Lieve mede molloten en speurders, volgens mij wordt het uit zijn verband gehaald hier en gaan we te ver off topic. Nogmaals: stine is niet mijn mol, dit topic is niet bedoeld voor vergezochte hints én gemaakt om andere topics minder te vervuilen (daar kwamen telkens weer opmerkingen over schaken etc.) Schaken hoeft ook niet per se naar Stine te wijzen, het kan ingezet zijn als metafoor (de koning bijvoorbeeld van het veld). En dan weer linken naar een Jan (die als eerste gesignaleerd is door de kijker bij een schaakbord). Ook niet mijn mol, maar zo bedoel ik maar: het is niet eenduidig, en inderdaad misschien niet eens een hint.
Waarom dan wel dit topic? In 2017 was de World Cup Schaken in Georgie, en in maart rond de finale van WIDM 2018 is er ook een EK Schaken in Georgie. Dat zou een leuke link kunnen zijn eventueel, ook omdat het spel 'schaken' vergelijkbaar is met het spel WIDM (welke zetten ga je doen, hoe kan je de mol schaakmat zetten etc). Dit is dus gewoon een leuke manier om eens hierover te brainstormen, al is de kans klein dat er daadwerkelijk een hint in zit.
Mijn 'hints' naar het schaakspel:
- Schaakbord in aflevering 1, met wisseling van koning en dame (D1). Ja, dit bord staat altijd al daar, maar dan hadden ze kunnen besluiten het niet in beeld te brengen, waarom liggen de papieren hiernaast, en waarom niet op een koffietafeltje zoals bij de andere kandidaten
- Verwijzingen her en der naar het schaakspel: paarden, torens (ja dat is in elke aflevering, maar valt nu eenmaal op)
- Opdrachten zoals met auto's/ Pacman race: hierbij moeten de auto's schaakmat worden gezet, dan lig je uit het spel. Wat hierin ook opvallend is, is de timer die iedereen heeft. Dat zou kunnen verwijzen naar een schaakklok, die ook terugloopt en iedereen even veel tijd geeft voor het spel.
- Opdracht 'aanschuiven' in het theater, hier worden alle pionnen verzet gedurende het spel, 1 naar links, 1 naar boven etc. Stappen zoals op een schaakbord
- Bij het paragilden de vraag over de schaakspeler, die vals speelde
Ik geloof niet dat er 64 hints moeten zitten. Ook is het zeker vergezocht met sommige zaken, en kan ik nog wel 10 bullet points hier opnoemen. Waarschijnlijk is deze hele hint niet waar (nogmaals), maar soms is het gewoon leuk om te speuren, ook al blijkt het helemaal niks te zijn. Momenteel vind ik dat er in de topics (allemaal) soms een beetje cynisch wordt gedaan naar anderen, in mijn optiek is dit echt niet nodig, Laat iedereen lekker op zijn manier speuren. Zo vind ik het zelf heel leuk om puur en alleen naar gedragingen te kijken. Wat we uiteindelijk allemaal gemeen hebben: we houden van WIDM!