Auteur Topic: Molduel: Merel vs. Rick Paul  (gelezen 17105 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Gepost op: 5-02-2019, 19:14:14 »
Molduel tussen de huidige hoofdverdachten van dit forum:

Merel vs. Rick Paul

Op sleeptouw

1.1 over bruggen


Merel laat een kist in het water vallen. Rick Paul trekt alsof zijn leven ervan afhangt. Er worden vier kisten de brug op getrokken. De vrijstellingen die erin zitten blijken uiteindelijk voor Evelien, Evi, Merel en Nikkie te zijn.



Merel laat zich in een "basisbondje" met Jamie lokken. Rick Paul wil een bondje met Niels omdat hij zo enthousiast dingen opschreef in de bus.

1.2 in zicht


Merel schaamt zich voor haar danskwaliteiten. Rick Paul gaat ervoor en oppert om op mensen in de achtergrond te letten. Iedereen vindt zijn danspartner terug en er wordt 1000 euro verdiend.



Merel doet bij de voorlopig stemming haar hand half omhoog om voor 2500 euro voor de pot te stemmen maar zet de beweging niet door en stemt net als vijf anderen voor de vrijstellingen. Rick Paul stemt bij de voorlopige stemming net als Sinan en Niels voor het geld.

1.3 rondje om de kerk


Merel blijft veel achterin bij Evelien met de klok en baalt in een biecht dat meerdere mensen de opdracht frustreerden. Merel geeft door dat "iemand" met Evi mee moet, de eerste persoon die instructie krijgt een envelop te pakken. Rick Paul is het met Merel eens. Rick Paul horen we regelmatig door de porto praten. Hij vraagt zich af of de enveloppen niet binnen het kwartier i.p.v. op het juiste tijdstip gepakt moeten worden en stelt voor dat Sinan Nikkie volgt. Rick Paul is onderdeel van het groepje dat toevallig 300 euro verdient.



Bij de definitieve stemming verandert Merel van vrijstelling naar geld (wat haar wantrouwende blikken oplevert) en Rick Paul van geld naar vrijstelling. Er wordt met 7-3 voor de vrijstelling gestemd. Er wordt dus geen 2500 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 12:33:45 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #1 Gepost op: 5-02-2019, 19:14:23 »
Uitgerekend

2.1 ver tellen


Merel rent beneden fanatiek voorop, leest vragen voor, vertelt zich opzichtig in haar aantal huisdieren en beslist om een vraag over te slaan. Rick Paul kan van boven de vervormde cijfers goed zien en laat Nikkie goede foto's maken. Twee ervan leveren samen slechts 300 euro op.

2.2 uit stralen


Merel wil als tweede en haalt 250 euro op: het hoogste bedrag van iedereen. Maar heeft ze geld van anderen verduisterd? Rick Paul wordt met argusogen bekeken wanneer hij met slechts 50 euro terugkeert. (Sinan, Niels, Nikkie, Sarah, Jamie en Evelien verdienden allemaal helemaal niks want werden uitgeschakeld.)

2.3 wachtkamer?


Merel verlaat de "wachtkamer" voor een joker. Ze pakt als eerste een joker die onder een rechtopstaande joker ligt, zet deze niet in en haalt er de volgende aflevering een vrijstelling uit die ze bij de speciale executie zonder Rik inzet. Rick Paul blijft tot het einde zitten en haalt zo 250 euro uit de pot.

Niet gered

3.1 vlag uithangen


Merel en Rick Paul doen allebei fanatiek hun best om zoveel mogelijk was te verzamelen en op te hangen. Merel "jat" zelfs een spijkerbroek. Rick Paul grijpt in als de kleuren door anderen verkeerd opgehangen worden. Alle inspanning levert uiteindelijk geen 1500 euro op omdat Jamie en Evelien een verkeerde inschatting maakten en niet verwachtten dat het zó goed zou gaan.

3.2 stapelgek


Rick Paul stemt voor bondgenoot Niels als de persoon die de joker krijgt. Merel stemt niet. Niels wordt op tijd door een meerderheid gekozen waardoor de hele pot (2000 euro) niet leeg gaat. Merel speelt Jenga uitstekend maar moet opgeven tegen Evelien die hiermee drie jokers verdient.

