Ik vond Colombia en Israël echt geen gewaagde inzendingen, maar ook redelijk standaard dertien in een dozijn nummers. Ook over wat saai en gewaagd is verschillen mensen blijkbaar van mening, de uitslag van het songfestival toont voor mij altijd gewoon aan hoeveel verschillende smaken mensen hebben (en hoe toondoof sommige mensen kunnen zijn ).
Daarnaast staat Saudi-Arabië ook best hoog, dus het is niet dat iets gewaagds insturen nooit loont (kijk ook maar eens naar eerdere songfestivals anders). Ik denk om eerlijk te zijn dat we met zoveel deelnemers zijn, die allemaal zo verschillend stemmen, dat er geen peil meer te trekken valt op de uitslag.
Met gewaagd bedoelde ik: iets anders dan wat je zou verwachten. En ja dat smaken heel erg verschillen is ook wel duidelijk, daarom ook dat een liedje die gewoon mainstream is, goed scoort. Ik zei het ook al in mijn commentaren, Zwitserland mooi lied, niets mis mee, maar dit is ook het lied die je verwacht en waar niemand grote bezwaren tegen heeft. Kom je met een metalnummer, moet je al geluk hebben om hoog te scoren, terwijl daar ook wel pareltjes tussen kunnen zitten, maar dan heb je meteen al een grote groep mensen die zeggen: metal? Zeker geen punten. Kom je met een iets ouder liedje, dan mag je het ook al vergeten. Terwijl op het echte songfestival toch niet altijd de mainstream liedjes winnen? Ik denk maar aan Lordi, Conchita Wurst, die Portugees vorig jaar.
Maar ik volg je wel doordat er zo verschillend gestemd wordt, valt er geen peil meer te trekken op de uitslag, maar zo komen toch wel de minst gewaagde liedjes bovendrijven? Aangezien die dan door een grote meerderheid ergens middenin hun puntenlijst gezet worden.
Ik zal proberen om volgende keer wat gewaagders te vinden
Verder eens dat ik Colombia en Israël ook vrij standard vond.
Dus die kregen bij mij ook geen punten.
Net als.. Welke noemde je nou nog, ohja Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en Nieuw-Zeeland
Generieke popnummertjes, meestal niet zo mijn ding. Zeker met autotune, amai wat was daar een hoop van dit jaar..
Hehe, jouw liedje was net over the top om in de top-10 te komen. Israël vond ik niet zo standaard door die rapper. Maar goed, denk dat het moeilijk is om over te brengen wat ik precies bedoel.