Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol  (gelezen 42172 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #80 Gepost op: 4-03-2018, 19:25:18 »
Ja, Whiskers, dat (ik bedoel dat sjoemelen met tijden, alleen bij haar) zou nogal vreemd zijn. En twee minuten sneller dan de andere twee: een behoorlijk verschil.

Maar misschien (let wel, ik zeg 'misschien'  :) ) heeft Olcay de Mol gezien bij de 'Niets is wat het lijkt opdracht' in het park, waardoor ze nog maar op één persoon hoefde te letten.
Dan heeft ze voortdurend alles (details, kenmerken, gewoontes) bij de Mol in de gaten kunnen houden. In zo'n geval lijkt het me logisch dat je een test zonder aarzelen en heel snel kunt maken.

En ja, @Whiskers, ik had al eerder gezien wie jouw (wens-)mol is.  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #81 Gepost op: 4-03-2018, 19:30:29 »
Om dat laatste kun je idd niet echt heen Marisa  :-X ::rofl::

En ja, dat zou kunnen (dat Olcay dat heeft gezien). Maar dan is het Ruben of ze liegt (waar ik haar overigens best voor aan zie).  ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #82 Gepost op: 4-03-2018, 19:34:41 »
Nee, daar kan ik al een tijdje niet omheen, Whiskers. Maar dat vind ik juist leuk.  :D

Ed.:

Ik denk dat ze onze Janneman gezien heeft in dat park. Ik herinner me ook een buitengewoon opgetogen Olcay na de vraag van Art of ze Stine eruit wou spelen.
Ik vond haar lichaamstaal toen al niet zo bij haar antwoord passen:
Klappen-in-de-handjes, hoofd naar beneden, even omdraaien en het hoofd weer met een ruk omhoog en naar voren kijken, heel blij en uitbundig lachend 'ja' roepen.
Bijna hetzelfde als een 'yes', zoals wel eens luid wordt geroepen bij een Eureka-moment.
(Even uit het hoofd, dit, maar ik denk dat ik het me correct herinner. Zo niet: roept u maar)

Zou het niet kunnen zijn dat ons dit alles ietsje anders is voorgeschoteld, zodat wij denken dat haar antwoord en bovengenoemde reactie horen bij de vraag van Art over het wegwerken van die lieve Stine? Oei, hardvochtige en nietsontziende Olcay, dacht ik de eerste keer toen ik het zag. Totdat ik ging denken. Kost soms wat moeite, dat geef ik toe.
Maar het is nog steeds een tv-programma waarbij de vaak heel knappe montage ons van het ene verkeerde been op het andere kan zetten. Ook bij deze 'tijd, geld of mol' opdracht. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 20:06:42 door Marisa »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #83 Gepost op: 4-03-2018, 19:40:50 »
Nee, daar kan ik al een tijdje niet omheen, Whiskers. Maar dat vind ik juist leuk.  :D
Ik denk dat ze onze Janneman gezien heeft in dat park.
Fijn dat het je niet stoort  ::bravo::

En dat jij dat denkt was me ook al duidelijk aangezien ik jouw verdenking ook ken  ;)

Ben heel benieuwd wat het wordt/wie het is  ::jaja:: Vind het ook geweldig dat dit forum nog redelijk verdeeld is  ::bravo:: Wat een fantastisch seizoen is dit  ::bravo::

Ok, overkill aan emoticons, sorry mensen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 19:45:33 door Whiskers »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #84 Gepost op: 4-03-2018, 19:58:36 »
Fijn dat het je niet stoort  ::bravo::
En dat jij dat denkt was me ook al duidelijk aangezien ik jouw verdenking ook ken  ;)
(Met Rotterdams accent: "O ja, joh?"

Ben heel benieuwd wat het wordt/wie het is  ::jaja:: Vind het ook geweldig dat dit forum nog redelijk verdeeld is  ::bravo:: Wat een fantastisch seizoen is dit  ::bravo:: (...)
Helemaal eens!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #85 Gepost op: 5-03-2018, 08:28:51 »


Ik denk dat ze onze Janneman gezien heeft in dat park. Ik herinner me ook een buitengewoon opgetogen Olcay na de vraag van Art of ze Stine eruit wou spelen.

