Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen  (gelezen 5416 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #20 Gepost op: 2-04-2018, 15:14:33 »
En in vlaanderen heeft men de kleding hint al vaker gebruikt
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #21 Gepost op: 2-04-2018, 15:16:21 »
Ofwel wordt Jeffrey hier volledig schaakmat gezet door Katrien. Ofwel zit de mol bij de baseballopdracht. Ik ga voor het laatste  ::ok::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #22 Gepost op: 2-04-2018, 15:20:39 »
En in vlaanderen heeft men de kleding hint al vaker gebruikt
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
klaar voor de strijd

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2018, 22:18:22 »
Voor mij is dit een gevalletje
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Conclusie: Jeffrey en Katrien zijn niet de mol. Ik kan er altijd nog op terugkomen moesten die twee in komende afleveringen ineens gek gaan doen, maar je moet durven uitsluiten en met de kennis van nu sluit ik Jeffrey en Katrien uit. Zij zijn niet de mol.

Tuurlijk, de mol weet dat die zijn handen niet vuil moet maken aan het zwarte doekje. Dat Jeffrey opperde om de boekjes toch te lezen in de hoop dat Katrien dat zou doen, wordt bij hem als verdacht aangestipt, maar als je wéét dat dat niet is gelukt, ga je volgens mij niet alledrie de vragen goed beantwoorden. Dan ga je toch sturen op mogelijke foute antwoorden lijkt me. Dus voor mij pleit dat Jeffrey weer vrij.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2018, 23:38:18 »
Inderdaad Erik Leppen, daar worstel ik nog mee. Jeffrey was (is) mijn hoofdverdachte, maar haalt veel binnen.
Hij probeert Katrien te verleiden, die niet zwicht. Als mol zou je hier zeker op de hoogte van gebracht worden, en beantwoord je de vragen vervolgens slecht.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #25 Gepost op: 3-04-2018, 21:02:32 »
Voor mij is dit een gevalletje
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Conclusie: Jeffrey en Katrien zijn niet de mol. Ik kan er altijd nog op terugkomen moesten die twee in komende afleveringen ineens gek gaan doen, maar je moet durven uitsluiten en met de kennis van nu sluit ik Jeffrey en Katrien uit. Zij zijn niet de mol.

Tuurlijk, de mol weet dat die zijn handen niet vuil moet maken aan het zwarte doekje. Dat Jeffrey opperde om de boekjes toch te lezen in de hoop dat Katrien dat zou doen, wordt bij hem als verdacht aangestipt, maar als je wéét dat dat niet is gelukt, ga je volgens mij niet alledrie de vragen goed beantwoorden. Dan ga je toch sturen op mogelijke foute antwoorden lijkt me. Dus voor mij pleit dat Jeffrey weer vrij.

erik klopt je spoiler wel??   ;D  ik ken wel wat zangopdrachten maar die persoon zat niet in 1 van die opdrachten, ik denk dat je
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2018, 22:24:01 »
Euh, ik denk dat je gelijk hebt Tarbozan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #27 Gepost op: 12-04-2018, 17:22:51 »
De commentaar van Katrien net voor het stemmen blijft mij nogal bij :Ik zou niet graag hebben als er iemand in mijn boekje keek" , "En ook, ik wilde niet dat hij (Jeffrey) in mijn boekje keek.
Kan het maar moeilijk plaatsen  ??? Wil niet vooral de mol dat er niet in de boekjes gekeken wordt?? Wat schrijft een mol zo allemaal op, wetende dat die opdracht komt??? Zal die hiermee niet door de mand vallen??? Moeilijk...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #28 Gepost op: 12-04-2018, 17:24:19 »
Het is toch heel logisch dat geen enkele kandidaat zijn geheimen prijs wil geven? Je wil niemand wijzer maken in de zoektocht naar de Mol.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #29 Gepost op: 12-04-2018, 17:43:25 »
Wil je als mol het risico nemen dat pakweg Joke en Jeffrey die opdracht doen? Ik denk dat dit duo wel zou gekeken hebben...Behalve in mekaars boekje dan waarschijnlijk.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #30 Gepost op: 13-04-2018, 08:05:20 »
Het is toch heel logisch dat geen enkele kandidaat zijn geheimen prijs wil geven? Je wil niemand wijzer maken in de zoektocht naar de Mol.

Vertel eens iets wat ik nog niet weet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #31 Gepost op: 13-04-2018, 11:11:54 »
Vertel eens iets wat ik nog niet weet.

Kandidaten laten niet graag in elkaars molboekje kijken. En daarom wil ook een kandidaat niet dat er in de boekjes gekeken wordt. Ik hoop dat dit je helpt. ;)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #32 Gepost op: 13-04-2018, 13:49:54 »
Kandidaten laten niet graag in elkaars molboekje kijken. En daarom wil ook een kandidaat niet dat er in de boekjes gekeken wordt. Ik hoop dat dit je helpt. ;)

Daarmee zijn mijn andere vragen nog niet beantwoord  ::ohno::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #33 Gepost op: 13-04-2018, 16:07:37 »
De mol wist dat deze opdracht er aan zat te komen dus die heeft gewoon serieuze schema’s / informatie in het molboekje geschreven.

Met het kijken in de boekjes zou er geen geld verdiend worden. Dus de kandidaat wil niet dat er in de boekjes gekeken wordt, de kandidaat wil geld verdienen en geen geheimen prijsgeven.

De opmerking van Katrien is dus eerder kandidaats dan mols. Is het zo duidelijk?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #34 Gepost op: 13-04-2018, 16:25:36 »
De commentaar van Katrien net voor het stemmen blijft mij nogal bij :Ik zou niet graag hebben als er iemand in mijn boekje keek" , "En ook, ik wilde niet dat hij (Jeffrey) in mijn boekje keek.
Kan het maar moeilijk plaatsen  ??? Wil niet vooral de mol dat er niet in de boekjes gekeken wordt?? Wat schrijft een mol zo allemaal op, wetende dat die opdracht komt??? Zal die hiermee niet door de mand vallen??? Moeilijk...

Een mol wéét dat deze opdracht komt en zal dús in de eerste afleveringen zeker een molboekje invullen als kandidaat.
Bovendien is het kijken in de boekjes het mislukken van de proef en dus wil de mol juist wél dat er gekeken wordt.
Tenzij je een rare mol hebt die in het boekje dingen zet als "ik ben de mol en straks krijgen we die en die opdracht" is het voor de mol niet erg gevaarlijk als er in zijn boekje gekeken wordt. Je kunt net als iedereen allerlei algemene info over kandidaten opschrijven inclusief aanwijzingen naar "verdacht" gedrag.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #35 Gepost op: 13-04-2018, 16:56:42 »
De mol wist dat deze opdracht er aan zat te komen dus die heeft gewoon serieuze schema’s / informatie in het molboekje geschreven.

Met het kijken in de boekjes zou er geen geld verdiend worden. Dus de kandidaat wil niet dat er in de boekjes gekeken wordt, de kandidaat wil geld verdienen en geen geheimen prijsgeven.

De opmerking van Katrien is dus eerder kandidaats dan mols. Is het zo duidelijk?

Jeffrey was kandidaat en wou wel kijken...en tenslotte kun je maar geld verdienen als je tot het einde geraakt hé.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #36 Gepost op: 13-04-2018, 17:03:07 »
Jeffrey was kandidaat en wou wel kijken...

Nee, hij bracht het idee naar voren en praatte er over, maar hij heeft nooit gezegd dat hij het ook effectief wilde doen.

en tenslotte kun je maar geld verdienen als je tot het einde geraakt hé.

Een redenering die al ettelijke WIDM-seizoenen kapot gemaakt heeft. Liever 20 jokers kopen voor de hele pot dan proberen een mooi bedrag bij elkaar te krijgen.

Kijken in die molboekjes na 4 opdrachten is bijlange nog geen 3000 euro waard in mijn ogen. Niemand zit al op 1 persoon en dus ga je vooral een hele grote lijst zien van verdachte dingen bij 9 kandidaten waar je dan zelf nog chocola van moet maken.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #37 Gepost op: 13-04-2018, 17:23:31 »
Nee, hij bracht het idee naar voren en praatte er over, maar hij heeft nooit gezegd dat hij het ook effectief wilde doen.

Een redenering die al ettelijke WIDM-seizoenen kapot gemaakt heeft. Liever 20 jokers kopen voor de hele pot dan proberen een mooi bedrag bij elkaar te krijgen.

Kijken in die molboekjes na 4 opdrachten is bijlange nog geen 3000 euro waard in mijn ogen. Niemand zit al op 1 persoon en dus ga je vooral een hele grote lijst zien van verdachte dingen bij 9 kandidaten waar je dan zelf nog chocola van moet maken.

Ik vond het toch duidelijk dat hij wel degelijk wou kijken, in samenspraak weliswaar.

Mij lijkt het dat wel waard, alle info die mijn kansen doet stijgen zou welkom zijn.  ::tandpastasmiley:: Zeker als ik daarbij op de koop toe twijfel zaai bij de rest.
Het komt er volgens mij ook op neer niet al te duidelijk laten blijken dat je kandidaat bent.




Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2018, 17:25:48 »

Het komt er volgens mij ook op neer niet al te duidelijk laten blijken dat je kandidaat bent.

Dat vind ik altijd zo'n negatieve manier van het spel spelen. Een beetje de boel laten verrotten en je eigen pot plunderen om verdenking op je te zaaien.

Nochtans als je als groep fanatiek voor geld gaat, dan moet de Mol mee stappen in dat verhaal en is hij even moeilijk op te sporen omdat iedereen zijn best doet.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Blind vertrouwen
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2018, 17:35:48 »
Dat vind ik altijd zo'n negatieve manier van het spel spelen. Een beetje de boel laten verrotten en je eigen pot plunderen om verdenking op je te zaaien.

Nochtans als je als groep fanatiek voor geld gaat, dan moet de Mol mee stappen in dat verhaal en is hij even moeilijk op te sporen omdat iedereen zijn best doet.

Is waar ja. Wel wat moeilijk als je niet weet wie te vertrouwen hé   ???