Auteur Topic: [Kandidaat] Jamie Trenité is niet de Mol!  (gelezen 45791 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #120 Gepost op: 30-01-2019, 09:09:06 »
De naam Jamie betekend ook bedrieger en hielenlikker. 😜
Ik vraag me af of dat de 'vertaling' is...
Jamie betekent namelijk: "   hij die de hiel greep;knap "
Ich bin ein Bärliner!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #121 Gepost op: 30-01-2019, 12:51:53 »
De naam Jamie betekend ook bedrieger en hielenlikker. 😜
Er zijn verschillende criteria waarop ze de Mol kiezen. De naam van de kandidaat zit hier niet bij.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #122 Gepost op: 30-01-2019, 13:08:11 »
Ik heb gewoon geen zin in Jan2.0. Ik ga niet in deze tunnel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #123 Gepost op: 30-01-2019, 13:50:37 »
Er zijn verschillende criteria waarop ze de Mol kiezen. De naam van de kandidaat zit hier niet bij.

Tot Olav Mol eens meedoet.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #124 Gepost op: 30-01-2019, 14:45:10 »
Tot Olav Mol eens meedoet.
Of Linda de Mol.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #125 Gepost op: 31-01-2019, 02:18:39 »
Het " Oh K*t!" zeggen bij het vinden van een goed antwoord zou toch een (te) irritant goede aanwijzing zijn? Te veel In Your face?

Veel wijst naar hem en ik hoop van harte van niet.


*sorry*

Ik blijf toch geďntrigeerd door deze uitspraak, voornamelijk omdat ik Jamie niet bijster verdenk. Waar zou het anders op kunnen doelen dan per ongeluk het juiste antwoord vinden?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #126 Gepost op: 31-01-2019, 10:01:13 »
Ik blijf toch geďntrigeerd door deze uitspraak, voornamelijk omdat ik Jamie niet bijster verdenk. Waar zou het anders op kunnen doelen dan per ongeluk het juiste antwoord vinden?
Stel dat dat idd zo is, dan kan Jamie dat toch ook vinden als kandidaat die probeert verdacht over te komen op zijn medekandidaten?

Zo van "****, nu kom ik *alweer* kandidaats over. Zo gaan ze me nooit verdenken"

Of probeerde hij juist iemand die hij verdenkt uit te testen door foute antwoorden te geven.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #127 Gepost op: 31-01-2019, 17:28:28 »
Stel dat dat idd zo is, dan kan Jamie dat toch ook vinden als kandidaat die probeert verdacht over te komen op zijn medekandidaten?

Zo van "****, nu kom ik *alweer* kandidaats over. Zo gaan ze me nooit verdenken"

Of probeerde hij juist iemand die hij verdenkt uit te testen door foute antwoorden te geven.

Zou kunnen, al klinkt zijn reactie wel erg intuďtief en niet heel 'berekenend' naar mijn idee. Als je begrijpt wat ik bedoel.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #128 Gepost op: 31-01-2019, 18:24:09 »
Er zijn verschillende criteria waarop ze de Mol kiezen. De naam van de kandidaat zit hier niet bij.

Nee dat snap ik. Maar het komt wel vaak voor dat ze daarna de naam wel gebruiken in een hint. Maar mijn opmerking was ook niet als reden dat ik hem daarom zou verdenken, maar meer een leuk weetje wat ik gevonden had toen ik aan het kijken was of ik de namen aan hints kon koppelen qua betekenis.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #129 Gepost op: 2-02-2019, 07:41:24 »
De naam Jamie komt van de bijbelse figuur Jacob. Bij de geboorte van tweeling Esau en Jacob was het alsof Jacob wedstrijdje deed om als 1e geboren te worden; hij hield de hiel van zijn oudere broer Esau vast. Normaal gesproken zit er bij tweelingen meer tijd tussen de geboortes. Bij leven verkocht Esau die honger had van de jacht zijn recht van de eerstgeborene de erfenis en de stamboom aan Jacob voor een bord linzensoep. Toen vader Izaak op sterven lag bedroog Jacob zijn broer Esau door zich bij de blinde Izaak voor te doen door als Esau door een dierenvel over zijn arm te doen, waardoor hij op jager Esau leek. Jacob werd ingezegend door Izaak en in die tijd was dat onherroepelijk.

Dus als Jamie de mol is, dan heeft hij in ieder geval zijn naam mee. Bedrieger en plaatsvervanger.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #130 Gepost op: 2-02-2019, 10:56:00 »
mooi verhaal ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #131 Gepost op: 3-02-2019, 00:31:13 »
Heel kandidaats in de wachtkamer, maar Jamie. Die voorkennis bij Jenga, elke aflevering opnieuw molacties. Te veel Jan, maar misschien net daarom wel?

