Auteur Topic: Follow the money  (gelezen 63685 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #100 Gepost op: 18-02-2019, 16:22:46 »
Je kunt niet ontkennen dat zij degene was die bij het abseilen probeerde de opdracht te laten mislukken, waar Sarah en Sinan erop insprongen om het geld binnen te sluizen.Of in de kooi, te zorgen voor een heel laag bedrag, tegen RP, Jamie en Sinan in. Nu zijn daar twee van uit, dus vorige week een sterker argument maar goed, andersom kun je nu ook elke opdracht bekijken. Al die luitjes die FTM wonnen zijn al kandidaat gebleken en naar huis, dus het gaat er toch om wie er daarna subtiel in zit. En Merel probeert het elke keer weer... geen opdracht uitgezonderd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #101 Gepost op: 18-02-2019, 16:29:20 »
Ik weet niet of je omgekeerde psychologie gebruikt, maar je noemt dingen die volledig andersom gebeurd zijn:

Je kunt niet ontkennen dat zij degene was die bij het abseilen probeerde de opdracht te laten mislukken,

Zij test net als Sarah haar eigen koker en die van Sinan. Bij het beneden komen is er zelfs geen poging om verwarring te zaaien. Probeer dan op zijn minst te verwarren met een andere koker.

Of in de kooi, te zorgen voor een heel laag bedrag, tegen RP, Jamie en Sinan in.

Ook hier gaat het volledig andersom. "Moeten we niet wachten?" vraagt ze aan Jamie. Nog voor Rick Paul het zei. Zowel Merel als Rick Paul wilden hier eigenlijk wachten om een hoger bedrag te krijgen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #102 Gepost op: 18-02-2019, 16:36:16 »
Sorry maar je hebt denk ik de Belgische mol gezien???  ::rofl:: ::rofl::

Ze pruttelt op het moment dat het eerste getal, haar getal, gegeven moet worden. Zeer duidelijk. Het zijn Sarah en Sinan die HAAR getal invoeren! Als het aan Merel gelegen had, op het moment supreme, dan was dit mooi mislukt, zoveel is zeker!!! Maakt alvast Sarah en Sinan NIET de mol, alleen hier al...

En in de kooi houdt ze 1 grote tirade MONDELING waarom het allemaal zo langzaam zou moeten (gelijk RP). Maar al haar acties zijn in 30 seconden in bliksemvaart, zelfs in 1 beeld gebracht zo mooi, dat ze het slotje ontkoppelt "wat RP maar niet wilde lukken voor een half uur", bliksemsnel naar achteren rent en de kabel losmaakt, achter de motor gaat zitten, en WHAM in 1 spurt naar de eindstreep gaat.

Ik vind dit een van de mooiste molacties ooit, over alle seizoenen gezien.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #103 Gepost op: 18-02-2019, 16:43:32 »
Ze pruttelt op het moment dat het eerste getal, haar getal, gegeven moet worden. Zeer duidelijk. Het zijn Sarah en Sinan die HAAR getal invoeren! Als het aan Merel gelegen had, op het moment supreme, dan was dit mooi mislukt, zoveel is zeker!!! Maakt alvast Sarah en Sinan NIET de mol, alleen hier al...

Ze pruttelt juist niets tegen. Ze zegt: "Ik had 5." Gewoon meteen juiste antwoord geven.

En in de kooi houdt ze 1 grote tirade MONDELING waarom het allemaal zo langzaam zou moeten (gelijk RP). Maar al haar acties zijn in 30 seconden in bliksemvaart, zelfs in 1 beeld gebracht zo mooi, dat ze het slotje ontkoppelt "wat RP maar niet wilde lukken voor een half uur", bliksemsnel naar achteren rent en de kabel losmaakt, achter de motor gaat zitten, en WHAM in 1 spurt naar de eindstreep gaat.

Je begint je boot al wat te keren zie ik. Eerst klonk het nog dat ze zelfs tegen Jamie en Sinan in was gegaan. Alsof Merel hier op eigen houtje uit die kooi wilde komen en Jamie dat liever niet wilde. ::)

Verder voel ik dat we nu op het punt komen dat ik je niet meer verder in mijn richting ga krijgen zonder 2 uren te spenderen aan typen... ;D

Ik vind dit een van de mooiste molacties ooit, over alle seizoenen gezien.

