Er zijn 13 rollen en 10 spelers. In het midden liggen 3 kaarten, zodat jullie niet exact weten welke rollen er al dan niet in zitten.
Bij deze versie zijn de getallen waaraan je aan tafel zit ook van belang. De app bepaalt zelf wat jij mag doen en verwijst daarmee vaak naar 'iemand met een hoger nummer' of 'iemand met een oneven nummer' etc. Bovendien gebeurt er op het einde vaak ook nog iets random door de app.
Van deze rollen krijg ik geen aparte afbeeldingen gevonden en het is laat, ik moet naar bed en ga dus even niet photoshoppen om aparte foto's te knippen, dus verwijs ik jullie even naar:
deze link waar de afbeeldingen staanDe rollen
Alien team
Dit team wint als er geen alien sterft. TENZIJ je Groob of Zerb bent!
Alien: wordt wakker met de andere aliens (Groob, Zerb, Synthetic & Body Snatcher). Jullie krijgen een actie van de app (ik laat het wel weten en post het hier ook).
Groob: wordt wakker met de andere aliens en wordt nadien nog eens wakker om te kijken of Zerb in het spel zit. Jij en Zerb zijn aartsrivalen die liever elkaar vermoorden dan de burgers.
Je wint als Zerb vermoord wordt. Als die niet in het spel zit, win je als een burger vermoord wordt.
Zerb: wordt wakker met de andere aliens en wordt nadien nog eens wakker om te kijken of Groob in het spel zit. Jij en Groob zijn aartsrivalen die liever elkaar vermoorden dan de burgers.
Je wint als Groob vermoord wordt. Als die niet in het spel zit, win je als een burger vermoord wordt.
Synthetic: wordt wakker met de andere aliens. Maar je hebt stiekem de Aliens afgezworen en beseft dat om de mensheid en aliens te redden JIJ moet sterven. Jij wint en al de rest verliest als jij sterft.
Body Snatcher: wordt wakker met de andere aliens. Wordt daarna apart wakker en wisselt zijn kaart met een speler naar keuze. Bekijk die kaart. De speler wiens kaart jij genomen hebt is nu een Alien en jij hoort ook nog steeds tot het Alien team.
Burger team
Dit team wint als er een alien sterft.
Oracle: Je moet een vraag op de app beantwoorden
Cow: steek je vuist uit. Als iemand op je vuist tikt, is één van jouw buren een Alien!
Leader: Jij weet wie de Aliens zijn. Als zowel Zerb als Groob in het spel zitten, kan jij enkel winnen als deze beiden nog leven (zodat die aartsrivalen elkaar afmaken. Wees echter voorzichtig met het prijsgeven van de informatie over wie de Aliens zijn, want als alle Aliens op jou stemmen op het einde, winnen de Aliens! Zelfs als er (bij gelijkspel) een Alien zou sterven.
Psychic: Je mag kaarten zien zoals aangegeven door de app
Rascal: Je mag kaarten tussen twee spelers wisselen zoals aangegeven door de app
Exposer: draai 1, 2 of 3 kaarten om, zoals aangegeven door de app
Blob: Je wint enkel als alle spelers die deel zijn van de Blob (wordt aangegeven door de app) in leven blijven.
Mortician: Jij wint als één van je buren sterft.
Volgorde van acties
Jullie hoeven voor het uitvoeren van de acties niet op elkaar te wachten, maar de volgorde is wel belangrijk voor het wisselen van kaartjes.
1. Orakel
2. Aliens
3. Cow
4. Groob & Zerb
5. Body Snatcher
6. Leader
7. Psychic
8. Rascal
9. Exposer
10. Blob
11. Mortician
Het verdelen van de rollen gebeurt via random.org. Jullie krijgen binnenkort via pm te horen wie je bent. Iedereen met een nachtelijke actie heeft tot
zaterdag 23:59 uur de tijd om deze uit te voeren. Daarna krijgen jullie alle eventuele extra informatie (bijvoorbeeld wat je gezien hebt). De discussie start op
zondag om 18:00 uur in dit topic (tegen dan heb ik denk ik alles wel kunnen verdelen, aangezien ik zaterdag de hele dag weg ben en laat thuis). Stemmen gaat weer via pm en moet gebeuren voor
donderdag 19:00 uur.
Vragen over dit spel mogen hier gesteld worden.
Jullie zitten zo in een kring (ik tel de getallen door met de wijzers van de klok mee):
1.Swifty | 2.wouterv | 3.Lucy | 4.Mollenvanger |
10.D*N | | | 5.Lan |
9.HANS | 8.Starlight | 7.TimvDons | 6.Nieky |
Swifty's buren zijn dus bvb wouterv en D*N.