Ik ga deze topic toch iets serieuzer nemen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #132 Gepost op: 3-02-2019, 00:39:07 »
Hij doet zo zijn best zichzelf in de kijker te zetten, is fanatiek bezig, probeert te regelen, zegt bv vandaag dat er voor 7 letterwoorden gegaan moet worden.
Of MOL Jan 2, of nepmol? Ik twijfel.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #133 Gepost op: 3-02-2019, 01:58:56 »
Mijn wensmol, omdat hij er dan tot het einde inzit.
Maar niet mijn waarschijnlijke mol, die theateropdracht was to much.

Ik vind ook niet perse dat hij opdrachten doet mislukken, maar dan ook weer niet echt laat lukken.


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #134 Gepost op: 3-02-2019, 02:32:01 »
"Kennis begint enorm macht te worden".
"Sleutel stond op het dak".
"Het best doe ik pas bij het einde"

Het is goed met je Jamie!

Trap er niet in.

 ::ohno::

Edit; aanvulling



« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 03:04:37 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #135 Gepost op: 3-02-2019, 20:16:48 »
Jamie mijn hoofdverdachte nummer 2 begint steeds dichter bij Merel te komen.
Hij lijkt een fanatieke kandidaat, behulpzaam, welwillend.
Maar naast dat hij natuurlijk niet alleen eigenhandig de vlaggenopdracht om zeep heeft geholpen. En iedereen zat te rushen bij de botenkooien.  Doet hij dat hier nog eens dunnetjes over met Sleutelhangers.
En wederom lijkt hij meer te weten dan de andere doordat hij de opmerking maakt dat Niels en RP ook samen kunnen gaan. (De kokers hangen hetzelfde op beide lijnen)
Een andere kandidaat zegt nog. Misschien zijn de kokers niet gelijk.
Maar dat zijn ze dus waarschijnlijk wel. Wist Jamie dit ook weer?

Verder ga ik eens even terug kijken of hij vaker zinnen gebruikt die later op opdrachten kunnen slaan die nog moeten komen ala De sleutel ligt op het dak of bedoelde hij gewoon dat hij de I had. Van I am...
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 20:19:37 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #136 Gepost op: 3-02-2019, 20:31:25 »
Verder ga ik eens even terug kijken of hij vaker zinnen gebruikt die later op opdrachten kunnen slaan die nog moeten komen ala De sleutel ligt op het dak of bedoelde hij gewoon dat hij de I had. Van I am...

Zou wel een herhaling zijn van een hint in WIDM 8 toen de Mol ook een I op zijn taxi had als onderdeel van een ik-hint. (Een ik-hint die ook in WIDM 12 is gebruikt dus wat dat betreft weet je nooit wanneer ie wéér terugkomt.)

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #137 Gepost op: 3-02-2019, 21:16:15 »


Verder ga ik eens even terug kijken of hij vaker zinnen gebruikt die later op opdrachten kunnen slaan die nog moeten komen ala De sleutel ligt op het dak of bedoelde hij gewoon dat hij de I had. Van I am...

Ja, hij riep zowel vorige week bij de botenopdracht als bij de auto's deze week: 'We worden multimiljonair!' Op het moment dat duidelijk werd dat er maar enkele honderd in plaats van duizend euro in de pot kwam....mooi cynisme van een....mol inderdaad! 😁

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #138 Gepost op: 3-02-2019, 21:21:27 »
Ja, hij riep zowel vorige week bij de botenopdracht als bij de auto's deze week: 'We worden multimiljonair!' Op het moment dat duidelijk werd dat er maar enkele honderd in plaats van duizend euro in de pot kwam....mooi cynisme van een....mol inderdaad! 😁

Oh wacht. Op het moment dat hij riep dat de sleutel op het dak ligt, maakte hij met zijn hand een teken : de 'O' met duim en wijsvinger, en de M met middelvinger tot pink. En met de I op het dak, wordt dit M O I....wellicht wat vergezocht, maar dat is alleen maar leuk bij dit programma, namelijk als kijker alles onder een vergrootglas leggen en hopen dat je dé hint van het jaar vangt.... 😊

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #139 Gepost op: 3-02-2019, 22:27:54 »
Ik bedoel meer dat hij een paar keer dingen heeft gezegd die op voorkennis kunnen wijzen.

Zei hij ook niet iets opvallends bij de laser opdracht voordat die echt bekend was?

Niels krijgt de EERSTE joker.

Waarom gaat RP niet samen met Niels (de lijnen zijn beide gelijk, iets wat bij de andere kandidaten duidelijk niet bekend was)

De sleutel ligt op het dak en meteen daarna komt er een sleutelhanger opdracht vanaf een hoge richel.

Was benieuwd of hij bv al vaker dingen heeft gezegd van. Ik kon wel dansen van blijdschap en daarna dansopdracht
Of iets in die trant.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy