Om dit te beoordelen zou je ook andere foto's moeten hebben van geld dat in ieder geval wel bereikbaar was. Maar hier de afbeelding waar je om vroeg:
(Bekijk de foto's door op de quote te drukken)
Maar, als dus een bordje van Jamie van richting is veranderd tussen Nikkie's en Jamie's beurt in.. waarin vermoedelijk alleen maar Jamie en Sarah zelf aan de beurt zijn geweest.. dan zou dus:
1. Sarah de mol moeten zijn en aan Jamie's geld gezeten moeten hebben en dat bordje anders teruggelegd moeten hebben (ze was lang binnen, en we zien nauwelijks iets van haar beurt, dus zo gek is het niet om dat te denken)
2. Jamie aan zijn bordje gezeten moeten hebben zonder al het geld te pakken... Maar hij heeft ondanks dat dan wel zijn bordje kunnen verplaatsen? Als hij dat heeft gedaan en niet de mol is, dan had hij net zo goed het geld kunnen pakken. Hij kan natuurlijk als mol ook na een klein bedrag gepakt te hebben door zijn gegaan. We zien hem echter wel afgaan terwijl hij
richting dat paaltje aan het lopen is (kijk de opdracht maar terug vanaf 10:24 tot 10:29 in het Uit Stralen filmpje op de Avrotros site).. dus waarschijnlijk heeft hij nog helemaal niet aan dat paaltje gezeten! Er is geen andere verklaring voor wat hij daar aan het doen is.. hij loopt naar een doodlopend stuk en verder zijn daar alleen nog de paaltjes van Niels en Nikkie (zie het plaatje van de plattegrond van cartitele op pagina 4), die al aan de beurt zijn geweest, dus het lijkt me sterk dat hij daar als mol geld van anderen aan het verduisteren is.
De enige logische verklaring voor waarom hij
richting dat verdachte paaltje loopt.. is dat hij daar nog aan moet zitten! Dit zou dus betekenen dat Sarah er wel aangezeten moet hebben...
EDIT: ik heb even gecheckt of na Nikkie Sarah nou echt aan de beurt is, en dat is zo! De volgorde waarin iedereen gaat die ze ons laten zien in de aflevering klopt dus waarschijnlijk wel. Verder zegt Rick Paul in een biecht: '6 mensen hebben niets mee terug genomen.. dus ik dacht: ik heb iets, ik ga terug.' Hij leek als 8e aan de beurt te zijn in de aflevering. Van de 7 mensen die voor hem leken te gaan (Sinan, Merel, Niels, Nikkie, Sarah, Jamie, Evelien) heeft alleen Merel geld mee terug genomen.. dit betekent dus dat hij waarschijnlijk echt als 8e aan de beurt was en dat hij dus ook niet aan het bordje gezeten kan hebben!!
Dus..... We zijn allemaal om de tuin geleid door mol Sarah?
Hoe is dit anders te verklaren?
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze gecontroleerd heeft hoe veel geld sommige kandidaten op hun paaltjes liggen hadden, maar het lijkt me sterk dat je als kandidaat die moeite nemen zou... al helemaal omdat dat paaltje nou niet bepaald makkelijk te bereiken lijkt. Ik verdacht haar eigenlijk al niet meer... maar ik kom zelf eigenlijk niet op een andere verklaring uit dan dat zij wel aan dat paaltje gezeten moet hebben. En waarom zou ze dat doen, als ze niet de mol is?
Dit zou overigens ook betekenen dat Sinan, Merel en Niels de mol niet kunnen zijn, aangezien zij voor Nikkie kwamen en dus niet aan dat paaltje gezeten kunnen hebben (ervan uitgaande dat Jamie zelf hier ook niet aan gezeten heeft). En ja, we weten dat Rick Paul waarschijnlijk echt als 8e ging... en Jamie zelf heeft er waarschijnlijk ook niet aan gezeten.
Probeert Rick overigens nou de aandacht van deze vondst af te leiden met zijn Instagram post? Verdacht!