Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood  (gelezen 24696 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Gepost op: 10-02-2018, 10:30:32 »
Hier alles over de derde opdracht van aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 21:16:02 door Daisy »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2018, 21:18:30 »
Team S  ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2018, 21:48:26 »
Olcay wou als enige voor het geld gaan, waarom?

Hoe had de mol hier kunnen mollen, welk team was gunstiger? Het kleinere team?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2018, 21:52:19 »
Ik denk eigenlijk dat de mol niet gemold heeft.

Wat, dacht ik, Jan al zei - als je het geld groen maakt, in plaats van een naam, dan pakken de roodmakers daarna misschien jouw bord. Ik denk dat daadoor soort van de onuitgesproken concensus was: je speelt altijd de schermen weg. En er waren niet genoeg goede vragen in het groene team om nog geld te pakken.

(Ik vond het trouwens wel goed in balans qua groepjes. 3 mensen die 5 naamvakken konden groenmaken, vs. 2 mensen die 3 geldvakken konden roodmaken.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2018, 21:54:21 »
Wat was er met Stine tijdens de tactiekbespreking? Heeft ze gehuild, of heeft ze gewoon iets in haar oog? Ook het bibberende stemmetje waarmee ze zegt 'ik zou ook voor het scherm gaan'. Wordt ik gewoon heel nieuwsgierig van als daar geen verklaring bij is. Maar als het een huilbui was ook wel netjes om niet uit te zenden.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2018, 22:06:31 »
Wat was er met Stine tijdens de tactiekbespreking? Heeft ze gehuild, of heeft ze gewoon iets in haar oog? Ook het bibberende stemmetje waarmee ze zegt 'ik zou ook voor het scherm gaan'. Wordt ik gewoon heel nieuwsgierig van als daar geen verklaring bij is. Maar als het een huilbui was ook wel netjes om niet uit te zenden.


Dit viel mij ook al op plus dat ze twee keer geld rood maakte in plaats van een van de kandidaten rood maakte. Lijkt mij dat je als kandidaat juist de andere kandidaten rood wil maken om concurrentie weg te spelen. Als mol wil je natuurlijk geld weg spelen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #6 Gepost op: 10-02-2018, 22:10:06 »
Maar ja, als je een kandidaat wegspeelt, dan verspeel je ook de kans dat mensen voor jou een groen scherm binnen willen draaien.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #7 Gepost op: 10-02-2018, 22:10:52 »
Lijkt mij dat je als kandidaat juist de andere kandidaten rood wil maken om concurrentie weg te spelen. Als mol wil je natuurlijk geld weg spelen.

Dat denk ik eigenlijk niet. Het was afgesproken en voor alle anderen welkom als er voor de schermen werd gegaan. Wat dus wel verdacht was als Simone of Stine überhaupt een fout antwoord gaven; daarmee zouden ze geld wegspelen. Stine deed dit 2 x. Dat is het molste wat je kon doen in deze opdracht met deze afspraken in de groep. (Maar toch overtuigt ze mij niet als mol)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #8 Gepost op: 10-02-2018, 22:14:50 »
Wat mij opviel was dat toen Stine de eerste keer naar boven ging, het bordje linksboven half gedraaid was. Toen ze de tweede keer naar boven moest, zat het weer kaarsrecht. Was dat de wind? Of heeft ze kort een Molbiecht gedaan voor de camera ("Ik kan nu natuurlijk kandidaat X omdraaien *draait bord om*, maar ja... ik ben een lieve Mol natuurlijk") en daarna vergeten om weer terug te draaien ofzoiets? Ik vond het erg opvallend.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #9 Gepost op: 10-02-2018, 22:15:55 »
Olcay leek de laatste vraag opzettelijk fout te beantwoorden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2018, 22:17:19 »
Ik denk dat ze beide vragen wel wist. Maar geen zin had om andere kandidaten vrij te spelen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #11 Gepost op: 10-02-2018, 22:18:12 »
Olcay leek de laatste vraag opzettelijk fout te beantwoorden.

Ja. Ze speelt het spel hard en wil de Mol ontmaskeren. Simone is een van haar hoofdverdachten. Wegstrepen of haar reactie peilen kan Olcay allebei wat opleveren.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #12 Gepost op: 10-02-2018, 22:19:47 »
Maar ja, als je een kandidaat wegspeelt, dan verspeel je ook de kans dat mensen voor jou een groen scherm binnen willen draaien.

De mol boeit het scherm toch niet en de andere kandidaten konden niet weten of ze een scherm voor een ander of voor zichzelf zouden draaien.
Het komt wel lekker kandidaats over geld rood draaien om een andere kandidaat te redden maar ondertussen is het win win voor de mol minder geld verdienen en meer kandidaats overkomen.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #13 Gepost op: 10-02-2018, 22:20:32 »
Ik vond de vragen aan Stine moeilijke vragen, in vergelijking met de andere vragen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #14 Gepost op: 10-02-2018, 22:22:58 »
Ik vond de vragen aan Stine moeilijke vragen, in vergelijking met de andere vragen.

Dat vond ik ook. De enige andere vraag die ik niet uit mijn hoofd wist was die van Ruben, over wie mingeld uit de bakjes pakte. Die van Stine wist ik beide niet. Vind het dus niet heel vreemd dat ze het daar lastig mee had.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #15 Gepost op: 10-02-2018, 22:23:29 »
Ja. Ze speelt het spel hard en wil de Mol ontmaskeren. Simone is een van haar hoofdverdachten. Wegstrepen of haar reactie peilen kan Olcay allebei wat opleveren.

Ik denk dat als Olcay het antwoord wist, dat ze het zou zeggen en gewoon geld zou omdraaien. Maar das een pure gok

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #16 Gepost op: 10-02-2018, 22:35:42 »
Olcay kwam op mij niet over als iemand die de antwoorden echt niet wist. Vooral de laatste foute was verdacht.

Offline Maki16

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #17 Gepost op: 10-02-2018, 22:59:14 »
Olcay zegt streept de mol een woord weg, dat lijkt over haar te gaan. Ze streepte geen woorden weg?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #18 Gepost op: 11-02-2018, 00:11:38 »
Wat dus wel verdacht was als Simone of Stine überhaupt een fout antwoord gaven; daarmee zouden ze geld wegspelen. Stine deed dit 2 x. Dat is het molste wat je kon doen in deze opdracht met deze afspraken in de groep. (Maar toch overtuigt ze mij niet als mol)

Precies, Stine deed als enige wat een mol kon doen in deze situatie. Maar het mingeld omdraaien had dus geen consequenties? Ik dacht dat die vijf groene schermen dus min €2000 zou betekenen bij wijze van groepsvrijstelling? ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #19 Gepost op: 11-02-2018, 00:21:01 »
Er was geen mingeld. Er zou geld in de pot komen als corresponderende geldvlakken groen waren. Stine zorgde er dus hoogstens voor dat er minder keer 500 euro verdiend kon worden. Maar Olcay Jan en Ruben gingen toch niet voor geld dus dat had geen effect.