Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn  (gelezen 62965 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #140 Gepost op: 11-02-2019, 14:56:37 »
Ja geen idee daarom vond ik hem ook niet zo sterk in het begin.

Maar denk dat we dan de afgevallen kandidaten met 2x groen scherm maar over het hoofd moeten zien en dat het er hier om draait dat Rick Paul de enige van de overgebleven kandidaten is die groen heeft ofzo?

Ja .. ofzo ..  :-\\

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #141 Gepost op: 11-02-2019, 15:03:17 »
De zipline-leaderhint naar Rick Paul vind ik helder en kan in korte tijd aan de kijker worden uitgelegd 

Ik voel me nu ontzettend dom.  ;)
Ik ben al 2 dagen bezig met hem proberen te snappen.  :P
Gelukkig lijk ik niet de enige te zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #142 Gepost op: 11-02-2019, 15:06:24 »
Heb net terug gekeken en ik begin minder overtuigd te raken van de hint. De volgorde die aangenomen moet worden is de volgorde die de kandidaten moeten afleggen op weg naar beneden en dat is de volgorde waarbij zowel Rick Paul als Sinan 2 keer groen hebben.
De andere volgorde is de volgorde van onder naar boven en die is minder logisch voor mij om te nemen.

Bovendien hadden de kandidaten alle 6 dezelfde volgorde, maar gaan 3 kandidaten van links naar rechts en de andere 3 van rechts naar links. Daarom hangen de lijnen gespiegeld op.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #143 Gepost op: 11-02-2019, 15:19:29 »
TJA:
. . -./ -- .- -.


in combinatie met de leader hint zou je al een heel eind kunnen komen  ::oink::

Inderdaad. Als je deze morsecode vertaalt staat er: een man. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze in de komende afleveringen de initialen van de mol weg gaan geven in de leader, waardoor "mol is" verder wordt aangevuld. Wellicht is dit het einde van de leaderhint en vormen de twee hints samen: mol is een man? Alhoewel ik ook wel sterk geloof in de theorie van het rode scherm voor Sarah. ::)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #144 Gepost op: 11-02-2019, 15:29:00 »
Inderdaad. Als je deze morsecode vertaalt staat er: een man. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze in de komende afleveringen de initialen van de mol weg gaan geven in de leader, waardoor "mol is" verder wordt aangevuld. Wellicht is dit het einde van de leaderhint en vormen de twee hints samen: mol is een man? Alhoewel ik ook wel sterk geloof in de theorie van het rode scherm voor Sarah. ::)

Als je welke mors code vertaald?
Die van deze schermen? Daar kwam uit MLDT
Hoe kom je aan EEN MAN? en welke code heb je daarvoor gebruikt? Dat is zeker interresant.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #145 Gepost op: 11-02-2019, 15:39:55 »
Deze code ( een man) kun je maken als je de rode schermen een punt geeft en de groene schermen een streep.
Precies op volgorde ook nog. Alleen niet in de groepjes bij elkaar zoals ze aan de lijnen hingen. De andere letters die gevonden waren volgden het groepspatroon aan de lijn.

Ik heb trouwens ook gezien waarom het okee is om de lijn te spiegelen. Bij Merel en Rick Paul wordt op een gegeven moment de lijn aan de achterkant gefilmd terwijl zij ervoor staan te kijken of alles klopt. Op dat moment komen alle schermen en kleuren andersom in beeld. Het is echt maar 1 moment in de opdracht dat alle schermen omgekeerd in beeld zijn en dat is daar.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #146 Gepost op: 11-02-2019, 15:52:11 »
Ik voel me nu ontzettend dom.  ;)

Haha, joh, niet doen, hoor  ::hug:: Ik til zelf niet zo aan die spiegeling. De benaming 'opdrachtvolgorde' in het plaatje van @PvanKullevoetje is wat ongelukkig. Voor mij is het al voldoende dat in de finale-uitzending het beeld getoond kan worden van de waslijnvolgorde die @PvanKullevoetje heeft opgenomen. Zoals gezegd, heb ik bedenkingen bij deze hint, maar ik vind deze wel helder gepresenteerd met die waslijnvolgorde erbij.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #147 Gepost op: 11-02-2019, 15:52:18 »
Bedankt voor de uitleg Westerling.

Okay wij hebben idd wel die groepjes aangehouden. En daar kwam niets bruikbaars uit.

Ja het spiegelen komt overigens ook nog in het totaalshot van de lijnen terug.
Alleen dan nog blijf je met allemaal mensen zitten bv 2x rood hebben en 2x groen.
Dus ik zelf heb meer moeite met dat de schermen verder totaal niet overeen komen met de afvallers of andere kandidaten. Dan kan je hem net zo goed op dezelfde manier over de verdachte muurschildering leggen en dan heeft ineens als enige Sinan 2x groen.

Of over de groepsfoto?

Ik heb dat allemaal meteen na de uitzending al zitten puzzelen met de lijn op de juiste volgorde. Maar ik vond dat ook allemaal niet sterk. Pas toen Enigma Tv met die volgorde van leeftijden aan kwam paste het precies met de afvallers.
Dus ik vind dan persoonlijk toch die Sarah afvaller hint veel sterker want daar komen de schermen echt overeen met iedereen die nu al rood heeft gehad.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 16:12:08 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Senna014

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #148 Gepost op: 11-02-2019, 15:56:14 »
Na enkele dagen meegelezen te hebben toch maar een account aangemaakt om mijn theorie beter uit te leggen. Ik ben dan ook de kennis van MissLeonie91.

Zaterdagavond heb ik na de aflevering wat gepuzzeld omdat ik vermoedde dat er een hint zat in de laatste opdracht.

I.t.t. de meeste hints richting RP (Rick Paul) baseer ik mijn theorie niet op slechts 2 regels zoals in veel afbeeldingen online zijn te zien, maar op 3 regels. Ik zal een poging wagen dit kort en helder uit te leggen.

In de aflevering zien we meerdere keren het totale zijaanzicht van beide ziplines in 1 beeld. De een gaat van links naar rechts, de ander andersom. Ik heb zaterdagavond simpelweg deze onder elkaar uit geschreven en de normale volgorde van de leader eronder geplakt. Het resultaat is dan 3x een groen scherm voor RP en minimaal 1 rood scherm voor iedere andere kandidaat.

In een overzicht onder elkaar met bovenaan de bovenste zipline, in het midden de onderste zipline en onderaan de leader:

RGGRGGRGRR
RRGRGGRGGR
GRRGGRGRGG

Door alle reacties heb ik dit inmiddels dubbel en dwars gecheckt en tenzij ik kleurenblind ben staat er nog een fout in.
Doe er mee wat je wilt, zie er iets in of toch niet!

p.s. pak je alleen de normale volgorde van de zipline en de leader, dan hebben inderdaad alleen RP en Sinan groene schermen. Wellicht de winnaar en de mol, of de mol en de winnaar?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #149 Gepost op: 11-02-2019, 16:05:02 »
Ah ok de laatste volgorde is de leader. Dan snap ik ook waar die vandaan komt.

Ja zeker wel leuk gevonden. Ik vind de afvaller hint sterker maar dat is heel persoonlijk.
Je kan die van jou ook toepassen op bv de muurschildering van alle 10 de kandidaten of de officiele groepsfoto met alle 10 de kandidaten erop.

Als je exact het zelfde doet met de muurschildering krijgt (even snel gekeken) volgens mij Sinan 3x groen.

Als je het zelfde doet met de groepsfoto dan krijgen Jamie, Niels en Rick Paul volgens mij 3x groen. Wat dan weer zou kunnen wijzen op bv de 3 finalisten.

« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 16:13:02 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #150 Gepost op: 11-02-2019, 16:15:36 »
Ja geen idee daarom vond ik hem ook niet zo sterk in het begin. Maar als je dat ene totaal shot bekijkt dan gaat de ene van links naar rechts en de ander van rechts naar links. Dus dan wil ik nog wel mee gaan in dat spiegelen vanwege dat daar wel beelden van zijn.
Maar zelfs dan zie ik meerdere mensen met 2x groen scherm dus ik snap hem blijkbaar nog steeds niet.
Ik had op pagina 1 de reeks al over de leader gelegd maar toen kon ik zelf niets van maken want de rode schermen kwamen niet overeen met de afvallers.
Maar denk dat we dan de afgevallen kandidaten met 2x groen scherm maar over het hoofd moeten zien en dat het er hier om draait dat Rick Paul de enige van de overgebleven kandidaten is die groen heeft ofzo?  Dan zouden ze dit bedoelen?

Jamie        ❤️❤️
Nikki.        ❤️
Robert       
Merel.        ❤️❤️
Rick paul.   
Evi.           
Niels.         ❤️❤️
Evelien.     
Sinan.         ❤️
Sarah         ❤️❤️

Zou het dan ook nog kunnen dat er een afvaller terug komt die dan toch de mol is zoals Evelien?  ;)
je zet de verkeerde rijen met hartjes naast elkaar. Je hebt bijvoorbeeld 2x rood bij niels en 2x groen bij evelien, dat kan niet. 1 van de rijen wordt gevormd door de volgorde van de leader waarbij de afvaller rood krijgt en wie er nog in zitten groen. De andere rij is de volgorde van de bordjes aan de ziplijn.

 Dan zit je nog met wat t begin en wat t eind is van de ziplijn, maar niels kan sowieso niet 2x rood hebben omdat iig groen heeft als nog spelende kandidaat en Evelien heeft sowieso 1x rood omdat ze eruit ligt.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 16:18:26 door Theovv »

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #151 Gepost op: 11-02-2019, 16:23:44 »
Citaat
Als het de bedoeling is dat er niemand afvalt, is het mogelijk ook aannemelijker dat de mol in het groepje zit waar het rode scherm zou zijn, om zo hoe dan ook op een aflevering zonder afvaller te komen. (Is het toevallig dat deze groep bij de executie als 2e aan de beurt komt met "dreigend" de laptop open?)
Even nog een oude quote opgediept.
Ik zat nl precies zo te redeneren, alleen verwierp ik die theorie toen op de manier waarop ik het schreef het te vergezocht leek.

Ook ik ben er van overtuigd dat het de bedoeling was om niemand naar huis te sturen.
Opdracht, het feit dat die ná de test kwam, de hele executie...wijst allemaal in die richting.
Alleen moet die opdracht nog wel even slagen. (wáár in Kiev ben je dan?)

Om dat te sturen moest dus de mol in de groep van de afvaller zitten.
Heb de beelden erop na gekeken, en zoals het gemonteerd is is het zo, dat eerst jamie, vooral hij, de volgorde al goed heeft, en daarna Sinan nog besluit niet te gaan.

over wat de volgorde is, spiegelbeeld of niet:
laten we niet vergeten dat het voor de deelnemers gewoon links-rechts is, het bordje dat zij het eerst tegen komen (voor sommigen hangt dat rechts als je onze beelden ziet) ook op de waslijn later links hangen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #152 Gepost op: 11-02-2019, 16:27:01 »
je zet de verkeerde rijen met hartjes naast elkaar. Je hebt bijvoorbeeld 2x rood bij niels en 2x groen bij evelien, dat kan niet

Nee het klopt wel.

Die rode hartjes zijn de ziplijnen. 2 ziplijnen. 1 normaal en 1 gespiegeld.

Als je die beiden over de leader legt krijgt Evelien 2x groen.

De rode duimafdruk in de leader van Evelien niet meegerekend.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #153 Gepost op: 11-02-2019, 16:48:11 »

Om dat te sturen moest dus de mol in de groep van de afvaller zitten.
Heb de beelden erop na gekeken, en zoals het gemonteerd is is het zo, dat eerst jamie, vooral hij, de volgorde al goed heeft, en daarna Sinan nog besluit niet te gaan.


