Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol  (gelezen 42153 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 4-03-2018, 01:49:12 »
Opvallend; eindtijden van het maken van de test bij alle 3;

Jan  : 11.07 elf plus zeven maakt 18
Olcay: 13.50 dertien plus vijf maakt 18
Ruben: 10.44 tien plus (2 x 4 maakt acht) =18 = afwijkend...


Edit; typo


« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 01:55:24 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 4-03-2018, 02:10:39 »
Opvallend; eindtijden van het maken van de test bij alle 3;

Jan  : 11.07 elf plus zeven maakt 18
Olcay: 13.50 dertien plus vijf maakt 18
Ruben: 10.44 tien plus (2 x 4 maakt acht) =18 = afwijkend...


Edit; typo

Of:
1+1+0+7=9
1+3+5+0=9
1+0+4+4=9

Wat kan er met een negen/achttien zijn?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 4-03-2018, 02:40:15 »
Olcay zien we als enige in de weerspiegeling van het water. Bovendien nadat we bij haar niet alleen het bordje test maar ook het bordje mol zien. De anderen zien we dat bordje mol alleen in het begin en daarna niet meer, als ik het goed heb. Ze lijkt ook nogal een omweg gemaakt te hebben, kwam ruim als laatste aan terwijl ze als enige alleen voor de test wilde gaan. En alweer onhandige schoenen aan waar niet op te rennen valt (slippers).

 

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 4-03-2018, 08:08:16 »
Wat mij is opgevallen is de snelheid waarmee Olcay de test maakt. Ze komt aan na bijna elf minuten en ze is op dertien minuut en nogwat klaar. Ze heeft dus veertig vragen in pak en beet 2,5 minuut beantwoord. Dat is nog geen 4 seconde per vraag! Jan en Ruben deden over de test ongeveer 5 a 6 minuten.

Ik vind het heel opmerkelijk!
Dat dan weer wel

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 4-03-2018, 10:33:23 »
Ik vond het opvallend dat de vraag 'Waar bevond zich het team waarin de Mol zat tijdens de opdracht Tunnelvisie?' een van de testvragen was. Het antwoord is namelijk gegarandeerd 'boven de grond' aangezien zowel Ruben als Jan als Olcay in het bovengrondse team zaten.

Het kan een hint zijn dat de mol eigenlijk onder de grond zou zitten. Ruben heeft zijn plekje opgeofferd aan Loes.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 4-03-2018, 10:51:56 »
::bravo:: men kon de MOL zien. Wie zag zichzelf weerspiegeld in het water van de vijver? Juist: Olcay!

En Jan.



Ik zal wel te simplistisch denken, maar betekent het feit dat zowel Jan als Ruben behoorlijk wat geld pakken bij deze laatste opdracht niet dat zij de mol niet kunnen zijn? Ik was inmiddels redelijk overtuigd van Jan, maar nu ik dit heb gezien kan ik me dat haast niet voorstellen. Hij pakte 2500 euro! Alleen Olcay pakt geen geld. Toch Molcay?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 10:58:00 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 4-03-2018, 10:58:15 »
Dat geld komt alleen in de pot als zij de winnaar zijn, dat vertelde Art.
Als mol neem je dus juist geld mee denk ik

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 4-03-2018, 11:00:10 »
Dat geld komt alleen in de pot als zij de winnaar zijn, dat vertelde Art.
Als mol neem je dus juist geld mee denk ik

Oh, dat had ik niet meegekregen. Dat verandert de zaak. Dank, da's nogal cruciale info. ::schaam::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 4-03-2018, 11:13:30 »
Mooie eindopdracht/ test! En wat een prachtig land Georgie, ik snap wel dat ze blij zijn met deze promo  ::ok:: ::ok::

Deze opdracht is niet zoveel uit op te maken, mijn eerste analyse:
- Olcay loopt wel heel relaxed en langzaam, why als je zo'n winnaarsmentaliteit hebt?
- Pak je als mol wel of geen geld? Ik denk het wel, want het maakt niet zoveel meer uit, het geld komt toch niet in de pot
- Tijdsverschillen zijn enorm. Hoe kan de 'niet sportieve' Ruben (zijn eigen woorden, ik denk dat hij dat wel is) zo snel zijn terwijl hij naar eigen zeggen de bordjes niet kon vinden. Voorkennis?
- Jan komt redelijk op tijd binnen, en gaat voor geld. Komt weer over als kandidaat.
- Ruben oogt heel fanatiek met het invullen van zijn test, en geconcentreerd. Dit vind ik minder bij Olcay/Jan

Conclusie: geen  ::rofl:: Enige toch wel onmolse actie, en dus kandidaats: meteen test maken en geld laten liggen zoals Olcay. Alleen dat ze er dan vervolgens zo lang over doet maakt het weer gek.
Meer L

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 4-03-2018, 11:51:20 »
Misschien heeft Olcay er zo lang over gedaan omdat ze als mol buiten beeld ook nog naar de mol is geweest.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 4-03-2018, 12:01:52 »
Het viel mij op dat zodra Olcay aan haar test begint er links in beeld iemand vanachter een torentje te voorschijn komt lopen, even stopt en dan in de richting de camera lijkt te kijken. Iemand die dit scherper in beeld heeft kunnen krijgen? De Mol was natuurlijk ergens aanwezig in het complex en het zou me niks verbazen als we 'm hier echt even te zien krijgen  ::oink::


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 4-03-2018, 12:03:04 »
goed gespot, stond al wel op pagina 2.

Kan ook zomaar productie medewerker zijn hè.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 4-03-2018, 12:03:45 »
ah ik zie dat WIDMolloot me voor was nu!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 4-03-2018, 12:08:10 »
Dat Olcay en Jan zichzelf te zie krijgen slaat toch nergens op?

Het is toch de bedoeling dat de kandidaten de mol te zien krijgen, niet zichzelf?

Dan moet er ergens op die route weer iets zijn geweest, waarschijnlijk die gemodelleerde bosjes waarin de letters Jan te zien waren oid, indien ze die route gelopen zouden zijn.

Die bosjes waren nl wel een paar keer in beeld, en met wat fantasie kun je er letters in ontdekken.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 4-03-2018, 12:09:42 »
Opvallend; eindtijden van het maken van de test bij alle 3;

Jan  : 11.07 elf plus zeven maakt 18
Olcay: 13.50 dertien plus vijf maakt 18
Ruben: 10.44 tien plus (2 x 4 maakt acht) =18 = afwijkend...

Leuk gevonden! Maar toch is er iets bij deze theorie wat hem voor mij onlogisch maakt.

Waarom de 11 (Jan) en 13 (Olcay) als heel getal zien, maar de 50 van olcay veranderen in 5.
en dan bovendien een totaal andere logica bij de tijd van Ruben.

Maar ja, het kan iets betekenen, ondanks dat ik (want ja wie ben ik ;)) het niet logisch vind, maar wat dat dan zou zijn, geen idee.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 4-03-2018, 12:32:54 »
De mol pakt hier geld lijkt me.
Hoe mooi Molcay ook zou zijn vind ik dit een minpuntje bij haar
You'll never walk alone

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 4-03-2018, 13:05:01 »
De mol pakt hier geld lijkt me.
Hoe mooi Molcay ook zou zijn vind ik dit een minpuntje bij haar
Waarom? Voor een dekmantel als kandidaat? Want dat geld komt sowieso alleen in de pot als die kandidaat wint.. Er kan dus niet mee gemold worden.

Effectievere dekmantel is dan wat Olcay doet: meteen voor de test gaan omdat je anders op tijd kunt verliezen (en dan vervolgens heel lang doen over de route en de test in een recordtijd maken, hetgeen juist weer erg verdacht is).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 4-03-2018, 13:16:53 »
Leuk gevonden! Maar toch is er iets bij deze theorie wat hem voor mij onlogisch maakt.

Waarom de 11 (Jan) en 13 (Olcay) als heel getal zien, maar de 50 van olcay veranderen in 5.
en dan bovendien een totaal andere logica bij de tijd van Ruben.

Maar ja, het kan iets betekenen, ondanks dat ik (want ja wie ben ik ;)) het niet logisch vind, maar wat dat dan zou zijn, geen idee.
De enige waar bij je hier een mol-hint van kan maken is lijkt mij Jan. Hier is het heel simpel 11:07. 11 + 07 = 18. Geen moeilijke rekensommen, maar gewoon simpel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 4-03-2018, 13:18:58 »
Waarom vraagt Art aan Olcay hoe het met haar gaat? De mol schijnt de laatste opdracht altijd last van spanning te krijgen. Hij doet dat niet bij Jan en Ruben.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 4-03-2018, 14:07:42 »
In theorie zou Ruben de Mol moeten zijn, als je ervan uitgaat dat hij zoals de montage inderdaad als laatste terugkeert bij het hotel. De Mol moest immers bij alle drie de testen aanwezig zijn. Maar vanuit iedere andere tunnel zou ik zeggen: dat is gewoon montage, dus betekent niets.

Als er een speurneus zou zijn die kan achterhalen wie hoe laat terugkeert..! ::vergroot:: (Maar ja, ook dat kunnen ze gezamenlijk hebben gedaan.)

EDIT: Aan de schaduw te zien zijn de finalisten gewoon vrijwel direct na elkaar in het hotel aangekomen. De zon lijkt amper bewogen te zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 14:26:40 door Pac »
...óf niet!