Auteur Topic: [kandidaat] Katrien  (gelezen 13660 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2018, 18:55:07 »
waarom ?  wij zien dat ze niks heeft opgelost, buiten ziet niemand dat. ook steve en joke kunnen t niet zien. als ik als mol in 750 zat en de ander deed niks, deed ik mee niks
 ::jaja::
overigens waarom heeft ze een handtas bij tijdens de basketbal-proef????
« Laatst bewerkt op: 28-03-2018, 19:00:33 door Tarbozan »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2018, 20:15:29 »
waarom ?  wij zien dat ze niks heeft opgelost, buiten ziet niemand dat. ook steve en joke kunnen t niet zien. als ik als mol in 750 zat en de ander deed niks, deed ik mee niks
 ::jaja::
Pascale had het dan geweten. En hoe dan ook was er door de groep naar gevraagd. 'Hoe ver zijn jullie gekomen?' Dan heb je het niet in de hand als de ander daar gewoon eerlijk antwoord op geeft. En gelijk ben je de hoofdverdachte van de groep, die je een minuut geleden heb leren kennen ::)
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2018, 20:34:30 »
feit blijft dat er 2 mensen hier helemaal niks hebben gedaan en 1 van hen is zeker de Mol niet..want de weg van 2 mollen wil ik niet beandelen

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2018, 21:22:03 »
Katrien wordt in ieder geval in de gaten gehouden op dit forum. Goede zaak :-). Ook blij dat mijn argumenten afentoe de andere kant op worden uitgelegde dat het dan nog redelijk klinkt ook. Is voor mij het beste recept tegen tunnelvisie  ::ok::
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #24 Gepost op: 29-03-2018, 07:53:24 »
Als de mol zich opsluit met iemand die absoluut niet puzzelen kan - kunnen ze testen van tevoren - dan is kans groot dat ze onder de grond kan blijven liggen. Lekker onzichtbaar. Basketballen leek ze geoefend te hebben. Katrien is te vormen uit de letters.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2018, 08:08:10 »
Als de mol zich opsluit met iemand die absoluut niet puzzelen kan - kunnen ze testen van tevoren - dan is kans groot dat ze onder de grond kan blijven liggen. Lekker onzichtbaar. Basketballen leek ze geoefend te hebben. Katrien is te vormen uit de letters.

Ik denk niet dat het geoefend is. Lloyd en Jeffrey gooien zoals basketters dat normaal doen. Zij gooit met beide handen onderhands, dat lijkt me eerder de techniek van iemand die nog nooit gebasket heeft.

en waarom zou je als mol oefenen om goed basketten voor 1000 euro?

Ze was mijn schot-voor-de boeg maar na aflevering 1 en vooral opdracht 2 en 3 dealt ze op mijn lijstje
klaar voor de strijd

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2018, 08:25:51 »
Ik denk niet dat het geoefend is. Lloyd en Jeffrey gooien zoals basketters dat normaal doen. Zij gooit met beide handen onderhands, dat lijkt me eerder de techniek van iemand die nog nooit gebasket heeft.

en waarom zou je als mol oefenen om goed basketten voor 1000 euro?

Ze was mijn schot-voor-de boeg maar na aflevering 1 en vooral opdracht 2 en 3 dealt ze op mijn lijstje
Ze moest wel iets goed doen nadat in de eerste opdracht zo geslaagd was voor de mol. Van tevoren kun je bedenken: als het lukt, zorg dan dat je volgende opdrachten goed uit de verf komt. Slecht basketballen kan altijd nog.
En ik denk dat ze iemand die écht claustrofisch is het niet aandoen om in een kist onder de grond te gaan liggen.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2018, 08:29:16 door Run »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2018, 12:33:25 »
Ze moest wel iets goed doen nadat in de eerste opdracht zo geslaagd was voor de mol. Van tevoren kun je bedenken: als het lukt, zorg dan dat je volgende opdrachten goed uit de verf komt. Slecht basketballen kan altijd nog.
En ik denk dat ze iemand die écht claustrofisch is het niet aandoen om in een kist onder de grond te gaan liggen.
Maar toch; als mol mag je ervan uitgaan dat je de oplossingen van de puzzels onder de grond weet. Dan is het juist mollig om ineens toch een ingeving te krijgen bij de eerste puzzel. Om zo de verdenkingen wat van je af te gaan houden. Als je dat ver in het uur doet, kan je nog genoeg gaan vertragen bij de overige opdrachten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #28 Gepost op: 29-03-2018, 12:40:00 »
Maar toch; als mol mag je ervan uitgaan dat je de oplossingen van de puzzels onder de grond weet. Dan is het juist mollig om ineens toch een ingeving te krijgen bij de eerste puzzel. Om zo de verdenkingen wat van je af te gaan houden. Als je dat ver in het uur doet, kan je nog genoeg gaan vertragen bij de overige opdrachten...
Het lijkt mij dat Pascal het sleuteltje wel gevonden zou hebben en zou zouden ze misschien toch nog snel boven de grond belanden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2018, 12:42:31 »
Het lijkt mij dat Pascal het sleuteltje wel gevonden zou hebben en zou zouden ze misschien toch nog snel boven de grond belanden.
Daar zeg je het al: je denkt het. En wat is snel? Volgens mij zie je bij niemand verder hoe lang het heeft geduurd voor ze uiteindelijk het sleuteltje vonden. Stel (nadruk op stel) dat de mol relatief snel iets zegt in de trant van dat er niks te zien is in de zaklamp, verspeel je daar heerlijke tijd mee...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2018, 13:43:37 »
Kan allemaal, maar voor een mol is het wel heerlijk om een groot deel van de eerste aflevering onzichtbaar te zijn en toch een enorm effect te kunnen behalen. Ik vind het iets te toevallig dat de laatste twee verderop lagen en twee personen onder  de grond bleven liggen. Het is logisch dat de anderen bedenken hoeveel tijd ze denken nodig te hebben voordat ze de kruisjes weghalen. En er lagen twee nepgraven vlakbij.

