Afgaande op de persoon die in Colombia drie kandidaten gezien zou hebben en daarbij repte van een 'meneer' zou Sinan naar mijn idee ook een goede kans maken. Natuurlijk zijn Jamie, Niels en Rick Paul (ja Jamie, toch echt) ook mannen, maar die vind ik alle drie geen 'meneer'-uitstraling hebben. Het kan uiteraard ook zijn dat het niet de drie finalisten waren, maar drie kandidaten die in een subgroep een opdracht aan het doen waren.
Mijn 'gut feeling' zegt dat Niels in elk geval niet de finale haalt. Op dit moment, maar ook dat kan natuurlijk nog veranderen, is hij de enige die (mijn Mol) Rick Paul niet verdenkt, als in hem niet noemt in de test. Verder is hij sowieso niet bijster duidelijk, hij noemt alleen Sinan dus half (of misschien wel kwart). Hebben we nog Jamie, Merel en Sarah over. Jamie lijkt al langere tijd op Rick Paul te zitten, hij zei in de test van de eerste aflevering al dat 'die man (toen was Rick Paul blijkbaar nog wel een man in zijn ogen
) gewoon niet deugt.' Ook Merel heeft de ogen deels op Rick Paul gericht en vind ik sowieso een erg slimme, strategische kandidate. Sarah ten slotte wordt door de anderen weinig (expliciet) verdacht. Dat zou de kans dat ze de finale haalt kunnen vergroten, al kun je dat argument natuurlijk ook voor Niels gebruiken. Noemt Rick Paul ook, maar zit ook nog op twee anderen. Meer dan de helft dus. Ze zal dus snel moeten gaan schiften en dat maakt voor mij de kans weer kleiner dat ze de finale haalt. Jamie noemt als enige Rick Paul en heeft hem volgens mij al een tijd in het vizier, dus uiteindelijk denk ik voorlopig dat Jamie de laatste finalist zal zijn. Dit natuurlijk vanuit het 'Rick Paul is de Mol'-oogpunt en nog wat hypotheses, mitsen en maren én natuurlijk de slag om de arm wat verdenkingen bij de test natuurlijk zeggen. Ik sluit een eerste finale met enkel mannen in elk geval allerminst uit.
Mijn schot voor de boeg is dat Sarah, Merel en Niels nog afvallen voor de finale en dat Rick Paul en Jamie elkaar verdenkend de finale ingaan. Sinan dan op basis van de mogelijke 'meneer'-hint. Of toch Merel, die momenteel op de twee andere finalisten zit en dan op het laatst de knoop definitief door moet hakken.