Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 461440 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1480 Gepost op: 7-03-2019, 02:33:32 »
Vindt je dat echt? In mijn idee is ze behoorlijk nerveus.
Als ze met zijn drieën voor Rik staan, vind ik haar wel nerveus overkomen, daar geef ik je zeker gelijk. Maar in de rest van de aflevering leek me dat de spanning wat van haar is afgevallen nu Sinan weg is, en het er bijna op zit. Zie ook het lachen op het strand over de kwestie vertrouwen we elkaar of niet. Maar ja, dat is mijn interpretatie. En dan nog: als die al juist is, wat zegt het dan. Niet veel, denk ik. :)

Als we nu veel spaties in de berichten stoppen is er zo weer een pagina vol.
Het is maar een hint!
Veel succes nog!
Ik neem persoonlijk genoegen met 80 pagina's inclusief de extase (of de ramp) na afloop. ;D Stel je weet het nog niet, en je wilt het Merel topic nog eens nalezen. Je moet er toch niet aan denken... Na ja, laat niemand zich geremd voelen. Succes, inderdaad! ::ok::

EDIT: Waar ik wel nog benieuwd naar ben: hoe denken Merel-verdenkers over de muurschildering? Heeft iemand bijvoorbeeld nog iets van "Horseplay" kunnen maken? De song op het album van Eddie & The Hot Rods dat correspondeert met haar positie. Bij veel Sarah-verdenkers is "Double checking woman" een stevige pijler. Ik kan me vanuit het Merel-kamp geen goede verklaring voor de muurschildering herinneren, en het lijkt me toch sterk dat die alleen maar voor het artistieke plaatje is gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2019, 03:07:59 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1481 Gepost op: 7-03-2019, 09:37:33 »


Nee, ik vind een knot juist wel leuk.
Nee, helemaal niets.
Nee, want ze zat op karate en trapte iedereen die ook maar een pestpoging deed meteen dwars doormidden.

Ik hoop dat ze als een tweede Ingrid Bergman op het podium belandt en met haar prachtige haren los en in een superluxe jurk (lang) voor het Vondelparkpubliek in stijl de menigte begroet.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1482 Gepost op: 7-03-2019, 10:37:03 »
EDIT: Waar ik wel nog benieuwd naar ben: hoe denken Merel-verdenkers over de muurschildering? Heeft iemand bijvoorbeeld nog iets van "Horseplay" kunnen maken? De song op het album van Eddie & The Hot Rods dat correspondeert met haar positie. Bij veel Sarah-verdenkers is "Double checking woman" een stevige pijler. Ik kan me vanuit het Merel-kamp geen goede verklaring voor de muurschildering herinneren, en het lijkt me toch sterk dat die alleen maar voor het artistieke plaatje is gemaakt.
Is al ergens gepost volgens mij, maar aangezien dit topic geenszins overzichtelijk is zal ik het maar herhalen.  ::)
Merel staat op plek 7 in de muurschildering en nummer 7 op het album heet 'horseplay'.
Horseplay betekent vertaald 'ruw spel, stoeipartij'. De mol speelt een ruw spel. Ik denk dat de muurschildering best een hint zou kunnen bevatten naar de mol maar ik moet zeggen dat ik nog een beetje sceptisch daarover ben totdat ik het zelf zie. Ik vind horseplay aan Merel koppelen in ieder geval een betere hint dan de double cheking woman hint die aan Sarah gekoppeld zou kunnen worden, omdat dit net iets subtieler is. Veel mensen weten immers denk ik niet wat horseplay is en denken daarbij waarschijnlijk aan iets met paarden en niet aan 'ruw spel' (of misschien geldt dit alleen voor mij hoor ::rofl::). Ik geloof dat het ook langer duurde voordat men de link legde tussen horseplay, ruw spel en Merels mogelijke molschap. Double checking woman was naar mijn idee veel sneller aan Sarah gekoppeld wat de Sarah verdenkingen al heel vroeg voedde.. ook is double checking woman geen verwijzing naar een eigenschap van een mol, horseplay wel. Typerend voor een mol is alles dubbel checken immers niet... dat is slechts typerend voor Sarahs karakter. Ruw spel kan je echter wel als eigenschap van een mol zien. Maar goed... is het een hint... of een gigantisch dwaalspoor dat kijkers dieper de Sinan/Sarah tunnel in moest duwen? (Al helemaal aangezien Sarahs voeten als enige onder de grond staan en we al vanaf het begin deze muurschildering te zien kregen...) We gaan het zien.

Ik moet overigens zeggen dat ik het album een beetje een flauwe hint zou vinden als dit er een blijkt te zijn. Het zou namelijk goed kunnen dat de muurschildering een hint bevat ja.. maar dan bevat de muurschildering waarschijnlijk ook sowieso een dwaalspoor. Een gigantisch dwaalspoor.. naar Sarah, en ook een beetje naar Sinan. Ik denk namelijk dat Sarah zeer zeker de mol niet gaat zijn en ik vind het dan wel allemaal net iets te toevallig dat op datzelfde album 'double checking woman' staat en Sarah toevallig ook nog eens op dezelfde plek staat op de groepsfoto als dat nummer op het album. En die voeten van haar die als enige in de grond zitten.. is dit nou echt de kant die dit programma opgaat? Mensen door middel van neppe hints dieper een verkeerde tunnel in proberen te duwen?
De makers hebben het ook al doen lijken alsof Sarah bij de tuktukopdracht recht op een plek waar Rik stond afreed terwijl ze hier nooit is aangekomen.. aangezien ze dit gewoon lieten zien in de uitzending zal dit ook wel een poging geweest zijn tot het creëren van een dwaalspoor... ik denk dat Sarah hier tijdens de opdracht misschien niet eens is geweest, maar dat dit misschien een shot is uit beelden die achteraf zijn opgenomen (soms doen ze blijkbaar (delen van) de opdracht over om mooie beelden te krijgen voor in de uitzending). Misschien wordt dit allemaal net iets too much.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2019, 11:02:27 door Saskiaax95 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1483 Gepost op: 7-03-2019, 11:03:16 »
Horseplay betekent vertaald 'ruw spel, stoeipartij'.
(..) ook is double checking woman geen verwijzing naar een eigenschap van een mol, horseplay wel.
Dank voor je uitleg, Saskia! ::ok:: Ik kan je gedachtengang volgen. Zie alleen dat ruwe spel niet zo bij Merel. Ze was immers naar eigen zeggen hard op de feiten, maar zacht op de persoon. En dat heeft ze ook wel laten zien, in mijn ogen. Dus een duidelijke aanwijzing naar haar kan ik het niet vinden. Tenzij, zoals je zegt, "horseplay" als algemene karaktereigenschap van een Mol geldt, en dat voldoende aanwijzing is. Zou best kunnen.

Ik kon me ook nog voorstellen dat ze een groepsfoto schilderen als aanwijzing dat dit seizoen een muurschildering een belangrijke rol speelt. Die vervolgens inderdaad gevonden werd met de puzzelstukken op het meer (en waar we vervolgens alles en niets mee konden, maar dat is een ander verhaal ;D). Maar dan had dat album van Eddie & The Hot Rods er niet bij gehoeven. En die staat er wel naast. Jouw uitleg dus, of er moet iets anders uit dat album te halen zijn dan "Horseplay".

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1484 Gepost op: 7-03-2019, 11:11:44 »
Merel staat op plek 7 in de muurschildering en nummer 7 op het album heet 'horseplay'.
Horseplay betekent vertaald 'ruw spel, stoeipartij'. De mol speelt een ruw spel. Veel mensen weten immers denk ik niet wat horseplay is en denken daarbij waarschijnlijk aan iets met paarden en niet aan 'ruw spel' (of misschien geldt dit alleen voor mij hoor ::rofl::). Ik geloof dat het ook langer duurde voordat men de link legde tussen horseplay, ruw spel en Merels mogelijke molschap. Double checking woman was naar mijn idee veel sneller aan Sarah gekoppeld wat de Sarah verdenkingen al heel vroeg voedde.. ook is double checking woman geen verwijzing naar een eigenschap van een mol, horseplay wel.

