Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol  (gelezen 42145 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #140 Gepost op: 7-03-2018, 11:02:49 »
Nog geprobeerd stills te maken van Jan en zijn horloge, maar dat is niet goed in beeld.

Wat ik wel opvallend vind: Jan zegt "Ruben is DE mol', en Olcay zegt 'Ruben is ONZE mol'. Dat klinkt verdacht bij Olcay met name vind ik. Hoezo onze mol? Ja ze kan verwijzen naar Jan, maar ik zie dit anders. Je bent op zo'n moment toch bezig met jouw eigen winst, en niet van het 'samen winnen, we hebben ONZE mol'.
Kan vanalles betekenen, bijvoorbeeld:
Mol van dit/ons seizoen;
Brabantse uitdrukking (ons mam, ons pap, onze mol);
Jan en Olcay zien beiden Ruben als mol, dus "onze mol".
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 11:08:58 door Whiskers »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #141 Gepost op: 7-03-2018, 11:28:51 »
Ja dat snap ik Whiskers, maar ik vind het apart zo in de finale.

Nog even alle test vragen doorlopen en hieronder opgesomt (afgezien van de vraag der vraag, wie is de mol), wellicht dat we daar nog iets mee kunnen zo in de laatste aflevering. Sorry mocht dit dubbel zijn.

Vragen Jan:
Vraag 24) In welke kamer zat de mol met de opdracht 'Sleutelpositie': a) 47a b) 86 c) liep vrij rond
Vraag 29) Aan welke opdracht werkte de mol het eerst tijdens de opdracht 'Oplichten: a) buizen met plus-/mingeld b) gloeilampen c) de groepsfoto

Vragen Olcay:
Vraag 22) Welke kleur auto heeft de mol bij de opdracht 'Lada's met Lading': a) wit b) bruin/ zwart
Vraag 31) Welke kleur dozen moest de mol verzamelen bij de de opdracht 'Perongeluk': a) Blauw b) Geel c) Geen

Vragen Ruben:
Vraag 3) Heeft het duo waarin de mol zat geld afgeleverd tijdens aflevering 1: a) ja b) nee
Vraag 19) Waar bevond het team waar de mol zat tijdens de opdracht 'Tunnelvisie' a) boven de grond b) onder de grond

Enige wat ik zo op eerste oog zie: Olcay zat idd inkader 47a (11 is letter M), en de gekke vraag 19 bij Ruben. Alleen Jan zal soort van deels onder de grond vanwege zijn telefoonverbinding met het andere team.  Is dat trouwens altijd, ook in vorige seizoenen, dat de vragen zo gesteld worden met de titels van de opdrachten erin? Viel me weer op.

Kan er verder niks mee maar had gehoopt hier alvast een vooruitblik te krijgen of stille hint.
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #142 Gepost op: 7-03-2018, 11:35:24 »
 
Is dat trouwens altijd, ook in vorige seizoenen, dat de vragen zo gesteld worden met de titels van de opdrachten erin? Viel me weer op.

Nee, want zelfs dit seizoen nog waren er testvragen met omschrijvingen als 'de opdracht op de markt' of 'de opdracht met de auto's'.

Het is trouwens op die manier dat je pas ontdekt dat "Lada's met Lading" een onverklaarbare 2e hoofdletter L heeft, terwijl "Kwestie van vertrouwen" die 2e hoofdletter niet kreeg dan. Inconsequentie of hint.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #143 Gepost op: 7-03-2018, 12:11:54 »
Nee precies, dus ik ben al aan het puzzelen geslagen met al die hoofdletters, wederom.....
Meer L

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #144 Gepost op: 7-03-2018, 12:28:59 »
Er hebben nog nooit tijden bij de eindtest gestaan.
Deze keer wel en de optelsom van de cijers is 18 en/of 9 als je bij die laatste optie de nullen weglaat.

Het zou wel hééél toevallig zijn als dat bij alle drie de echte tijden zijn met eenzelfde uitkomst. Dus volgens mij kloppen deze tijden niet met de werkelijkheid. Er zou maar zo een hint in de getallen kunnen zitten.

Zo'n belangrijke test maak je niet zo snel en mocht Olcay de mol zijn dan hebben ze het nu al weggegeven met die snelle test?? ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 12:48:23 door Moedermol »

Offline mol92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #145 Gepost op: 7-03-2018, 12:52:06 »
Mol seizoen 18! Is Ruben Hein (9 letters). Zou zomaar kunnen. Jan en Olcay zeggen het en Ruben is het!

