Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven  (gelezen 27015 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #80 Gepost op: 14-01-2018, 12:57:40 »
Is het toevallig dat een van de logés die gebruikt werden nummer 18 had?  ::vergroot::

Nee, als je ziet dat die loge er is, gebruik je die. ;D

En dan zitten wij hier: Is het een hint of spelen ze met ons?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2018, 12:59:55 »
Is het toevallig dat een van de logés die gebruikt werden nummer 18 had?  ::vergroot::

Hm, misschien een hint dat de Mol tussen de personen zit die uiteindelijk goed zou zitten in loge 18. Iemand heeft vast wel paraat wie dat waren? :)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2018, 13:04:05 »
Hm, misschien een hint dat de Mol tussen de personen zit die uiteindelijk goed zou zitten in loge 18. Iemand heeft vast wel paraat wie dat waren? :)

Beginsituatie: Emilio en Bella
Na wisseling 1: Stine en Olcay
Na wisseling 2: Emilio en Stine
Eindsituatie: Emilio en Stine

Correct: Jean-Marc en Simone

Volgens schema op pagina 4 van dit topic

Edit, plattegrond theater toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 13:05:38 door Enermol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2018, 13:07:02 »
Als dat klopt zou ik het best een sterke hint naar Simone vinden (nu Jean-Marc eruit is). Al de tweede 18-hint naar Simone als je ook het aanwijzen van M18 (met eventueel de drie stippen eronder als morsecode voor S) meetelt.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2018, 13:15:18 »
Vraagje: Kon deze opdracht wel voltooid worden? Ik bedoel, er waren duidelijke aanwijzingen om naast Art te zitten, maar aan het einde verwisselde Art toch met Ron? Art zat nergens meer.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2018, 13:18:15 »
Als dat klopt zou ik het best een sterke hint naar Simone vinden (nu Jean-Marc eruit is). Al de tweede 18-hint naar Simone als je ook het aanwijzen van M18 (met eventueel de drie stippen eronder als morsecode voor S) meetelt.

De vraag in de test was in welke loge de Mol aan het begin van de opdracht zat. Toen zaten Bella en Emilio in loge 18.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #86 Gepost op: 14-01-2018, 13:28:48 »
De vraag in de test was in welke loge de Mol aan het begin van de opdracht zat. Toen zaten Bella en Emilio in loge 18.

O ja, dat zouden ze ook zomaar als hint kunnen uitleggen...

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #87 Gepost op: 14-01-2018, 13:35:44 »
O ja, dat zouden ze ook zomaar als hint kunnen uitleggen...

Kreeg Stine de tickets niet als stapeltje overhandigd van Art? En begon zij ze willekeurig uit te delen?

In dat geval zou het wel knap zijn als je als mol in de loge komt die een hint zou zijn.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #88 Gepost op: 14-01-2018, 13:39:20 »
Kreeg Stine de tickets niet als stapeltje overhandigd van Art? En begon zij ze willekeurig uit te delen?

In dat geval zou het wel knap zijn als je als mol in de loge komt die een hint zou zijn.
"Thomas envelop nr 2". Stine kan natuurlijk ook de het gewenste ticket zelf houden.
(Niet dat ik Stine verdenk)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #89 Gepost op: 14-01-2018, 13:50:33 »
Kreeg Stine de tickets niet als stapeltje overhandigd van Art? En begon zij ze willekeurig uit te delen?

In dat geval zou het wel knap zijn als je als mol in de loge komt die een hint zou zijn.

Nee, de tickets waren naam en plaatsgebonden. Jan: "We kregen allemaal geplaceerde stoelen dus iedereen zat op een vaste plek, en ik werd samen naast Olcay neergezet".