3.3 op treden


Merel en Rick Paul stemmen ervoor om de opdracht in een half uur voor 2500 euro te doen in plaats van in 45 minuten voor 1500 euro. De meerderheid kiest voor 45 minuten maar Merel probeert de beslissing nog opzichtig en tevergeefs te veranderen. Merel houdt zich met het nummeren van de blokken bezig waarbij Sarah de leiding neemt. Rick Paul zien we veel versjouwen. Dankzij een ingeving van Robèrt slaagt de opdracht binnen een half uur.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 19:38:19 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #2 Gepost op: 5-02-2019, 19:14:32 »
Drukker worden

4.1 min of meer


Merel en Rick Paul hebben goed door dat ze rustig aan moeten doen maar laten zich toch opjagen door Jamie en Sinan waardoor ze de klok al stilzetten op -250 en daarmee uiteindelijk 250 euro verdienen. Merel neemt het van Rick Paul over als hij het slotje niet open krijgt. We horen Merel eerst een verkeerd cijfer doorgeven. (2939 i.p.v. 2930.)

4.2 serenade


We krijgen niet te zien hoe de beslissing tot stand is gekomen om deze opdracht voor 1500 euro zonder molboekjes in plaats van voor 1000 euro mét molboekjes te spelen. Merel heeft gelijk als ze zegt dat ze op het goede balkon staat. Uiteindelijk verplaatst ze toch naar een verkeerd balkon. Rick Paul staat uiteindelijk wel op het goede balkon maar geeft niet aan Niels die naast hem staat door dat hij verkeerd staat terwijl dit wel op zijn briefje te lezen is. De helft van de groep staat verkeerd. Er wordt niets verdiend.

4.3 koffiepedia


Merel typt meerdere goede antwoorden in maar ook meerdere foute waardoor de goede teniet worden gedaan. Ze wijst andermans pakken aan voor een antwoord dat op het hare blijkt te staan. Rick Paul zien we geen antwoorden intypen maar is wel ook betrokken bij fouten. Er wordt weer niets verdiend.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 12:11:14 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #3 Gepost op: 5-02-2019, 19:14:38 »
Verblindend

5.1 straatbeeld


Robèrt - die aan het eind van deze aflevering af zou vallen - is uiterst te spreken over de samenwerking met Merel. Ze vinden vlot hun foto's. Rick Paul en Sarah vinden andermans foto waarna ze de moeilijkst te vinden foto met Jamie, Niels en Sinan ruilen. De opdracht slaagt en er wordt eindelijk weer eens geld verdiend: 1800 euro.

5.2 parkeergeld


Merel heeft ooit Lingo gewonnen en mag dus in de sleutelpositie staan om woorden te vormen. Hoe de "super dyslectische" Sarah naast haar komt te staan is onduidelijk. Merel ziet geen mogelijkheid om van GESTART met het wisselen van klinkers een nieuw zevenletterwoord te maken maar oppert STRAAT en daarna STAART wat samen ook 200 euro is. Daarna volgen woorden a 50 euro tot Robèrt ook mee komt puzzelen en het beter gaat (na misser GELDLA wat niet gevormd kan worden). Rick Paul volgt in zijn auto braaf instructies op. Er wordt 1350 euro verdiend.

5.3 sleutelhanger


Merel abseilt makkelijk naar beneden en begeleidt Robèrt die het zwaar heeft goed. Merel en Sarah onthouden ook hoe Sinans koker voelt omdat hij niet naar beneden gaat. Ze openen hun kluisje en verdienen 750 euro. Rick Paul wil als laatste na Niels die hoogtevrees heeft. Rick Paul glijdt uit en mist de eerste koker. Hij zegt te voelen dat koker 4 van hem is en geeft door dat Niels die zelf alle kokers miste niet 4, 5 of 6 is. Jamie kiest toch voor Niels = 5 omdat hij dit dacht te voelen. Het kluisje blijft dicht en de tweede 750 euro wordt niet verdiend.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 11:14:14 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #4 Gepost op: 5-02-2019, 19:14:45 »
Uithalen

6.1 steentje bijdragen


Vierkanten: Als Jamie en Niels samen het raadsel gaan doen zegt Merel dat ze niet het grote vierkant en het midden moeten vergeten. Merel en Rick Paul zijn het ermee eens dat ze 150 euro extra inzetten. Rick Paul: "Alle vierkanten hè jongens!" Merel: "Ook de kleintjes!" Jamie en Niels tellen er 27 i.p.v. 40. 150 euro gaat de pot uit.

Mollogo: Rick Paul denkt het nabouwen van het mollogo wel te kunnen. Merel denkt dat het veel tijd gaat kosten en ook Sarah wil eerst wat anders doen. Rick Paul: "Echt?" Ze doen de opdracht pas als laatste en komen uiteindelijk tijd en bakstenen tekort. Merel legt het bovenste pootje van de E verkeerd. Rick Paul vindt de in de M verstopte joker en weet dit geheim te houden.

Pletrol: Rick Paul is het met Sinan eens om niks extra in te zetten "want je raakt makkelijk wat aan" (wat dankzij Sarah een paar keer net niet gebeurt). Het is uiteindelijk de enige opdracht die slaagt en 250 euro oplevert.

Zoek de verschillen: Merel en Rick Paul zetten 250 euro extra in. Ze denken alle verschillen gevonden te hebben maar dit is niet zo. Rick Paul laat de verschillen nog checken door Sinan. 250 euro gaat de pot uit.

6.2 links/rechts


Ronde 1: Merel mag alleen maar links, Rick Paul mag alleen maar links en dan rechts. Met nog minder dan een (halve) minuut over bereikt Merel Rik en verdient hier 250 euro mee. Het hoogste bedrag dat in een envelop blijkt te zitten. Rick Paul arriveert te laat bij Rik en zegt niet gehoord te hebben dat hij de tuktuk stil moest zetten maar zijn porto blijkt gewoon te werken. Zijn 250 euro gaat uit de pot.

Ronde 2: Rick Paul bereikt de tweede locatie maar net op tijd en verdient hier 100 euro mee. Merel (met kaart) volgt Jamie die ook alleen links mag. Ze doen samen met één kaart omdat Sinan eerder zijn kaart verloor. Ze rijden recht op Rik af maar door een wegopbreking moeten ze omrijden. Merel zegt niet zo snel te zijn. Beiden bereiken Rik niet op tijd. Merels 50 euro gaat uit de pot, net als die van Jamie. In totaal gaat er deze opdracht 100 euro uit de pot.

6.3 reddingslijn


Nadat de kandidaten de test hebben gemaakt moeten ze twee teams van drie vormen die goed onder druk kunnen presteren. Het worden Rick Paul, Merel en Niels en Sarah, Jamie en Sinan waarbij Niels en Sarah het minst stressbestendig zouden zijn. Rick Paul ziplinet als eerste van zijn team en onthoudt 8 van de 9 schermen goed en zegt alleen over het begin onzeker te zijn. Merel gaat als tweede en verbetert het eerste scherm waardoor ze de reeks goed hebben en ze hun scherm bij de executie niet hoeven te zien. Er is geen geld met deze opdracht gemoeid.

---------------------------------

Zit de Mol er dit keer wel tussen? ;D

Verbeteringen en aanvullingen zijn altijd welkom. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 15:06:05 door Heinz »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #5 Gepost op: 5-02-2019, 19:23:44 »
 ::hyper:: ::feest::

Zo leuk weer een molduel! Ik zou bijna zeggen hoeveel ik er vorig jaar aan heb gehad  ;D maar zo voelde het wel

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #6 Gepost op: 5-02-2019, 19:34:22 »
Mooi en goed gedaan weer! ::bravo:: Bedankt Heinz ::joehoe::

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #7 Gepost op: 5-02-2019, 19:50:34 »
Zo leuk (en informatief) altijd, het Molduel. En dit keer tussen mijn vreesmol en (op dit moment) wensmol, extra interessant :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #8 Gepost op: 5-02-2019, 19:57:16 »
Mooi overzicht, maar de kans is reëel dat dit net zoals vorig jaar twee niet-mollen zijn.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #9 Gepost op: 5-02-2019, 20:31:26 »
Fantastisch overzicht Heinz wow  ::bravo::

Zou bijna naar RP schakelen als ik dit zo achter elkaar lees 😂
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #10 Gepost op: 5-02-2019, 20:37:01 »
Leuk en spannend.

Ik mis bij Min of Meer wel dat Merel in eerste instantie de nummers zoals doorgegeven verkeerd herhaalt. RP doet dat wel goed, maar heeft in eerste instantie de verkeerde code.

Ik interpreteer dat als: ze gaat voor de verkeerde cijfers en als dat niet lukt meteen voor de goede code. Je kunt het ook opvatten als: RP gaat voor treuzelen met de code. Ik betwijfel of dat voor de Mol lang genoeg had geduurd had met de goede cijfers voorhanden.

Ik neig daarom in dit duel naar Merel.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #11 Gepost op: 5-02-2019, 20:48:57 »
Goed bezig Heinz!  ::cheerleader::
Dit is mijn wens-molduel.
 

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #12 Gepost op: 5-02-2019, 21:04:57 »
Hij is fijn, Heinz.  ::joehoe::

Ik had RP nog niet echt in t vizier, maar hij lijkt door de montage over alle afleveringen best stabiel - en niet te opvallend - in beeld gebracht te worden...
Dit overzicht helpt in ieder geval.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #13 Gepost op: 5-02-2019, 21:07:20 »
Mooi overzicht  :)

Kleine aanvulling:
bij de fietsopdracht roept Merel dat er iemand mee met Evi moet naar de Chincakerk, terwijl ze zelf mee moest. Deze 'fout' werkt de hele opdracht door.
Dit probeert ze later ook, zoals je al vermelde bij de Koffiepediaopdracht.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #14 Gepost op: 5-02-2019, 21:54:39 »
Fijn overzicht!  ::ok:: Ik ga langzaam richting de Rick Paul tunnel.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #15 Gepost op: 5-02-2019, 22:04:53 »
Mooi overzicht.
Maar ik zie wel een aantal keer Jamie in de tekst voorbij komen op een verdachte manier. Het zal toch geen Jan 2.0 mol zijn dit jaar?
Mzahk hr cd lnk !

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #16 Gepost op: 5-02-2019, 22:30:16 »
Mooi overzicht  :)

Kleine aanvulling:
bij de fietsopdracht roept Merel dat er iemand mee met Evi moet naar de Chincakerk, terwijl ze zelf mee moest. Deze 'fout' werkt de hele opdracht door.
Dit probeert ze later ook, zoals je al vermelde bij de Koffiepediaopdracht.
Als het bericht voor Evi komt en Sinan de kerk ziet stuurt Sinan Evi al  vast vooruit. Daarna ontstaat er discussie in de groep  of ze niet in formatie moeten blijven fietsen en stelt Sarah voor met Evi mee te fietsen. Pas daarna zien we de quote van Merel en zegt ook Rick Paul dat er iemand met Evi mee moet. Het is vooral een montagedingetje denk ik.
Overigens stuurt Rick Paul daarna Sinan met Nikkie mee en dat is ook een verkeerde combi.

De chaos werd voornamelijk gecreëerd door diegenen die vooraan fietsten.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 22:34:02 door Moedermol »

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #17 Gepost op: 5-02-2019, 22:35:49 »
 ::bravo::
Bedankt voor dit overzicht tussen mijn vreesmol Merel en wensmol Rick Paul!

Voor mij ligt de balans gelukkig nog steeds bij RP, ik hoop dat we niet net zo'n uitkomst hebben als met het molduel vorig jaar  ::hypocriet::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #18 Gepost op: 6-02-2019, 16:12:48 »

Voor mij ligt de balans gelukkig nog steeds bij RP, ik hoop dat we niet net zo'n uitkomst hebben als met het molduel vorig jaar  ::hypocriet::

Ik kan die niet terug vinden  :( Was dat tussen Stine en Simone?
Dat dan weer wel

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #19 Gepost op: 6-02-2019, 17:07:12 »
Ik kan die niet terug vinden  :( Was dat tussen Stine en Simone?

Ja en na het vertrek van Stine was er een massatunnel naar Simone.