As we toch voor de 100 gaan. ;) Even over de vertaling van “horseplay” dan:

Het betekent eigenlijk stoeien of nepvechten, beetje duwen en trekken. Bijvoorbeeld tussen de menigte in een rij of op de volle tribunes bij een voetbalstadion. “Ruw spel” is een vrij slechte vertaling van Google translate. Horseplay heeft namelijk niks te maken met het spelen van een spel. Het slaat op fysieke (ruwe) interactie (“rough play”, tussen spelende kinderen bijvoorbeeld).
Definitie volgens Cambridge Dictionary bijvoorbeeld: “rough, noisy behaviour; noisy, physically active behaviour, especially when people push each other as a joke.”

Ik zie hierin geen link met de mol. Dan zou je een vertaling van Google translate verkeerd moeten interpreteren, om de hint te vinden. Dat lijkt me sterk, maar ja, wie weet.

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1485 Gepost op: 7-03-2019, 11:17:02 »
Merel is de mol.

Tijdens de laatste executie zijn de verdenkingen als volgt:
-Sinan noemt Merel als `een verdachte'.
-Sarah vertelt niet op wie ze zit, maar wel dat ze op een bepaalde persoon zit en daar bij blijft. In de finale blijkt deze persoon Merel te zijn.
-Merel zit op Sarah.

Mijn theorie:
De productie wil niet dat de mol ontmaskerd wordt en manipuleert deze beelden. Sinan gaat eruit, daarom wordt er een fragment in geplaatst waarin hij Merel als verdachte noemt zodat kijkers denken dat Merel het juist niet is. Sarah heeft het juist en gaat door dus haar verdenking wordt juist niet genoemd om de onduidelijkheid zo lang mogelijk aan te houden. Merel is de mol aan haar `nepverdenking' helpt om kijkers zand in de ogen te strooien en wordt dus wel in beeld gebracht.

Wat mij los van dit alles nog meer overtuigt van Merel als mol is de volgende situatie:
Feit is hoe dan ook dat er minstens één kandidaat is die Merel verdenkt (want Nielson en Sarah zitten allebei op haar en ze kunnen niet allebei de mol zijn), zelfs na Merel's verslagen reactie op de envelop met twee rode schermen en de finalevrijstellingsjoker die ze per ongeluk aan Nielson `geeft'. Dat je na die acties juist nog steeds denkt dat Merel de mol is, geeft aan dat deze reacties in kandidaatsogen (die ook achter de schermen het gedrag van Merel zien) niet oprecht zijn. Dat is een sterke indicator.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2019, 11:18:45 door invmat »

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1486 Gepost op: 7-03-2019, 11:25:06 »
Over horseplay: Tijdens de bakjesopdracht was er random een paard (achtige) op de achtergrond. En ook tijdens de laatste test..

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1487 Gepost op: 7-03-2019, 11:26:52 »
As we toch voor de 100 gaan. ;) Even over de vertaling van “horseplay” dan:

Het betekent eigenlijk stoeien of nepvechten, beetje duwen en trekken. Bijvoorbeeld tussen de menigte in een rij of op de volle tribunes bij een voetbalstadion. “Ruw spel” is een vrij slechte vertaling van Google translate. Horseplay heeft namelijk niks te maken met het spelen van een spel. Het slaat op fysieke (ruwe) interactie (“rough play”, tussen spelende kinderen bijvoorbeeld).
Definitie volgens Cambridge Dictionary bijvoorbeeld: “rough, noisy behaviour; noisy, physically active behaviour, especially when people push each other as a joke.”

Ik zie hierin geen link met de mol. Dan zou je een vertaling van Google translate verkeerd moeten interpreteren, om de hint te vinden. Dat lijkt me sterk, maar ja, wie weet.
https://nl.bab.la/woordenboek/engels-nederlands/horseplay

Dit is waar ik 'ruw spel' vandaan haalde!

