Iedereen heeft een week de tijd om zijn of haar punten in te zetten. Als je dit nog tijdens de uitzending moet doen dan ben je wat mij betreft verkeerd bezig. Ik vind overigens dat het begin van de uitzending de deadline zou moeten zijn voor het stemmen. Het is niet TVOH om maar eens wat te noemen.
Wanneer je je punten al in moet zetten voordat je de eerste aflevering hebt gezien, veranderd het mijns inziens nogal in Russisch roulette voor veel mensen. Het enige wat je dan hebt kunnen zien is de voorstelfilmpjes en zo, maar dat doet lang niet iedereen. Aangezien de app werkt op het principe "Wie is niet de afvaller?", is het handig om de eerste ronde al je punten in te zetten op iemand met een vrijstelling. Dit seizoen was niet bekend wie de vrijstellingen kregen voordat de executie begon, maar dat is wel eens anders geweest.
Nu je de eerste aflevering een paar keer terug hebt kunnen kijken, is het een stuk makkelijker om voor jezelf een aantal verdachten aan te wijzen. Dat we nu dus niet meer tijdens de aflevering kunnen inzetten, vind ik dan ook niet erg. Voor de eerste aflevering lijkt het mij alleen niet wenselijk voor 80% (of misschien wel meer) van WIDM-kijkend Nederland.
Misschien een idee om de executies een week te verplaatsen. Dan heb je in ieder geval een week om te puzzelen zonder dat je blind je punten in moet zetten.