Hier gaat de leeftijdshint naar Sarah wat de mist in, want ik geloof ook dat de mol bij de afvaller zat. In deze hypothese zou Sinan of Jamie de mol moeten zijn, maar het grote deel (inclusief mezelf) van dit forum acht dit onwaarschijnlijk. Verder is het hier Sarah die alles goed hangt, Jamie raakt geen bordje meer aan en leek ook te ontdaan om te controleren zoals Merel wel doet.


Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #154 Gepost op: 11-02-2019, 17:24:16 »
Hier gaat de leeftijdshint naar Sarah wat de mist in, want ik geloof ook dat de mol bij de afvaller zat. In deze hypothese zou Sinan of Jamie de mol moeten zijn, maar het grote deel (inclusief mezelf) van dit forum acht dit onwaarschijnlijk. Verder is het hier Sarah die alles goed hangt, Jamie raakt geen bordje meer aan en leek ook te ontdaan om te controleren zoals Merel wel doet.



Twee groepen van drie personen. 1 mol die nooit naar huis gaat.  Daarvoor hoeft Rik zijn laptop dus niet voor te openen. De tweede keer opend hij zijn laptop wel, geeft hij hier dan niet aan dat dit allen kandidaten zijn ?
Lijkt er bijna wel op dat de mol in het eerste groepje zit.  ::zwaai::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #155 Gepost op: 11-02-2019, 17:34:51 »
Uit de podcast blijkt dat Rik vóór de executie al van Rick heeft gehoord dat beide groepen het goed hadden. Hij heeft gewoon een toneelstukje opgevoerd. Ik zou er geen conclusies aan verbinden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #156 Gepost op: 11-02-2019, 17:37:22 »
Nee het klopt wel.

Die rode hartjes zijn de ziplijnen. 2 ziplijnen. 1 normaal en 1 gespiegeld.

Als je die beiden over de leader legt krijgt Evelien 2x groen.

De rode duimafdruk in de leader van Evelien niet meegerekend.
nee, dat klopt dus niet. Je moet de ziplijn langs de leader leggen. In de leader geef je de afvallers rood.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #157 Gepost op: 11-02-2019, 17:40:45 »
nee, dat klopt dus niet. Je moet de ziplijn langs de leader leggen. In de leader geef je de afvallers rood.

Ja maar de afvallers zijn al rood dus die tel ik gemakshalve niet mee. En Xania ook niet in het bericht waar jij op reageerde.

Als je de ziplijnen zowel gewoon als andersom legt krijgt Evelien 2xG.

Maar omdat ze al rood heeft in de leader staat ze 1x op rood als je de rode duim in leader meetelt


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #158 Gepost op: 11-02-2019, 17:42:55 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze per se wilden dat hier niemand afviel. Met welk doel? Alleen maar kans dat de mol verdacht wordt in een opdracht die voor de mol totaal oninteressant was.

We hebben trouwens al een afvallerloze aflevering gehad en een uitgestelde executie, dus waarom per se nog een? Er blijven nu ook teveel spelers over voor de finale.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #159 Gepost op: 11-02-2019, 17:45:03 »
Ja maar de afvallers zijn al rood dus die tel ik gemakshalve niet mee. En Xania ook niet in het bericht waar jij op reageerde.

Als je de ziplijnen zowel gewoon als andersom legt krijgt Evelien 2xG.

Maar omdat ze al rood heeft in de leader staat ze 1x op rood als je de rode duim in leader meetelt
de hele theorie is juist dat alle spelers OF rood krijgen in de ziplijn maar groen in de leader (doen nog mee aan het spel), OF groen in de ziplijn en rood in de leader (een afvaller). Alleen de ziplijnen met elkaar vergelijken zonder het rood uit de leader mee te nemen is nooit ter sprake geweest bij deze hint.