Ik moest even 30 seconden naar lucht happen  toen ik deze las alvorens ik kon beginnen antwoorden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #104 Gepost op: 18-02-2019, 16:51:21 »

Ik moest even 30 seconden naar lucht happen  toen ik deze las alvorens ik kon beginnen antwoorden.

 ::rofl::

Je hebt goede argumenten voor Merel Lo. Bij de kooien is ze er zeker snel uit, maar bij het abseilen zie ik echt geen poging tot mollen. Niet dat dat noodzakelijk onverdacht is,  maar dat is voor een ander topic.

Laten we het terug houden op FMT FTM.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Follow the money
« Reactie #105 Gepost op: 18-02-2019, 17:02:21 »
Follow the money is een hulpmiddel die je helpt kandidaten aan te stippen die weinig geld in de pot brengen (terwijl je dat mogelijk niet door hebt). Doel van de mol is de pot laag te houden. Ik volg het daarom met interesse, naast andere methoden en observaties, maar ik verbind er persoonlijk geen conclusies aan. Al helemaal niet aan slechts de uiteindelijke uitkomst.
(...)
Zoals gezegd kan het heel waardevol zijn, juist door de informatie objectief te verwerken, maar het is niet de volledige waarheid. Ik vind het jammer dat soms iemand een slechte mol genoemd/gevonden wordt omdat ze veel verdienen volgens follow the money.

Uitgaan van Merel als Mol vind ik gewoon lastig en daar speelt Follow the Money zeker een grote rol. Ook als je alleen naar de individuele opdrachten kijkt is het Merel die structureel geld in de pot brengt - en het er niet uithaalt als dat wel kan. Alle mollen brengen wel eens geld binnen, maar Merel laat onnodige kansen liggen.
Ze is één van de twee cruciale spelers om 750 euro te verdienen bij het abseilen. Bij de laseropdracht en de tuktuks is ze zelfs de grootste verdiener. Dat het om kleinere bedragen gaat dan anders maakt dan niet veel uit. Ondertussen haalt ze er geen geld uit bij de bakjes, de wachtkamer of de tuktuks waar ze dan toch echt de kans heeft om dit te doen. Zo verdacht wordt ze niet.

Dat ze dan mogelijk geld heeft weggepakt bij de lasers vind ik daar niet tegenop wegen. Dan zijn we terug bij Klaas die vrolijk 1000 euro in de pot brengt in de metro (en dus naar mijn mening gewoon niet meer de Mol kan zijn) om het dan zogenaamd er weer uit te kunnen halen op de berg. Leuke beelden voor aflevering 10, maar ontzettend misleidend en niet iets waar je als kijker iets mee kan. Ik heb nog wel respect voor Merel als ze dit moest doen zonder de lasers te raken, maar ik hoop niet dat dat 'de' grote actie is in aflevering 10.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 17:13:22 door Pac »
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #106 Gepost op: 18-02-2019, 17:08:19 »
Ik vind de lasers ook niet HET grote moment, want daarin speelt ook de productie mee.
bij het abseilen zie ik echt geen poging tot mollenFMT FTM.
Je moet echt even het kritieke moment naluisteren. Ik geef toe, het is hier maar 1 seconde. Maar het moment is dat de code gegeven moet worden. En haar getal moet beginnen. Zeg maar HET MOMENT van de opdracht. En wie stokt? Merel.

En we weten toch allemaal dat dit soort (milli)seconden het beeld gaan bepalen in afl. 10? We zijn toch niet naief meer?

Daarom vind ik de kooi ook HET moment van deze serie. Dit gaat ZO mooi, het zijn wel 30 seconden, ik denk niet dat je zoiets in andere series zult zien, zo mooi. Voor mij is het echt een topmoment, ik heb altijd George gehad als beste mol ooit, maar ik weet zo niet eens HET moment aan te wijzen voor ZIJN actie.

Bij Merel weet ik dat wel. HIER! Wow, zo mooi. Kijk het eens na, en je snapt wat ik bedoel. Zo niet, ook goed haha, maar dan heb ik geduld tot afl. 10 :).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #107 Gepost op: 18-02-2019, 17:17:20 »
Ik vind de lasers ook niet HET grote moment, want daarin speelt ook de productie mee.Je moet echt even het kritieke moment naluisteren. Ik geef toe, het is hier maar 1 seconde. Maar het moment is dat de code gegeven moet worden. En haar getal moet beginnen. Zeg maar HET MOMENT van de opdracht. En wie stokt? Merel.

