Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia  (gelezen 23175 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #80 Gepost op: 29-01-2019, 16:36:02 »
De vraag waar het antwoord "Maxwell House" op wordt gegeven komt niet in beeld, maar hoor je van Merel die het voorleest. Wat je hoort is:
"..... mississipi.... het liedje gaat niet alleen over het terug veroveren van de grote liefde van de hoofdpersoon. Het liedje gaat ook over... "
Er kan misschien nog wat achteraan komen?
Wat ik kon vinden is dat het liedje is van Mississipi John Hurt en het eerste couplet is afgedrukt op het pak van Niels. De tekst is:
This is the 'Coffee Blues', I likes a certain brand
Maxwell's House, it's good till the last drop
Just like it says on the can, I used to have a girl
Cookin' a good Maxwell House, she moved away
Some said to Memphis and some said to Leland

Misschien moest het antwoord 'cookin'a good Maxwell House' zijn. Of gewoon een antwoord als "een goed kop koffie maken"
Lijkt me niet dat het gebruik van hoofdletters fout gerekend zou worden, dan hadden ze dat moet zeggen.
Ik denk dat het correcte antwoord "lovin' spoonful' of 'zaadlozing' had moeten zijn of iets van die strekking (sex?). Daar verlangt de hoofdpersoon in het lied naar terug. Het lied eindigt namelijk met:

Well, please, ma'am, just a lovin' spoon, just a lovin' spoonful
I declare, I got to have my lovin' spoonful

BTW, sommigen van jullie kennen misschien nog de grote hit van de Lovin' Spoonful, "Summer in the City". De naam van deze groep schijnt hier ook naar vernoemd te zijn.

Kortom, moeilijke vraag en dus tijd om te stoppen bij deze vraag en genoegen te nemen met het geld dat je op dat moment hebt verdiend op deze iPad.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 18:22:35 door MartinJ »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2019, 17:13:19 »
Mogelijk was de volgorde van de vragen "random". Dat zou kunnen verklaren waarom dezelfde vraag 3 en 4 is?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2019, 17:39:33 »
Dat zou kunnen verklaren waarom dezelfde vraag 3 en 4 is?

Ach ja, 3 of 4, Niels maakt ook van zulke foutjes...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2019, 18:10:13 »
Bedenk me ineens dat de vraag van 3 naar 4 gaat... wie ging nog meer van 3 naar 4? Merel.... van de derde ineens naar de vierde...
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2019, 18:57:17 »
Wat me overigens ook opviel bij deze opdracht was dat toen Niels de naam verkeerd intoetsen en Sinan op enter drukte. Niels meteen beschuldigend naar Jamie keek toen hij erachter kwam dat het fout was. Wellicht heeft Jamie hier meer aangestuurd dan wat we zagen?

----
Tunnelvisie Merel

Koffiepedia

Koffie black
Wikipedia knowledge

Black knowledge?

De black bird staat symbool voor kennis. 😜
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 22:35:17 door Lukie4, Reden: twee berichten samengevoegd »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2019, 21:55:23 »
Ik neem aan dat dit weer één van de beruchte shots voor of na de opdracht is die ze er dan tussen gemonteerd hebben. Zoals de testvragen die zo gezegd door de kandidaat aangeklikt worden terwijl dat allemaal achteraf overgedaan wordt.

Ja waarschijnlijk hebben ze vooraf shot gefilmd van het scherm. Zou ook vervelend zijn met opdracht met tijd om er dan telkens met de cameraman even bij te moeten. Dus ze filmen denk ik een shot en typen daar later zelf de vragen in. Zodat ze tijdens de opdracht zelf niet in de weg lopen.

Even terugkomend op deze: de weerspiegeling op het scherm van andere vragen bevestigt dit. Deze is bij de vraag "Koffie koffie lekker bakje koffie..." bijvoorbeeld nagenoeg hetzelfde als bij de "Koffiedik" vraag!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2019, 21:55:32 »
Wat me overigens ook opviel bij deze opdracht was dat toen Niels de naam verkeerd intoetsen en Sinan op enter drukte. Niels meteen beschuldigend naar Jamie keek toen hij erachter kwam dat het fout was. Wellicht heeft Jamie hier meer aangestuurd dan wat we zagen?
Dat zag ik dus ook!!! Eerst dacht ik dat het misschien dus toch Jamie was die typte, we zien alleen vingers in beeld, het kan gemonteerd zijn waardoor de schijn op Niels ligt. Zo vaak naar dit stukje zitten kijken. Krijg dan weer het gevoel dat Niels meteen naar Jamie kijkt om hem de schuld te geven, dit doet Niels constant. Ook raar: hij zegt: oh ja jongens dat is V.O.F. de kunst toch? Hij wacht mega lang af en laat Jamie lekker zoeken. Wanneer het vervolgens fout is, vind ik zijn biecht direct erna ook weer zo verdacht: 'wanneer IK de mol zou zijn, zou dit ongeveer de perfecte situatie zijn, je kan antwoorden intypen zonder dat er iemand mee kijkt, je kan doelloos heen en weer rennen zonder informatie aan mensen te geven, het was zooooo makkelijk'. Klinkt voor mij gewoon als een regelrechte molbiecht, en hij doet dit ook allemaal. Er zijn ook meerdere vragen over liederen in het begin, wat mij opvalt is dat Niels geen enkele mt een bijdrage komt. Hij is Singer/ songwriter/ musicus, dan kent hij dat nummer van Otis Redding echt wel. Misschien komt hij er niet meteen op, maar kan toch wel mee brainstormen....Enfin, door het hele joker debacle/ fantastische zet (het is maar hoe je het bekijkt) kan je hem wel afstrepen maar blijf dit raar gedrag vinden.

