Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 56230 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #20 Gepost op: 30-01-2018, 23:21:17 »
Mooi geschreven, Heinz. Toevallig had ik net met een vriend een soort molduel tussen Simone (mijn verdachte) en Loes (zijn verdachte), en nu heb jij Stine ook mee laten strijden. Resultaat: ik blijf in de Simonetunnel, maar ik zorg er toch voor dat Loes en Stine vanuit mijn ooghoeken nog zichtbaar zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #21 Gepost op: 31-01-2018, 00:10:30 »
Als ik dat zo lees allemaal oogt het voor mij alsof er allemaal verdachte zaken van Stine overduidelijk in beeld zijn gebracht en van Simone de verdachte zaken wat sneller voorbij zijn geflitst. Ik denk dat Stine soort van Jochem is van vorig jaar die per ongeluk veel molt, maar wat er echt te dik bovenop ligt.
Elke fout en misstap van Stine wordt overduidelijk getoond, vooral in aflevering 1 al dat gestuntel van Stine en Emilio, manmanman.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #22 Gepost op: 31-01-2018, 00:15:32 »
Als ik dat zo lees allemaal oogt het voor mij alsof er allemaal verdachte zaken van Stine overduidelijk in beeld zijn gebracht .
Elke fout en misstap van Stine wordt overduidelijk getoond .

Hoe grappig.. dat gevoel heb ik juist bij Simone  ::)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #23 Gepost op: 31-01-2018, 01:49:24 »
Geweldig Heinz!

Je verwoordt exact mijn dilemma (hoewel ik stiekem ook Loes nog verdenk...)
Vooralsnog is Simone mijn verdachte nr. 1  ;)

We speuren verder!
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #24 Gepost op: 31-01-2018, 03:07:40 »
Goed bezig Heinz! Erg fijn dit topic  ::bravo::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #25 Gepost op: 31-01-2018, 04:30:04 »
Mooi opgezet Heinz!

Enkele mogelijke aanvullingen (aan jou of je er hetzelfde in ziet als ik).
1.1 Simone vraagt andere kandidaten nogal precies waar ze zijn, niet alleen het café maar ook het adres. Daar doet ze echter niets mee. Ze kijkt niet eens naar de stadskaart waar de anderen dan zijn en als Ron oppert dat ze elkaar moeten vinden, zegt Simone dat ze denkt dat ze samen moeten werken om bij de kluis te komen. Dus waarom vraagt ze naar locaties inclusief het adres? Wellicht als de kandidaten niet uitvinden dat ze in verschillende landen zitten, zij een duwtje in de goede richting kan geven? Of is het kandidaats dat ze alles opschrijft voor haar molboekje?

Simone vindt niet alleen de M18 hint,ze zet ook Bella op het goede spoor voor het wachtwoord, door te suggereren dat ze de kaart om moet draaien voor de landenkaart om daar op te puzzelen. Beide toch wel geniale ingevingen doet ze op het nippertje op tijd, iets wat het voor mij nog wat verdachter maakte.

Simone liegt tegen de groep dat ze geen geld verbeld heeft en Bella lijkt ook niet te weten dat zij voor 500 euro hebben gebeld. Stiekeme actie geweest?

2.1 Simone zorgt er voor dat de foto en het geld van elkaar gescheiden raken op de markt, waardoor het langer duurt voor het geld gewisseld kan worden. Simone geeft verwarrend compleet overbodige informatie. Bij de pindaman zegt ze bijvoorbeeld "we staan bij de pindaman. Het zijn trouwens walnoten maar dat terzijde".

2.3 Simone vertelt helemaal zen te worden van het graven

3.3 Simone meldt zich aan als dappere maar lijkt het niet zo geweldig te vinden in de lucht. In elk geval is ze lang niet zo enthousiast als de andere drie. (Ik geef toe, dat is maar hoe je er naar kijkt). Simone praat langer door haar eigen molcast heen dan de anderen doen, waardoor ze van haar eigen hoofdstuk een deel mist.

4.1 Dacht dat Stine wel duidelijk zegt dat het om witte sterren gaat.

4.3 Ik vind Simone erg voorbereid overkomen maar dit is zeker een kwestie van interpretatie

Enfin. Ik vind Stine wat meer goede acties hebben die kandidaats overkomen dan Simone. Ze communiceert steeds goed, beaamt ook Jan. Maar ik ben dan ook al een tijd overtuigd dat Simone de mol is :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #26 Gepost op: 31-01-2018, 09:11:24 »
Ik begin nu ook langzaam te denken dat Stine de mol is.

Hè hè, eindelijk. What took you so long?  ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #27 Gepost op: 31-01-2018, 10:14:36 »
Bedankt voor de reacties en opmerkingen! ::ok::

@cinner: Ik heb wat van je punten aan het overzicht toegevoegd bij opdrachten 1.1 en 4.1.

