Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol  (gelezen 42149 keer)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #60 Gepost op: 4-03-2018, 14:39:29 »
Olcay, de geldwolf van dit seizoen, laat zomaar 2.500 euro liggen!?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #61 Gepost op: 4-03-2018, 14:40:40 »
Loopt Olcay nou die hele finale-opdracht met slippers?


Nijntjelief had het er eerder in dit topic ook al over. Maar het lijkt me niet dat je op de wandeling door het kasteel snel vooruitkomt met slippers. Ruben en Jan hebben beide gympen aan. Maar misschien loopt Olcay daar wel op alsof ze op blote voeten loopt. Mij lijkt het niet erg comfortabel, ook omdat het nou niet bepaald een vlakke ondergrond is.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #62 Gepost op: 4-03-2018, 15:26:50 »
Loopt Olcay nou die hele finale-opdracht met slippers?


Nijntjelief had het er eerder in dit topic ook al over. Maar het lijkt me niet dat je op de wandeling door het kasteel snel vooruitkomt met slippers. Ruben en Jan hebben beide gympen aan. Maar misschien loopt Olcay daar wel op alsof ze op blote voeten loopt. Mij lijkt het niet erg comfortabel, ook omdat het nou niet bepaald een vlakke ondergrond is.


Sommige mensen kunnen alles op slippers  ::jaja::  of ze dacht alleen de test te gaan maken of "wie mooi wil zijn , moet afzien' ?
...maar soms even niet :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #63 Gepost op: 4-03-2018, 15:49:23 »
Dit was een prachtige locatie geweest voor de ontknoping. Zet de zaak in t donker, ieder op een toren en met wat zoeklichten erop .  In afl 10hoop ik dat we te zien krijgen hoe men de mol te zien zou krijgen

Voor molspeurwerk: er wordt gezegd dat je als deelnemer oog in oog met de mol kon staan. Dit heeft dus niets te maken met reflectie, want dan staat alleen de mol oog in oog met de mol.
                                 Geld pakken als mol is niet onmols want t leidt niet tot geld in de pot.
                                 Niet rennen van olcay ; voor mij niet zo verdacht, ze geeft aan dat ze niet denkt dat de winst bepaald wordt op tijd, maar op goede antwoorden.


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #64 Gepost op: 4-03-2018, 15:50:39 »
Ik ben benieuwd of je écht de mol had gezien. Of zouden het onomstotelijke hints kunnen zijn?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #65 Gepost op: 4-03-2018, 16:00:26 »
Wat mij opviel waarvan het me enigszins verbaast dat dat nog niet hier genoemd is...:

De testtijden komen in beeld. Dat is voor het eerst. Waarom is dat? Mijn vermoeden is dat dit wel eens een seizoen kon worden waarin de twee finalisten even veel goede antwoorden geven en de winnaar wint op tijdsverschil. Als dat zo is, dan is Olcay zeker niet de winnaar, en als daarnaast Olcay de mol is, dan zou Ruben de winnaar zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #66 Gepost op: 4-03-2018, 16:01:17 »
Of er zit in een montagehint in  ::trots::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #67 Gepost op: 4-03-2018, 16:03:09 »
Wat mij opviel waarvan het me enigszins verbaast dat dat nog niet hier genoemd is...:

De testtijden komen in beeld. Dat is voor het eerst. Waarom is dat? Mijn vermoeden is dat dit wel eens een seizoen kon worden waarin de twee finalisten even veel goede antwoorden geven en de winnaar wint op tijdsverschil. Als dat zo is, dan is Olcay zeker niet de winnaar, en als daarnaast Olcay de mol is, dan zou Ruben de winnaar zijn.
Daar is het wel over gegaan: namelijk dat het zo lang duurt voor Olcay bij de test aankomt en hoe razendsnel ze de test vervolgens maakt..

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #68 Gepost op: 4-03-2018, 16:37:43 »
Is het wel mogelijk dat je minder dan 4 seconden per vraag doet? Dan mag je toch nergens over nadenken.. Ik geloof het bijna niet

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #69 Gepost op: 4-03-2018, 16:50:53 »
                                 Niet rennen van olcay ; voor mij niet zo verdacht, ze geeft aan dat ze niet denkt dat de winst bepaald wordt op tijd, maar op goede antwoorden.

