Molpunten 2018Bekijk Molpunten 2017Bekijk Molpunten Avrotros (Nederland) 2018(voor beiden geldt spoilerrisico als je het seizoen nog niet gezien hebt)
Ze horen er toch een beetje bij, die molpunten. Terwijl we vorig jaar met veel succes de verkeerde mol aanwezen, gaan we dat in 2018 beter doen. En aangezien Gilles De Coster in Café De Mol aflevering 0 aangaf de theorieën mee te lezen, hoop ik dat hij het na een paar weken molpunten benauwd gaat krijgen
Oké, wat is het. In de poll kun je acties van kandidaten beoordelen als
mols (verdacht) of
onmols (kandidaats). Als veel forummers een actie mols vinden, krijgen de kandidaten waar die actie op van toepassing is, molpunten.
Voorbeeld: als veel forummers "muziekkenner zijn" mols vinden, krijgen de muziekkenners molpunten en de niet-muziekkenners, ter compensatie, minpunten. Als veel forummers het onmols vinden, gebeurt het omgekeerde. De kandidaten met veel molpunten zijn verdacht.
De kandidaten dit jaar zijn
BahadorChannyJeffreyJokeKatrienKellyLloydPascalePieterSteve(dat wisten jullie al, maar dan weet je vast op welke kleuren je kunt gaan letten
)
Na elke aflevering komt er een nieuwe poll (ergens rondom de dinsdag). Deze week heb ik zelf acties gekozen, maar ik nodig iedereen uit tot meedenken tijdens de komende weken. En, uiteraard, tot het stemmen in de poll!