Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen  (gelezen 22840 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2018, 09:31:23 »
In deze opdracht kon de groep heel makkelijk de mol buitenspel zetten.
Als ze in het midden hadden afgesproken alleen de plus-bedragen te noemen, dan was bij een ander resultaat meteen duidelijk wie loog. Op die manier is er geen kans voor de mol.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2018, 09:38:48 »
Maar wel voor de nepmollen ;)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2018, 10:10:28 »
Ik snap niet waarom de positie van bakje 1 zo onduidelijk zou zijn. Het spel begint en je maakt je eerste bakje open, dat is dus jouw bakje 1. Dat geldt voor iedereen, dus alle bakjes 1 staan aan de buitenkant. Vervolgens zeg je tegen de anderen dat ze jouw bakje 1 moeten openen, dat dus dezelfde positie heeft als je eigen bakje 1. Dat ze dan een ander bakje openen, kan natuurlijk altijd maar bakje 1 wordt niet ineens bakje 4. De enigen die dat lijken te snappen zijn Olcay en Jan.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2018, 10:24:45 »
dank voor de mooie overzichten! als het overzicht klopt zoals hier staat van WIDMfan6 dan vind ik de combi van Jan/ Simone en Ruben/Emilio verdacht. Zij hebben namelijk dan de grootste kans om te mollen: aan de andere kant waar zij in moeten lopen staat in 1 rij 2x -500EURO. Dat betekent dat je daar het makkelijkst op kan aansturen en zeker veel min geld kan pakken.
Meer L

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2018, 10:35:24 »
Ja, ik vraag me ook af hoe dat in het overzicht van widmfan6 kwam. Het is niet gezegd.
Zoals ik al in mijn originele bericht zei: ik ben ervanuit gegaan dat voor beide groepen het spel gelijk was, en dat het spelbord dus gedraaid is voor de andere groep. Dit omdat dit voor alle uitspraken van de kandidaten mogelijk is. De rede dat in de rij van Jan in bakje 4 dus €750 zit, is omdat Ruben zei dat dit in zijn rij zo was.

Daarom is het des te opvallender dat Olcay én Loes over precies hetzelfde bakje beide zeiden dat er +500 in zat, maar er -500 werd uitgehaald
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2018, 11:28:32 »
Ik geloof dat in dit spel de mol altijd mingeld pakt. Dus Olcay en Jan sluit ik nu wel uit als mol. Hoofdverdachten zijn Simone,Emilio, Loes en Stine.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2018, 11:41:14 »
De enigen die dat lijken te snappen zijn Olcay en Jan.

Jan doet het net omgekeerd. Hij opent het bakje (3) waarvan Olcay zei dat er een groene vrijstelling in lag en hij denkt dat Olcay het had over bakje (2). Vandaar dat hij nadien Olcay verdacht begint te maken.

Olcay langs haar kant lijkt Stine inderdaad te corrigeren dat ze moeten tellen van buiten naar binnen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2018, 11:43:37 »
Als ik het overzicht op pagina 2 van dit topic lees, krijg ik sterk de indruk dat er weer 'gespiegeld' is. Van elke rij is er nog een zelfde?

Ruben - Jan
Emilio - Simone
Olcay - Loes
Stine - Bella

De Mol zal inderdaad mingeld pakken en aansturen op het pakken van mingeld. Verder best een flauwe opdracht. Kijk naar het rijtje van Ruben en Jan. Als iemand voor die rijen wil gaan, dan moet er een zwarte vrijstelling of een minbedrag uit. Als kandidaat zit je op beide niet te wachten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #68 Gepost op: 21-01-2018, 12:03:53 »
Zoals ik al in mijn originele bericht zei: ik ben ervanuit gegaan dat voor beide groepen het spel gelijk was, en dat het spelbord dus gedraaid is voor de andere groep.

Aha, daar had ik gisteravond laat over gelezen. Dat is inderdaad een zeer logische aanname.

Offline molletje28

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #69 Gepost op: 21-01-2018, 12:25:10 »
Kandidaten maken het zichzelf ook niet makkelijk. Er is veel verwarring met vanaf welke kant je begint te tellen.
Iemand die het in een schema wil zetten? Anders probeer ik het morgen zelf in kaart te brengen.

Inderdaad, wie heeft er een schema met alle bakjes, wat iedereen zei of niet en wat er uiteindelijk gekozen is?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #70 Gepost op: 21-01-2018, 12:26:14 »
Inderdaad, wie heeft er een schema met alle bakjes, wat iedereen zei of niet en wat er uiteindelijk gekozen is?

Seriously?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #71 Gepost op: 21-01-2018, 12:27:35 »
Inderdaad, wie heeft er een schema met alle bakjes, wat iedereen zei of niet en wat er uiteindelijk gekozen is?
Staan er al 2 van he? Lees even terug  ;)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2018, 12:27:53 »
 ::rofl::

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2018, 12:30:05 »
Het kan aan mij liggen.. maar toen ik de aflevering terugkeek viel me dit toch even op.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2018, 12:32:41 »
Het kan aan mij liggen.. maar toen ik de aflevering terugkeek viel me dit toch even op.


Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen idee waar je op doelt. Zou je het even toe willen lichten?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2018, 12:33:19 »
Het kan aan mij liggen.. maar toen ik de aflevering terugkeek viel me dit toch even op.
Ik zie niet wat je bedoelt
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2018, 12:34:12 »
Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen idee waar je op doelt. Zou je het even toe willen lichten?

Er staan inderdaad sporen in het gras op de plekken die aangeduid zijn, vermoedelijk van zware stukken die er lang gestaan hebben (en niet noodzakelijk van de WIDM-crew zijn)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2018, 12:36:19 »
Die zware stukken zijn natuurlijk van een buitenschaakspel die daar normaliter staat. Zo van boven bekeken lijkt het net zo'n schaakspel-4-variant, die je met 4 personen speelt, en het heeft dus de 32 stukken... zouden er niet 2 zwarte vrijstellingen zijn die de zwarte koning en dame voorstellen en dan 2 groene  die de witte moeten voorstellen? In elk geval 2 kleuren, en de spiegeling van een schaakspel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2018, 12:41:37 »
Die zware stukken zijn natuurlijk van een buitenschaakspel die daar normaliter staat. Zo van boven bekeken lijkt het net zo'n schaakspel-4-variant, die je met 4 personen speelt, en het heeft dus de 32 stukken... zouden er niet 2 zwarte vrijstellingen zijn die de zwarte koning en dame voorstellen en dan 2 groene  die de witte moeten voorstellen? In elk geval 2 kleuren, en de spiegeling van een schaakspel.
Of mens erger je niet.
Of gewoon een opdracht uit WIDM
Zijn we niet aan het doordraven met die schaakhint(?) Dat allemaal op basis van 2 stukken die (wellicht perongeluk) verkeerd stonden.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #79 Gepost op: 21-01-2018, 12:46:12 »
Zijn we niet aan het doordraven met die schaakhint(?) Dat allemaal op basis van 2 stukken die (wellicht perongeluk) verkeerd stonden.

Dit! ::rofl:: Maar het is best wel origineel gevonden allemaal. ::rofl::