Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger  (gelezen 18077 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #80 Gepost op: 4-02-2019, 18:20:12 »
Wat als Jamie die als eerste ging gewoon wat kraaltjes eraf heeft getrokken, dan is het niet gek dat het mis gaat

Hé dat kan natuurlijk ook.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #81 Gepost op: 4-02-2019, 20:06:21 »
Wat ik hier nog niet gelezen heb is dit.
Rick Paul zegt in de biecht dat de 3e, 5e en 6e koken niet van Niels zijn.
Bij het invoeren van de code zegt Niels over zijn code, wijzend naar Rick Paul die naast hem stond: Het was niet 4, 5 of 6, zegt hij (RP). Rick Paul corrigeert Niels hier niet. Vreemd.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #82 Gepost op: 4-02-2019, 20:13:16 »
Rick Paul zegt in de biecht dat de 3e, 5e en 6e koken niet van Niels zijn. Bij het invoeren van de code zegt Niels over zijn code, wijzend naar Rick Paul die naast hem stond: Het was niet 4, 5 of 6, zegt hij (RP). Rick Paul corrigeert Niels hier niet.

Misschien dat Rick Paul al door heeft dat Niels steeds zo'n foutje maakt.
???

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #83 Gepost op: 4-02-2019, 20:48:26 »
Wat als Jamie die als eerste ging gewoon wat kraaltjes eraf heeft getrokken, dan is het niet gek dat het mis gaat
ja dat vind ik helemaal zo gek nog niet mocht dat makkelijk kunnen. Wel verdacht om per se als eerste te gaan vind ik sowieso...
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #84 Gepost op: 4-02-2019, 21:02:50 »
Citaat
Rick Paul zegt in de biecht dat de 3e, 5e en 6e koken niet van Niels zijn.
Bij het invoeren van de code zegt Niels over zijn code, wijzend naar Rick Paul die naast hem stond: Het was niet 4, 5 of 6, zegt hij (RP). Rick Paul corrigeert Niels hier niet. Vreemd.

Volgens mij heb ik dat aangehaald. Beide kan niet waar zijn. Iemand liegt of heeft het niet begrepen of verstaan en het verschil is lastig te zien. 5 en 6 komen overeen. Dan is het drie of vier waar de vergissing zit. Qua verstaan zou dat kunnen. Ik denk nu eigenlijk... Er is dus gezegd (door wie dan ook en alles gecombineerd) dat 3, 4, 5 en 6 het niet zijn.

En dat klopt.

Toch?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #85 Gepost op: 4-02-2019, 21:47:10 »
Wat ik hier nog niet gelezen heb is dit.
Rick Paul zegt in de biecht dat de 3e, 5e en 6e koken niet van Niels zijn.
Bij het invoeren van de code zegt Niels over zijn code, wijzend naar Rick Paul die naast hem stond: Het was niet 4, 5 of 6, zegt hij (RP). Rick Paul corrigeert Niels hier niet. Vreemd.

Rick Paul corrigeert Jamie niet die zegt zeker te weten dat koker 5 van Niels is. ::vergroot::

We weten  dat koker 1 van Niels was. Niels zelf heeft geen koker gevoeld, Jamie herkent koker 1 niet als die van Niels en Rick Paul glijdt uit en mist koker 1.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #86 Gepost op: 4-02-2019, 21:54:20 »
Dat doet Rick Paul in eerste instantie wel via Niels, maar Jamie voert toch de 5 in. Dan laat Rick Paul het los inderdaad, maar die was nog maar net benede en staat zich ook nog af te drogen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #87 Gepost op: 5-02-2019, 00:29:16 »
Met wat plakken en knippen, draaien en schalen hier een plaatje van de kokers, van wie ze waren en de vermoedelijke plaats. Als Jamie heeft gelogen, moeten 4 en 6 worden verwisseld. Links en rechts hingen blijkbaar dezelfde kokers wat blijkt aan de bovenste kokers, die van Sarah en Niels (waarvan aan het ontbijt door Rick Paul werd toegegeven dat dit nummer 1 was).

De juiste code voor de tweede groep is hiermee 2461 (evt. 2641). De foute code die geprobeerd werd: 2465.
De code voor de eerste groep nog even voor de volledigheid: 531.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 00:40:13 door MartinJ »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #88 Gepost op: 5-02-2019, 00:53:37 »
Ja ik ben er 99% van overtuigd dat de zelfde kokers aan beide kanten hingen. Want de informatie die we wel hebben komt wel overeen beide kanten. Robert heeft 3 kraaltjes rechts in koker 3 en er worden ook 3 kraaltjes links gevoeld en dat is op meer plekken.
Daarom vind ik het ook enorm verdacht dat Jamie dit op begeven moment ook lijkt te weten en vraagt waarom RP en Niels niet tegelijk gaan. Sinan zegt dan dat RP moet wachten tot Niels benede is waarop Jamie nee schud en dan lijkt hij zichzelf te herpakken en zegt ie owja. Sinan zegt dan dat de kokers waarschijnlijk anders zijn. Maar Jamie lijkt hier dus al te weten dat dat niet zo is. Hij praat er dan snel overheen door te zeggen dat Niels wel rechts moet gaan dan.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #89 Gepost op: 5-02-2019, 10:57:48 »
Even de 531 code op tijd bekeken. Op 5.31 in aflevering 5 komt Merel in beeld.
(Voor wat het waard is....☺️)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #90 Gepost op: 5-02-2019, 11:10:20 »
Met wat plakken en knippen, draaien en schalen hier een plaatje van de kokers, van wie ze waren en de vermoedelijke plaats. Als Jamie heeft gelogen, moeten 4 en 6 worden verwisseld. Links en rechts hingen blijkbaar dezelfde kokers wat blijkt aan de bovenste kokers, die van Sarah en Niels (waarvan aan het ontbijt door Rick Paul werd toegegeven dat dit nummer 1 was).

