Door voortschrijdend inzicht zie ik de executie uit aflevering 3 inmiddels weer als een hint naar Niels. Daarover postte ik
eerder deze maand in het hints-topic. Niels sprak op het dak een poëtische zin uit die rechtstreeks uit een aflevering van Westworld kwam. Tijdens die uitspraak horen we het nummer
Beautiful Lie. Voorafgaand daaraan horen we de titelsong van Westworld.
Tijdens de titelsong van Westworld zien we eerst Niels voor een rood stoplicht wachten. Daarna zien we achtereenvolgens Nikki, Robèrt, Jamie, Rick Paul, Evelien en Sinan. De Westworld-tune stopt op het moment dat Sinan op de liftknop drukt. Al deze kandidaten, behalve Niels, liggen inmiddels uit het spel.
Tijdens
Beautiful Lie zegt Niels:
"Het was net alsof alle sterren van de hemel op de grond waren gevallen." Deze uitspraak komt uit aflevering 2, seizoen 2 van Westworld. Op het moment dat Niels het zegt zien we hem in beeld met het mollogo op zijn laptop.
De zin die Sarah daarvóór uitsprak leek ook een beetje op een uitspraak uit Westworld, maar dan wat vrijzinniger vertaald dan dat van Niels. Nu
blijkt echter dat haar uitspraak betrekking had op de fakkelopdracht uit aflevering 8, en dat de montage deze in aflevering 3 heeft geplakt. De uitspraak van Niels lijkt dus bewust gescript en die van Sarah is dat duidelijk niet.
Ook in andere afleveringen horen we muziek uit Westworld bij acties of biechten van Niels. Een veelzeggende vond ik
No One's Controlling Me terwijl hij aan het abseilen was.
Uiteindelijk toch de meeste molvibe bij Niels. Ik neem in deze tunnel plaats.