Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol  (gelezen 42184 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #100 Gepost op: 5-03-2018, 21:40:41 »
(...)  En dan zouden ze nu ons met de keuzes op t verkeerde been zetten? Foei  ::jaja::
Haha. Hoe kunnen we nu denken dat we door de makers van dit programma op het verkeerde been worden gezet!  ;)
Ik zou t frappant vinden als beide finalisten een verkeerde mol hebben. Wel mooi..
Ben heel benieuwd.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #101 Gepost op: 5-03-2018, 22:27:11 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #102 Gepost op: 5-03-2018, 22:29:27 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #103 Gepost op: 5-03-2018, 23:03:47 »
En de vraag is dan: heeft de mol die dekmantel nog nodig bij de finale test? De anderen kunnen niet zien wat je kiest, dus volgens mij niet. Geld pakken is dus zinloos, je kan het net zo goed laten.

Niet mee eens. Er zijn ook nog een paar miljoen kijkers om te dekmantelen

Offline Mtoellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #104 Gepost op: 5-03-2018, 23:05:30 »
Tijdens Ruben's rondje zie je ook iemand rechtsonderin in het gras zitten

Offline Mtoellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #105 Gepost op: 5-03-2018, 23:07:09 »
En in het rondje van Olcay verstoppen deze mensen zich in een tunnetje (zie linksonder)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #106 Gepost op: 5-03-2018, 23:08:03 »
Niet mee eens. Er zijn ook nog een paar miljoen kijkers om te dekmantelen
Dan zou het en opzet zijn van de makers en zouden al die kijkers hersenloos zijn.. Dat gaat ook wel weer erg ver..

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #107 Gepost op: 5-03-2018, 23:26:45 »
Dan zou het en opzet zijn van de makers en zouden al die kijkers hersenloos zijn.. Dat gaat ook wel weer erg ver..
Waarom opzet van makers? Kan toch gewoon van de mol zijn die niet mollerig over wil komen bij het publiek?

WIDM wordt volgens mij nog steeds voor de kijkers gemaakt en niet voor die 10 kandidaten. Bovendien maakt het als mol ook niet uit wat je daar bij de test doet en invult en dat zien we toch ook. Misschien had de mol gewoon zin om het torentje te beklimmen :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #108 Gepost op: 5-03-2018, 23:29:06 »
Waarom opzet van makers? Kan toch gewoon van de mol zijn die niet mollerig over wil komen bij het publiek?

WIDM wordt volgens mij nog steeds voor de kijkers gemaakt en niet voor die 10 kandidaten. Bovendien maakt het als mol ook niet uit wat je daar bij de test doet en invult en dat zien we toch ook. Misschien had de mol gewoon zin om het torentje te beklimmen :)
Ieder zo zijn/haar gedachten, maar ik geloof niet dat de mol of een kandidaat aan de kijkers denkt op zo'n moment   ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 00:00:12 door Whiskers »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #109 Gepost op: 6-03-2018, 01:41:38 »
Bij niets is wat het lijkt dacht ik Olcay heeft de mol langs zien komen. Bij de test in aflevering 9 denk je Olcay is de mol gaan bekijken. Ik vind de pogingen tot manipulatie te groot van de regisseur. Beide kan niet. Gelukkig is Jan de mol. Maar de beïnvloedingspogingen kloppen nu niet met elkaar. Dubbelop dat kan niet. Als je al weet wie de mol is dan hoef je de mol niet nog een keer te zien.
 
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 01:50:26 door foxhunter »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #110 Gepost op: 6-03-2018, 09:04:08 »
Nogmaals, ik zou het ook gek vinden als de kijker een ander beeld krijgt voorgespiegeld, maar ik denk wel dat er iets extra's met Olcay is gebeurd in deze opdracht, want ze heeft er werkelijk zoooooo lang over gedaan, dat het opvalt (als we de tijden mogen geloven). Dus een 'meet the mole', en zien we dat met de ontknoping, of ze is de mol? Geen idee maar dit heb ik dus elke keer bij Olcay, ook al heb ik de mol vibes bij Jan. Olcay heeft gekke dingen, keer op keer.
Meer L

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #111 Gepost op: 6-03-2018, 10:14:16 »
Opvallend; eindtijden van het maken van de test bij alle 3;

Jan  : 11.07 elf plus zeven maakt 18
Olcay: 13.50 dertien plus vijf maakt 18
Ruben: 10.44 tien plus (2 x 4 maakt acht) =18 = afwijkend...


Edit; typo




Op deze manier wijkt er geen een af:

1. negeer alle nullen
2. ze beginnen allemaal met een 1
3. de laatste twee cijfers zijn samen 8
4. 1 en 8 wordt 18 :)

en inderdaad, alles bij elkaar opgeteld is 9. Wie is in de 1e aflevering de 9e die voorgesteld wordt? of kunnen we op een andere manier nog de 9 linken?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #112 Gepost op: 6-03-2018, 10:21:13 »
Daar heb ik wel een antwoord op. Jan is 9e in de leader  ::jaja::
Meer L

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #113 Gepost op: 6-03-2018, 10:51:47 »
Goed gevonden :D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #114 Gepost op: 6-03-2018, 11:19:40 »
Dan zouden ze met de testtijden moeten manipuleren.... ??? Geloof er niks van.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #115 Gepost op: 6-03-2018, 11:25:18 »
Nee Lonneke daar geloof ik ook niks van, maar vind het wel super toevallig dat ze ALLEMAAL precies op 18 uitkomen?
Meer L

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #116 Gepost op: 6-03-2018, 21:53:06 »
De R is wel de  18 e letter in het alfabet  :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #117 Gepost op: 6-03-2018, 21:55:39 »
   loop   test   totaal   per vraag

Jan   318   349   667   8,73

Olcay   710   118   828   2,95

Ruben   348   294   642   7,35

Ik moet wel aannemen dat de klokken kloppen, want anders is de enige conclusie dat de montage ons iets wil laten zien of laten geloven zonder dat het werkelijk gebeurt. Dan is de essentie van het spel weg, wat mij betreft.

Veertig vragen met meerdere opties en ook steeds weer andere opties. Niet alles ja/nee, bedoel ik. Ik betwijfel of het mogelijk is om de test überhaupt te lezen in de tijd die Olcay erover deed. Hoe dan ook... Het is een totaal onlogisch tijdverloop als je het vergelijkt met Jan en Ruben, die wel ongeveer hetzelfde doen en het ongeveer even snel doen.

Kan iemand zonder nadenken in minder dan twee minuten veertig meerkeuzevragen lezen, het antwoord ergens uit het geheugen halen en goed beantwoorden? Mijn antwoord is nee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #118 Gepost op: 6-03-2018, 22:15:31 »
Ik ben bang dat de klokken niet kloppen. Al gaat het helaas nog verder dan beelden in verkeerde volgorde monteren zonder dat dit nodig is voor het helder vertellen van wat er gebeurt, extra (suggestieve) shots monteren zoals bij het ontbijtmoment met Stine en verschillende takes filmen van een in eerste instantie spontaan moment.

Maar als ze wel kloppen heeft Olcay inderdaad onvoorstelbaar snel de test gemaakt en is dat erg verdacht.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #119 Gepost op: 6-03-2018, 22:21:48 »
   loop   test   totaal   per vraag

Jan   318   349   667   8,73

Olcay   710   118   828   2,95

Ruben   348   294   642   7,35

Ik moet wel aannemen dat de klokken kloppen, want anders is de enige conclusie dat de montage ons iets wil laten zien of laten geloven zonder dat het werkelijk gebeurt. Dan is de essentie van het spel weg, wat mij betreft.

Veertig vragen met meerdere opties en ook steeds weer andere opties. Niet alles ja/nee, bedoel ik. Ik betwijfel of het mogelijk is om de test überhaupt te lezen in de tijd die Olcay erover deed. Hoe dan ook... Het is een totaal onlogisch tijdverloop als je het vergelijkt met Jan en Ruben, die wel ongeveer hetzelfde doen en het ongeveer even snel doen.

Kan iemand zonder nadenken in minder dan twee minuten veertig meerkeuzevragen lezen, het antwoord ergens uit het geheugen halen en goed beantwoorden? Mijn antwoord is nee.
Eens  ::jaja::

En ik denk dat de klokken wel kloppen. Ze hadden ze ook gewoon weg kunnen laten namelijk, dus waarom ze manipuleren?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 22:31:51 door Whiskers »