Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen  (gelezen 42229 keer)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #100 Gepost op: 5-03-2018, 11:24:42 »
De optie dat na de opdracht de kandidaten nog wat extra shots moesten laten maken is natuurlijk best reeel. Jan moest dan het stukje van puzzelen op de motorkap opnieuw laten filmen en toen zijn ze slordig geweest met welk puzzelstukje hij had?


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #101 Gepost op: 5-03-2018, 11:26:56 »
De optie dat na de opdracht de kandidaten nog wat extra shots moesten laten maken is natuurlijk best reeel. Jan moest dan het stukje van puzzelen op de motorkap opnieuw laten filmen en toen zijn ze slordig geweest met welk puzzelstukje hij had?

Het zou kunnen, maar dat zou best wel een grote teleurstelling zijn. Ze spoilen eerst beelden uit aflevering 4, dan spoilen ze Stine als afvaller en dan zou er nu zo'n domme fout in zitten?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #102 Gepost op: 5-03-2018, 11:30:04 »
Dat zou ik ook flauw vinden, maar het is niets nieuws om geld uit een kist te nemen met een sleuteltje dat enkel jij weet liggen ofzo. ;) Ik opperde het idee maar omdat ik het net zo vindt passen bij de stijl van mollen die we de laatste jaren zagen.

En het is inderdaad raar, maar uiteindelijk: Als je het stuk verstopt in aan het kruispunt van Moliti, dan heb je maar 2 woorden nodig: kruispunt (van Ruben) en Moliti (van Olcay). Waarom mijn Mol Jan dan niet op die routes stond, daar kan ik geen uitleg aan geven momenteel.

Volgens mij is iets dergelijks (gelukkig) alleen bij Klaas voorgekomen. Ik ga ervanuit dat dit eenmalig was omdat er toch een hoop kritiek op kwam.

Over de waarde van de puzzelstukken: misschien hadden ze beter letters kunnen doen ipv woorden. ‘Moliti x’ (Moliti kruispunt) bijvoorbeeld, maar dat is iets opdracht-inhoudelijks.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #103 Gepost op: 5-03-2018, 11:33:06 »
Het zou kunnen, maar dat zou best wel een grote teleurstelling zijn. Ze spoilen eerst beelden uit aflevering 4, dan spoilen ze Stine als afvaller en dan zou er nu zo'n domme fout in zitten?

Eens! Ik hoop dat het een cadeautje voor echte grondige speurders was...niet nuttig voor het spelverloop, maar wel bewust.

Voor de uitslag van de puzzel maakt het niet uit, dus niet mols... het is geen nepmollen (want hij stuurt Olcay juist richting Ruben steeds), het is totaal niet kandidaats (want hij was zeker van het type auto)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #104 Gepost op: 5-03-2018, 11:35:48 »
Het zou kunnen, maar dat zou best wel een grote teleurstelling zijn. Ze spoilen eerst beelden uit aflevering 4, dan spoilen ze Stine als afvaller en dan zou er nu zo'n domme fout in zitten?

Het zou zo maar kunnen. Er zitten misschien nog meer fouten in die we niet hebben ontdekt.

Of spoilers. Het laten zien van de keuzes van de kandidaten (wat was het ook alweer, $5000 of een groepsvrijstelling?) in opdracht 4.2 was misschien een aanwijzing van wie de finale in ieder geval niet zou halen. Bij de drie finalisten lieten ze dat in het midden, als ik het me goed herinner.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #105 Gepost op: 5-03-2018, 11:39:00 »
Volgens mij is iets dergelijks (gelukkig) alleen bij Klaas voorgekomen. Ik ga ervanuit dat dit eenmalig was omdat er toch een hoop kritiek op kwam.

Laat ons dat inderdaad hopen.

Over de waarde van de puzzelstukken: misschien hadden ze beter letters kunnen doen ipv woorden. ‘Moliti x’ (Moliti kruispunt) bijvoorbeeld, maar dat is iets opdracht-inhoudelijks.

Ja, akkoord. Nu ik weet hoe de opdracht volledig in elkaar zat, vind ik het maar een simpele opdracht eigenlijk. De vragen waren 1-2-3 op te lossen bijna en 2 puzzelstukjes bevatten zowat 95% van het antwoord.

Dan is tijd rekken al de enige mogelijkheid.

Eens! Ik hoop dat het een cadeautje voor echte grondige speurders was...niet nuttig voor het spelverloop, maar wel bewust.

Voor de uitslag van de puzzel maakt het niet uit, dus niet mols... het is geen nepmollen (want hij stuurt Olcay juist richting Ruben steeds), het is totaal niet kandidaats (want hij was zeker van het type auto)

Het is eigenlijk een actie waar je niets mee kunt he. ;D Het kan geen nepmol zijn, maar een Mol had deze switch bij een ander stukje gemaakt.

Nu was ik gisteren best wel enthousiast over mijn vondst, maar met iedere letter die ik hier typ, vraag ik me toch meer en meer af of er wel iets in zit.

Het zou zo maar kunnen. Er zitten misschien nog meer fouten in die we niet hebben ontdekt.

Of spoilers. Het laten zien van de keuzes van de kandidaten (wat was het ook alweer, $5000 of een groepsvrijstelling?) in opdracht 4.2 was misschien een aanwijzing van wie de finale in ieder geval niet zou halen. Bij de drie finalisten lieten ze dat in het midden, als ik het me goed herinner.

Juist en dat bracht me wel aan het twijfelen over Simone de week voor ze afviel (en terecht dus). Al was ik er echt van overtuigd dat het Simone moest zijn, dus ik heb het nooit als een spoiler ervaren.

Ik denk ook dat 'vooruitzicht' slaat op het feit dat we daar de finalisten ontdekken.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #106 Gepost op: 5-03-2018, 12:05:52 »
Ik heb nog gevraagd aan een Armeense vriendin voor een vertaling van de tekst. Het komt inderdaad aardig overheen met wat Hulpmol had gevonden. Zij zegt dat het zoiets betekent als "Als iemand deze tekst correct vertaald dan krijg je een hint. De envelop kan bij Moliti's kas dichtbij het kruispunt worden gevonden." Alleen de tweede rij het tweede stukje (die geel is in Hulpmol's overzicht) kan ze niet zo veel mee. Ze snapt niet echt wat het is..

Dus dit is eigenlijk de vertaling met twee ontbrekende stukjes. Er vanuit gaande dat dit de rest natuurlijk wel de correcte stukjes zijn. Het kruispunt van Ruben kan bijvoorbeeld ook het andere stukje zijn (kerk?)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #107 Gepost op: 5-03-2018, 12:09:20 »
Dus dit is eigenlijk de vertaling met twee ontbrekende stukjes. Er vanuit gaande dat dit de rest natuurlijk wel de correcte stukjes zijn. Het kruispunt van Ruben kan bijvoorbeeld ook het andere stukje zijn (kerk?)

Ja, in principe kan het kerk geweest zijn. Ik was helemaal vergeten dat dat kruispunt dus helemaal niet zo zeker is en dat we nooit een echt mooi beeld krijgen van de antwoordmogelijkheden.

Dat geeft Ruben plots wel een heel makkelijke molpositie.

Wat betreft het stuk waar ze niets mee kan: Dat ligt aan mij waarschijnlijk. Niet alle stukjes gaven me een heel duidelijk beeld. Er kan al eens een character verkeerd zijn. Als je kan zeggen over welk puzzelstukje het gaat, kan ik je zeggen of ik zeker ben van wat ik zag of niet. ;)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #108 Gepost op: 5-03-2018, 13:11:14 »
Het stukje wat ze niet snapte was Jan 1, de gele in de tweede rij. Dus dit "ձեր սպատակակետի"

Sowieso chapeau dat je dit allemaal hebt uitgezocht ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 13:15:21 door Kaaasje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #109 Gepost op: 5-03-2018, 13:33:47 »
Het stukje wat ze niet snapte was Jan 1, de gele in de tweede rij. Dus dit "ձեր սպատակակետի"

Sowieso chapeau dat je dit allemaal hebt uitgezocht ::bravo::


Daar ben ik inderdaad niet zeker van. Ik krijg enkel een shot van afstand en het is moeilijk om te zien waar er beentjes zijn en openingen en sluitingen.