Daarbij zei Ruben eenzelfde: deze test wordt niet bepaald op tijd maar op het aantal goede antwoorden.

Stiekem had ik nog gehoopt op een "meet-your-mole" fragment, maar de finalisten waren onverbiddelijk. En dat is ook niet vreemd bij een finaletest. Voorgaande jaren met wel een meet your mole element zat die al ruim voor de finale. En in principe hebben we hem al gehad toen met de aflevering: vooruitzicht. Geld pakken vind ik niet mols, maar kandidaats. Je hebt er alleen wat aan als jij wint, anders niet. Anders gezegd: je voorkomt als mol door het geld te pakken niet dat een andere kandidaat het kan pakken. Noch dat je voorkomt dat het als mingeld functioneert en van de pot afgaat. Verder vind ik zo langzaam slenteren op slippers (net zoals de naaldhakken van Olcay bij het theater) wel typisch mols. Want ongeacht hoelang je erover doet, als mol heb je altijd een 100% score, het boeit niet hoe je die test invult.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2018, 17:15:12 »
Ik blijf het raar vinden dat olcay niks ophaalt en er nog langer over doet dan Jan en Ruben, inclusief het maken van de test. Zal olcay stiekem toch langs de mol zijn gegaan, en dat we dat in de finale te zien krijgen? Ik ben verward over die tijden.
Meer L

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #71 Gepost op: 4-03-2018, 18:15:05 »
Als ik de mol was zou ik geld pakken.
Het bewijs voor de mol (oog in oog met de mol) hoeft volgens mij niet te betekenen dat je de mol in levende wijze ziet. Kan volgens mij ook een portret zijn oid. Voor de mol heeft het helemaal geen nut om hiervoor te gaan. Iedere andere keuze is beter uit te leggen.
Als ik kandidaat zou zijn dan zou ik afhankelijk van mijn conditie tegenover de anderen een keuze maken. Als ik weet dat mijn conditie goed is kan ik kiezen om direct naar de test te gaan of eventueel onderweg nog geld mee te pakken. Als deze minder is zou ik wel even langs de mol gaan.
Het is in ieder geval niet mogelijk om en de mol te zien en het geld te pakken.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #72 Gepost op: 4-03-2018, 18:21:06 »
Olcay, de geldwolf van dit seizoen, laat zomaar 2.500 euro liggen!?

Als ik de mol was zou ik geld pakken.
Het bewijs voor de mol (oog in oog met de mol) hoeft volgens mij niet te betekenen dat je de mol in levende wijze ziet. Kan volgens mij ook een portret zijn oid. Voor de mol heeft het helemaal geen nut om hiervoor te gaan. Iedere andere keuze is beter uit te leggen.
Als ik kandidaat zou zijn dan zou ik afhankelijk van mijn conditie tegenover de anderen een keuze maken. Als ik weet dat mijn conditie goed is kan ik kiezen om direct naar de test te gaan of eventueel onderweg nog geld mee te pakken. Als deze minder is zou ik wel even langs de mol gaan.
Het is in ieder geval niet mogelijk om en de mol te zien en het geld te pakken.

Geld pakken doe je als mol alleen om een dekmantel als kandidaat te hebben. Want er komt alleen geld in de pot als de winnaar dat geld gepakt heeft, dus alleen een kandidaat zou geld pakken. Maar voor elke kandidaat ligt dat geld klaar, er valt dus niks mee te mollen voor de mol (zorgen dat het uit de pot gaat kan niet, zorgen dat een ander het niet meer kan pakken kan niet). Dus alleen als dekmantel zou het nut hebben voor de mol.

En de vraag is dan: heeft de mol die dekmantel nog nodig bij de finale test? De anderen kunnen niet zien wat je kiest, dus volgens mij niet. Geld pakken is dus zinloos, je kan het net zo goed laten.

