Auteur Topic: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered  (gelezen 29743 keer)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #140 Gepost op: 20-01-2019, 22:41:28 »
Toch vind ik het raar dat het nu als afvaller voor afl4 zou gelden, want de afvaller hoort toch bij de executie van deze aflevering? Het enige is dat de afvaller van deze aflevering in de volgende aflevering wordt bekend gemaakt. Dus dan zou ik denken weer een nieuwe (andere) afvaller voor afl 4.. Anders heb je straks een finale met 4..

Dit geldt ook voor de spelers op de app..

Maar je hebt gelijk Daisy! We moeten niet zeuren  ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #141 Gepost op: 21-01-2019, 19:46:18 »
"We hebben voorzichtige verkering" Pot? De mol wil de pot niet spekken.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #142 Gepost op: 22-01-2019, 00:16:58 »
Super gave aflevering. Interresante wending. Vooral ook als je bedenkt dat de afvaller geen rood scherm te zien hoeft te hebben, we hebben dit als kijkers immers ook niet gezien. Stel je voor dat bv Nikki of Robert het spel zou moeten verlaten en als een van die 2 later terug zou komen dan kunnen ze theoretisch gezien nog steeds de mol zijn.
Zou me niet verbazen dat ze het daarom op deze manier hebben gedaan om die optie open te houden.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 00:19:30 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #143 Gepost op: 22-01-2019, 09:07:35 »
Super gave aflevering. Interresante wending. Vooral ook als je bedenkt dat de afvaller geen rood scherm te zien hoeft te hebben, we hebben dit als kijkers immers ook niet gezien. Stel je voor dat bv Nikki of Robert het spel zou moeten verlaten en als een van die 2 later terug zou komen dan kunnen ze theoretisch gezien nog steeds de mol zijn.
Zou me niet verbazen dat ze het daarom op deze manier hebben gedaan om die optie open te houden.
Volgens mij zag ik bij diegenen die al door zijn wel een groen scherm dus ik neem aan dat Nikkie of Robèrt ook een rood scherm gezien heeft. Dat dat (nog) niet in de uitzending is geweest is iets anders. We hebben nu al twee afleveringen zonder afvaller, laten we niet ook nog eens mensen terug in het spel gaan brengen. WIDM is ook een afvalrace!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #144 Gepost op: 22-01-2019, 11:07:39 »
Ik denk ook niet dat de persoon perse terug komt. Maar denk dat ze die optie wel open hebben willen laten.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #145 Gepost op: 22-01-2019, 13:20:18 »
Ik denk ook niet dat de persoon perse terug komt. Maar denk dat ze die optie wel open hebben willen laten.
Als optie richting de kijker bedoel je?
Dat hangt sterk af van het gegeven of een mol nooit een rood scherm te zien krijgt. De mol hoeft nooit naar huis, dat wordt in het programma wel gezegd, maar dat de mol geen rood scherm te zien kan krijgen heb ik in het programma nog nooit gehoord. Dat lees ik enkel hier op het forum.

Ik ga er vanuit dat Nikkie of Robèrt een rood scherm te zien heeft gekregen. Of hij of zij daarmee daadwerkelijk aan het begin van de volgende aflevering naar huis gaat weet ik niet (denk het wel). Maar ik denk niet dat ze deze cliffhanger zo gemonteerd hebben om ons te laten geloven dat ze allebei nog de mol kunnen zijn, mochten ze beiden blijven of later terugkeren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #146 Gepost op: 22-01-2019, 13:51:46 »
Als optie richting de kijker bedoel je?
Dat hangt sterk af van het gegeven of een mol nooit een rood scherm te zien krijgt. De mol hoeft nooit naar huis, dat wordt in het programma wel gezegd, maar dat de mol geen rood scherm te zien kan krijgen heb ik in het programma nog nooit gehoord. Dat lees ik enkel hier op het forum.

Ik ga er vanuit dat Nikkie of Robèrt een rood scherm te zien heeft gekregen. Of hij of zij daarmee daadwerkelijk aan het begin van de volgende aflevering naar huis gaat weet ik niet (denk het wel). Maar ik denk niet dat ze deze cliffhanger zo gemonteerd hebben om ons te laten geloven dat ze allebei nog de mol kunnen zijn, mochten ze beiden blijven of later terugkeren.

Moesten ze beide terugkeren, is dat kans dat één van hun twee de mol is net weer even groot als die van de rest. Het is inderdaad wel een feit dat één van de twee een rood scherm heeft gehad.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #147 Gepost op: 22-01-2019, 14:35:21 »
Moesten ze beide terugkeren, is dat kans dat één van hun twee de mol is net weer even groot als die van de rest. Het is inderdaad wel een feit dat één van de twee een rood scherm heeft gehad.
In het verleden zijn wel eens kandidaten teruggekomen. Maar als je hier goed over nadenkt dan zou je dit eigenlijk nooit moeten willen. Want stel je nu eens voor dat degene die terugkomt vanaf dat moment de testen heel goed gaat maken en in de finale komt. De Mol weet dat hij de Mol is. De andere finalist weet ook met 100% zekerheid wie de Mol is. Dikke kans dat wij als kijker met deze wetenschap en de verdenkingen ook wel kunnen beredeneren wie de Mol is.
Moet je als regie dus gewoon niet willen. En nu zegt iedereen natuurlijk meteen. Waarom Ron dan? Gewoon omdat het heel erg sneu voor hem was om een test te moeten maken, terwijl hij nog maar één andere kandidaat had gezien.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #148 Gepost op: 22-01-2019, 14:43:51 »
In het verleden zijn wel eens kandidaten teruggekomen. Maar als je hier goed over nadenkt dan zou je dit eigenlijk nooit moeten willen. Want stel je nu eens voor dat degene die terugkomt vanaf dat moment de testen heel goed gaat maken en in de finale komt.
Ook dat hebben we natuurlijk al meegemaakt (2007, Thailand, Paul Rabbering).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #149 Gepost op: 22-01-2019, 15:16:13 »
Als optie richting de kijker bedoel je?
Dat hangt sterk af van het gegeven of een mol nooit een rood scherm te zien krijgt. De mol hoeft nooit naar huis, dat wordt in het programma wel gezegd, maar dat de mol geen rood scherm te zien kan krijgen heb ik in het programma nog nooit gehoord. Dat lees ik enkel hier op het forum.