Kan het een idee zijn geweest dat de mol op eigen houtje bij een laptop een fout antwoord gaf, en dat je dan kan doorklikken naar een volgende vraag en hier automatisch weer rood krijgt vanwege het eerdere, foutieve antwoord (ook al is het antwoord goed)?

Sinan ook gek zonder pak, waarom? Omdat de mol niet met goede antwoorden wil rondlopen?

Nog een ander ding, is er een antwoord gegeven in beeld op onderstaande vraag (screenshot)? EDIT: zie overzicht van Belgian Mol, dit zou dus ook zomaar een foute vraag kunnen zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 22:09:20 door Juuls247 »
Meer L

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2019, 21:59:29 »
Niet dat wij gezien hebben. Geld ook voor een andere vraag die in programma voorkwam maar waar we geen antwoord op gezien hebben. Volgens mij iets over wat doen ze nog meer naast koffie.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2019, 22:36:38 »
Even terugkomend op deze: de weerspiegeling op het scherm van andere vragen bevestigt dit. Deze is bij de vraag "Koffie koffie lekker bakje koffie..." bijvoorbeeld nagenoeg hetzelfde als bij de "Koffiedik" vraag!

Dat waren ook vragen op dezelfde tablet, dus logisch dat de weerspiegeling dan hetzelfde is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2019, 22:44:46 »
De vraag waar het antwoord "Maxwell House" op wordt gegeven komt niet in beeld, maar hoor je van Merel die het voorleest. Wat je hoort is:
"..... mississipi.... het liedje gaat niet alleen over het terug veroveren van de grote liefde van de hoofdpersoon. Het liedje gaat ook over... "
Cunninglus (Nederlandse vertaling: orale seks) Lus is synoniem voor strik. Het Engelse woord 'cunning' betekent 'sluw'.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2019, 22:46:09 »
Wat hier nog niet is genoemd volgens mij is een verdachte actie van Rick Paul (die ik nog steeds behoorlijk verdenk).
Bij de zgn Rita Corita vraag roepen Sinan en Jamie Niels, want die heeft het antwoord. Niels komt aangerend. Op dat moment wordt Rick Paul ineens heel actief en roept naar hun: jongens, ik ben alleen, jullie met z'n drieën, kan iemand hier naartoe komen? Waarop Niels zegt: ik moet effe hier heen. Hij probeert Niels dus weg te houden zodat hij niet het juiste antwoord kan aandragen en Sinan en Jamie uit hun neus kunnen gaan eten. Hoe zo vertragen. Viel mij op.
Te meer omdat hierna meteen de biecht komt waarin Rick Paul, zoals gewoonlijk, klaagt over het slecht functioneren van de andere kandidaten. In dit geval dat Sinan de stilstaande keep was. Hij zelf doet altijd alles zo goed (hij wil dat anderen zijn pak lezen om vragen te beantwoorden), maar de anderen werken weer niet mee. Althans, zo komt het bij mij over. Iemand die dit gevoel ook heeft?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #91 Gepost op: 29-01-2019, 22:48:14 »
Yep, ik ::jaja::

Hij is ook betrokken bij het verkeerde antwoord op de vraag over cafeïne.
RP roept Merel erbij omdat het antwoord op haar pak zou staan. Samen met Sinan komen ze tot de conclusie dat het antwoord licht gebrand moet zijn. De tekst op de overal is niet duidelijk te lezen maar Niels kan wel eens gelijk hebben met zijn opmerking dat het niet de vraag was.

RP had ik sinds aflevering 1 in het vizier maar ik duik nu definitief de tunnel in.



« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 22:57:23 door Moedermol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #92 Gepost op: 29-01-2019, 22:51:07 »
Ja, zijn biecht na de laseropdracht schiet me te binnen. Waarbij ie ook nog grijnst dat ie met zijn 50 euro een mooie bijdrage had. (Nu ik er zo over nadenk is de voornaamste reden dat RP mijn Mol niet is omdat ik het snel te duidelijk vond/te mooi vond kloppen allemaal dat ie het zou zijn...)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #93 Gepost op: 29-01-2019, 23:28:55 »


Nog een ander ding, is er een antwoord gegeven in beeld op onderstaande vraag (screenshot)? EDIT: zie overzicht van Belgian Mol, dit zou dus ook zomaar een foute vraag kunnen zijn geweest.