Waarom zegt Olcay (tegen de kijker) dan de testen op Ruben in te vullen? Bij de finale test werd dat ook nog eens flink benadrukt.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #86 Gepost op: 5-03-2018, 09:01:05 »
Volgens mij heeft niemand dit nog genoemd, maar de persoon die bij Olcay om de hoek staat lijkt een rood/oranje shirt aan te hebben.

Ruben draagt een rood shirt. Daarbij had hij tijdens de opdracht daar een overhemd overheen, maar in de biecht is dat overhemd verdwenen.
Nou snap ik dat je die uit kan doen als het warm is, maar waarom gaan rennen in een overhemd om vervolgens stil te gaan zitten zonder overhemd?

Was het dan Ruben die bij Olcay om het hoekje stond?
Overigens is bij Jan en Olcay niks veranderd in hun outfit tussen de test en het biechten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #87 Gepost op: 5-03-2018, 11:05:46 »

Dan heeft ze voortdurend alles (details, kenmerken, gewoontes) bij de Mol in de gaten kunnen houden. In zo'n geval lijkt het me logisch dat je een test zonder aarzelen en heel snel kunt maken.



Dan moet ze natuurlijk wel de moeite nemen om een fatsoenlijk mol-boekje bij te houden in plaats van al die losse papieren.  ::rofl::
In de montage leek de nadruk te liggen op het feit dat ze Ruben verdacht. Dus ik weet niet of ze echt de juiste mol heeft gezien (tenzij ik er natuurlijk helemaal naast zit en Ruben de mol is) Of dat ze stiekem toch alle vragen op Jan heeft ingevuld...

Ik zou het trouwens fantastisch vinden als Olcay de mol blijkt. Alles voor het zicht mollen: je moet het maar durven.
Mijn tunnel is ook wel duidelijk.  ;D Ik ga ook niet wisselen van mol, maar Olcay blijft voor mij een wensmol hoor.

Die verdeelde meningen vind ik trouwens ook erg leuk! Strict genomen kunnen ze het alledrie nog zijn. Dat houdt het programma spannend. Persoonlijk vond ik het vorig jaar veel duidelijker wie de mol was, dat vond ik toch wat minder geslaagd.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #88 Gepost op: 5-03-2018, 11:22:05 »
Geld pakken doe je als mol alleen om een dekmantel als kandidaat te hebben. Want er komt alleen geld in de pot als de winnaar dat geld gepakt heeft, dus alleen een kandidaat zou geld pakken. Maar voor elke kandidaat ligt dat geld klaar, er valt dus niks mee te mollen voor de mol (zorgen dat het uit de pot gaat kan niet, zorgen dat een ander het niet meer kan pakken kan niet). Dus alleen als dekmantel zou het nut hebben voor de mol.

En de vraag is dan: heeft de mol die dekmantel nog nodig bij de finale test? De anderen kunnen niet zien wat je kiest, dus volgens mij niet. Geld pakken is dus zinloos, je kan het net zo goed laten.

Wie doet dat en maakt de test ook nog eens in een ongelofelijke tijd (na eerst tijd gerekt te hebben, anders zou het opvallen dat ze de test zo bizar snel gemaakt had)? Juist: Olcay  ::jaja::

Ja, eens. Dat pakken van het geld voegt voor mij niks toe als je de mol bent. Het is een extra inspanning, en de kandidaten waren al bezweet. Wel voor het geld gaan is ook niet per se onmols natuurlijk. Ik kan er eigenlijk niks uit afleiden.

Als Olcay de mol is had ze misschien nog een andere taak ... voor de kijker uitbeelden dat ze de mol is, bijvoorbeeld. Dat ze zich daar dan op focuste lijkt me dan meer dan voldoende.