Nee als optie voor de kandidaat.
En zover ik weet was de regel altijd de mol krijgt geen rood scherm te zien. Maar ik kan me voorstellen dat als er bv een kandidaat voortijdig het spel (misschien tijdelijk) zou moet verlaten door prive kwesties en dat het kan zijn dat die kandidaat eventueel terug zou kunnen komen dat ze dan dus geen scherm laten zien om die optie open te houden voor de kandidaat als ze nog niet zeker weten of de kandidaat nog terug komt.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 15:18:38 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #150 Gepost op: 22-01-2019, 15:17:01 »
Ook dat hebben we natuurlijk al meegemaakt (2007, Thailand, Paul Rabbering).
Klopt, maar dat is al heel lang geleden en al doende leert men. Het heeft ook alles te maken met het aantal afleveringen. Elk seizoen telt 10 afleveringen. In aflevering 9 spelen 3 kandidaten de finale en 10 is de uitslag. In 8 afleveringen moeten er dus 7 kandidaten afvallen. Dit betekent dus dat er één aflevering niemand af moet vallen anders kom je een kandidaat tekort.
Ook kun je dit oplossen door één kandidaat terug te laten komen.
Wat je niet moet hebben is dat er in één aflevering 2 kandidaten afvallen terwijl je nog geen aflevering hebt gehad dat er niemand naar huis hoefde. Dat gebeurde dat jaar waar ik het over had met Janine Abbring en Tim Haars. Toen moest er haast wel iemand terugkomen. Ik bedenk nu trouwens dat het misschien daarom niet geheel toevallig was de de Mol (Kees Tol) hier voor zorgde. Misschien iets om in de gaten te houden als zoiets vaker voor gaat komen.

Omdat er dit jaar al één aflevering niemand is afgevallen (vóór de laatste), is het niet nodig om een kandidaat terug te laten komen. Dus is het logisch dat er komende aflevering 2 kandidaten naar huis moeten, één aan het begin en één aan het eind.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #151 Gepost op: 22-01-2019, 15:19:33 »
Ja het ligt geheel aan de situatie. Soms gebeuren er dingen die men niet vantevoren kan voorzien natuurlijk en dan moet men improviseren.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #152 Gepost op: 22-01-2019, 17:47:52 »
Ik denk ook niet dat de persoon perse terug komt. Maar denk dat ze die optie wel open hebben willen laten.

Dat geloof ik ook. Het is eigenlijk een soort reserve-opdracht. Stel dat in aflevering 1 de kandidaten niet voor een vrijstelling hadden gekozen, dan zou dit de executie zijn geweest waarbij niemand zou afvallen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #153 Gepost op: 22-01-2019, 19:43:30 »
Iemand al een idee op waar de niet gered op kan slaan?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #154 Gepost op: 22-01-2019, 19:59:39 »
Iemand al een idee op waar de niet gered op kan slaan?
Dit kan op zo veel dingen en personen slaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #155 Gepost op: 22-01-2019, 21:26:23 »
Zodra de lift open gaat hoor je Niels duidelijk zeggen ja ro.....en daar is het geluid pas afgekapt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #156 Gepost op: 22-01-2019, 21:31:43 »
Zodra de lift open gaat hoor je Niels duidelijk zeggen ja ro.....en daar is het geluid pas afgekapt.

Dat meende ik ook meteen te horen.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #157 Gepost op: 22-01-2019, 22:24:16 »
Dat meende ik ook meteen te horen.

Hmm, twee keer teruggeluisterd maar ik hoor 'moooi'. Neemt niet weg dat ik ook denk dat Robèrt in die lift staat.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #158 Gepost op: 22-01-2019, 23:19:21 »
Ik hoor eerder "ja hoor"...

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #159 Gepost op: 23-01-2019, 11:03:49 »
Wat ik me eigenlijk steeds meer aan het afvragen ben is: waarom is de excutie zoals die is. Natuurlijk, het was heel mooi in beeld gebracht, maar inmiddels weten we al dat de testen afzonderlijk op maar een deel van de gebouwen gemaakt zijn. De kandidaten hebben dus niet het effect van de stralen die om hen heen van witblauw naar groen of rood veranderen.
Deze executie biedt ook niet echt een mogelijkheid tot mollen, wat een van de hoofdredenen is waarom in WIDM dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Maar of iemand nou 'en grouppe' het scherm ziet of niet: terugkopen is eerder voorgekomen. En 'het scherm zien afkopen' is ook niet van toepassing. Daarbij lijkt het in de vooruitblik alsof de kandidaten echt zitten af te wachten wie er binnenkomt, dus daar lijkt geen spel aan vooraf gegaan te zijn.
Dus de kandidaten hebben er niets aan, de mol heeft er niets aan en ze zitten ook niet (zoals begin vorig seizoen) op drie verschillende locaties. Daarom de vraag: waarom dan wel? Zit er misschien toch een hint voor de kijkers verborgen in die executie scene? Sinan die zijn hand in de groene bundel houdt? De volgorde waarin de lampen groen worden? Iets anders? Of te vergezocht?  ;D

m0ll0m