Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts  (gelezen 42071 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #180 Gepost op: 14-02-2019, 23:34:07 »
Vonden jullie het ook zo opvallend dat Sarah op haar dooie gemakje de route zat te bekijken (and more) met de benen over elkaar?

Prima nepmollende kandidaat.

Ik lees al heel de week dat Rick Paul verdacht in beeld komt, maar die hele scene van Sarah in haar tuktuk met dat clowneske muziekje onder is toch ook alleen maar om haar verdacht te doen lijken. Nog een biechtje van Rick Paul er bovenop die zegt dat Sarah haar schouders heel de tijd ophaalde...

Ik zie zoiets toch ook eerder als een dwaalspoor uitgezet door montage.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #181 Gepost op: 14-02-2019, 23:40:39 »


Als LR zo moeilijk is zoals je zegt dan laat je toch twee kandidaten dat doen en verpest je zelf toch een makkelijke zoals bv Sarah doet. Als je zelf als mol de moeilijke doet dan heb je kans dat er meer geld binnen wordt gebracht.

Lijkt me niet echt slim
Met alleen L of R is het een stukje gebak om Rik te vinden. Een beetje verdacht als je dat niet lukt terwijl je van jezelf zegt dat je de koning bent in kaartlezen. Met de LR heb je een goed excuus om -€250 te scoren!

Je wil de €250 om te voorkomen dat 2 andere kandidaten +250 scoren met een makkelijke route. Ik snap het probleem niet, dat je hebt met mijn argumentatie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #182 Gepost op: 14-02-2019, 23:44:55 »
Met alleen L of R is het een stukje gebak om Rik te vinden. Een beetje verdacht als je dat niet lukt terwijl je van jezelf zegt dat je de koning bent in kaartlezen. Met de LR heb je een goed excuus om -€250 te scoren!

Je wil de €250 om te voorkomen dat 2 andere kandidaten +250 scoren met een makkelijke route. Ik snap het probleem niet, dat je hebt met mijn argumentatie.

Rick Paul had als Mol natuurlijk wel kunnen zwijgen dat hij een koning in kaartlezen is. Op dat vlak had Koekert wel een punt.

Echter, er was geen vrije keuze voor de tuktuks aangezien de kandidaten er op alfabetische volgorde aan verbonden werden (van links naar rechts):

Links: Jamie, Merel
Links/Rechts: Niels, Rick Paul
Rechts: Sarah, Sinan

Rick Paul moest dus altijd genoegen nemen met zijn L/R-tuktuk.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #183 Gepost op: 15-02-2019, 00:21:33 »
Blijkbaar heeft de regie ze dus ingedeeld maar de volgorde is dus ook bepaald door de regie. En zouden zij de mol in die kwetsbare positie manoeuvreren? Je valt extra op door én de moeilijkste route én de 250,- euro te verstieren.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #184 Gepost op: 15-02-2019, 00:23:02 »
Weet je, wat kan het ons eigenlijk schelen dat er (wel of niet) €700 zoek is?
Het is niet IN de pot gekomen en het is er niet UIT gespeeld.
De kandidaten mogen geen geld uit de enveloppen halen, de MOL waarschijnlijk wel. Maar Rik kan niet openlijk zeggen; " Hè, hoe kan dat nou, deze enveloppen zijn opengemaakt en daar is geld uitgehaald"
Dus had het voor de MOL geen zin om zoiets uit te halen.
Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Als dat inderdaad zo is, complimenten voor de productie, voorlopig komen wij er niet uit.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #185 Gepost op: 15-02-2019, 00:40:50 »
Blijkbaar heeft de regie ze dus ingedeeld maar de volgorde is dus ook bepaald door de regie. En zouden zij de mol in die kwetsbare positie manoeuvreren? Je valt extra op door én de moeilijkste route én de 250,- euro te verstieren.

Zo kan je er naar kijken, maar er is ook een andere manier om de situatie te beschouwen: Als de Mol een makkelijke tuktuk heeft, dan is de druk om 2 keer aan te komen groot. Zo krijgen Jamie en Merel zelfs met hun netto winst toch meteen een aantal vragen over hun 2e run die mis liep.
Met L/R kan je je altijd verschuilen achter een moeilijker parcours en dan kan je er al eens per ongeluk wat geld uit spelen. Niels helpt dan nog een handje door aan te tonen dat L/R gewoon echt moeilijk was.

