Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie  (gelezen 34405 keer)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #20 Gepost op: 10-02-2018, 23:06:32 »
Iemand wiens Georgisch toevallig bijgespijkerd is?  ::rofl::
Ik ben heel erg benieuwd wat er op dit briefje staat, wat naast een deur hangt die Ruben opendoet.



Mijn google translate skills zegen Massagekamer. Heel spannend met Ruben, maar weinig over de mol

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #21 Gepost op: 10-02-2018, 23:10:49 »
Precies. Ze wilde Jan aftroeven in die discussie.
Omdat ze Jan wilde overtroeven.

Hmm, dat is ook een goede interpretatie. Ik ga het nog keer terugkijken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #22 Gepost op: 10-02-2018, 23:21:46 »
Ik zag op de NLsite dat er een screenshot staat van een van de sleutelbossen. Daarnaast merkt iemand op dat de letters TE vervaagd zijn, waardoor de overblijvende letters het woord MOL vormen. Van wie was deze sleutelbos?


Hoe toevallig willen we het hebben?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #23 Gepost op: 10-02-2018, 23:24:45 »
Ik zag op de NLsite dat er een screenshot staat van een van de sleutelbossen. Daarnaast merkt iemand op dat de letters TE vervaagd zijn, waardoor de overblijvende letters het woord MOL vormen. Van wie was deze sleutelbos?


Hoe toevallig willen we het hebben?
Wie zat er ookalweer in 48? Simone? Dan is het de sleutelbos van Ruben.
Maar die is m.i. overduidelijk een kandidaat.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #24 Gepost op: 10-02-2018, 23:25:11 »
O.a. nummer 3 zit eraan. Olcay had volgens mij nummer 3. Dat was die kamer waar Ruben naar binnen wilde, omdat er twee jokers lagen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #25 Gepost op: 10-02-2018, 23:27:21 »
O.a. nummer 3 zit eraan. Olcay had volgens mij nummer 3. Dat was die kamer waar Ruben naar binnen wilde, omdat er twee jokers lagen.
Olcay had. Idd 3. En 48 nu je het zegt. Ze riep naar Simone dat ze 48 had  ::jaja::
Ik had het net mis dus. Alweer  :-[

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #26 Gepost op: 10-02-2018, 23:27:54 »
Het MOteL heb ik bij meerdere mensen eraan zien hangen. Geen directe hint denk ik.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2018, 23:32:04 »
Dan is het niets (maar ja, niets is wat.....)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2018, 23:32:48 »
Het MOteL heb ik bij meerdere mensen eraan zien hangen. Geen directe hint denk ik.
achterkant van de sleutelhanger. Voorkant stond het kamernummer.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2018, 23:36:17 »
Bij veel mensen waren de letters T en E vervaagd. Zo kan je het zien op een bepaald moment als Olcay en Ruben samen bespreken over kamer 3 (waar de jokers liggen). Maar bij de nabespreking zie je Ruben met 2 sleutels, waar die letters te veel vervaagd zijn.
Dus helaas is de MO..L geen hint, wss.
De hele opdracht op gelet, maar enkel die 2 gezien zo snel.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2018, 23:39:21 »
Ik heb ook snel een screenshot gemaakt van Ruben's sleutelbos.

Je ziet inderdaad dat 'TE'is weggevaagd net zoals op de sleutelbos van Olcay. Hoeft dus niet iets te zijn.

edit: Ik heb ook een slechte screenshot van Olcay's bos toegevoegd.
+ Jan toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 23:48:05 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2018, 03:35:53 »
Ze winnen het basisbedrag van 1500 euro niet, omdat niet alle deuren zijn geopend. Er wordt vooral door Simone de indruk gewekt dat dat komt door Stine die een deur niet opent. Maar Simone zegt in de biecht dat ze sleutel 87 heeft, dat is toch de sleutel waarvan Olcay denkt dat Stine de sleutel heeft?

Offline MolleMausie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2018, 08:43:19 »
Ik had het idee dat Stine de daadwerkelijke sleutelpositie had. Zoals ze ook zelf zei, ze hadden me nodig. Zonder haar konden de deuren met A en B niet open. Er zat immers nog een deur voor?

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #33 Gepost op: 11-02-2018, 10:09:52 »
Heb het nog eens opgezocht in de uitzending zelf, maar daar hoor ik dat inderdaad niet. Het as op 09 minuten en 37 seconden te zien. Bij nog terugkijken denk ik dat Stine het zegt?