Maar bijvoorbeeld zoiets als dit:

2.1 Simone zorgt er voor dat de foto en het geld van elkaar gescheiden raken op de markt, waardoor het langer duurt voor het geld gewisseld kan worden. Simone geeft verwarrend compleet overbodige informatie. Bij de pindaman zegt ze bijvoorbeeld "we staan bij de pindaman. Het zijn trouwens walnoten maar dat terzijde".

Foto en geld zijn inderdaad gescheiden (heb ik nu wat duidelijker opgeschreven) maar hoe weet je dat Simone hiervoor gezorgd heeft? Volgens mij is dat niet duidelijk. (En de verwarring over de porto heb ik gecoverd met Loes' verwijt over een gebrek aan etherdiscipline.)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 10:22:15 door Heinz »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #28 Gepost op: 31-01-2018, 13:03:14 »
Wat is het lastig dit jaar. Ik heb Simone als mol maar de hints naar Stine zijn overweldigend. Toch maar switchen?  ???

Offline sarafouk1

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2018, 14:03:12 »
Wauw mooi overzicht Heinz! Ik wilde net zelf alle afleveringen gaan bekijken om Stine en Simone te observeren. Maar nu hoeft dat niet meer.  ;D. Helaas kan ik hierdoor Simone nog steeds niet afstrepen als mol of Stine...is maar net hoe je het bekijkt ;-).

Even een aavulling bij niets is wat het lijkt. Art zei dat de mol langs jullie allemaal gelopen is. Wat dus niet klopt, want de mol is niet langs Stine gelopen. Vind ik toch ook wel belangrijk om te noemen in het overzicht of niet?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 14:08:55 door sarafouk1 »

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2018, 14:08:35 »
bij de laatste test toen Simone hem in aan het vullen was zag je de camera naar de scherm gaan waar de Mol op stond, dit deden ze niet bij anderen
misschien een kleine hint?
dit viel mij tenminste wel op  ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2018, 14:10:39 »
Even een aavulling bij niets is wat het lijkt. Art zei dat de mol langs jullie allemaal gelopen is. Wat dus niet klopt, want de mol is niet langs Stine gelopen. Vind ik toch ook wel belangrijk om te noemen in het overzicht of niet?

Toegevoegd. :)

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2018, 17:09:19 »
Wow, mooi overzicht Heinz.  ::ok::
Ik hoopte dat dit overzicht mij zou helpen met kiezen tussen Simone en Stine, maar nu twijfel ik nog meer. Moldilemma i.p.v. duel wat mij betreft. :P  ???

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2018, 21:54:23 »
Mooi gedaan Heinz! Super!  ::bravo::

En dit is gelijk dan ook het bewijs: Er zijn twee mollen dit jaar.  ::hypocriet::
Mzahk hr cd lnk !

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2018, 21:59:54 »
Ik ga dan opeens zo hard lachen als het opeens Ruben is ofzo. Iedereen met mij eens dat het lastiger is dit jaar? Hoe fijn een keer echt speuren!!!!! Hoe was dat in de vroege seizoenen, vanaf welke aflevering zitten wij molloten vaak op het goede spoor?
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2018, 22:01:53 »
Ik ga dan opeens zo hard lachen als het opeens Ruben is ofzo. Iedereen met mij eens dat het lastiger is dit jaar? Hoe fijn een keer echt speuren!!!!! Hoe was dat in de vroege seizoenen, vanaf welke aflevering zitten wij molloten vaak op het goede spoor?

Dat hangt er vanaf hoe ver je terug gaat in de tijd. ;D We hebben een goed track record wat betreft de zaterdag-edities. ::rofl::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2018, 22:02:15 »
Ik neig op dit moment wel echt naar Stine, maar zeker ben ik absoluut niet. Voor mijn verdenking zou het fijn zijn als een van beiden afvalt :P

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2018, 22:39:33 »
Mijn complimenten voor het vele werk dat je hebt gedaan Heinz! Ik blijf nog bij mijn wensmol, de sprankelende Olcay. Ik vind Stine een beetje saai en Simone zie ik nog wel als molverdachte. Maar mooi hoor zo'n overzicht van de battle between your moles. ::ok::

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2018, 22:51:25 »
WOW! Wat een werk. Ook mijn hoofdverdachten. Toch verdenk ik Stine het meest.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #39 Gepost op: 31-01-2018, 23:09:32 »
Wow wat een fijn overzicht, misschien trek je me wel mijn tunnel uit! Ik zit al heel lang in de Simone tunnel maar kan een paar dingen niet rijmen. Bijvoorbeeld dat Simone twee mensen verdenkt die niet in de finale zitten volgens een spoiler. Maar ik ben ook niet echt overtuigd van Stine. Ik vind het inderdaad echt lastig dit jaar!