Auteur Topic: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...  (gelezen 25481 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Gepost op: 25-02-2018, 19:02:40 »
De Mol...



...vroeg waar de anderen in Kiev zaten, belde voor 1000 euro voor een aanwijzing die hij al had en vond de kluis niet op tijd.
...reageerde niet op 'Kiev', vond 2000 euro, belde voor 1000 euro en opende de kluis op tijd.
...antwoordde "wij zijn niet in Kiev, vriend!", vond 2000 euro, belde voor 1000 euro en opende de kluis op tijd.



...zag een vrouw voor een man aan en belegde de vakjes dubbel.
...liet 500 euro achter in een envelop, merkte op dat er nog voor tientjes gewisseld moest worden, vroeg of het niet één briefje per vakje moest zijn en sloeg de laatste minuten van het incompetente geklungel van een afstandje gade.
...vroeg bij het beleggen "moeten er twee op?" en liet briefjes wegwaaien.



...gebaarde fanatiek om voor het geld te gaan dat toch al niet meer verdiend zou worden.
...gebaarde om niet naar Ron te gaan en zei geen last van schuldgevoel te hebben.
...wilde naar Ron gaan maar werd tegengehouden.



...verzon een plan en nam er de leiding over waarmee 1500 van 3000 euro verdiend werd.
...liet haar grote graafmachine onbemand voor een sanitaire stop terwijl de tijd doortikte.
...probeerde plotseling de leiding van Jan over te nemen door met een planwijziging te komen.



...wist uit handen te blijven van de jagers door de (ananas)sokken erin te zetten, kwam zonder benzine te zitten maar verdubbelde uiteindelijk toch 450 euro.
...werd met de duurste auto van 750 euro (met verdubbelaar 1500 euro waard) net voor de finish ingesloten.
...werd in zijn eentje met de goedkoopste auto van 50 euro als eerste ingesloten door op een opgebroken weg af te rijden.



...gaf geen informatie in de hoop dat de zwarte vrijstelling niet gepakt zou worden en pakte zelf een vrijstelling.
...wilde eerlijk zijn maar verzweeg mingeld en gaf de door haar gepakte zwarte vrijstelling weg.
...wilde de anderen niet naar de zwarte vrijstelling sturen en pakte zelf met Emilio zowel plus als min 500 euro.



...meldde zich als eerste als dappere kandidaat en was samen met Olcay op de grond verantwoordelijk voor een aantal goede antwoorden.
...liet zich weer van haar liefste kant zien en wisselde met Loes van groepje waardoor ze op de grond in plaats van in de lucht terechtkwam, was samen met Jan in de lucht verantwoordelijk voor een aantal goede antwoorden.
...meldde zich niet als dappere kandidaat terwijl hij in zijn voorstelvideo op wieisdemol.nl zei spectaculaire dingen heel tof te vinden.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 13:44:39 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2018, 19:02:53 »


...wilde een verkeerde tunnel in en negeerde informatie over de witte sterren op de grond.
...liep de verkeerde kant op en herkende een van de beschreven locaties.
...wisselde met Loes van groepje waardoor hij bovengronds terechtkwam en leek vooral mee te lopen en geen leiding te nemen.



...wilde nu al weten wie de Mol is en was in tweede instantie bereid om Emilio weg te werken.
...wilde nu al weten wie de Mol is en was bereid om Stine weg te werken.
...wilde in tweede instantie nu al weten wie de Mol is en was bereid om Loes weg te werken.



...ging als eerste over het koord en waarschuwde dat over het randje kijken toch best eng is.
...ging als derde over het koord en vond het te gek.
...durfde niet over het koord te gaan.



...verdiende met Ruben 250 euro met het balletje in het doolhof en 50 euro met limbodansen en kwam ver met zijn kaartenhuis.
...liet zich alleen tot de extra opdracht limbodansen overhalen en verdiende daar 50 euro mee.
...verdiende met Jan 250 euro met het balletje in het doolhof en 100 euro met limbodansen.



...probeerde als eerste binnen te komen voor 2 jokers.
...werd uitgeschakeld met 1000 euro die bij winst verdubbeld zou worden.
...mocht als kersverse penningmeester bepalen wie voor wat speelde en gaf bondgenoot Loes de 500 euro die doordat zij als eerste binnenkwam verdubbeld werd naar 1000 euro voor de pot.



