Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen  (gelezen 22831 keer)

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #80 Gepost op: 21-01-2018, 12:46:25 »
IK bedoelde inderdaad de sporen in het gras. Het zou inderdaad om bepaalde voorwerpen kunnen gaan die hier voor een langere tijd gestaan hebben en daardoor een afdruk achtergelaten hebben. Zal wel niets zijn!  ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #81 Gepost op: 21-01-2018, 12:47:22 »
Maar BigBoots... jij bent juist de puzzelaar onder ons... ik dacht dat jij dit wel zou kunnen waarderen :o :-[ ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #82 Gepost op: 21-01-2018, 12:50:13 »
Er staan inderdaad sporen in het gras op de plekken die aangeduid zijn, vermoedelijk van zware stukken die er lang gestaan hebben (en niet noodzakelijk van de WIDM-crew zijn)
Dank  ::ok::
Ik zie het echter niet, mijn scherm is wellicht te klein.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #83 Gepost op: 21-01-2018, 14:43:15 »
Het kan aan mij liggen.. maar toen ik de aflevering terugkeek viel me dit toch even op.



Haha, leuk gevonden. Je zou kunnen zeggen de kant vanaf waar het gelezen moet worden is de plek waar de mol is.
Dat is als ik het goed heb de plek van Bella en Loes, Bella er uit > blijft loes dus over.  ::vergroot::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #84 Gepost op: 21-01-2018, 15:30:21 »
Psychologisch misschien een interessante opdracht, maar voor de 'gewone' kijker een opdracht waar je erg weinig mee kan. En ook nog eens weer veel mingeld helaas.

Opvallend: wat is jouw bakje 1. Toen het gisteren op tv daarover ging had ik gedacht: het eerste bakje vanaf het midden. (normaal gesproken begin je vanaf het midden/het centrum te tellen: zie de meeste huisnummers) Dan een aantal kandidaten die niks zeggen? Emilio is daarin voor mij het meest een kandidaat. Ik kan me niet indenken dat een mol zo zou doen.
En dan nog Olcay die eerlijk wil delen ??? en dus de zwarte vrijstelling weggeeft? Of ze is de mol (wat ik eerlijk gezegd nog niet kan geloven) of ze is een kandidaat die vreemde gedachtengangen over het spel heeft.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #85 Gepost op: 21-01-2018, 16:48:08 »
Ik denk dat laatste.  ::rofl::

Maar het kan ook zijn dat ze doet alsof ze nog steeds die zwarte vrijstelling heeft, naar de andere kandidaten, maar dat Stine hem dan echt heeft.

En eigenlijk, wat MOET je met zo´n zwarte vrijstelling? Een joker of een groene vrijstelling is veel waardevoller!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #86 Gepost op: 21-01-2018, 16:54:01 »
Hmmm.... het ligt aan mij, maar ik snap echt de lol van deze opdracht niet. Wat mij betreft zit er een niveau te veel in, waardoor je er als kandidaat, mol en kijker niet zo veel mee kan. De kandidaten die in eerste instantie met elkaar praten kunnen elkaar nl. niet controleren. Dus als Stine (bijvoorbeeld) tegen Olcay zegt dat ergens geld ligt, dan kan Olcay niet vaststellen of dat klopt. Vervolgens praten ze met het andere duo en voor hen is al helemaal onduidelijk wat nou de bron van de informatie is. Het enige dat je, in tegenstelling tot wat ik eerder schreef, zou kunnen zeggen is dat dat de Mol in principe niet voor enige vrijstelling zou gaan. Behalve natuurlijk als je met die vrijstelling iemand wil paaien. Wat dan weer verdacht is.