Wie doet dat en maakt de test ook nog eens in een ongelofelijke tijd (na eerst tijd gerekt te hebben, anders zou het opvallen dat ze de test zo bizar snel gemaakt had)? Juist: Olcay  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 18:25:57 door Whiskers »

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #73 Gepost op: 4-03-2018, 18:22:53 »
De laatste paar jaar kom je steeds meer zaken die voorheen achter de schermen speelde te weten. Zo zijn de vragenlijsten meer openbaar, maar hoor je ook steeds vaker dat kandidaten op tijd een ronde verder zijn gekomen (volgens mij Jochem van Gelder nog) of dat finalisten het hebben over het winnen op tijd. Dus dat ze dat in het spel betrekken vind ik eigenlijk niet meer dan logisch

Citaat
Dit was een prachtige locatie geweest voor de ontknoping. Zet de zaak in t donker, ieder op een toren en met wat zoeklichten erop

Dit was ook een prachtige locatie geweest voor een soort van lasershoot opdracht.

Overigens zie je tijdens het stuk van Olcay dat ze uit een gebouw van een trap komt afgelopen. In het stuk van Jan zie je dat Jan van de andere kant komt. Hier is iemand dus duidelijk anders gelopen! Ik denk serieus dat Olcay weldegelijk langs de mol is gegaan (ook al ze het zelf is)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 18:26:20 door PSVwally »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2018, 18:31:07 »
Wat ik ook gek vond in de test. Daar kwam de vraag: in welke groepo zat de mol bij Tunnelvisie (4.1)? Onder of boven de grond? Maar alledrie finalisten zaten in hetzelfde team, boven de grond. Waarom zit die vraag erin? Zijn de testvragen op voorhand bedacht en is deze (bewust of onbewust?) niet aangepast?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2018, 18:35:13 »
Dat is al een paar keer opgemerkt  ;) Lijkt me een goede vraag voor Rick op 12 maart  ::ok::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #76 Gepost op: 4-03-2018, 19:03:46 »
Ik heb de tijden genoteerd van de deelnemers wanneer de klok gaat tikken als ze bij de test aankomen. En wanneer de klok stopt na de test.

Jan gaat voor geld. start:05:18 stop:11:07
Olcay gaat voor test. start:10:46 stop:13:50
Ruben gaat voor geld. start:05:37 stop:10:44

Ik vermoed dat er gesjoemeld is aan de tijden van Olcay. En dat haar starttijd 05:31 (13:50 omgekeerd) is en haar eindtijd 10:46. Dan is het kwa tijden wel ineens veel spannender. En besteden ze alle drie zo'n vijf à zes minuten aan de eigenlijke test.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #77 Gepost op: 4-03-2018, 19:07:36 »
Ik heb de tijden genoteerd van de deelnemers wanneer de klok gaat tikken als ze bij de test aankomen. En wanneer de klok stopt na de test.

Jan gaat voor geld. start:05:18 stop:11:07
Olcay gaat voor test. start:10:46 stop:13:50
Ruben gaat voor geld. start:05:37 stop:10:44

Ik vermoed dat er gesjoemeld is aan de tijden van Olcay. En dat haar starttijd 05:31 (13:50 omgekeerd) is en haar eindtijd 10:46. Dan is het kwa tijden wel ineens veel spannender. En besteden ze alle drie zo'n vijf à zes minuten aan de eigenlijke test.
Waarom zou er alleen bij haar met de tijden gesjoemeld zijn?
Ze heeft de test gewoon echt te snel voor woorden gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 19:16:23 door Whiskers »

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #78 Gepost op: 4-03-2018, 19:19:35 »
Wat bizar is als ze niet de mol is...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #79 Gepost op: 4-03-2018, 19:23:38 »
Wat bizar is als ze niet de mol is...

Maar dat is ze dus wel  ::hypocriet::
Lijkt me toch een forse hint: onderweg treuzelen zodat niet opvalt dat ze de test in recordtempo doet. Echt onwaarschijnlijk snel..
Tevens pakt ze geen geld, dekmantel is niet meer nodig en er valt niet mee te mollen, ze komt bij het hotel aan met de WI-001-DM auto. Dagboek lijkt op haar geschreven. Etc.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 19:27:46 door Whiskers »