Ik heb Merel's rondje frame by frame nagekeken, maar ik zie echt niks bijzonders en zeker niet dat ze meer of minder geld pakt
Misschien komt omdat ik nog redelijk nuchter en objectief naar het spel kijk, zeker in vergelijking tot vorig jaar
Maar op haar stapel liggen echt niet meer dan 4 briefjes, die ze uiteindelijk ook pakt. - Zie eerste afbeelding. De schaduw van het onderste biljet is gewoon heel sterk. Ik heb de randjes wat donkerder gemaakt met de burn tool in ps waardoor je het gemakkelijker ziet. Daarna zie je dat ze vier briefjes in haar handen heeft. Dit komt dus overeen met het stapeltje dat is laten zien. (Lijkt mij sowieso gek van de regie als Merel inderdaad minder of meer briefjes heeft gepakt, dan hadden ze dit hoogstwaarschijnlijk echt niet laten zien)
Vervolgens komt ze bij haar tweede stapel aan. Daar kan ik niks anders uit opmaken dan dat daar maar één briefje ligt. Ik snap dat het misschien lijkt alsof ze er twee tegelijkertijd pakt, maar het is mij opgevallen dat in het briefje van 50 in sommige frames een scheur zit maar dat ligt aan de kwaliteit van de download. Daarnaast zou je aan de beweging van het briefje kunnen zien dat ze echt maar één briefje pakt (of ze moeten aan elkaar geplakt zijn), maar bij geen enkele frame steekt er een ander briefje uit zoals te zien is op de eerste stapel van Merel. - Voor duidelijkheid zie de tweede afbeelding in de bijlage.
Uiteindelijk komt ze aan bij de groep met 5 briefjes wat weer overeenkomt met het bovenstaande.
Waarom ze 150 antwoordde ipv 200? Misschien een vergissing, spanning? Komt overeen met haar vergissing in de eerste opdracht, vind het zelf niet zo gek/opvallend. Maar ik kan het begrijpen als iemand anders dat wel vindt.
Waarom de tijden niet kloppen? Simpel, post-productie. Denk dat er gekeken is naar de meest interessante beelden waardoor de chronologie van de opdracht vergeten is. Zo kijk ik ernaar.
Natuurlijk kan het zijn dat ik compleet mis zit, maar denk het niet. Ik kan mij niet voorstellen dat het zó prominent in beeld gebracht zou zijn.