Dus ik zou zeggen dat Sinan hier als Mol nog wel can (sorry, kon het niet laten) omdat hij met een laag bedrag 2 keer een makkelijke route haalt, maar Sarah, Merel en Jamie hebben zich in de groep toch ook wel wat verdenkingen op de hals gehaald door met hun makkelijke tuktuks niet aan te komen.

Waar ik het wel eens mee ben, is dat Rick Paul dit als Mol handiger kon spelen. Die porto uitzetten en aan komen rijden is als Mol ontzettend onhandig gedaan.

Weet je, wat kan het ons eigenlijk schelen dat er (wel of niet) €700 zoek is?

Wel, het zit hier vol molloten die graag op basis van elk detail de Mol proberen te zoeken. Dan is het niet zo gek dat een verschilletje van €700 de boel hier op stelten zet.

Als dat inderdaad zo is, complimenten voor de productie, voorlopig komen wij er niet uit.

Ik vind het eerder negatief wanneer men ons in de maling neemt door ons veel te weinig informatie te geven. ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #186 Gepost op: 15-02-2019, 00:46:20 »
Ja de complimenten kun je inderdaad terugnemen als je er zo over denkt. Maar het is wel zo dat ze aardig wat te stellen hebben met de molloten. De productie heeft het er maar lastig mee.
Ben het wel met je eens dat er veel te veel geknipt en geplakt wordt. Inderdaad wordt er veel info achter gehouden.
Ben benieuwd waar dat uiteindelijk naar toe gaat. Het spontane moet niet helemaal verdwijnen.

Offline Mollenjager67

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #187 Gepost op: 15-02-2019, 11:28:46 »
Ja de complimenten kun je inderdaad terugnemen als je er zo over denkt. Maar het is wel zo dat ze aardig wat te stellen hebben met de molloten. De productie heeft het er maar lastig mee.
Ben het wel met je eens dat er veel te veel geknipt en geplakt wordt. Inderdaad wordt er veel info achter gehouden.
Ben benieuwd waar dat uiteindelijk naar toe gaat. Het spontane moet niet helemaal verdwijnen.

De molloten zijn gewoon te goed geworden! Eenvoudige hints zijn binnen minuten gekraakt, dus worden de echte hints moeilijker verpakt. Meestal blijken er veel minder hints te zijn dan we dachten.
Bij de montage is het kinderspel om het publiek op een dwaalspoor te zetten. Maar zet het maar eens zo in elkaar dat iedereen tevreden is!
Vooralsnog slaagt men er wonderwel in om alom verwarring te strooien. En dat is best knap...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #188 Gepost op: 15-02-2019, 11:49:18 »
Helemaal mee eens!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #189 Gepost op: 15-02-2019, 12:05:02 »
Toch opvallend dat Sarah tegenwoordig de opdracht kan laten falen zonder er hard voor beschuldigd te worden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #190 Gepost op: 15-02-2019, 13:35:45 »
Rick Paul had als Mol natuurlijk wel kunnen zwijgen dat hij een koning in kaartlezen is. Op dat vlak had Koekert wel een punt.

Echter, er was geen vrije keuze voor de tuktuks aangezien de kandidaten er op alfabetische volgorde aan verbonden werden (van links naar rechts):

Links: Jamie, Merel
Links/Rechts: Niels, Rick Paul
Rechts: Sarah, Sinan

Rick Paul moest dus altijd genoegen nemen met zijn L/R-tuktuk.
Waarom zou dit geen vrije keus kunnen zijn? Het feit dat we dit niet te zien krijgen zou kunnen betekenen dat sommige kandidaten voorkeur hadden voor een bepaalde tuktuk.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2019, 13:37:47 door MartinJ »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #191 Gepost op: 15-02-2019, 13:37:10 »
Waarom zou dit geen vrije keus kunnen zijn?

Dat zou kunnen, maar ik vond het alfabetisch te mooi kloppen om er niet van uit te gaan dat de productie het zo had georganiseerd.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #192 Gepost op: 15-02-2019, 14:18:10 »
Dat zou kunnen, maar ik vond het alfabetisch te mooi kloppen om er niet van uit te gaan dat de productie het zo had georganiseerd.
Komt eigenlijk ook wel goed uit. Nu hoeft Rick Paul alleen maar voor de juiste enveloppen te zorgen en de tuktuk krijgt hij aangereikt. Wat ook pleit voor het alfabetische:
- Bij de Rondje Om De Kerk opdracht moesten ze ook alfabetisch enveloppen pakken.
- Vanaf het begin tekende zich alfabetisch al 5 paren af: 2 met E, J en M, 2 met N, 2 met R en 2 met S. Toevallig is het duo J en M en het duo S nog over. Kun je dus weer bij elkaar stoppen en hou je het duo N en RP over.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #193 Gepost op: 15-02-2019, 19:09:22 »
Ik vind het opvallend dat Merel stil blijft als Jamie losgaat over de wegversperringen. Zij zou toch ook verontwaardigd moeten zijn. Dat is ze niet.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #194 Gepost op: 15-02-2019, 20:54:36 »
In aflevering 6 op 25 .29 na uitleg opdracht  zie je opeens een shot van
opdracht : LINKS/RECHTS

Dit moment is er een momentopname van de klok en de torenklok ...

Het lukt me niet hier het printscreen te posten, graag iemand die dat kan ?

Als je dan leest : LINK .. (S) IS RECHTS
of meerdere mogelijkheden;
LINKS  SLASH (/)  RECHTS

Wat is er daar uit te halen ?
Sarah zit er in ,
Chronis ook weliswaar met initialen, ook link naar haar want ze had rechts ...

Maar je moet het echt in combi zien met die screenschot anders komt het niet echt over ...



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #195 Gepost op: 15-02-2019, 21:00:47 »
Dit is volgens mij het gevraagde screenshot:


Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #196 Gepost op: 15-02-2019, 21:06:01 »
@ Hulpmol inderdaad !!
Dankjewel voor het plaatsen !
Haal je er iets uit ?

Ik vond het opvallend LINK S / RECHTS ?

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #197 Gepost op: 15-02-2019, 21:09:39 »
Rick Paul had als Mol natuurlijk wel kunnen zwijgen dat hij een koning in kaartlezen is. Op dat vlak had Koekert wel een punt.

Echter, er was geen vrije keuze voor de tuktuks aangezien de kandidaten er op alfabetische volgorde aan verbonden werden (van links naar rechts):

Links: Jamie, Merel
Links/Rechts: Niels, Rick Paul
Rechts: Sarah, Sinan

Rick Paul moest dus altijd genoegen nemen met zijn L/R-tuktuk.


Oke sorry, had niet in de smieze dat de tuktuks op alfabetische volgorde waren ingedeeld. ( al doende leert men dit vak van molloot wel hoop ik ). Maar wat je zegt, RP heeft te veel babbels als het gaat over de koning zijn. Ook vind ik zijn uitspraak “ ik wil niet links en rechts “ meer overkomen als een teleurstelling.
Maar waarom ( als hij mol is ) zo verdacht in beeld. Het grote deel van de groep verdenkt hem al. Dit is toch alleen ideaal als je kandidaat bent.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #198 Gepost op: 15-02-2019, 21:12:32 »
Maar waarom ( als hij mol is ) zo verdacht in beeld. Het grote deel van de groep verdenkt hem al. Dit is toch alleen ideaal als je kandidaat bent.

Ja, dat maakt toch ook dat ik niet 100% op Rick Paul durf te gaan. Er is inderdaad iets aan de beeldvorming van aflevering 6 dat me stoort.

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #199 Gepost op: 15-02-2019, 21:49:04 »
Ja, dat maakt toch ook dat ik niet 100% op Rick Paul durf te gaan. Er is inderdaad iets aan de beeldvorming van aflevering 6 dat me stoort.


En hij ging ook lekker met die joker bietsen. En direct eerst volgende test inzetten zodat die in ieder geval niet gestolen kon worden. Heel Mols  ::ohno::