Auteur Topic: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben  (gelezen 18512 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #20 Gepost op: 25-02-2018, 18:57:46 »
Trouwens bij follow the money klopt 8.3 niet.

Er waren vijf kokers bij Art.
- 3x mingeld dus - 150 euro.
- 2x juiste koker - dus 1000.
Dan kom je op 850 euro uit.

Ik ben van mening dat Jan twee verkeerde kokers heeft gepakt en dus -100 euro had. En dat Olcay 1 goede en 1 foute koker had en dus + 450 euro heeft.
Maar goed, dit is mijn interpretatie.
En daar ben ik het onder andere niet mee eens. Dus de topicstarter moet het maar doen zoals hem goeddunkt.  ;)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 19:48:31 door Whiskers »

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #21 Gepost op: 25-02-2018, 19:32:49 »
Ik ben van mening dat Jan twee verkeerde kokers heeft gepakt en dus -100 euro had. En dat Olcay 1 goede en 1 foute koker had en dus + 450 euro heeft.
Maar goed, dit is mijn interpretatie.
Maar Olcay zegt in de aflevering zelf dat ze geel moet hebben, en pakt vervolgens oranje en blauw. Olcay heeft dus 2 foute kokers gepakt. Dat Jan er vervolgens één heeft moet haast wel, anders klopt het eindbedrag niet. Kan je dus misschien precies uitleggen hoe jij dit dan anders zou zien met een kloppend eindbedrag?
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2018, 19:37:34 »
Maar Olcay zegt in de aflevering zelf dat ze geel moet hebben, en pakt vervolgens oranje en blauw. Olcay heeft dus 2 foute kokers gepakt. Dat Jan er vervolgens één heeft moet haast wel, anders klopt het eindbedrag niet. Kan je dus misschien precies uitleggen hoe jij dit dan anders zou zien met een kloppend eindbedrag?

Wat mij betreft, kan dit ook:

Olcay ziet geel en vraagt dan naar Rusland. Enkel daarvoor krijgt ze bevestiging, maar niet voor de kleur. Mogelijk zag Oranje er in de verte wat meer uit als geel en zag ze pas later dat het oranje was.

In dat geval is oranje een juiste kleur en heeft ze 1 goede en 1 foute genomen.

Dan kan Jan blauw en oranje bij het verkeerde land gedaan hebben.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2018, 19:51:56 »
Wat mij betreft, kan dit ook:

Olcay ziet geel en vraagt dan naar Rusland. Enkel daarvoor krijgt ze bevestiging, maar niet voor de kleur. Mogelijk zag Oranje er in de verte wat meer uit als geel en zag ze pas later dat het oranje was.

In dat geval is oranje een juiste kleur en heeft ze 1 goede en 1 foute genomen.

Dan kan Jan blauw en oranje bij het verkeerde land gedaan hebben.


GB en Italië zijn daar te herkenbaar voor. En als hij ze slechts omgewisseld heeft dan had hij 2 foute kokers gehad en dan kom je rekentechnisch alsnog niet uit.

En Oranje voor geel aanzien geloof ik niet, mede door de verbazing van Ruben dat ze oranje roept en pakt.

Maar zo doen we de discussie vh Geldstroom-topic hier helemaal over. Nogal off topic. Laat de topicstarter doen wat hem goeddunkt  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 20:04:51 door Whiskers »

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2018, 19:55:42 »
Ik verander het gewoon bij beide in Heeft (mogelijk) minkoker(s) gepakt, dan kan iedereen daar zijn eigen interpretatie in kwijt
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2018, 20:24:50 »
Dan had hij het aan de stok gekregen met Simone. Want die hag Hongarije - geel

Wie weet had Simone dan Italië moeten hebben. Ik moet het nog terugkijken.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2018, 20:26:49 »
Wie weet had Simone dan Italië moeten hebben. Ik moet het nog terugkijken.
Ik heb het wel (meermaals) teruggekeken en dat is niet zo. Maar kan dit aub verder in het Geldstroom-topic? Dit topic wordt zo onnoemelijk vervuild  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 21:26:52 door Whiskers »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #27 Gepost op: 25-02-2018, 20:33:35 »
Je kunt hier gewoon discussiëren over dingen die widmfan6 heeft opgeschreven hoor. Daar is dit topic voor. Eventueel verwijzen naar andere topics mag natuurlijk ook ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #28 Gepost op: 25-02-2018, 20:56:26 »
Wat een super overzicht!

Ik moest als molactie nog denken aan Jan die bij de marktopdracht de pinnetjes afschermt, zodat andere kandidaten deze niet kunnen pakken.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #29 Gepost op: 26-02-2018, 00:12:42 »
Ik zag deze nog voorbij komen, een hint naar Ruben in aflevering 1:

Dit was de aanwijzing van Ruben:
De belichaming van de jaren '60 is het gedenken in brons waard.

Het beeld van de Beatles, waar het hier om gaat, staat bovenop 'Kok tobe', ook wel de 'Green Hill' genoemd. Dit betekent 'Groene top/hoogst haalbare'. De mol heeft altijd Groen en is altijd aan de top of is het hoogst haalbare.

Volgens mij is dit ook de enige aanwijzing die toe te passen is aan een kandidaat? Maar hierop moet je mij niet quoten.

Edit; Ruben zegt in een interview: "Mijn grote voorbeelden waren Ray Charles, Miles Davis, The Beach Boys en The Beatles."
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 00:27:27 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #30 Gepost op: 26-02-2018, 00:22:08 »
Het beeld van de Beatles, waar het hier om gaat, staat bovenop 'Kok tobe', ook wel de 'Green Hill' genoemd. Dit betekent 'Groene top/hoogst haalbare'. De mol heeft altijd Groen en is altijd aan de top of is het hoogst haalbare.