m0ll0m

NB: wat MOET je met een zwarte vrijstelling? --> in ieder geval niet weggeven als je zelf de vrijheid wilt houden om een eventueel nog te verkrijgen vrijstelling in te kunnen leveren op een door jou te kiezen moment....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #87 Gepost op: 21-01-2018, 16:54:51 »
Tuurlijk, een joker en een gewone vrijstelling zijn waardevoller, maar een zwarte vrijstelling is toch ook een machtig wapen. Je kunt immers jokers en vrijstellingen van anderen ermee te niet doen. Misschien qua macht wel een groter wapen dan de andere 2.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #88 Gepost op: 21-01-2018, 17:07:14 »
Ok, maar als je die dan geeft aan je bondgenote, dan kan je nog steeds bepalen wanneer die wel of niet ingezet wordt. ;)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #89 Gepost op: 21-01-2018, 17:20:10 »
Precies. Als Olcay te horen krijgt wanneer Stine hem gebruikt, is dit voor Olcay nagenoeg even waardevol als dat ze hem zelf had gehouden. Het macht=kennis voordeel heeft ze nu nog altijd aangezien anderen denken dat zij nog altijd de zwarte vrijstelling heeft. Daarom kan zij nog altijd kennis losweken bij anderen (Jan) die macht willen uitoefenen op wanneer de zwarte vrijstelling wordt ingezet. Haar actie maakt Olcay nu verdachter bij Stine; immers, de eerste gedachte is waarom een kandidaat in godsnaam de zwarte joker zou afgeven; dat moet toch de mol zijn. In werkelijkheid geeft Olcay dus niet zo heel veel macht weg en is het misschien wel een goede actie van haar. Moet echter Stine niet de mol zijn...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #90 Gepost op: 21-01-2018, 18:05:25 »
Tuurlijk, een joker en een gewone vrijstelling zijn waardevoller, maar een zwarte vrijstelling is toch ook een machtig wapen. Je kunt immers jokers en vrijstellingen van anderen ermee te niet doen. Misschien qua macht wel een groter wapen dan de andere 2.
Maar voor kandidaten zonder jokers en vrijstellingen is het juist gunstig als er een zwarte vrijstelling in het spel is. Ik snap de paniek wel, maar voor diegene zonder joker/vrijstelling (Loes, Olcay, Ruben) is het nu gunstig. Het brengt onzekerheid bij de rest waardoor ze misschien hun dingen niet inzetten of ze inzetten zonder dat het nut heeft. (Zie Bella die met een joker op zak naar huis kan.) Het kan natuurlijk wel veranderen in de toekomst als ze wel iets bemachtigen en de zwarte vrijstelling nog niet is ingezet..

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #91 Gepost op: 21-01-2018, 19:38:24 »
Precies. Als Olcay te horen krijgt wanneer Stine hem gebruikt, is dit voor Olcay nagenoeg even waardevol als dat ze hem zelf had gehouden. Het macht=kennis voordeel heeft ze nu nog altijd aangezien anderen denken dat zij nog altijd de zwarte vrijstelling heeft. Daarom kan zij nog altijd kennis losweken bij anderen (Jan) die macht willen uitoefenen op wanneer de zwarte vrijstelling wordt ingezet. Haar actie maakt Olcay nu verdachter bij Stine; immers, de eerste gedachte is waarom een kandidaat in godsnaam de zwarte joker zou afgeven; dat moet toch de mol zijn. In werkelijkheid geeft Olcay dus niet zo heel veel macht weg en is het misschien wel een goede actie van haar. Moet echter Stine niet de mol zijn...

Ik vond de interactie tussen Olcay en Stine nogal vreemd.  Maar om me tot Olcay te beperken:


Olcay die 'intuïtief' de zwarte vrijstelling wist te vinden ... die ze vervolgens aan Stine gaf omdat ze die 'verdiende'. 'Eerlijk delen'

Wat was de tegenprestatie?


Zoiets kwam ook in Moltalk naar voren, maar er werd toen geen mogelijke verklaring voor gegeven, als ik het me goed herinner. Die van jou klinkt logisch, maar is het *in theorie* ook mogelijk dat Stine Olcay al snel na de marktopdracht in afl. 2 had gegrilld en er toen achterkwam dat ze de mol was? ...zijn ze toen noodgedwongen een verbond met elkaar aangegaan?

Op zich niet vreemd dat als een van hen de mol is dat haar roomie dat dan heeft ontdekt. Zeker niet als Stine met haar mensenkennis de kandidaat van het duo is. Nu is het zo dat Olcay zo overdreven aan het mollen was dat velen haar naam al hadden doorgestreept, maar stel dat...


Gewoon een gedachtenkronkel. Schiet maar lek!  ;)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 19:41:05 door Amethyst »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #92 Gepost op: 21-01-2018, 23:09:22 »
Ja klinkt logisch! En even vanuit Stine = mol gedacht, kan het natuurlijk ook andersom zijn: dat Olcay Stine heeft uitgehoord en nu ‘weet’ dat ze de mol is. Dan heeft ze dus ook niet echt een molboekje nodig en verklaart haar genepmol, om de andere kandidaten van Stine af te houden ::jaja::

Waarom dan de ZV aan de mol geven? Misschien om haar reactie te testen...? En de mol zet natuurlijk het liefst die ZV niet in. Want inzetten zorgt voor een zuivere testuitslag en de mol wil juist met kandidaten overblijven die fout zitten en er in blijven door jokers, vrijstellingen ed...