De mol had ook nog eens de stress dat een kandidaat er voor zou kiezen om oog in oog te komen te staan met hem of haar... daar kan ik me eigenlijk geen voorstelling bij maken, wat dat met je doet. :P

Dat gesprek met Art voordat Olcay de trap oploopt is wat dat betreft misschien veelzeggend.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #89 Gepost op: 5-03-2018, 12:13:15 »
Olcay...
 En alweer onhandige schoenen aan waar niet op te rennen valt (slippers)

Kleding advies was misschien : "comfortabel schoeisel"
Dan denkt Olcay natuurlijk : Nou maar niet op m'n stiletto's dan, lekker m'n slippertjes aan  ;)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #90 Gepost op: 5-03-2018, 17:32:09 »
Lijkt me toch een forse hint: onderweg treuzelen zodat niet opvalt dat ze de test in recordtempo doet. Echt onwaarschijnlijk snel..

Maar... waarom zou de montage er dan überhaupt voor kiezen om het zo in beeld te brengen? Ik bedoel: als er géén tijd was geweest in beeld, had letterlijk niemand daarnaar gevraagd of dat gemist. Het feit dat ze de tijden nu wél in beeld brengen en die tijd van Olcay dan inderdaad wel erg snel lijkt, doet mij vermoeden dat ze het juist niet is: anders hadden ze toch nooit die tijden toegevoegd?? ???
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #91 Gepost op: 5-03-2018, 18:18:21 »
En nu staan er wel tijden, en dan ga ik er gewoon van uit dat die kloppen. Je kunt niet alles de hele tijd in twijfel trekken, dan kom je nergens  ::ohno::

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #92 Gepost op: 5-03-2018, 19:19:45 »
Hoe kan het dat Ruben op ongeveer dezelfde tijd uitkwam als Jan in dit doolhof-kasteel? Jan rent op topsnelheid door het doolhof heen en vindt bijna alle bordjes meteen, terwijl we Ruben slechts joggend in beeld zien. Het is echt onmogelijk dat hij sneller / bijna even snel was als Jan (of een van beiden moet een omweg hebben genomen of juist de route uit zijn hoofd hebben geleerd).

Offline Mollit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #93 Gepost op: 5-03-2018, 19:27:42 »
OP het scherm in de kamer van Olcay speelt een lokaal tv programma. Een van de gasten draagt donkere kleding en een fractie voordat het mol-logo in beeld verschijnt zie je deze persoon haar haar schikken op een manier die Olcay ook vaak laat zien ( of zie ik nu overal aanwijzingen in.......)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #94 Gepost op: 5-03-2018, 19:30:49 »
Bedoel je deze Mollit? Wat me opvalt is dat het wanneer Ruben de deur door stapt, je het muziekje/ geluid hoort die hetzelfde is als bij de 1e aflevering wanneer iedereen de kamer/ gang inloopt.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 19:44:43 door Juuls247 »
Meer L

Offline Mollit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #95 Gepost op: 5-03-2018, 19:35:54 »
juist, de dame linksachter


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2018, 19:37:14 »
juist, de dame linksachter


Volgens mij is dat Olcay niet  ::ohno:: Sorry.

Offline Mollit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #97 Gepost op: 5-03-2018, 19:49:22 »
Ze is het wss niet, maar dat typische gefrunnik met haar haar viel me toch op en dan precies op dat moment het mol-logo in beeld......

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #98 Gepost op: 5-03-2018, 21:02:33 »
Waarom zegt Olcay (tegen de kijker) dan de testen op Ruben in te vullen? Bij de finale test werd dat ook nog eens flink benadrukt.

Het wordt benadrukt, ja. En ze zegt het tegen de kijkers. Maar is het daarmee dan ook de waarheid?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #99 Gepost op: 5-03-2018, 21:32:27 »
In de allereerste mol serie ooit werd t als serieuze manier genoemd hoe we de mol konden ontdekken, namelijk door te volgen op wie de deelnemers stemden. Als iemand afviel was zijn molkeuze de mol niet .   En dan zouden ze nu ons met de keuzes op t verkeerde been zetten? Foei  ::jaja::

Ik zou t frappant vinden als beide finalisten een verkeerde mol hebben. Wel mooi..