Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix  (gelezen 13737 keer)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #20 Gepost op: 25-02-2018, 14:18:12 »
Weet iemand welke muziek werd gezongen? Ik had het idee dat zeker de eerste groep een bekend Nederlands popliedje zong, maar ik kan er maar niet de vinger opleggen welk liedje het dan was.

Ik vond de opzet van de proef een beetje vaag: waarom bleef er 1 koor over? Wel mooi om te horen!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #21 Gepost op: 25-02-2018, 22:20:46 »

Ik vond de opzet van de proef een beetje vaag: waarom bleef er 1 koor over? Wel mooi om te horen!

Misschien was aanvankelijk acht groepen gepland maar heeft één groep zich verslapen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2018, 22:23:01 »
Ik dacht dat die 5 stond voor de Mol en dat de andere duo's dan sloegen op kandidaten duo's. Dus ik heb even mijn notities gepakt van aflevering 4, maar Loes was de 5e aan de tafel en de 5e bij het ziplinen. Dus dat was het niet.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2018, 22:25:27 »
In de vijfde aflevering viel er niemand af.
37: Bella en Simone waren een duo in aflevering 1
14: Ron en Loes waren een duo in aflevering 1
..
..
26: Jean-Marc en Stine: waren GEEN duo in aflevering 1. Weg theorie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2018, 22:27:11 »
In de vijfde aflevering viel er niemand af.
37: Bella en Simone waren een duo in aflevering 1
14: Ron en Loes waren een duo in aflevering 1
..
..
26: Jean-Marc en Stine: waren GEEN duo in aflevering 1. Weg theorie.

Die was bij 37 al weg, want ze konden niet weten dat Simone af ging vallen. ;)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2018, 22:49:35 »
rare spatie weer in de opdracht titel

En in 'opdrachttitel' ook ;)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2018, 22:58:00 »
::rofl:: true
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #27 Gepost op: 26-02-2018, 09:53:09 »
Ik vond de opzet van de proef een beetje vaag: waarom bleef er 1 koor over? Wel mooi om te horen!
Ik denk dat dit was om het moeilijker te maken, en de mol de kans te geven om de opdracht te doen mislukken. Dus zo van: wat doen we met dat ene koor dan, moet die niet worden toegevoegd, of misschien moet het toch anders etc. Mocht het zo zijn dat ze echt een hint hebben zitten in de zang (zoals Molcay zang), dan kan dit ook een reden zijn. Het is in ieder geval opvallend.
Meer L

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #28 Gepost op: 26-02-2018, 11:01:13 »
Weet iemand welke muziek werd gezongen? Ik had het idee dat zeker de eerste groep een bekend Nederlands popliedje zong, maar ik kan er maar niet de vinger opleggen welk liedje het dan was.

Ik vond de opzet van de proef een beetje vaag: waarom bleef er 1 koor over? Wel mooi om te horen!

Ik heb het fragment 10 keer opnieuw beluisterd.
van alle nummers heb ik maar bij 1 nummer het idee gehad dat ze een Nederlandse tekst zongen. heel toevallig was dit nummer 5 (wat dan ook direct de reden is dat deze over zouden blijven)
het irritante is dat ze zo snel doorlopen of er dwars doorheen praten, dat ik van de tekst niet veel meer kan maken dan "he daar, he daar"
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 13:23:05 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #29 Gepost op: 26-02-2018, 20:34:09 »
Meest verdachte wat een Mol hier nog kan hebben gedaan is dat Olcay 5 bij een ander duo wilde samenvoegen, dan waren gelijk 2 combinaties fout.

Jan & Olcay vinden in ieder geval 2 & 6 als ze erlangs lopen, maar als ze dan weer bij elkaar komen maakt Jan er 2 & 5 van, waar iedereen blijkbaar in mee gaat. Het Ruben die uiteindelijk dat weer verbeterd. Vreemd, aangezien ik hem juist wilde gaan verdenken nu.
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #30 Gepost op: 26-02-2018, 21:11:45 »
Ik heb het fragment 10 keer opnieuw beluisterd.
van alle nummers heb ik maar bij 1 nummer het idee gehad dat ze een Nederlandse tekst zongen. heel toevallig was dit nummer 5 (wat dan ook direct de reden is dat deze over zouden blijven)
het irritante is dat ze zo snel doorlopen of er dwars doorheen praten, dat ik van de tekst niet veel meer kan maken dan "he daar, he daar"

Vond het klinken als mannen die willen te kaapren varen moeten mannen met BAARDEN zijn. JAN Piet Joris en Corneel. En dan weet je nog niet wie de mol is. Olcay wordt wat onwaarschijnlijk. Of moeten we dit maar gewoon omdraaien dit seizoen. Alles wat ergens naar wijst dat is niet naar de mol.