Verder blijft deze hint erg bij mij hangen:
De letters bij het basketballspel:
dunk, speol en limoen met de overgebleven letters RAT. Alle letters van Katrien zitten erbij, en van geen van de andere namen. Ook dat vind ik iets te toevallig.
Zij is mijn mol totdat ze eruit gaat.  8)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2018, 14:59:46 »
Ze moest wel iets goed doen nadat in de eerste opdracht zo geslaagd was voor de mol. Van tevoren kun je bedenken: als het lukt, zorg dan dat je volgende opdrachten goed uit de verf komt. Slecht basketballen kan altijd nog.
Het probleem is dat wie precies de bal erin schiet helemaal niet het soort informatie is dat blijft hangen tijdens zo'n proef. Alleen Lloyd en Jeffrey zien haar het goed doen en kunnen zelfs dan nog achteraf verwarren wie het nou ook al weer was. De andere zeven hebben alleen de informatie 'die drie zijn er in geslaagd' maar onthouden wél heel goed dat Katrien nooit uit haar kist is gekomen.

Katrien verdient met het basketballen dus geld zonder er al te veel verdenkingen mee af te schudden. Precies het omgekeerde van wat een Mol wil.
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2018, 15:53:33 »
Het probleem is dat wie precies de bal erin schiet helemaal niet het soort informatie is dat blijft hangen tijdens zo'n proef. Alleen Lloyd en Jeffrey zien haar het goed doen en kunnen zelfs dan nog achteraf verwarren wie het nou ook al weer was. De andere zeven hebben alleen de informatie 'die drie zijn er in geslaagd' maar onthouden wél heel goed dat Katrien nooit uit haar kist is gekomen.

Katrien verdient met het basketballen dus geld zonder er al te veel verdenkingen mee af te schudden. Precies het omgekeerde van wat een Mol wil.
in de biechten is er niemand die Katrien verdenkt. Met opdracht 1 is al zoveel geld verspild, genoeg voor één aflevering.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2018, 15:59:14 »
in de biechten is er niemand die Katrien verdenkt. Met opdracht 1 is al zoveel geld verspild, genoeg voor één aflevering.

Meer dan 750 euro verspilt Katrien toch niet in opdracht 1?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2018, 17:11:29 »
Meer dan 750 euro verspilt Katrien toch niet in opdracht 1?
Plus 2500 = 3250 euro niet in de pot.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2018, 17:18:25 »
Plus 2500 = 3250 euro niet in de pot.

Op die 2.500 heeft ze toch echt 0,0 invloed? Alle andere 8 hebben daar een invloed, maar de 2 die niet uit de kist komen niet  ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2018, 17:44:31 »
O jawel die in de 750 kist hebben echt wel invloed. Doordat zij nog niet bovengronds zijn, ontbreken er 2 cijfers voor t telefoonnummer en hebben de mensen bovengronds een dilemma, of die cijfers kopen of nog wachten. Dit kost tijd en juist dat hebben ze niet. Ik vind dus dat je door ondergronds te blijven ook invloed kan hebben op de 2500 euro

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2018, 18:00:15 »
O jawel die in de 750 kist hebben echt wel invloed. Doordat zij nog niet bovengronds zijn, ontbreken er 2 cijfers voor t telefoonnummer en hebben de mensen bovengronds een dilemma, of die cijfers kopen of nog wachten. Dit kost tijd en juist dat hebben ze niet. Ik vind dus dat je door ondergronds te blijven ook invloed kan hebben op de 2500 euro

Een zeer minimale invloed dan.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #38 Gepost op: 29-03-2018, 18:47:25 »
Een zeer minimale invloed dan.

Daar verschillen de meningen over  ::vergroot::
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #39 Gepost op: 30-03-2018, 03:49:10 »
Ik vond Katrien verdacht omdat:

- Katrien als allereerste vd kandidaten in beeld komt en 2x iets met "hoop ik/ik hoop" zegt. (molshoop? ???)

- Presentator Gilles De Coster vertelt dat er bij de 1e opdracht 5.000 euro te verdienen is EN zonlicht. Des te meer reden voor de mol om ondergronds te blijven lijkt me... :)

- De communicatie tussen Katrien en Pascale begint nogal stroef:
Katrien "IK ben Katrien. Wie ben jij?".
Pascale "Dag. Ik denk dat jij Katrien bent."
Dit komt bij mij over als iemand die zit te mollen met een porto.

- Verder viel mij op dat de letters vd basketball opdracht R A T alleen voorkomen in de naam van Katrien.
Daarnaast kon je met die 3 woorden (KRDNU LPSAOE TMEOINL) KATRIEN en MOL maken. Hetzelfde geld ook voor het begrafenisliedje dat ze gekozen had. Nr 9 Aretha Franklin - A Natural Woman. Dit zou je misschien ook kunnen zien als een anagram, want hier zitten ook weer KATRIEN en MOL in.  ::vergroot::

- Bij het maken vd test zegt Katrien nog 2 opvallende/dubbelzinnige dingen:
"Pieter kan ik niet goed DOORGRONDEN. Hij is minder impulsief dan de anderen waardoor ik misschien denk dat hij OOK de mol zou kunnen zijn."