Auteur Topic: Bijzondere muziekmomenten  (gelezen 3825 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Bijzondere muziekmomenten
« Gepost op: 2-03-2018, 20:37:13 »

Heeft iemand bijgehouden wat er voor afwijkende muziekstukjes in de afleveringen verwerkt zaten? Ik herinner me een keer een klassiek stukje, weet echter niet wat het was. Zaten er meer van die stukjes in?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #1 Gepost op: 2-03-2018, 21:13:49 »
Heeft iemand bijgehouden wat er voor afwijkende muziekstukjes in de afleveringen verwerkt zaten? Ik herinner me een keer een klassiek stukje, weet echter niet wat het was. Zaten er meer van die stukjes in?
Bedoel je dat stuk dat door het 16-jarige broertje van een user hier is gecomponeerd?
En wat is "afwijkend" en waar zou het op moeten wijzen?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #2 Gepost op: 2-03-2018, 21:59:42 »
Ik weet denk ik wel waar je op doelt.

Bij de “opscheppen” graafmachine opdracht was er zo’n intermezzo,
En bij de “perongeluk” treinopdracht. (Air van Bach)
En bij de circusopdracht...

Verder weet ik het uit het hoofd even niet.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 22:07:28 door annebeestje »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #3 Gepost op: 3-03-2018, 02:07:08 »
Heeft iemand bijgehouden wat er voor afwijkende muziekstukjes in de afleveringen verwerkt zaten? Ik herinner me een keer een klassiek stukje, weet echter niet wat het was. Zaten er meer van die stukjes in?

In het muziektopic is al bijna 3 weken niets meer gepost. Jammer, want ik was ook nieuwsgierig. Zeker aangezien we een deelnemer hebben die muzikant is, dus een hintje (of een dwaalspoor) ligt voor de hand.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #4 Gepost op: 3-03-2018, 06:36:55 »
Ik weet denk ik wel waar je op doelt.

Bij de “opscheppen” graafmachine opdracht was er zo’n intermezzo,
En bij de “perongeluk” treinopdracht. (Air van Bach)
En bij de circusopdracht...

Verder weet ik het uit het hoofd even niet.
Aha, Air van Bach is datgene wat ik me herinner, was heel opvallend en het klonk trouwens prachtig als intermezzo. Past wel bij Ruben die zei over WIDM: Ik voelde me verheven.
https://www.ad.nl/show/widm-deelnemer-ruben-hein-ik-voelde-me-verheven~a5086a77/
Wat waren de andere twee?
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 06:49:29 door Run »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #5 Gepost op: 3-03-2018, 18:29:44 »
Gevonden: minuut 43.36: in de treinopdracht, horen we opeens prachtig Air erdoorheen komen en meteen daarna weer het lawaai van de trein. Zo mooi!  ::bravo::  En tijdens 'Air' opnames vanuit de lucht.
https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/17-02-2018/AT_2091353 

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #6 Gepost op: 3-03-2018, 18:35:59 »
Gevonden: minuut 43.36: in de treinopdracht, horen we opeens prachtig Air erdoorheen komen en meteen daarna weer het lawaai van de trein. Zo mooi!  ::bravo::  En tijdens 'Air' opnames vanuit de lucht.
https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/17-02-2018/AT_2091353 
Ik wil niet rot doen hoor, maar ik probeerde als eerste met je mee te denken...
Echter negeer je me en geef je geen antwoord op mijn vragen. Dat vind ik wel een beetje jammer..   :\'(
En ik weet nog steeds niet wat je met dit topic wil: voor jou mooie muziek terugvinden of een hint vinden  ???
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 18:44:00 door Whiskers »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #7 Gepost op: 3-03-2018, 18:43:05 »
Nu we toch bezig zijn, er wordt een muziekstuk gebruikt genaamd the mole, wie is er dan in beeld?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #8 Gepost op: 3-03-2018, 18:44:32 »
Nu we toch bezig zijn, er wordt een muziekstuk gebruikt genaamd the mole, wie is er dan in beeld?

Is dat niet het stuk vh broertje ve user?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #9 Gepost op: 3-03-2018, 18:56:17 »
Is dat niet het stuk vh broertje ve user?
het moet in aflevering 2 zijn zover heb ik het gededuceerd, ze spelen namelijk in aflevering 2 pas voor het eerst new york city(de afscheidstune)
dus die in de spotify lijst ook verder dan "The Mole"
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2018, 19:26:00 »
Gevonden: minuut 43.36: in de treinopdracht, horen we opeens prachtig Air erdoorheen komen en meteen daarna weer het lawaai van de trein. Zo mooi!  ::bravo::  En tijdens 'Air' opnames vanuit de lucht.
https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/17-02-2018/AT_2091353 

Ik had een poosje geleden al een vraag over deze Air on the G-string gesteld.
Weet niet meer in welk topic.
Ik wilde weten of iemand er iets mee kon.
Omdat we vorig jaar Für Elise als hint hadden, dacht ik dat Air on the G-string van Johan Sebastian Bach misschien ook een hint kon zijn.
Zelf heb ik er veel uren aan besteed, maar kwam niet meer verder dan eventueel nog de film se7ven the Library scene. Ik heb die film nooit gezien maar als iemand een idee heeft dan lees ik dat graag  :)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #11 Gepost op: 3-03-2018, 19:26:42 »
The Mole werd in het theater gespeeld wanneer Ron terugkeerde en ging door tot Ron de zaal verliet. The Mole is gecomponeerd door Hans Zimmer.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bijzondere muziekmomenten
« Reactie #12 Gepost op: 3-03-2018, 19:34:53 »
Weet je welk moment ik ook wel bijzonder vondd? En volgens mij kwam dit muziekje vaker terug maar dat weet ik niet zeker. Dat door alle drukte heen in het circus ineens een heel rustig muziekje werd gespeeld. Olcay vertelt dan over het oude vrouwtje wat alles weg kwam vegen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92