrachten heeft de Mol toch meer moeite gehad.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #59 Gepost op: 13-01-2018, 23:55:14 »
Ik heb dus een overzichtje gemaakt omdat ik heel raar vond wat er allemaal gedaan en gezegd werd.


De overzichten van Naty en Jayc  hebben verschillende oplossingen, of zie ik dat verkeerd?