Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts  (gelezen 42181 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #80 Gepost op: 10-02-2019, 19:08:29 »
Ik vind het wel heel krampachtig hoe sommigen proberen mijn (eenvoudige) verklaring voor die €1900 onderuit te halen.
We hebben gezien dat er in elke envelop maar één bankbiljet zat. Er is dus geen geld weggegooid. De Mol heeft maar één envelop gehad waaruit hij geld weg zou kunnen hebben gooien. Dan hadden de andere kandidaten ook meer biljetten moeten hebben.
Maar geloof het maar niet als je wil. Geef anders eens een goede verklaring waarom Rik de enveloppen van Niels verkeerd benoemd. Of is dit ook weer een foutje, net als die €1900?
Nee beste vrienden, Rik wil juist dat jullie mijn theorie niet geloven. Daarom vind ik deze theorie ook zo sterk. Ze willen namelijk niet dat een of andere goochemerd op dat idee van die verdubbelaar komt. Of dat de theorie op zijn minst kapot wordt geredeneerd door alle molloten. Dus: be my guest.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #81 Gepost op: 10-02-2019, 19:11:15 »
Of misschien stond er bij sommige in de tuktuk wel dat ze hun envelop mochten ruilen voor een envelop met een lager bedrag en een joker.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #82 Gepost op: 10-02-2019, 19:34:48 »
Of misschien stond er bij sommige in de tuktuk wel dat ze hun envelop mochten ruilen voor een envelop met een lager bedrag en een joker.
Misschien zat er wel een olifant in de tuktuk met een hele lange snuit en die blies...

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #83 Gepost op: 10-02-2019, 19:44:17 »
Misschien zat er wel een olifant in de tuktuk met een hele lange snuit en die blies...
Ja dat kan natuurlijk ook.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #84 Gepost op: 10-02-2019, 19:46:49 »
 ::rofl::


Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #85 Gepost op: 10-02-2019, 19:52:05 »
Op 30.16 horen we Merel ( en zien haar ook van bovenaf rijden) Ze maakt daar geluiden en ze lijkt nog iets te zeggen. Meteen daarna begint haar voice-over weer te vertellen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #86 Gepost op: 10-02-2019, 20:06:05 »

Wat je tweede punt betreft. Waarom zou je nu precies 350 euro extra geven per ronde. In de tweede ronde was het totaal maar 300 euro. Dan is de bonus hoger dan het totaal bedrag. Bij de eerste was 800 te verdienen, dan is een bonus van 350 relatief laag. Ook niet logisch dus. Dan zou het eerder logisch zijn om als iedereen een bepaalde ronde binnenkomt, het totaal bedrag van die ronde te verdubbelen. Maar dan is er 2400 te verdienen. Dit kan dus ook niet.
Ik geloof dat je niet goed beseft hoeveel moeilijker het is om met de links / rechts regel je doel te bereiken.

De bedragen waren
800 euro ronde 1 en 400 ronde 2 volgens mij.
En nee dat is niet omdat ik niet logisch ben of omdat ik iets niet zou snappen.  Ik snap je redenatie wel, maar ik vind het persoonlijk gewoon logischer dat het een foutje in de montage is dan dat het een mega belangrijk spel element is, wat ze er dan krampachtig aan alle kanten uit hebben moeten knippen om te verbloemen dat links rechts dubbel kon verdienen, om RP niet als mol te ontmaskeren, maar het bedrag van 1900 wel laten staan. Ik zou het ook heel flauw vinden als ze dat gedaan hebben op die manier zoals jij denkt.
En mensen proberen jouw theorie niet bewust onderuit te halen, maar je uit te leggen  waarom dat ze het niet eens zijn met je theorie. Want het is en blijft een theorie. Ook al probeer je het als bewezen feit te brengen.  Daarnaast wat nou als RP niet de mol is?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 20:19:30 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #87 Gepost op: 10-02-2019, 20:59:44 »
Misschien moeten we de routekaarten nog controleren. Rick Paul pakt als eerste een routekaart en daarna pas enveloppen, je zou dat andersom verwachten. En Sinan en Niels moeten nog een enveloppe pakken op het moment dat er al 4 kandidaten aan het lezen zijn op de kaart. Met name Niels lijkt te wachten op het laatste exemplaar. Met andere woorden de routekaart kon wel eens heel belangrijk zijn. ( en Sinan was zijn routekaart kwijt).

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #88 Gepost op: 10-02-2019, 22:34:01 »
Misschien moeten we de routekaarten nog controleren. Rick Paul pakt als eerste een routekaart en daarna pas enveloppen, je zou dat andersom verwachten. En Sinan en Niels moeten nog een enveloppe pakken op het moment dat er al 4 kandidaten aan het lezen zijn op de kaart. Met name Niels lijkt te wachten op het laatste exemplaar. Met andere woorden de routekaart kon wel eens heel belangrijk zijn. ( en Sinan was zijn routekaart kwijt).

Tuurlijk is de kaart belangrijk, als je even rustig de kaart bestudeert is de route vrij simpel te bepalen. Ook voor links/rechts

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2019, 23:03:29 »
Wat ik bedoel is dat er bij 1 persoon iets op de kaart staat dat er bij de anderen niet opstaat. Aanwijzingen. Bij Niels is de kaart rechtsonder steeds afgeschermd. Hij schrikt ook op van het kaartlezen als Jamie hem iets vraagt bij het wegrijden in het begin.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #90 Gepost op: 11-02-2019, 01:04:34 »
Overigens ander dingetjes wat me vandaag toevallig opviel bij deze opdracht.

Het plan is dat ze met zijn allen achter Rick Paul aan gaan rijden zo naar Rik toe.
Dan komt de twist. Ze mogen alleen maar link of rechts of linksrechts.
Je ziet een mozaik beeld van 4 kandidaten tegelijk in beeld.

Rick paul, Sarah en Merel en Jamie.
De eerste 3 reageren (gespeeld of al dan niet gespeeld) met verbazing.
Sinan komt daarna ook in beeld met zijn mond open.
Niels zie je niet in dat fragment.
Jamie wel en die heeft totaal geen reactie op die mededeling. Dat laatste vond ik ook wel weer opvallend.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #91 Gepost op: 11-02-2019, 01:12:58 »
Grappig dat je juist over dat fragment begint. Het viel mij op dat Niels met zijn hoofd in de spiegel te zien is, meerdere keren. Ook komt hij redelijk prominent in beeld met de enveloppen ernaast met De Mol erop.

Tuk tuk, graaft zich zelfs in om maar even in Mol termen te blijven. 🙃 ( deze geloof ik zelf niet hoor, maar goed, hij graaft zich in)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #92 Gepost op: 11-02-2019, 01:18:58 »
Ow ja er waren zeker nog wel andere verdachten dingen in deze opdracht. Maar die viel me toevallig vandaag op. Maar heb nog niet alles fragmenten een voor een terug gekeken.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #93 Gepost op: 11-02-2019, 01:47:44 »
Misschien moeten we de routekaarten nog controleren. Rick Paul pakt als eerste een routekaart en daarna pas enveloppen, je zou dat andersom verwachten. En Sinan en Niels moeten nog een enveloppe pakken op het moment dat er al 4 kandidaten aan het lezen zijn op de kaart. Met name Niels lijkt te wachten op het laatste exemplaar. Met andere woorden de routekaart kon wel eens heel belangrijk zijn. ( en Sinan was zijn routekaart kwijt).
Waarom zouden de routekaarten verschillend zijn? Ze mochten die zelf pakken van een stapel en je weet dus van tevoren niet wie er welke pakt. Voor zover ik kon zien zagen ze er allemaal hetzelfde uit. Gewoon zo'n soort plattegrond die je in sommige hotels van een blok kan scheuren bij de receptie. Irritant alleen dat we deze plattegrond niet fatsoenlijk krijgen te zien.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #94 Gepost op: 11-02-2019, 09:38:36 »
Ow ja er waren zeker nog wel andere verdachten dingen in deze opdracht. Maar die viel me toevallig vandaag op. Maar heb nog niet alles fragmenten een voor een terug gekeken.

Sowieso viel mij vanaf aflevering 1 al op dat Jamie zijn lichaamstaal soms raar is. Kijk maar hoe hij er daar bij zit bij de executie. Ging me daarom wel afvragen of hij de mol niet is, maar ook nu twijfel ik er nog over. Hij reed hier samen met Merel langs een bordje waarop in het Spaans ‘wegopbreking’ stond, wat ook gek is aangezien hij wel Spaans zou moeten kunnen. Hij is lastig te peilen.

Merels lichaamstaal spreekt boekdelen. Zij is overduidelijk een kandidaat. Maar iedereen blijft alsmaar haar acties die meestal de pot alleen maar spekken goedpraten vanwege die laseropdracht.. ???

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #95 Gepost op: 11-02-2019, 10:00:03 »
Waarom zouden de routekaarten verschillend zijn? Ze mochten die zelf pakken van een stapel en je weet dus van tevoren niet wie er welke pakt. Voor zover ik kon zien zagen ze er allemaal hetzelfde uit. Gewoon zo'n soort plattegrond die je in sommige hotels van een blok kan scheuren bij de receptie. Irritant alleen dat we deze plattegrond niet fatsoenlijk krijgen te zien.
Ben een tijdje aan het zoeken geweest, maar deze hoek (plaatje) krijgen we nooit in beeld bij Niels. op 9:15 van avrotros opdracht links/rechts uitzending. Een na laatste plaatje is van iemand anders; niet van Niels.
Laatste plaatje: iedereen heeft al zijn blaadje en enveloppen en Niels moet nog. Heeft toch heel bewust gewacht op de laatste route beschrijving.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 10:23:24 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #96 Gepost op: 11-02-2019, 10:50:43 »
Welke conclusie moeten we trekken uit een hoek die nooit in beeld komt?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #97 Gepost op: 11-02-2019, 12:07:17 »
Misschien eerst eens proberen nog een beeld te vinden waar e.e.a. wel in beeld komt? Zonder feiten valt er niks te concluderen. Dan krijg je weer van die eindeloze theorieën.

Offline themollenator

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #98 Gepost op: 11-02-2019, 12:19:37 »
De dubbel theorie valt walt voor te zeggen, andere optie zou kunnen zijn dat er onderweg ook enveloppen stonden (bonus enveloppen), waarin wel bv wisselgeld zat waardoor de Mol met minder over de streep kon komen.
Zou ook het tekort van 700.- kunnen verklaren. Maar meestal wordt dit vermeld op het einde van de opdracht, dus dat maakt het weer minder waarschijnlijk.

Offline DB88

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #99 Gepost op: 11-02-2019, 13:13:42 »
Nee beste vrienden, Rik wil juist dat jullie mijn theorie niet geloven. Daarom vind ik deze theorie ook zo sterk. Ze willen namelijk niet dat een of andere goochemerd op dat idee van die verdubbelaar komt. Of dat de theorie op zijn minst kapot wordt geredeneerd door alle molloten. Dus: be my guest.

Leuke theorie, maar waarom is dan de 100 euro die RP op tijd bezorgd niet verdubbeld? Is dat dan ook een foutje van Rik?  :-X