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #146 Gepost op: 7-03-2018, 13:51:18 »
Mol seizoen 18! Is Ruben Hein (9 letters). Zou zomaar kunnen. Jan en Olcay zeggen het en Ruben is het!

Ja of als je op 18 afgaat, de 'R' is de 18e letter van het alfabet + de 'R' stond 18 keer in de woordzoeker van aflevering 5. (Andere opdracht maar de 18 verwijst er nu wel weer naar)
En nu dus de tijden die op 18 uit kunnen komen (11+0+7, 13+5+0, 10+4+4) en het is ook de 18e Mol.
Ruben = de Mol.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #147 Gepost op: 7-03-2018, 15:32:35 »
Bij de testvragen die we zien slaan er in ieder geval twee op het duo Ruben/Olcay (aflevering 1 en de Lada). Dus mocht Olcay de Mol zijn, dan heeft Jan (die op Ruben stemt) in ieder geval al 2 vragen goed  ::jaja::
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #148 Gepost op: 7-03-2018, 15:49:03 »
Vraag 31) Welke kleur dozen moest de mol verzamelen bij de de opdracht 'Perongeluk': a) Blauw b) Geel c) Geen

Vragen Ruben:
Vraag 3) Heeft het duo waarin de mol zat geld afgeleverd tijdens aflevering 1: a) ja b) nee
Vraag 19) Waar bevond het team waar de mol zat tijdens de opdracht 'Tunnelvisie' a) boven de grond b) onder de grond

Enige wat ik zo op eerste oog zie: Olcay zat idd inkader 47a (11 is letter M), en de gekke vraag 19 bij Ruben. Alleen Jan zal soort van deels onder de grond vanwege zijn telefoonverbinding met het andere team.  Is dat trouwens altijd, ook in vorige seizoenen, dat de vragen zo gesteld worden met de titels van de opdrachten erin? Viel me weer op.
Vraag 31 is ook raar. Ruben stond in een tussenstuk en had dus geen kleur. Wat moet je daar nou op antwoorden als Ruben jouw mol is?  ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #149 Gepost op: 7-03-2018, 15:52:48 »
Vraag 31 is ook raar. Ruben stond in een tussenstuk en had dus geen kleur. Wat moet je daar nou op antwoorden als Ruben jouw mol is?  ???

optie C 'geen'?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #150 Gepost op: 7-03-2018, 16:02:54 »
optie C 'geen'?
Oeps, ik las 'geen' als 'groen'.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #151 Gepost op: 7-03-2018, 16:21:02 »
Bij de testvragen die we zien slaan er in ieder geval twee op het duo Ruben/Olcay (aflevering 1 en de Lada). Dus mocht Olcay de Mol zijn, dan heeft Jan (die op Ruben stemt) in ieder geval al 2 vragen goed  ::jaja::
Olcay heeft ook aardig wat opdrachten als duo met Jan gedaan, dus dat voordeel geldt waarschijnlijk ook voor Ruben.

Olcay heeft het wat dat betreft lastiger, Ruben en Jan zaten zelden samen in een groep (tenzij het een groepsopdracht was).

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #152 Gepost op: 7-03-2018, 19:41:32 »
Citaat
Minder dan 3 sec per vraag is gewoon echt absurd

Klopt en dat is dan nog ruim gerekend, vanaf het moment dat Olcay gaat zitten tot ze weer gaat staan. Als ik dan stills zie van een een peinsend in de verte kijkende Olcay...  ::ohno:: Die snelheid haal je alleen door maar wat te klikken.

Als ik dan zie hoe complex de vragen soms zijn opgebouwd...
Citaat
Vraag 24) In welke kamer zat de mol met de opdracht 'Sleutelpositie': a) 47a b) 86 c) liep vrij rond
Vraag 29) Aan welke opdracht werkte de mol het eerst tijdens de opdracht 'Oplichten: a) buizen met plus-/mingeld b) gloeilampen c) de groepsfoto

Voor 24 liep ze zelf niet vrij rond, dus dat is wel even rustig nadenken, neem ik aan? Voor 29 stond ze in de control room en niet bij een kandidaat, dus dat is wel even nadenken, neem ik aan? Sowieso moet dat wel door de forumulering... De naam van de opdracht is erin verwerkt, dat vergt enig graven in het geheugen, zeker als het langer is. Dan zijn er drie opties. Een slaat op jezelf, maar dan nog... In minder dan 3 seconden per vraag gemiddeld? Eerder 2,5-2,95.

 ::ohno::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #153 Gepost op: 7-03-2018, 20:24:18 »
of Olcay gaf het op.