Offline Benti

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #110 Gepost op: 5-03-2018, 13:55:22 »
De optie dat na de opdracht de kandidaten nog wat extra shots moesten laten maken is natuurlijk best reeel. Jan moest dan het stukje van puzzelen op de motorkap opnieuw laten filmen en toen zijn ze slordig geweest met welk puzzelstukje hij had?



Slordigheid is het niet denk ik. Ik keek de aflevering terug per opdracht (dus aparte filmpjes per opdracht) en daar zie je nog een ander beeld.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #111 Gepost op: 5-03-2018, 14:04:33 »
Slordigheid is het niet denk ik. Ik keek de aflevering terug per opdracht (dus aparte filmpjes per opdracht) en daar zie je nog een ander beeld.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #112 Gepost op: 5-03-2018, 14:34:05 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #113 Gepost op: 5-03-2018, 14:39:33 »
Moeten we iets aanvangen met het label? van Olcay's jasje op de achterbank?
Ik vind dit zo een onnatuurlijk beeld?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #114 Gepost op: 5-03-2018, 14:56:11 »
Wow,, Benti, goed opgemerkt...dan is het dus wel degelijk tijdens de opdracht gebeurd.

Blijft voor mij de vraag naar het nut:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 14:58:09 door hamsterdam »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #115 Gepost op: 5-03-2018, 15:05:55 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wow, wat maf dat ze dit gedaan hebben. Wel lekker die 'zekerheid'. Goed opgemerkt Benti/Starlynk/Hulpmol. ::ok::

Het gaat om dit shot:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 15:11:48 door Heinz »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #116 Gepost op: 5-03-2018, 15:07:54 »
Mooi gevonden en bijna geen andere conclusie mogelijk!
Alleen snap ik het effect nog niet op het uiteindelijk doen mislukken dan wel slagen van de opdracht ::rofl::
Meer L

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #117 Gepost op: 5-03-2018, 15:21:16 »
Prachtig die technische hulpmiddelen... ik heb jammer genoeg enkel mijn ogen en mijn hersens.... dus bedenk ik....als kruispunt het onzekere bordje is, kan de mol dat dan ingebouwd hebben als hint naar de kijker?  Kruispunt doet me denken aan de .K van de wetsuits die soms wel pijlen leken.... K.Dot....label Kendrick Lamar - rapper?
Maar dan kom ik ook bij het label van Olcay's jasje dat zo raar zichtbaar is op de achterbank?

Verder zie ik Olcay's nummerplaat FAJ677 qua kwaliteit niet als officieel, te meer daar je in het Georgisch geen letter F hebt.
Jan AF?  Heb besloten om in Olcay tunnel te blijven maar zie nog vele Jan mogelijkheden.

Just my 2penny thoughts.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #118 Gepost op: 5-03-2018, 15:55:05 »
De opdrachtvideo bevat inderdaad een ander shot. Wat is dit maf.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Normaal kijk ik zulke dingen ook liever terug met de opdrachtenvideo, maar die was gisteren niet beschikbaar. "Video laden" stond er heel de tijd.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 15:57:36 door Hulpmol »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #119 Gepost op: 5-03-2018, 16:27:00 »
Ik denk opeens aan 'Een verhaal apart'

Van de week heb ik namelijk ook een filmpje gezien als aparte opdracht, die in de hele aflevering anders was. Ik weet niet meer welke, want heb zo ongeveer het hele seizoen bekeken, en hechtte er op dat moment minder waarde aan. Zal er a-synchroniteit inzitten tussen de twee versies, en dus een 'apart verhaal' zijn? Dus als kijker hebben we wellicht 2 molversies die we kunnen bekijken? We hadden ook al twee leaders namelijk. Zal dat de rode draad zijn dit seizoen?
Meer L