En we weten toch allemaal dat dit soort (milli)seconden het beeld gaan bepalen in afl. 10? We zijn toch niet naief meer?

Daarom vind ik de kooi ook HET moment van deze serie. Dit gaat ZO mooi, het zijn wel 30 seconden, ik denk niet dat je zoiets in andere series zult zien, zo mooi. Voor mij is het echt een topmoment, ik heb altijd George gehad als beste mol ooit, maar ik weet zo niet eens HET moment aan te wijzen voor ZIJN actie.

Bij Merel weet ik dat wel. HIER! Wow, zo mooi. Kijk het eens na, en je snapt wat ik bedoel. Zo niet, ook goed haha, maar dan heb ik geduld tot afl. 10 :).

Ik heb het net herbeken en ik zie het echt niet. Sarah geeft de code toch in? Merel zegt gewoon vijf, oké, ze aarzelt een seconde als Sarah vraag 'ben jij A', maar dat is het dan ook en het slot gaat open. Hier de beste molactie ooit in zien vind ik toch een moeilijke.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Follow the money
« Reactie #108 Gepost op: 18-02-2019, 17:36:18 »
Ze is één van de twee cruciale spelers om 750 euro te verdienen bij het abseilen.
Ik blijf het apart vinden dat de meesten de rol van Sinan vergeten... En hem dan ook geen geld toewijzen bij deze opdracht. Zoals ik al meermaals heb proberen duidelijk te maken had de mol, indien het Sarah was of Merel niet of nauwelijks de kans gehad om hier te mollen, aangezien ze slechts met 2 man gingen abseilen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Follow the money
« Reactie #109 Gepost op: 18-02-2019, 17:45:36 »
Ik blijf het apart vinden dat de meesten de rol van Sinan vergeten... En hem dan ook geen geld toewijzen bij deze opdracht. Zoals ik al meermaals heb proberen duidelijk te maken had de mol, indien het Sarah was of Merel niet of nauwelijks de kans gehad om hier te mollen, aangezien ze slechts met 2 man gingen abseilen.
Hoezo niet? Ze spreken als ik het goed heb allebei af om op twee te letten: hun eigen en die van Sinan. Waarom zou Merel dan geen verwarring over haar eigen stokje kunnen schoppen? Sinan maakt het slagen van de opdracht alleen maar moeilijker en daar kan je als Mol gebruik van maken.
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #110 Gepost op: 18-02-2019, 17:47:45 »
Hoezo niet? Ze spreken als ik het goed heb allebei af om op twee te letten: hun eigen en die van Sinan. Waarom zou Merel dan geen verwarring over haar eigen stokje kunnen schoppen? Sinan maakt het slagen van de opdracht alleen maar moeilijker en daar kan je als Mol gebruik van maken.

Omdat dan Sarah weet dat zie de boel verpest heeft. Sinan verdient inderdaad ook gewoon minstens 1/3 van die 750 euro.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Follow the money
« Reactie #111 Gepost op: 18-02-2019, 17:50:32 »
Omdat dan Sarah weet dat zie de boel verpest heeft. Sinan verdient inderdaad ook gewoon minstens 1/3 van die 750 euro.
Niet mee eens. Sinan onthoudt zich van de opdracht waardoor Merel en Sarah minder ruimte hebben om elkaar te controleren. Merel zou verwarring kunnen schoppen of net als anderen 'per ongeluk' een koker missen. Of te veel focussen op Robèrt die echt aandacht nodig heeft. Maar waar was ze als Mol ???
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Follow the money
« Reactie #112 Gepost op: 18-02-2019, 18:07:43 »
En in de kooi houdt ze 1 grote tirade MONDELING waarom het allemaal zo langzaam zou moeten (gelijk RP). Maar al haar acties zijn in 30 seconden in bliksemvaart, zelfs in 1 beeld gebracht zo mooi, dat ze het slotje ontkoppelt "wat RP maar niet wilde lukken voor een half uur", bliksemsnel naar achteren rent en de kabel losmaakt, achter de motor gaat zitten, en WHAM in 1 spurt naar de eindstreep gaat.

Ik vind dit een van de mooiste molacties ooit, over alle seizoenen gezien.