De juiste code voor de tweede groep is hiermee 2461 (evt. 2641). De foute code die geprobeerd werd: 2465.
De code voor de eerste groep nog even voor de volledigheid: 531.

Oh wow wat slim dat je het even op een rijtje heb gezet! Mega verdacht van RP dat hij 'per ongeluk' de eerste oversloeg dan!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #91 Gepost op: 5-02-2019, 11:30:20 »
Als RP in deze opdracht gemold heeft door perongeluk uit te glijden, vind ik hem een erg goede acteur. Hij leek het oprecht eng te vinden. Zou mezelf dan niet zo snel durven laten uitglijden expres.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #92 Gepost op: 5-02-2019, 11:33:09 »
Wat als Jamie die als eerste ging gewoon wat kraaltjes eraf heeft getrokken, dan is het niet gek dat het mis gaat
Als ik de foto's zo zie trek je ze er niet zo in een fractie van een seconde af. Daarbij zal je als nakomende toch makkelijk kunnen voelen dat op die plek een kraaltje of iets anders heeft gezeten?
Ich bin ein Bärliner!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #93 Gepost op: 5-02-2019, 12:58:21 »
Als RP in deze opdracht gemold heeft door perongeluk uit te glijden, vind ik hem een erg goede acteur. Hij leek het oprecht eng te vinden. Zou mezelf dan niet zo snel durven laten uitglijden expres.

Het was ook niet zo heftig. Robèrt knalde tegen de stenen aan, Rick Paul glibberde wat met zijn voeten. Het ging hem verder allemaal prima af

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #94 Gepost op: 5-02-2019, 13:42:43 »
7 kandidaten, 7 kokers, en maar 6 helmen  ???




Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #95 Gepost op: 5-02-2019, 15:23:35 »
Maar hiermee zou Niels wel kunnen checken hoe RP reageert. Een mol gaat iemand anders zijn fout niet verbeteren lijkt me. Een kandidaat wel

Dat 3 in 4 veranderen maakt toch geen verschil in dit geval?Hij ging ook als een na laatste omdat de groep dat samen besloten had.
Denk dat ik persoonlijk als mol zijnde hier ook niet aan het einde was gegaan maar meer aan het begin want dan kun je meer invloed uitoefenen op de groep benede.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2019, 16:18:21 »
Als RP in deze opdracht gemold heeft door perongeluk uit te glijden, vind ik hem een erg goede acteur. Hij leek het oprecht eng te vinden. Zou mezelf dan niet zo snel durven laten uitglijden expres.

Hij is ook een erg goede acteur ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #97 Gepost op: 5-02-2019, 16:48:03 »
Er vielen mij nog 2 andere zaken op in deze opdracht die Rick Paul erg verdacht maken, die volgens mij nog niet zijn genoemd.

Kiezen van de stokjes.
Niels: Nou jongens, welke willen jullie hebben?
Rick Paul: Nou kijk, zodra je maar 2 van die hebt (wijst naar losse kraaltjes op stokje D) dan weet je al dat jij het goede stokje hebt, want... (onderbroken door Niels). Maar dit klopt niet! Er zijn nog meer stokjes dan deze, dus als je alleen de kraaltjes onthoudt is de kans groot dat je later een verkeerd stokje denkt te herkennen. Hetzelfde gold voor 3 kraaltjes, want bij die van hun team was er maar één met 3 kraaltjes (Robèrt). De Mol weet dat er in totaal meer stokjes zijn met 2 en 3 kraaltjes.

We horen Rick Paul oefenen met blind voelen van het stokje: 2, 2, spijkertje, 2. Hé, dat is vreemd, want dat is het stokje van Niels! Hijzelf heeft een heel ander stokje, dat begint met 4 kraaltjes.

Jamie zegt later: ik onthoud alleen de kokers met 2 en 4 kraaltjes. 4 kraaltjes ben ik zelf en 2 kraaltjes is Niels.
Maar Rick Paul had ook 4 kraaltjes! Maar die had het met oefenen over 2 kraaltjes (2, 2, spijkertje, 2). Is Jamie daardoor vergeten dat Rick Paul ook 4 kraaltjes had? Ik kreeg er een Victor Mids gevoel bij.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #98 Gepost op: 5-02-2019, 17:04:30 »
Even de 531 code op tijd bekeken. Op 5.31 in aflevering 5 komt Merel in beeld.
(Voor wat het waard is....☺️)
Ook nog even gekeken naar de tijdcode van die andere code die ze hadden moeten maken: 2465. Dat zou dan 25:05 worden want een minuut heeft maar 60 seconden. Wie is er dan in beeld? Hè, weer Merel.
(voor wat het waard is)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #99 Gepost op: 5-02-2019, 18:21:12 »
Wat bedoel je? Ik zie twee keer 34 staan dus in dezelfde volgorde?