Maar goed, zoals ik al eerder zei.. ik kies mijn mol niet op basis van hints uit, dus mij maakt het ook eigenlijk niet veel uit of de hint nou sterk zou zijn of niet. Als de sterkste hints altijd naar de mol zouden wijzen was Simone tenslotte ook de mol geweest. ;)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1488 Gepost op: 7-03-2019, 15:15:24 »
Ik geloof niet dat dat album een aanwijzing is. Het is nooit in beeld gekomen in officiële WidM media. En als dat het al zou zijn geweest, dan zou de hint te makkelijk gevonden zijn en tevens te ver gezocht. Het is een te willekeurig album om onderdeel van het spel uit te maken.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1489 Gepost op: 7-03-2019, 17:23:54 »
Ik heb nog iets opvallend ontdekt, weet niet of dit al eerder is vermeld maar dacht het niet.
Even terug naar de opdracht Serenade.(de balkons) Ik ging even goed kijken naar die opdracht i.v.m. De leader hint, dacht mischien dat je een kamer nummer uit de leader hint kon krijgen, maar dat lukte niet. Maar toen viel mij iets op.

Als iedere kandidaat op zijn juiste balkon zou staan, dan kan je een denkbeeldige lijn tekenen en wel als volgt.
Van Merel (313) naar Robert naar Sinan naar Evelien en dan naar Jamie. Dit geeft dan een M.
Als je vervolgens Merel  op het balkon zet waar ze uiteindelijk stond (413) en dan weer een denkbeeldige lijn tekend en wel als volgt :
Van Merel naar Sarah naar Sinan naar Niels en dan naar Rick-Paul . Dit geeft dan een W.
Ik vond deze wel heel toevallig, en dit werkt ook alleen als Merel van balkon is gewisseld.

Dus M W = Merel Westrik.

Ben zelf niet handig met grafische plaatjes, dus moet het alleen met de tekst doen.

Overigens : balkon nr. 4 13 = D M, de mol. Maar deze zal al vermeld zijn.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1490 Gepost op: 7-03-2019, 18:45:07 »
Ik heb nog iets opvallend ontdekt.
Zou iets kunnen zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1491 Gepost op: 7-03-2019, 19:05:00 »
Leuk gevonden! Zou best een hint kunnen zijn en verklaart gelijk waarom Merel zo snel haar balkon heeft en later toch wisselt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1492 Gepost op: 7-03-2019, 19:18:54 »
Is moeilijk als hint te verkopen omdat de kijker nooit meegekregen heeft wie fout stond. Laat staan wat de juiste oplossing moest zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1493 Gepost op: 7-03-2019, 20:28:35 »
Ik heb nog iets opvallend ontdekt, weet niet of dit al eerder is vermeld maar dacht het niet.
Even terug naar de opdracht Serenade.(de balkons) Ik ging even goed kijken naar die opdracht i.v.m. De leader hint, dacht mischien dat je een kamer nummer uit de leader hint kon krijgen, maar dat lukte niet. Maar toen viel mij iets op.

Als iedere kandidaat op zijn juiste balkon zou staan, dan kan je een denkbeeldige lijn tekenen en wel als volgt.
Van Merel (313) naar Robert naar Sinan naar Evelien en dan naar Jamie. Dit geeft dan een M.
Als je vervolgens Merel  op het balkon zet waar ze uiteindelijk stond (413) en dan weer een denkbeeldige lijn tekend en wel als volgt :
Van Merel naar Sarah naar Sinan naar Niels en dan naar Rick-Paul . Dit geeft dan een W.
Ik vond deze wel heel toevallig, en dit werkt ook alleen als Merel van balkon is gewisseld.

Dus M W = Merel Westrik.

Ben zelf niet handig met grafische plaatjes, dus moet het alleen met de tekst doen.

Overigens : balkon nr. 4 13 = D M, de mol. Maar deze zal al vermeld zijn.

Deze eerste ben ik ook al tegengekomen, maar toch mooi gevonden ;).