Er zat ook muziek van The Beatles in opdracht 8.2, alleen zat die in Jan zijn auto. Kan je daar wat mee? (Het nummer was trouwens 'help')

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #31 Gepost op: 26-02-2018, 00:28:53 »
Er zat ook muziek van The Beatles in opdracht 8.2, alleen zat die in Jan zijn auto. Kan je daar wat mee? (Het nummer was trouwens 'help')
Oh ja, vergeten! Ik zal morgen of van de week de afleveringen uitpluizen om te kijken of ik wat meer vind. In ieder geval bedankt dat het niet helemaal wordt afgekraakt  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #32 Gepost op: 26-02-2018, 00:32:21 »
Oh ja, vergeten! Ik zal morgen of van de week de afleveringen uitpluizen om te kijken of ik wat meer vind. In ieder geval bedankt dat het niet helemaal wordt afgekraakt  ::rofl::

Mja, een linkje muziek-Ruben is altijd makkelijk uit te leggen in aflevering 10 natuurlijk. Zeker als het nog op de juiste achterkant staat. ;) Dus haalbaar is hij zeker. Al is Ruben niet mijn voorkeursmol. ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #33 Gepost op: 26-02-2018, 02:50:35 »
Wow, wat een mooi overzicht widmfan6! Dankjewel daarvoor.

Toevoeging voor 4.3 de rode draad opdracht. Olcay heeft daar een min. Je kan in overweging nemen dat als Emilio idd het geld heeft overgebracht, Olcay daarom ineens enthousiast als volgende gaat. het geld is er al dus ze kan gerust kandidaats doen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 03:08:56 door cinner »

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #34 Gepost op: 26-02-2018, 07:36:10 »
Ik wil er gewoon niet aan dat de vooraf bekendste kandidaat de mol is (Jan). Daarom had ik m eigenlijk überhaupt van tevoren afgestreept. Maar misschien toch niet zo slim.
Wat betreft het Kiev-moment: Er wordt nogal vanuit de gedachte geredeneerd dat de mol niet alleen degene is die geld uit de pot wil maken, maar ook bij de tv-makers hoort: moet zorgen voor mooie televisie. Nu geloof ik daar wel een beetje in als het gaat over het verloop van een opdracht.
Maar als het gaat over een gesprekje, dan kan ik me voorstellen dat aan alle kandidaten gevraagd zou kunnen worden: 'joh, doe dat even over, of zeg dat even anders, of wil je die reactie nog een keer laten zien'. Dit is volgens mij een van de redenen dat ze ooit overgestapt zijn op BN'ers: die begrijpen dat beter omdat ze t wereldje kennen. Dus op het Kiev-moment vind ik de rol van televisiemaker naast speler niet alleen voor de mol gelden, dus niet als argument tellen voor de mol.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #35 Gepost op: 26-02-2018, 08:24:50 »
Ik wil er gewoon niet aan dat de vooraf bekendste kandidaat de mol is (Jan). Daarom had ik m eigenlijk überhaupt van tevoren afgestreept. Maar misschien toch niet zo slim.

Ron is bekender denk ik ::vergroot::
Wit is ook een kleur!

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #36 Gepost op: 26-02-2018, 13:09:43 »
Ik wil er gewoon niet aan dat de vooraf bekendste kandidaat de mol is (Jan). Daarom had ik m eigenlijk überhaupt van tevoren afgestreept. Maar misschien toch niet zo slim.
Ron is bekender denk ik ::vergroot::

En de andere kant op, Susan Visser was denk ik de bekendste van 2014 en ook de mol. Dus op bekendheid letten ze niet, volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 13:25:45 door ajedrez »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #37 Gepost op: 26-02-2018, 13:16:25 »
De mol is bijna altijd een presentator of acteur (m/v). Ze vragen een behoorlijke 'acteerprestatie' van een musicus of een modebaas, als ze die als mol hebben uitgekozen. Gewaagd maar het pakt wel goed uit dit jaar (als Jan niet de mol is)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #38 Gepost op: 26-02-2018, 13:33:31 »
Bij de tunnelvisie opdracht vraagt Olcay alle aanwijzingen aan Stine. Olcay vindt zelf al snel de eerste aanwijzing, het tableau. De bank met de bogen ligt daar dichtbij en Simone heeft de sterren gezien. Heel onmols van Olcay helemaal met de kennis van nu dat het een alternatieve opdracht was en last minute bedacht is.De mol zou hier voorzichtiger te werk gaan lijkt mij, die heeft zich nauwelijks kunnen voorbereiden.

Ruben heeft in deze opdracht vrijwel niets gedaan.

Jan het meest mols, had steeds de telefoon, wilde het doorgeven van de aanwijzingen afkappen en de telefoonverbinding was ineens verbroken.....
Vervolgens vraagt hij Stine expliciet hoe de sterren er precies uitzien maar deelt dit niet met de anderen. Hij loopt achter ze aan naar de verkeerde sterren.

En alle andere kandidaten zijn inmiddels naar huis.......
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 13:49:27 door Moedermol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #39 Gepost op: 26-02-2018, 15:39:46 »
Bij de hints mis ik nog De Pianoman (karaoke).

En bij de molacties... Ruben onverdacht omdat het geld toch al aan de overkant was? Alleen vanwege die onzinopmerking van Emilio? Als je het aan de envelop al kunt voelen dan had er maar 1 naar de overkant gehoeven... was natuurlijk kolder van Emilio. En na Ruben gingen er nog wel degelijk 2 a 3 waar het geld in kon zitten....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)