Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol  (gelezen 42118 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #200 Gepost op: 8-03-2018, 16:42:52 »
Die 4 seconden is snel, maar ook een gemiddelde hè.
Vragen als 'Wie is de mol'? En Is de mol een man of vrouw heb je binnen een seconde beantwoord

Ik denk nog steeds niet dat Olcay de mol is.

Maar er zijn echt maar maximaal 10 vragen die je binnen 1/2 seconde kan beantwoorden. Deze tijden zijn zo moeilijk te halen. Dan moet je dus de andere 30 vragen in 6/7 seconde beantwoorden. Vooral gekeken naar de tijden van Jan en Ruben is dit toch heel opvallend hoor.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #201 Gepost op: 8-03-2018, 16:47:18 »
Opvallend is het absoluut ja
You'll never walk alone

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #202 Gepost op: 8-03-2018, 17:01:28 »
Helemaal mee eens. De tijden zijn ook naar mijn mening iets te toevallig. Er zal denk ik ook echt een reden voor zijn dat wij die tijden zo in beeld krijgen. 

Ik kom zelf op een kans van 4,3% dat de 3 laatste cijfers opgeteld 8 zijn, de kans dat ze dat alle drie zijn is dus vrijwel nihil. Aan de andere kant kan ik bijna niet geloven dat de regie neptijden aan ons gaat presenteren.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #203 Gepost op: 8-03-2018, 17:10:28 »
Niet dat ik het gepuzzel met de tijden op dit moment al helemaal overtuigend vindt, maar misschien wel als iemand mij een betekenis kan geven voor de 0 die in elk van die tijden dan voorkomt. Betekent die dan iets? En wat betekent de plaats van die 0 dan bijvoorbeeld (3 verschillende plaatsen)?

Ik kom zelf op een kans van 4,3% dat de 3 laatste cijfers opgeteld 8 zijn, de kans dat ze dat alle drie zijn is dus vrijwel nihil. Aan de andere kant kan ik bijna niet geloven dat de regie neptijden aan ons gaat presenteren.

Ik kom zelf uit op 4,5%, maar goed. Je punt staat wel overeind. ::ok::

Het zou dan inderdaad gaan om 0,0091125% kans dat je dit met alle 3 kan doen.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 17:15:26 door Hulpmol »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #204 Gepost op: 8-03-2018, 17:51:44 »
Hoe kom jij op minder dan 2 minuten?
10:52 zit ze, 13:50 staat ze weer op.

Das is 178 seconden, niet 118.
dat is 4.45 seconden per vraag.
Nog steeds snel, maar wel even wat anders dan 2.95 seconden per vraag.

En ik heb vroeger op school ook toetsen gemaakt en gehaald met zo'n tempo. Sommige mensen kunnen snel lezen en antwoorden.
Olcay is een zakenvrouw, dus ik vermoed dat snel kunnen lezen en snel keuzes maken wel tot haar skillset behoort.
(...)
Dat is mijn veronderstelling dus ook. Zeker als het om 4.45 sec. per vraag gaat.

(...)
1) Ze hebben de totale tijd per kandidaat gemeten, dat is ongeveer min of meer hetzelfde (dus lopen incl test), een paar minuten afwijkend
2) Ze hebben dat naar mijn mening afgerond op cijfers wat allemaal mooi optelt tot 18 (minde&&@@$$!!!ck voor ons kijkers)
3) Het is namelijk echt te toevallig dat dit precies zo uitkomt met de cijfers, dus echt manipulatie daar, en ik vermoed afronding naar boven/ beneden
4) De beelden van de test zijn meerdere keren opgenomen, dat bewijst het feit dat het met een drone gefilmd is en je geen cameramensen ziet
5) De beelden die we van Olcay zien zijn dus achteraf opgenomen en sfeer shots
(...)
Dus mijn eigen conclusie/ subjectieve mening is dat we hier niks mee kunnen, en dat het alleen een leuke verwijzing is naar a) de mol 18 (tijden) en b) dat het een spannende eindstrijd is
Zou allemaal heel goed kunnen, en van jouw punt 4 en 5 is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat dit zo is gebeurd.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 17:55:48 door Marisa »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #205 Gepost op: 8-03-2018, 18:21:17 »
Vervelende vergissing van mijn kant. Zie niet hoe dat komt, maar klaar... Excuses.

Mijn punt blijft hetzelfde. Het blijft veel sneller dan de rest, terwijl ze hem op tijd nooit zou winnen. Die snelheid is dus totaal onnodig en nog steeds verbazingwekkend, maar wel iets minder. Ze zegt te zweten, in de war te zijn, zenuwachtig te worden etcetera. Bij het zien van de test is dat blijkbaar meteen voorbij en maakt ze hem met afstand als snelste.

Ik geloof haar nog steeds niet, omdat ik nog steeds haar tijden te veel vindt afwijken van de rest. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met de andere tests dit seizoen. Is daar ooit een tijd in beeld geweest voor de twintig vragen? Dat zou een aardige indicatie moeten zijn. Dat moet ze dan in anderhalve minuut kunnen?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #206 Gepost op: 8-03-2018, 19:14:13 »
Ik heb dus voor de grap een nep-test gemaakt en deze inlaten vullen door zes vrienden (met timer).