Eerste regel van 3 en 7 mammeloe moeja.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 21:27:12 door foxhunter »

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #31 Gepost op: 26-02-2018, 22:24:14 »
Meest verdachte wat een Mol hier nog kan hebben gedaan is dat Olcay 5 bij een ander duo wilde samenvoegen, dan waren gelijk 2 combinaties fout.

Jan & Olcay vinden in ieder geval 2 & 6 als ze erlangs lopen, maar als ze dan weer bij elkaar komen maakt Jan er 2 & 5 van, waar iedereen blijkbaar in mee gaat. Het Ruben die uiteindelijk dat weer verbeterd. Vreemd, aangezien ik hem juist wilde gaan verdenken nu.

Ruben was ook degene die opperde om 5 los te houden van de rest. Maar misschien wist de mol de juiste combinaties niet. Jan en met name Olcay hebben ook geld gepakt op momenten dat ze het ook konden laten dus het hoeft niet alles te zeggen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #32 Gepost op: 26-02-2018, 22:47:20 »
Maar misschien wist de mol de juiste combinaties niet.

Daar geloof ik niet in. De Mol heeft dit soort voorkennis normaal gezien wel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #33 Gepost op: 27-02-2018, 07:28:46 »
Olcay was hier gelijkgestemd met het eerste koor. Ze kon er wel uren naar luisteren. Bij dit koor werd in zang Olcay gehoord.  Olcay wil tot 2 keer toe nummer 5 ergens anders bij indelen. Olcay haalde 4 en 5 door elkaar, maar wordt gecorrigeerd door Jan. Van mannen met baarden was alleen Ruben een zekerheid dat hij eem baard heeft en het is ook alleen maar de 1e regel die klinkt als.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 07:32:36 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #34 Gepost op: 27-02-2018, 11:36:51 »
Vond het klinken als mannen die willen te kaapren varen moeten mannen met BAARDEN zijn. JAN Piet Joris en Corneel.

Ze zingen volgens mijn gewoon hun eigen mooie Georgische repertoire  ;) al heel lang...

https://www.youtube.com/watch?v=0_Gf0BD5Xpg

edit:
lied 3-7 is Mamli Mukhasa
lied 1-4 twijfel nu toch

vermoed dat 2-6 en 5 ook traditionele Georgische folksongs zijn, maar met 'heda heda' en 'hara hara' kom ik niet ver...
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 14:40:32 door Mollem »

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #35 Gepost op: 27-02-2018, 19:12:44 »
Ik hoor het eerste koor zingen Ruben is vandaag de Mol. direct na de biecht van Olcay aan. Het begin van de opdracht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #36 Gepost op: 1-03-2018, 07:32:16 »
Bij het eerste lied was Olcay gelijk gestemd. Ze vond het zo mooi dat ze er wel wilde blijven staan. er werd immers Olcay gezongen. Er werd gezongen over Geluk. Olcay was gelukkig gestemd en dat meteen (gelijk) aan het begin van de opdracht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #37 Gepost op: 1-03-2018, 10:33:06 »
Ik wil er nog een gedachte ingooien waar iemand anders mogelijk graag mee aan de slag gaat:

MIX wordt afgezonderd en dat is in Romeinse cijfers 1009. Geen van de kandidaten verjaart op 10/09 of 09/10 dus daar valt weinig eer te behalen.

Anderzijds is 1009 wel de helft van 2018... Daar kan ik voorlopig niets mee. ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #38 Gepost op: 1-03-2018, 12:58:20 »
Ik wil er nog een gedachte ingooien waar iemand anders mogelijk graag mee aan de slag gaat:

Met je permissie :). Ik vind hem goed gevonden. (Zat zelf te denken aan M-1-kruis erdoor, net als bij de poster op de muur in de vorige aflevering. Maar dat kan makkelijk weerlegd worden met M-1x).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Geluids mix
« Reactie #39 Gepost op: 1-03-2018, 13:44:12 »
Ik wil er nog een gedachte ingooien waar iemand anders mogelijk graag mee aan de slag gaat:
MIX wordt afgezonderd en dat is in Romeinse cijfers 1009. Geen van de kandidaten verjaart op 10/09 of 09/10 dus daar valt weinig eer te behalen.

hihi soms levert een domme google-zoek wel iets grappigs op (waar je niets mee kunt):  "geluid + 1009"  = https://soundcloud.com/beeldengeluid/veenmol

 :-X  ;D