Stel je voor. ;D Na 5 vragen had ze door dat dit hem niet ging worden en is ze het maar afgetrapt. ;D

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #154 Gepost op: 7-03-2018, 20:26:34 »
Citaat
Waarom zo somber Tarballs?

Ik ben niet somber. In tegendeel! Ik was juist blij met de input van anderen, die ondersteunen wat ik in woorden probeerde uit te leggen.

Voor mij persoonlijk levert de combinatie van mijn berekening en de informatie en beelden van anderen de overtuiging op, dat we hier met de Mol te maken hebben. Ik zie nog 2 mogelijkheden:

1) Pure manipulatie (laten zien wat nooit gebeurd is!) door middel van montage
2) Olcay is de Mol

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #155 Gepost op: 7-03-2018, 20:34:08 »
Stel je voor. ;D Na 5 vragen had ze door dat dit hem niet ging worden en is ze het maar afgetrapt. ;D
Dat denk ik niet nee  ::ohno:: ::rofl::

Ik ben niet somber. In tegendeel! Ik was juist blij met de input van anderen, die ondersteunen wat ik in woorden probeerde uit te leggen.

Voor mij persoonlijk levert de combinatie van mijn berekening en de informatie en beelden van anderen de overtuiging op, dat we hier met de Mol te maken hebben. Ik zie nog 2 mogelijkheden:

1) Pure manipulatie (laten zien wat nooit gebeurd is!) door middel van montage
2) Olcay is de Mol
Lijkt mij ook  ::jaja::

Optie 1 was nergens voor nodig. Ze hebben nooit eerder de tijd erbij gezet en dat hadden ze nu dus ook niet hoeven doen. De tijd wel weergeven en vervolgens gaan manipuleren is onnodig ingewikkeld. Ligt dus niet voor de hand.

Dus dan is het optie 2  ;D
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 21:08:15 door Whiskers »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #156 Gepost op: 7-03-2018, 20:40:34 »
Ik geloof eerlijk gezegd wel dat de tijd van Olcay kan kloppen. Het zou totaal niet slim zijn, maar als ze puur voor de tijd zou spelen kan ze gewoon besluiten alle vraag op intuïtie te beantwoorden. Ik moest denken aan de Molfandagquiz 2016, die vanuit de testsoftware werd gedaan. Toen heb ik zeker alle vragen onder de drie seconden gemaakt, omdat ik zeker wist dat de winnaar door tijd bepaald ging worden. (Uiteindelijk bleek ik de enige zijn die alle tien vragen goed had ::)) Bij een Moltest waar sommige dingen herinneren soms even tijd kost, zou ik de tactiek gewoon niet aanraden - maar je weet nooit wat Olcay dacht.

Maar een montagefoutje/dingetje, geloof ik anders ook wel.
...óf niet!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #157 Gepost op: 7-03-2018, 21:01:41 »
Citaat
Ik geloof eerlijk gezegd wel dat de tijd van Olcay kan kloppen. Het zou totaal niet slim zijn, maar als ze puur voor de tijd zou spelen kan ze gewoon besluiten alle vraag op intuïtie te beantwoorden

Veertig vragen in de ze tijd is niet meer op tijd spelen of op intuïtie, zeker niet als je zó lang hebt gedaan over het vinden van de test via de kortste route. Dat is blind iets aanklikken en het klopt ook niet met de beelden die hier gepost zijn. Een peinzende Olcay. Dat kan in mijn ogen gewoon niet gebeurd zijn. Als de tijd klopt (en ik neem dat aan), dan is dit de Mol.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #158 Gepost op: 7-03-2018, 21:45:49 »
Op deze manier wijkt er geen een af:

1. negeer alle nullen
2. ze beginnen allemaal met een 1
3. de laatste twee cijfers zijn samen 8
4. 1 en 8 wordt 18 :)

en inderdaad, alles bij elkaar opgeteld is 9. Wie is in de 1e aflevering de 9e die voorgesteld wordt? of kunnen we op een andere manier nog de 9 linken?

Ik vind dat optellen van cijfers meestal een beetje vergezocht, maar dit vind ik toch wel opmerkelijk. Misschien een hint naar klokken in andere afleveringen, waar dit zelfde sommetje geldt?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #159 Gepost op: 7-03-2018, 22:27:30 »
Citaat
Zo valt het nooit op dat Olcay de test in 3 minuten maakt. Zou ik denken.

Kleine correctie: minder dan twee, vanaf het moment dat ze zit tot en het met moment dat ze weer gaat staan. Ik weet niet of er nog een handeling nodig is om in te loggen, de test aan te klikken of wat dan ook. Maar ook dat moet binnen die twee minuten gebeurd zijn.