Ik denk, maar weet het niet zeker, dat het uit de uitzending van moltalk zelf komt. Het zou Liesbeth of Jennifer kunnen zijn die de vraag "maar laat Simone nou geld liggen" stelt.

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #34 Gepost op: 11-02-2018, 10:13:06 »
De kamer waar Stine zich in bevond, was de kamer die tijdens de vragen van de quiz in de kick-off van moltalk er niet bij hoorde. Zou dit toeval zijn of een hint naar stine als mol?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2018, 11:14:50 »
Hoe wist Stine welk kamernummer ze had?

Omdat ze daar naar binnen is gekomen bij de start van de opdracht en blijkbaar goed/beter heeft opgelet dan de andere kandidaten vlak voordat ze binnenging. ;D
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #36 Gepost op: 11-02-2018, 12:27:19 »
Omdat ze daar naar binnen is gekomen bij de start van de opdracht en blijkbaar goed/beter heeft opgelet dan de andere kandidaten vlak voordat ze binnenging. ;D

Dat inderdaad of er was al iemand bij haar geweest met de verkeerde sleutelbos. Alleen kregen wij dat niet te zien.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #37 Gepost op: 11-02-2018, 12:38:16 »
Ik denk ook dat Olcay en Simone naar het nummer vragen om Ruben te testen, kijken of hij het juiste nummer noemt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #38 Gepost op: 11-02-2018, 13:16:07 »
Ruben vindt de envelop met de mededeling dat er in 83B geld ligt. In het screenshot hierboven heeft Olcay dat briefje met 83B. What happened? Waarom doet Ruben afstand van een briefje met info over geld? Omdat Olcay de sleutel heeft? Omdat hij liever geen geld pakt? Omdat hij liever jokers pakt? Een andere reden?

Hm... Bij nader bezien pakt Olcay het briefje gewoon af en gaat dan haar sleutels controleren. Simone heeft een 83, maar kan niet zien of er een A of B bij is. Dat zou betekenen, dat Olcay hier 83B eigenlijk wegmoffelt?

Stine natuurlijk verdacht door lang te blijven zitten, in eerste instantie ogenschijnlijk passief. Ruben en Jan minder omdat ze steeds informeren naar Stine, Simone en Olcay minder omdat zij uiteindelijk Stine bevrijden. Zo simpel zal het toch niet zijn?  ::rofl::

En in het kader van de dubbele dingen en spiegelbeelden? Waarom staan er in de kamer van Olcay twee spiegels op een kastje?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #39 Gepost op: 11-02-2018, 13:38:41 »
Het is blijkbaar zo opgebouwd:

1. Ruben bevrijdt Jan
2. Jan bevrijdt Olcay
3. Olcay bevrijdt Simone
4. Simone bevrijdt Stine

Pas dan kan denk het echte zoeken (naar bijvoorbeeld 500) beginnen.

De vetraging ontstaat al na de bevrijding van Jan. Olcay zit in 47A (zelf zegt ze overigens 48A, maar dat lijkt geen invloed op het verloop te hebben) en die sleutel heeft Jan. Ruben heeft het over 48 (kamer Simone, in het bezit van Olcay) en 44 (nooit meer terug gezien). Met beide kan Jan niets, want hij heeft ze allebei uiteraard niet. Daarna wijst Ruben Jan naar kamer 89. Vervolgens roept Ruben dat hij 88A heeft. Dat is leuk, want Jan heeft 88B. Ruben wijst Jan op geld in 83B, maar die sleutel heeft Jan niet. Vervolgens gaat Ruben roepend op zoek naar Stine. Hij houdt dat ook vol. Leuk en aardig, maar daarvoor moeten eerst Olcay en Simone vrij. Hierdoor lijkt Stine in beeld verdacht, maar het is Ruben die het eigenlijk verkloot.

We zien nog een ultieme poging vlak voordat Jan de kamer van Olcay vindt. Ruben zegt: "Jan, ga jij die kant op?" Jan antwoordt iets als: "Ja, maar ik hoor daar iemand." Ja, maar... Klinkt mij als... Nu even niet Ruben...

Tijd, tijd, tijd.

Jan begint als eerste weer over Stine. Lijkt me onmols. Zonder Stine blijven veel deuren dicht. Stine zegt zelf dat ze in 5 zit (werkt versnellend), Olcay roept dat om (versnellend) en Simone reageert (versnellend). Ruben by far de meest storende factor hier?
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 13:41:31 door Tarballs »