Helaas had het snel naar de eindstreep gaan geen effect. De tablet was al stilgezet op -250.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #113 Gepost op: 18-02-2019, 18:08:23 »
Niet mee eens. Sinan onthoudt zich van de opdracht waardoor Merel en Sarah minder ruimte hebben om elkaar te controleren. Merel zou verwarring kunnen schoppen of net als anderen 'per ongeluk' een koker missen. Of te veel focussen op Robèrt die echt aandacht nodig heeft. Maar waar was ze als Mol ???

Het was naar de groep toe hoe dan ook verdacht geweest als een van de twee dames een fout maakte. Over het groepje van vier was er al een hevige discussie waar Jamie en RP niet goed uitkwamen. De mol heeft zich hier wijs ondergronds gehouden, genoodzaakt door Sinan.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Follow the money
« Reactie #114 Gepost op: 18-02-2019, 18:13:51 »
Het was naar de groep toe hoe dan ook verdacht geweest als een van de twee dames een fout maakte. Over het groepje van vier was er al een hevige discussie waar Jamie en RP niet goed uitkwamen. De mol heeft zich hier wijs ondergronds gehouden, genoodzaakt door Sinan.
Soms moet de Mol verdachte dingen doen.

Wat Follow the Money betreft vind ik niet dat Sinan hier geld heeft 'verdiend' door niet aan de opdracht mee te doen. Alleen áls Merel de Mol blijkt en ze inderdaad zich door deze actie in het nauw gedreven voelde zou je kunnen zeggen dat hij indirect de Mol buiten spel heeft gezet. Maar om dat op voorhand al te zeggen is wat mij betreft tunnelredeneren.
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #115 Gepost op: 18-02-2019, 18:33:04 »
Soms moet de Mol verdachte dingen doen.

Wat Follow the Money betreft vind ik niet dat Sinan hier geld heeft 'verdiend' door niet aan de opdracht mee te doen. Alleen áls Merel de Mol blijkt en ze inderdaad zich door deze actie in het nauw gedreven voelde zou je kunnen zeggen dat hij indirect de Mol buiten spel heeft gezet. Maar om dat op voorhand al te zeggen is wat mij betreft tunnelredeneren.

Naar mijn interpretatie heeft Sinan in de situatie van mol Merel/Sarah het de mol moeilijker gemaakt door niet te gaan. Veel mensen delen deze mening, maar ook een heel deel niet. Als jij een ander oordeel hebt hierover kan dat dus perfect. 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #116 Gepost op: 18-02-2019, 19:05:14 »
Ik heb het net herbeken en ik zie het echt niet. Sarah geeft de code toch in? Merel zegt gewoon vijf, oké, ze aarzelt een seconde als Sarah vraag 'ben jij A', maar dat is het dan ook en het slot gaat open. Hier de beste molactie ooit in zien vind ik toch een moeilijke.
Je leest niet goed. De beste actie vind ik die in de kooi, die 30 seconden.

Inderdaad bij het abseilen bedoel ik die hapering. Merel zegt haar getal niet. Daarmee moet alles beginnen. Zegt een ander nu 4 of whatever dan kan ze daar perfect in meegaan.

Het gebeurt helaas niet want Sarah en Sinan gaan er rap overheen met roepen van het juiste getal. Daarmee diskwalificeren zij zich al direct als mol. Voor Merel was het gewoon een heel piepklein molactietje, meer niet (meer kon ze ook niet doen) maar minder ook niet, zo heeft ze in elke opdracht wel gemold, het is gewoon een voorbeeldje.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #117 Gepost op: 18-02-2019, 19:08:41 »
Zegt een ander nu 4 of whatever dan kan ze daar perfect in meegaan.

Er is geen enkele logische situatie waarin iemand anders zou zeggen: "Zeg, jouw koker was 4 he?" ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #118 Gepost op: 18-02-2019, 19:11:21 »
Waarom zegt Merel dan niks? Ze doet alsof ze het niet weet.

Jij geeft een hele zin. Als iemand ff '4' had gepiept was Merel daar snel in meegegaan. Bij gebrek aan iets anders, want Merel zegt duidelijk niks want weet het zogenaamd niet....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #119 Gepost op: 18-02-2019, 21:57:33 »
Je leest niet goed. De beste actie vind ik die in de kooi, die 30 seconden.

Ze was er ineens snel uit. Akkoord. Maar dat geldt even goed voor Sarah. Ze verdient hier ook weer het meeste geld van iedereen.