...gaf commentaar op door anderen slecht weggestreepte woorden en streepte die (en andere woorden) zelf letter voor letter weg.
...wees het woord 'Mol' aan, zei ten onrechte dat 'Tbilisi' een woord was en streepte zelf niets weg.
...wees de groep erop dat ze 'executie' vergaten weg te strepen.



...vond 200 euro en vroeg of iemand Stine al bevrijd had, waarop dit eindelijk gebeurde.
...vond 200 euro en voerde een bodysearch uit.
...mocht als penningmeester vrij rondlopen, liet de aanwijzing over geld in 83B door Olcay afpakken, vond 100 euro en deed vooral zijn best om twee jokers te pakken, wat lukte.          



...laadde zijn auto zo vol dat er geen passagier voor 250 euro meer bij kon.
...werkte zich met gevaar voor eigen nagels in het zweet om samen met Ruben oude rommel in te laden.
...klooide met touwen en verhuisde voor 250 euro ook de Georgische Susan Boyle mee.    



...zei voor het niet zien van schermen te gaan, beantwoordde zijn vragen goed en draaide de namen van Olcay en Stine om.
...zei voor het geld te willen gaan en beantwoordde haar vragen fout.
...zei voor het niet zien van schermen te gaan, beantwoordde zijn vragen goed en draaide de namen van Jan en zichzelf om.



...was lang bezig met lampen indraaien maar slaagde er niet in hier 500 euro mee te verdienen en was betrokken bij de verlengsnoeren die 250 euro opleverden.
...hield de aftelklokken vanuit de controlroom goed in de gaten en wees de anderen op twee opdrachten die samen 500 euro zouden opleveren.
...vergat mingeld mee te tellen waardoor er geen 380 euro verdiend werd en was betrokken bij de verlengsnoeren die 250 euro opleverden.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 20:29:46 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2018, 19:04:22 »


...stortte zich op wodka, muziek en heel vrouwelijk Koeitasi maar verfde niet mee.
...sprak vooral goed geklede Georgiërs aan.
...had al verfspetters in zijn haar voordat hij eindelijk zijn verfblik open kreeg.



...maakte een grote chaos van zijn coupé.
...bleek ook al over organisatorische kwaliteiten te beschikken, volgens eigen zeggen.
...vervuilde Olcays coupé en ruziede met een hekje.



...maakte goede combinaties, zaaide twijfel over een goede combinatie en wilde uiteindelijk het aparte koor 5 correct nergens bij indelen.
...maakte een goede combinatie en wilde het aparte koor 5 onterecht ergens bij indelen.
...twijfelde over een juiste combinatie, maakte een goede combinatie waar twijfel over was en wilde het aparte koor 5 correct nergens bij indelen.



...beeldde minstens twee goed geraden liedjes a 50 euro uit en raadde minstens vier liedjes a 50 euro en daarnaast Olcays bonustrack 'Thriller' voor 100 euro.
...beeldde minstens vier goed geraden liedjes a 50 euro uit en daarnaast de bonustrack 'Thriller' voor 100 euro, raadde minstens twee liedjes a 50 euro van Jan en verinternationaliseerde Koos Alberts' smartlap tot 'I Ripped Your Picture'.
...beeldde waarschijnlijk geen goed geraden liedjes uit en raadde minstens één liedje a 50 euro en daarnaast Simone's bonustrack 'Piano Man' voor 100 euro.



...sprong met een snoekduik in het water en pakte kokers met onbekende inhoud, mogelijk twee keer mingeld.
...pakte twee in elkaar verstrengelde kokers met onbekende inhoud, mogelijk zowel plus- als mingeld.
...miste zijn kokers.



...bereikte als eerste een telescoop en kreeg als laatste net op tijd de maan (weer) in beeld.
...werd na lang verkeerd zoeken als laatste naar een telescoop gestuurd en kreeg de maan als tweede in beeld.
...bereikte als tweede een telescoop en kreeg de maan als eerste in beeld.



...wilde niet in het dorp afspreken en pakte expres een verkeerd puzzelstukje.
...reed een paal met puzzelstukjes omver.
...wilde in het dorp afspreken, pakte maar drie van vier puzzelstukjes en raakte er bijna twee kwijt.



...pakte 2500 euro die niet in de pot zouden gaan en deed iets meer dan 11 minuten over route + test.
...pakte geen geld en beantwoordde volgens de tijdklokjes de 40 testvragen razendsnel, deed bijna 14 minuten over route + test.
...pakte 2500 euro die niet in de pot zouden gaan en deed iets minder dan 11 minuten over route + test.



Wie is ... de Mol?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 20:20:25 door Heinz »

Offline Vonnisch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2018, 19:07:16 »
Geweldig gedaan Heinz,heerlijk gevoel voor humor  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2018, 19:09:47 »
Ik ben er uit: Het is Stine of Simone.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2018, 19:15:21 »
Hahahaha Heinz, fantastisch!!! Nu weet ik het zeker: art is de mol  ::rofl::
Meer L

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2018, 19:20:29 »
Ik ben er uit: Het is Stine of Simone.
Dit  ::jaja::


Wel heel fijn dit overzicht Heinz! Goed werk  ::ok::
Bij het zien van dit overzicht neig ik toch naar Jan. Heel gek eigenlijk. Vanaf aflevering 1 heeft Jan onderaan mijn lijstje gestaan. Maar écht onderaan

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2018, 19:20:41 »
Ik ben er uit: Het is Stine of Simone.

Eens! Een van beiden komt volgende week terug.   ::jaja::

Prachtig overzicht Heinz!  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2018, 19:42:44 »
Mooi overzicht!  ::ok::
Ik zie nu weer dat Olcay en Ruben nog een keer hebben gewisseld met Loes. Het lijkt me dat je als mol kiest voor de beste plek en deze daarna niet meer uit handen gaat geven. Ik blijf dus mooi bij Jan als mol.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2018, 19:54:58 »
...wees de groep erop dat ze 'executie' vergaten weg te strepen.

Dit zie ik als een hint.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2018, 20:37:58 »
Altijd grappig zon overzicht, dank je Heinz .

Ik had jan na afl 1 al afgeschreven vanwege t ontbreken van t stukje “ behalve de mol want die hoeft nooit naar huis.”  Ik kan dat weglaten enkel verklaren door te stellen dat de mol toen nooit een test heeft gemaakt en dus zou jan de mol niet zijn. Als ik hier nu weer dingen zie en met name t sorteren van de pakketten , twijfel ik of ik dat niet wat vroeg heb gedaan.   

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2018, 22:13:54 »
Altijd grappig zon overzicht, dank je Heinz .

Ik had jan na afl 1 al afgeschreven vanwege t ontbreken van t stukje “ behalve de mol want die hoeft nooit naar huis.”  Ik kan dat weglaten enkel verklaren door te stellen dat de mol toen nooit een test heeft gemaakt en dus zou jan de mol niet zijn. Als ik hier nu weer dingen zie en met name t sorteren van de pakketten , twijfel ik of ik dat niet wat vroeg heb gedaan.  

Het is altijd heel gevaarlijk om op basis van 1 ding iemand voorgoed weg te strepen als mol....

Zelf deed ik dat met Olcay in aflevering 2, veel te obvious met al dat plassen.

Ik ga nu toch voor Olcay, op basis van dit topic, follow the money, en het pas kijken van de laatste aflevering na het weten van de afvaller.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #12 Gepost op: 25-02-2018, 22:30:28 »
Zoek Art: 0-1-1, wel bij de kist komen om zo bij Art te eindigen is wat de mol wil denk ik
Marktplein: 1-2-2, Olcay was lekker obvious aan het mollen, Ruben lekker aan het klooien met de briefjes laten wegwaaien
Theater: 2-3-2, Olcay had huge naaldhakken aan, Ruben liet zich overrulen en zat goed, Olcay was hier het actiefste van alledrie
Bulldozers: 3-3-2, Jan nam de leiding en voorkwam zo dat de volle pot verdiend werd. Ruben zijn poging om de leiding te herpakken was nogal vreemd
Pacmanauto: 3-4-2, Jan bracht de verdubbelaar over de streep na stil te komen staan, Ruben in de 50 euro auto liet zich pakken? Nee.. dan Olcay in de zicht van de finish ingesloten worden!
Vertrouwen: 3-5-4, een mol geeft graag jokers of zwarte vrijstellingen weg, die heeft er toch niks aan!
Communicatie: 3-5-5, Ruben speelde zijn hoogtevrees troef uit ook al was ie nog zo'n avonturier?
Tunnelvisie: 4-6-5, Jan liep verkeerd, Olcay deed actief mee en rekte tijd om alles te checken
Vooruitzicht: 4-6-5, geen van de drie deed iets molachtigs anders dan langs de kandidaten lopen dus :P
Rode draad: 4-6-6, Ruben en zijn hoogtevrees ::bravo::
Circus: 4-7-6, Olcay bleef stocijns aan haar toren bouwen en ging eenmaal aan de limbodans mee doen.
Autorace: 4-8-7, Olcay liet zich gemakkelijk afgaan door de bus niet te vinden, Ruben door dat ie kon bepalen of er jokers of geld over de finish zou komen
Woordzoeker: 4-9-7, Olcay schepte verwarring over Tbilisi, Jan deed enorm goed zijn best en Ruben ook
Verlaten hotel: 4-9-8, Ruben had de sleutels in handen en kon dus tijd rekken, wist waar ie jokers kon vinden en had zo de controle
Verhuisopdracht: 5-9-8, Jan gooide zijn auto zo vol dat ie als enige geen bewoner meenam, wat het grootste bedrag opleverde
Draaischermen: 5-9-8, geen van alledrie deed echt molachtig. Denk dat de mol zeker wilde stellen dat iedereen door ging. Foute antwoorden van Stine en Olcay hielpen alleen als er ook groene schermen rood werden gedraaid en dat gebeurde niet
Deelopdrachten: 5-9-9, Ruben verknalde de buizenopdracht, Olcay hield goed toezicht en Jan deed goed zijn best
Verfbrug:5-9-9, deze opdracht moest slagen ergo 0 molachtigs
Perongeluk: 6-9-9, Jan was by far het chaotisch met zijn coupé :P

Zo, per opdracht heb ik respectievelijk Jan-Olcay-Ruben punten toegedeeld.
En het is gelijkspel tussen Olcay en Ruben  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 22:39:50 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #13 Gepost op: 25-02-2018, 22:35:56 »
KNIP
Zo, per opdracht heb ik respectievelijk Jan-Olcay-Ruben punten toegedeeld.
En het is gelijkspel tussen Olcay en Ruben  ::rofl::

Grappig, ondanks Olcay als wensmol (en Ruben als "alsjeblieft niet-mol") zou ik neigen naar Jan. Al streepte ik die als eerste af..
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 22:39:49 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #14 Gepost op: 25-02-2018, 22:36:51 »
Goed idee, Joost. Bij mij gaat dat dan zo:

Jan - Olcay - Ruben (punt voor molsheid):

1.1 1-0-0
2.1 2-0-0
2.2 3-1-1
2.3 4-2-2
3.1 4-3-3
3.2 5-4-3
3.3 5-4-3
4.1 5-5-3
4.2 5-5-3
4.3 5-5-3
5.1 5-6-3
5.2 5-7-3
5.3 5-8-4
6.1 6-9-5
6.2 7-9-5
6.3 8-10-6
7.1 8-10-6
7.2 8-10-6
7.3 9-10-7
8.1 9-10-8
8.2 9-10-9
8.3 10-11-10

Zo, we zien ineens waarom ik niets kan beslissen. :(

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #15 Gepost op: 25-02-2018, 22:41:36 »


KNIP

8.3 10-11-10

Zo, we zien ineens waarom ik niets kan beslissen. :(
Olcay wint!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 22:47:54 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #16 Gepost op: 25-02-2018, 22:58:54 »
Hahaha ligt allemaal bizar dicht bij elkaar  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #17 Gepost op: 25-02-2018, 23:01:46 »
Qua (gedurfde) molacties zoek ik het echt bij Jan en Olcay want hoe goed ik mijn best ook doe, bij Ruben zie ik ze nauwelijks.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #18 Gepost op: 25-02-2018, 23:05:17 »
Qua (gedurfde) molacties zoek ik het echt bij Jan en Olcay want hoe goed ik mijn best ook doe, bij Ruben zie ik ze nauwelijks.

Klopt. Ik zie eigenlijk parallellen met
Spoiler: Plot uit De Mol 5 (Vlaanderen) (klik om te tonen/verbergen)

Dit kan bij Ruben ook zo maar zijn.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #19 Gepost op: 25-02-2018, 23:12:34 »
Heel mooi overzicht, Heinz. Dank je wel.