Niels is deze aflevering gestegen voor mij als molverdachte. Hij is best wel een beetje een stoorzender, terwijl hij het probeert te verbloemen als jeugdige energiekheid.
*Bij de puzzelopdracht is Niels degene die zich opwerpt om steeds naar Nikkie en Rick-Paul te rennen voor hun antwoorden. Maar hij creëert daarbij een hoop gedoe. Hij moet bijvoorbeeld vragen hoeveel huisdieren uitgelaten worden door Nikkie en Rick Paul, maar vraagt meteen of hun huisdieren 'verzorgd' moeten worden. Dat is heel iets anders. En als hij Nikkies zwemdiploma's moet optellen, doet hij dit toch wel langduring verkeerd (7 ipv 6). Hij rekt ook tijd door bij de talenvraag weer terug naar Rick Paul en Nikkie te moeten lopen omdat hij niet heeft gevraagd wélke talen ze spreken.
Ook bij de laser-opdracht rekt hij tijd en blijft hij Sinan maar bestoken met vragen over het parcours, terwijl die man ook probeert om eerst zn geld te pakken. Lijkt wel of hij hem afleidt. En hij is zelf binnen 1,5 minuut af. Geen geld.
Bij de kameropdracht zet Niels gelijk de toon door tegen Evi en Rick Paul te zeggen op strijdvaardige toon: "50 euro, daar ga ik niet de zaal voor verlaten. Ik wil de rest zien. Toch??! Wil je d'r uit voor 50 euro?" Mols. Wil geen geld in de pot en wil de rest zo lang mogelijk in de kamer houden en hebberig maken. En hij seint via de camera's naar een andere groep dat ze niet op moeten stappen, zwaait met zn vinger naar Jamie en Sarah, die net een aanbod van 250 euro kregen (dus 500 euro voor hen beiden). Mols dat hij ze daarvan af probeert te houden.
MAAR Niels pakt 250 euro zelf. Onmols.... in principe, maar ook anders uit te leggen want hij pint ook direct de andere twee vast in die kamer door tegen ze te zeggen: "Alle informatie onthouden voor mij he?"