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #93 Gepost op: 21-01-2018, 23:19:00 »
Over hoe de interactie tussen Olcay en Stine raar is: ik kreeg het idee alsof Olcay de ZV al aan Stine gegeven had, maar dat de productie aan hun vroeg om de overdracht ook nog even voor de camera te doen aangezien het toch wel een markant moment is.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2018, 00:04:06 »
Ik heb de reacties van de kandidaten nog even teruggekeken, op het moment dat Art uitlegt dat ze -1250 euro hebben verdiend met deze opdracht. De reactie van Olcay wijkt af van de rest van de groep: iedereen buigt zijn/haar hoofd iets naar beneden en kijkt omlaag wanneer ze horen dat ze -1250 euro hebben behaald. Olcay beweegt haar hoofd als enige niet; je ziet zelfs een kleine glimlach (heel kort) op haar gezicht op 35:12.
Misschien niets te betekenen, maar het viel mij wel op :)

Terugkijken: aflevering 3 minuut vanaf 35:05 tot 35:15.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2018, 00:16:29 »
Ik vond de interactie tussen Olcay en Stine nogal vreemd.  Maar om me tot Olcay te beperken:


Olcay die 'intuïtief' de zwarte vrijstelling wist te vinden ... die ze vervolgens aan Stine gaf omdat ze die 'verdiende'. 'Eerlijk delen'

Wat was de tegenprestatie?


Zoiets kwam ook in Moltalk naar voren, maar er werd toen geen mogelijke verklaring voor gegeven, als ik het me goed herinner. Die van jou klinkt logisch, maar is het *in theorie* ook mogelijk dat Stine Olcay al snel na de marktopdracht in afl. 2 had gegrilld en er toen achterkwam dat ze de mol was? ...zijn ze toen noodgedwongen een verbond met elkaar aangegaan?

Op zich niet vreemd dat als een van hen de mol is dat haar roomie dat dan heeft ontdekt. Zeker niet als Stine met haar mensenkennis de kandidaat van het duo is. Nu is het zo dat Olcay zo overdreven aan het mollen was dat velen haar naam al hadden doorgestreept, maar stel dat...


Gewoon een gedachtenkronkel. Schiet maar lek!  ;)

Dit is de enige reden die ik me kan bedenken!
Maar dan nog..... zou dit wel heul vroeg in het spel zijn?  ::oink::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2018, 09:45:23 »
Over hoe de interactie tussen Olcay en Stine raar is: ik kreeg het idee alsof Olcay de ZV al aan Stine gegeven had, maar dat de productie aan hun vroeg om de overdracht ook nog even voor de camera te doen aangezien het toch wel een markant moment is.

Zou maar zo kunnen. Dat moment zag er nogal gekunsteld uit.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2018, 10:16:18 »
Zou maar zo kunnen. Dat moment zag er nogal gekunsteld uit.

Ja, dat komt vaker voor, denk ik. Het blijft een vreemde actie, nagespeeld of niet.

Ook die biecht van Stine die eronder was gemonteerd ... dat ze daar een duo vormde met Olcay omdat ze die volledig vertrouwde (en de rest dus niet).

Zowel als mol of als kandidaat een opvallende uitspraak. Je kunt daar ook andere kandidaten testen, of net doen alsof je dat doet, als je de mol bent.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2018, 10:23:39 »
Ik denk dat het er gewoon puur mee te maken heeft dat je andere kandidaten zo kunt laten geloven dat Olcay de ZV nog heeft en dat je op die manier inderdaad informatie in kunt winnen bij ze of ze gewoon onzeker maken, terwijl uiteindelijk Stine de touwtjes niet in hadden heeft. Of misschien is Olcay bang dat deze anders uit haar tas wordt gestolen.. we hebben van die jaren gehad en deze groep zou dat best kunnen doen denk ik zo. Ik ga er vanuit dat part of the deal is dat Stine wel gewoon aankondigt bij Olcay als ze hem in wil zetten, zodat die erop kan anticiperen door geen eventuele jokers of vrijstellingen niet in te zetten. Ik zie dit als een hele leuke, slimme kandidatenactie.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2: Kwestie van vertrouwen
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2018, 21:27:37 »
Ik weet niet of dit al behandeld is, maar ben ik de enige die het frappant vind dat Emilio en Ruben samen een beetje doosjes zitten te openen terwijl de rest dat individueel doet?
Kan aan mij liggen hoor, maar ik begrijp het niet zo goed vanuit een kandidaten- of mol perspectief? Maar goed, daar heb ik dit seizoen wel vaker last van  ::rofl:: ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris