Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 110569 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Moltalk
« Reactie #140 Gepost op: 6-02-2019, 20:51:47 »
Niemand ooit de kaartjes gezien die Chris en Margriet voor zich hebben liggen, als ze aan de desk zitten? Veel van wat er wordt gezegd, wordt gestuurd, of beter gezegd: gescript.

Dan kun je niet altijd spontaan zijn, lijkt me. Overigens zal Chris niet veel met scripts kunnen doen, omdat hij in moet gaan op actuele tweets.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #141 Gepost op: 8-02-2019, 15:02:07 »
Maar natuurlijk houden ze zich aan een script. Ze hebben sowieso een vaste volgorde waarin ze alles bespreken (opdrachten een voor een, tweets en hints, enz.) en ze hebben een beperkte zendtijd. Wel handig als je op een kaartje hebt staan wat er aan de beurt is, en waar je het over moet gaan hebben ongeveer. Lijkt mij ondoenlijk spontaan aan de gang te gaan. En je zult gasten wel eens moeten afkappen, anders is de een heel veel aan het woord en de ander helemaal niet, of er dreigt te kort tijd voor de onderwerpen die nog komen moeten.
Overigens houd ik wel van Margriet haar humor. De ene aflevering komt beter uit de verf dan de andere, je moet het ook maar doen met de gasten die je hebt en de dingen die gebeurd zijn in de aflevering. De afgelopen aflevering was zeer vermakelijk  ::bravo::

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #142 Gepost op: 9-02-2019, 21:40:05 »
Er was wat gebakke(n)lei. Jaja, steenfabriek ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #143 Gepost op: 9-02-2019, 21:45:44 »
Anne-Marie faalt als mol en als mol-analist... #sorrynotsorry

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #144 Gepost op: 9-02-2019, 21:51:41 »
Follow The Money vergeleken met het klimaatakkoord :D ::rofl::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #145 Gepost op: 9-02-2019, 22:00:18 »
Anne-Marie faalt als mol en als mol-analist... #sorrynotsorry

Nee, niet mee eens. Ik vond dat Anne-Marie goede opmerkingen had, maar dat ze totaal niet serieus genomen werd door Margriet. Die gaf telkens Dennis & Kim de aandacht en deed alsof Anne-Marie niks zinnigs zei.

Volgende week: Patrick Martens, Loes Haverkort en Jan Versteegh. Leuk!  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #146 Gepost op: 9-02-2019, 22:01:23 »
Weer die kus aan het eind ::love:: :-X

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #147 Gepost op: 9-02-2019, 22:01:40 »
Nee, niet mee eens. Ik vond dat Anne-Marie goede opmerkingen had, maar dat ze totaal niet serieus genomen werd door Margriet. Die gaf telkens Dennis & Kim de aandacht en deed alsof Anne-Marie niks zinnigs zei.

Volgende week: Patrick Martens, Loes Haverkort en Jan Versteegh. Leuk!  ::bravo::

Welke goede opmerkingen had ze dan? Ik heb echt niet zinnigs gehoord. Als er nu een persoon niet bij het hele Wie is de Mol gebeuren past, is zij het wel.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #148 Gepost op: 9-02-2019, 22:02:20 »
Volgende week: Patrick Martens, Loes Haverkort en Jan Versteegh. Leuk!  ::bravo::
Ja, bijzonder genante vertoning.

Loes is leuk!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #149 Gepost op: 9-02-2019, 22:17:51 »
Margriet was weer hilarisch, ik hou van haar humor!  ::bravo::

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #150 Gepost op: 9-02-2019, 22:56:54 »
Margriet zegt tijdens moltalk "zagen jullie de mol?" iemand enig idee waarom ze dit zegt? Chris en de gasten reageren er niet op

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Moltalk
« Reactie #151 Gepost op: 9-02-2019, 22:57:02 »
Ik vind het uitnodigen van 3 mollen tegelijk eigenlijk ook wat raar. Voor het evenwicht zou het goed zijn als er ook molspeurders bij zitten - oftewel, kandidaten.

Maar goed, Moltalk wordt niet gemaakt voor de diepgravende analyses - Chris' follow-the-moneyschema ten spijt.

Anne-Marie vond ik eerlijk gezegd ook niet zo veel zinnigs zeggen. Dat je iemand verdenkt die geld ophaalt, oké, maar als je degene verdenkt die in een aflevering het meeste geld ophaalt, dan moet je met argumenten uit andere afleveringen komen, en ik kan me niet herinneren dat Anne-Marie dat deed.

Dennis vond ik dan wel weer wel zeker gelijk hebben wat betreft de zipline-opdracht.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Paulini

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #152 Gepost op: 9-02-2019, 23:00:12 »
Hoi  ::zwaai:: Ik ga ook eens reageren op een forum, normaal lees ik alleen af en toe wat. Ik vroeg me namelijk af: zijn er theorieën over Moltalk? Als in: wanneer blijkt achteraf dat wat er in Moltalk werd besproken klopt? Heeft de meerderheid van de BN'ers ooit goed gegokt qua mol?

Volgens mij wordt er namelijk vaak iemand verdacht gemaakt, dit seizoen lijkt het erg op Sarah te focussen, maar blijkt die kandidaat achteraf nooit de mol te zijn. Net als toen Simone en Stine verdacht gemaakt werden.. of vorig jaar met Jan. Jan werd toen amper besproken volgens mij? Ben benieuwd wat jullie vinden!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #153 Gepost op: 9-02-2019, 23:03:48 »
Margriet zegt tijdens moltalk "zagen jullie de mol?" iemand enig idee waarom ze dit zegt? Chris en de gasten reageren er niet op
Wanneer zei ze dat?


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Moltalk
« Reactie #154 Gepost op: 9-02-2019, 23:04:31 »
@Paulini: men beweert altijd dat de makers van Moltalk géén voorkennis hebben. Ze zouden dus niet weten wie de mol is.

Of dat waar is, wat ze zeggen? Daar kunnen we volgens mij alleen maar naar gissen.

Maar het zou zeker interessant kunnen zijn om eens heel precies te gaan turven hoe vaak elke kandidaat is genoemd in een vorig seizoen, om te kijken of de mol statistisch significant minder vaak genoemd wordt.

Of ik dat een leuke manier vind om de mol te vinden, weet ik niet (herstel: dat weet ik wel, ik vind namelijk van niet), maar een mogelijke manier is het zeker. Dus als iemand niet weet wat die met z'n tijd moet doen...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #155 Gepost op: 9-02-2019, 23:16:01 »
Ik geloof niet dat ze het weten, de kans op verspreking en sturing is dan zo groot, daarnaast heeft het geen meerwaarde voor ze om te weten. Ik heb ergens gelezen dat Rick schrijft/zegt dat tijdens de opnames van widm zelfs alleen mensen waarvan het echt nodig is op de hoogte worden gebracht van wie de mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #156 Gepost op: 9-02-2019, 23:16:43 »


Dennis vond ik dan wel weer wel zeker gelijk hebben wat betreft de zipline-opdracht.

Hier ga ik niet akkoord mee. Sarah en RP hangen toch al vrij veel goed, ik denk zelfs dat Jamie niet eens meer corrigeert.

Verder vind ik dat Sarah akalig hard verdacht wordt gemaakt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Moltalk
« Reactie #157 Gepost op: 9-02-2019, 23:19:17 »
Ik bedoelde de opmerking van Dennis dat de mol er bij gebaat is als er niemand naar huis hoeft, en dus zijn best gaat doen.

Ik ben het zeker ook met jou eens dat ook de twee die als eerste afdalen, al heel veel groene/rode bordjes goed hangen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #158 Gepost op: 9-02-2019, 23:25:30 »
Ik bedoelde de opmerking van Dennis dat de mol er bij gebaat is als er niemand naar huis hoeft, en dus zijn best gaat doen.


Inderdaad, dat was een logische goede opmerking.

Offline Paulini

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #159 Gepost op: 9-02-2019, 23:57:20 »
Ik geloof niet dat ze het weten, de kans op verspreking en sturing is dan zo groot, daarnaast heeft het geen meerwaarde voor ze om te weten. Ik heb ergens gelezen dat Rick schrijft/zegt dat tijdens de opnames van widm zelfs alleen mensen waarvan het echt nodig is op de hoogte worden gebracht van wie de mol is.

Ik denk ook niet dat ze het weten, die presentatoren. Toch benieuwd of er een theorie in zit, maar zoeken in de afleveringen zelf is wel een stuk leuker inderdaad.  ::jaja::