Drie heb ik verteld zo snel mogelijk de test te maken. En de andere drie niks.
Zo vulden er 4 in op Jan, 1 op Olcay en 1 op Ruben.


De mensen die zo snel mogelijk maakten deden er ongeveer 4/5 seconde per vraag over, terwijl de mensen die hier geen rekening mee hielden zo'n 7 seconde per vraag gebruikten.

Het is dus mogelijk dat Olcay haast wilde maken en de vragen zo snel mogelijk wilde invullen. Kans op fouten is wel vele malen groter kwam ik achter :)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #207 Gepost op: 8-03-2018, 19:21:32 »
Held! ::bravo::

Ik zat te denken aan iets vergelijkbaars te doen maar fijn dat jij het al gedaan hebt Mitchkox!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #208 Gepost op: 8-03-2018, 19:22:52 »
Held! ::bravo::

Ik zat te denken aan iets vergelijkbaars te doen maar fijn dat jij het al gedaan hebt Mitchkox!

Ik was wel benieuwd. Zij gingen dus volle bak voor tijd (Olcay denkt af en toe op beeld na, kan natuurlijk achteraf opgenomen zijn). Als Olcay dat na haar lange tocht ook doet is het mogelijk maar de kans dat ze fouten maakt is des te groter!

Of ze is de Mol of de verliezer in mijn ogen :)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #209 Gepost op: 8-03-2018, 19:26:45 »
Dank je, Mitchkox!

Begrijp ik het goed dat de 'snelle testers' 4/5 = 0,8 seconde per vraag nodig hadden? Of lees ik dit verkeerd?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #210 Gepost op: 8-03-2018, 19:28:30 »
Begrijp ik het goed dat de 'snelle testers' 4/5 = 0,8 seconde per vraag nodig hadden? Of lees ik dit verkeerd?

Wat denk je zelf?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #211 Gepost op: 8-03-2018, 19:29:36 »
Volgens mij wordt 4 a 5 seconde bedoeld Marisa :)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #212 Gepost op: 8-03-2018, 19:29:50 »
Dank je, Mitchkox!

Begrijp ik het goed dat de 'snelle testers' 4/5 = 0,8 seconde per vraag nodig hadden? Of lees ik dit verkeerd?

Nee excuses. Zij gingen dus voor goede antwoorden zo snel mogelijk en deden er gemiddeld 4,38 seconde per vraag over. Bedoelde dus tussen de 4 en 5 seconde ongeveer.

- Persoon 1: 3,97
- Persoon 2: 4,12
- Persoon 3: 5,04

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #213 Gepost op: 8-03-2018, 19:33:03 »
Ah, merci voor je uitleg.
Dat is een significant verschil.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #214 Gepost op: 8-03-2018, 19:33:55 »
Is er een mogelijkheid om het hele forum een neptest met 40 vragen te laten maken? Voor de lol zou dat al wel leuk zijn. :)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #215 Gepost op: 8-03-2018, 19:35:16 »
Is er een mogelijkheid om het hele forum een neptest met 40 vragen te laten maken? Voor de lol zou dat al wel leuk zijn. :)

Haha ik ga er even mee aan de slag. Laat het vanavond weten.

Ook wel tof om uiteindelijk dan te weten wie de échte winnaar is. Tijd en aantal goed :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #216 Gepost op: 8-03-2018, 19:38:37 »
Citaat
Ik heb dus voor de grap een nep-test gemaakt en deze inlaten vullen door zes vrienden (met timer).

Drie heb ik verteld zo snel mogelijk de test te maken. En de andere drie niks.
Zo vulden er 4 in op Jan, 1 op Olcay en 1 op Ruben.


De mensen die zo snel mogelijk maakten deden er ongeveer 4/5 seconde per vraag over, terwijl de mensen die hier geen rekening mee hielden zo'n 7 seconde per vraag gebruikten.

Het is dus mogelijk dat Olcay haast wilde maken en de vragen zo snel mogelijk wilde invullen. Kans op fouten is wel vele malen groter kwam ik achter

Interessant. Gezien het tijdverlies bij het lopen, zou een snelle test Olcay niet redden. Een goede test wel. Wat je zegt, is dat snelheid de kans op fouten groter maakte? Dan zie ik hier nogmaals de bevestiging van wat ik al dacht.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #217 Gepost op: 8-03-2018, 19:39:45 »
@Theoreticus: Dat is toch zeker een te verwaarlozen detail... ;)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #218 Gepost op: 8-03-2018, 19:41:02 »
@Theoreticus: Dat is toch zeker een te verwaarlozen detail... ;)

Ik ben het hier wel met hem eens.

Als je zo langzaam loopt weet je dat je op tijd niet wint, dan moet je gewoon zo goed mogelijk de test maken. Door snel te doen is die kans vele malen kleiner.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #219 Gepost op: 8-03-2018, 19:44:09 »
Overigens had ik de test op mijn laptop gemaakt via:

https://koenvh.nl/projects/widm-exam

Heel tof om te gebruiken ook tijdens een eigen WIDM-spel. Helaas moet het op één laptop en is er (zover ik weet) geen mogelijkheid deze link/groep te delen ::niet-ok::