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1494 Gepost op: 7-03-2019, 23:53:28 »
Is al ergens gepost volgens mij, maar aangezien dit topic geenszins overzichtelijk is zal ik het maar herhalen.  ::)
Merel staat op plek 7 in de muurschildering en nummer 7 op het album heet 'horseplay'.
Horseplay betekent vertaald 'ruw spel, stoeipartij'. De mol speelt een ruw spel. Ik denk dat de muurschildering best een hint zou kunnen bevatten naar de mol maar ik moet zeggen dat ik nog een beetje sceptisch daarover ben totdat ik het zelf zie. Ik vind horseplay aan Merel koppelen in ieder geval een betere hint dan de double cheking woman hint die aan Sarah gekoppeld zou kunnen worden, omdat dit net iets subtieler is. Veel mensen weten immers denk ik niet wat horseplay is en denken daarbij waarschijnlijk aan iets met paarden en niet aan 'ruw spel' (of misschien geldt dit alleen voor mij hoor ::rofl::). Ik geloof dat het ook langer duurde voordat men de link legde tussen horseplay, ruw spel en Merels mogelijke molschap. Double checking woman was naar mijn idee veel sneller aan Sarah gekoppeld wat de Sarah verdenkingen al heel vroeg voedde.. ook is double checking woman geen verwijzing naar een eigenschap van een mol, horseplay wel. Typerend voor een mol is alles dubbel checken immers niet... dat is slechts typerend voor Sarahs karakter. Ruw spel kan je echter wel als eigenschap van een mol zien. Maar goed... is het een hint... of een gigantisch dwaalspoor dat kijkers dieper de Sinan/Sarah tunnel in moest duwen? (Al helemaal aangezien Sarahs voeten als enige onder de grond staan en we al vanaf het begin deze muurschildering te zien kregen...) We gaan het zien.

Ik moet overigens zeggen dat ik het album een beetje een flauwe hint zou vinden als dit er een blijkt te zijn. Het zou namelijk goed kunnen dat de muurschildering een hint bevat ja.. maar dan bevat de muurschildering waarschijnlijk ook sowieso een dwaalspoor. Een gigantisch dwaalspoor.. naar Sarah, en ook een beetje naar Sinan. Ik denk namelijk dat Sarah zeer zeker de mol niet gaat zijn en ik vind het dan wel allemaal net iets te toevallig dat op datzelfde album 'double checking woman' staat en Sarah toevallig ook nog eens op dezelfde plek staat op de groepsfoto als dat nummer op het album. En die voeten van haar die als enige in de grond zitten.. is dit nou echt de kant die dit programma opgaat? Mensen door middel van neppe hints dieper een verkeerde tunnel in proberen te duwen?
De makers hebben het ook al doen lijken alsof Sarah bij de tuktukopdracht recht op een plek waar Rik stond afreed terwijl ze hier nooit is aangekomen.. aangezien ze dit gewoon lieten zien in de uitzending zal dit ook wel een poging geweest zijn tot het creëren van een dwaalspoor... ik denk dat Sarah hier tijdens de opdracht misschien niet eens is geweest, maar dat dit misschien een shot is uit beelden die achteraf zijn opgenomen (soms doen ze blijkbaar (delen van) de opdracht over om mooie beelden te krijgen voor in de uitzending). Misschien wordt dit allemaal net iets too much.

Opvallend aan de muurschildering is wel, dat Sarah haar broek eerst zwart geschilderd werd (en die van alle anderen waren wit), maar nog belangrijker, dat alleen Sarah met haar voeten in de grond geschilderd is, terwijl ze op de foto waar deze op gebaseerd is, op gelijke hoogte met de anderen staat afgebeeld.... 😊

En alleen de mol leeft in de grond.....

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1495 Gepost op: 8-03-2019, 15:06:04 »
In dit ''interbellum'' (de tijd tussen finale en de ontknoping) gaat vrijwel niemand meer switchen.

Het blijft touwtrekken: wie van de drie?

Offline Bjorn1979

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1496 Gepost op: 8-03-2019, 15:20:25 »
Iemand dit gezien ?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1497 Gepost op: 8-03-2019, 15:28:06 »
Iemand dit gezien ?

Televizier heeft hier geantwoord:
https://twitter.com/Televizier/status/1103999970007568386

Vind het zelf wel een beetje te ver gaan...
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1498 Gepost op: 8-03-2019, 15:33:42 »
Of ze hebben een smoesje bedacht na dit foutje ::joehoe::

Zou, Televizier het kunnen weten überhaupt - ik weet niet wat hun band met de AVROTROS is?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1499 Gepost op: 8-03-2019, 15:34:38 »
Kan iemand vertellen wat er in staat?