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #90 Gepost op: 14-01-2018, 16:20:38 »
Ik heb dus een overzichtje gemaakt omdat ik heel raar vond wat er allemaal gedaan en gezegd werd.
De bedoeling is om ALLE aanwijzingen te volgen van ALLE rondes, dan pas zit iedereen goed. Dat was niet het geval en dat ging meteen al fout  ::rofl::

Zie:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/11c7-OCZREcUsLlg69l3z8s_EVDP4lPiX9xdpQx8RjjU/edit?usp=sharing

Opvallend:
Ruben zat meteen al fout en had eigenlijk moeten verplaatsen terwijl hij zei dat dat niet hoefde.
Emilio zat eerst na de eerste ronde van aanwijzingen goed en ging daarna fout zitten
Jean-Marc en Simone zaten goed en gingen toen bij de laatste ronde fout zitten. Dit kwam welliswaar door Loes die naar hun logo ging samen met Jan om fout te zitten. Er werd gesproken dat zij op dezelfde hoogte links van Art moest zitten terwijl de aanwijzing alleen aangaf dat ze links van Art moest zitten.

loes zit bij jouw "goede" opstelling nog steeds rechts van Art hoor ::rofl::
"niets is wat het lijkt"

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #91 Gepost op: 14-01-2018, 17:54:31 »
Beginsituatie: Emilio en Bella
Na wisseling 1: Stine en Olcay
Na wisseling 2: Emilio en Stine
Eindsituatie: Emilio en Stine

Correct: Jean-Marc en Simone

Volgens schema op pagina 4 van dit topic

Je kan ook zeggen M(ol)18 begint in loge 18 en eindigt daar. :)

Offline snolmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #92 Gepost op: 14-01-2018, 18:28:27 »
Ik vind Simone hier erg verdacht. Zij wordt door de productie bij goede uitkomst naar Jean-Marc gezet, die zoals nu ook is gebleken, erg emotioneel was. Zouden ze dat expres hebben gedaan zodat Simone Jean-Marc had kunnen overtuigen naar Ron te gaan?
Daarnaast zijn zij de enige die hoe dan ook bij elkaar zouden zitten. “Jean-Marc in dezelfde logé als Simone”. Dit had bijna niet fout kunnen gaan, dat zij samen zouden zitten! Bij de rest is het “niet naast”, “lager dan”, “zelfde niveau als”, etc.

Ik vond het wel opvallend

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #93 Gepost op: 14-01-2018, 18:47:45 »
Vond het ook een behoorlijk moeilijke opdracht. Is de uitkomst trouwens heel anders als je de opdrachten 1 voor 1 uitvoert, ten opzichte van deze als 1 opdracht te zien?

Wat Ron betreft zou hij een eerlijkere kans op terug keer hebben gehad als de groep vanaf dag 1 bij elkaar zou zijn geweest. Nu had niemand enige binding (misschien Loes uitgezonderd) met hem, dus ook geen reden om hem terug te halen. Overigens vind ik het op zich niet vreemd dat afgevallen kandidaten niet meer terug worden gehaald, zeker als dit later in het seizoen gebeurd.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2018, 01:51:42 »
Voor wie de oplossing nog niet snapt. Chris legt hier de oplossing rustig uit.  ::oink::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2018, 23:23:20 »
Ik vind het prachtig om te zien hoe de kandidaten de typische meh-face van Art na doen, aan het einde van deze opdracht. Met uitstek Loes, Ruben en Bella ::rofl::, maar ook Jean-Marc, Stine, Emilio en Jan zijn er gevoelig voor.

Alleen Olcay en Simone zijn er niet gevoelig voor. Misschien door de voorkennis van 1 van de 2?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2018, 23:39:40 »
Mooi om te zien, inderdaad, maar ik zie dat Simone toch wél een wenkbrauw optrekt, net als Art, alleen gespiegeld  ;)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2018, 23:48:53 door Marisa »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2018, 23:59:01 »
En loes alsof ze op haar lip Moet bijten Om maar niet te gaan lachen dat weer een opdracht niks heeft opgeleverd. Het kan allemaal nog.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #98 Gepost op: 16-01-2018, 08:52:39 »
Het enige wat de mol hier hoefde te doen was zorgen dat hij of zij sowieso verkeerd zat toch? Lijkt me vrij simpel. Denk dan ook dat degene die wel goed zaten sowieso de mol niet zijn.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #99 Gepost op: 16-01-2018, 09:14:40 »
Het enige wat de mol hier hoefde te doen was zorgen dat hij of zij sowieso verkeerd zat toch? Lijkt me vrij simpel. Denk dan ook dat degene die wel goed zaten sowieso de mol niet zijn.

Als de mol ziet dat 1 iemand verkeerd zat kan hij/zij zelf goed gaan zitten om minder verdacht over te komen