Die vraag is goed geantwoord, het is vraag 2 van de pc van Sinan, hierop volgt die vraag 3/4 over de koffiedik, dus moet 2 goed zijn geweest.
Het antwoord op deze vraag is: 1677
Vond deze tekst op een site, waar bijna letterlijk de vraag uit schijnt te komen:

Koffie is drie keer illegaal verklaard in drie verschillende culturen.
De eerste keer was in Mekka in de 16e eeuw, en het verbod werd opgeheven na dertig jaar van debatten tussen wetenschappers en juristen.
De tweede keer bande Charles II koffiehuizen in Europa in een poging om de rebellie van dat moment de kop in te drukken.
De maatregel werkte echter niet (mensen hebben hun koffie nodig!)
De derde keer, in 1677, bande Frederik de Grote de drank in Duitsland omdat hij zich zorgen maakte om de economische gevolgen van al het geld dat het land verliet om de populaire koffie te kopen.


Er komt niet in beeld dat ze naar dit antwoord zochten of dat het gegeven is. Het stond om een site met interessante koffie weetjes, dus het zou op de overall van Evelien hebben kunnen staan. Hier stond ook dat weetje over een geit waar je Evelien over hoort. Gevonden op: https://www.vivakoffie.nl/top-10-interessante-koffie-weetjes/
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #94 Gepost op: 29-01-2019, 23:34:21 »
Ja, zijn biecht na de laseropdracht schiet me te binnen. Waarbij ie ook nog grijnst dat ie met zijn 50 euro een mooie bijdrage had. (Nu ik er zo over nadenk is de voornaamste reden dat RP mijn Mol niet is omdat ik het snel te duidelijk vond/te mooi vond kloppen allemaal dat ie het zou zijn...)
Die biecht waar jij het nu over hebt is sowieso opvallend, want die hebben ze gemonteerd nadat ze Jamie en Sarah verdacht hebben gemaakt (die moesten vermoedelijk ons van RP afleiden). Dat was het moment dat ik Jamie en Sarah al een beetje afschreef en me vooral ging richten op RP. Rick Paul praat ook alles goed. Bij de Wachtkamer opdracht zei hij iets als, wij kunnen in onze kamer rustig wachten wat er nog komen gaat (blijkt 2 x -€250) want Niels heeft er al voor gezorgd dat er geld (€250) binnen kwam. Logisch toch?! Ik moet zeggen dat ik me ook al een beetje begon te ergeren aan zijn gedrag. Misschien niet goed, want ik wil dit jaar echt niet in een tunnel terecht komen, hoe prettig sommigen zich hier ook in voelen. De makers willen je liefst op het verkeerde spoor zetten, ga daar maar van uit.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 23:39:30 door MartinJ »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #95 Gepost op: 30-01-2019, 08:25:05 »
Dat waren ook vragen op dezelfde tablet, dus logisch dat de weerspiegeling dan hetzelfde is.

Hoeft niet perse meestal door zonlicht en wolken enzo zijn ze maar zelden zo precies hetzelfde de hele tijd.

Ik vind Rick Paul juist door die 50 euro mega opvallend in beeld gebracht en ook door het balkon. Maar blijf erbij dat de mol niet perongeluk geld zou moeten verdienen met fietsen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 08:28:29 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #96 Gepost op: 30-01-2019, 09:12:58 »
Verbeter me als ik het verkeerd heb.
Iemand had het over Sinan die geen overall aan had omdat zijn maat er niet was.
Een reactie daarop was, dat alle overalls op maat gemaakt waren.
Als ik onderstaande afbeelding van Rick bekijk, dan heeft de maker niet zijn/haar beste dag gehad...  ;)





Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #97 Gepost op: 30-01-2019, 09:26:48 »
Verbeter me als ik het verkeerd heb.
Iemand had het over Sinan die geen overall aan had omdat zijn maat er niet was.
Een reactie daarop was, dat alle overalls op maat gemaakt waren.
Als ik onderstaande afbeelding van Rick bekijk, dan heeft de maker niet zijn/haar beste dag gehad...  ;)



Wat ook kan is dat deze opdracht eigenlijk voor 7 deelnemers was (ervan uitgaande dat er in aflevering 1 wel iemand zou afvallen). De vliegende keep is dan mogelijk een alternatief voor deze situatie dat er nog een deelnemer meer is.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 18:00:41 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2019, 09:40:22 »
Ik kan me niet voorstellen dat dit op maat gemaakte overals zijn. RP heeft een hoogwaterbroek en bij de anderen zie ik "olifantenpootjes" op de enkels. De kleinere dames hebben het kruis ongeveer tussen hun knieën zitten.  ::rofl::

Ik hoorde ook dat het mogelijk is dat deze opdracht eigenlijk een aflevering later gepland is vandaar de vliegende keep zonder overal. Soms wordt er geschoven met de opdrachten.

Viel mij gisteren ook al op.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #99 Gepost op: 30-01-2019, 09:44:19 »
Viel mij gisteren ook al op.

Dank je Moedermol, dat was het wat ik niet meer teug kon vinden  :-[