Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn  (gelezen 62925 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #160 Gepost op: 11-02-2019, 17:45:39 »
Ze hebben de groep zelf hun groepjes laten samenstellen.
Als er echt geen afvaller mocht zijn had de productie de groep wel zelf ingedeeld om te voorkomen dat het de mol niet lukt om in een specifiek groepje te komen

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #161 Gepost op: 11-02-2019, 17:47:22 »
Na enkele dagen meegelezen te hebben toch maar een account aangemaakt om mijn theorie beter uit te leggen. Ik ben dan ook de kennis van MissLeonie91.

Zaterdagavond heb ik na de aflevering wat gepuzzeld omdat ik vermoedde dat er een hint zat in de laatste opdracht.

I.t.t. de meeste hints richting RP (Rick Paul) baseer ik mijn theorie niet op slechts 2 regels zoals in veel afbeeldingen online zijn te zien, maar op 3 regels. Ik zal een poging wagen dit kort en helder uit te leggen.

In de aflevering zien we meerdere keren het totale zijaanzicht van beide ziplines in 1 beeld. De een gaat van links naar rechts, de ander andersom. Ik heb zaterdagavond simpelweg deze onder elkaar uit geschreven en de normale volgorde van de leader eronder geplakt. Het resultaat is dan 3x een groen scherm voor RP en minimaal 1 rood scherm voor iedere andere kandidaat.

In een overzicht onder elkaar met bovenaan de bovenste zipline, in het midden de onderste zipline en onderaan de leader:

RGGRGGRGRR
RRGRGGRGGR
GRRGGRGRGG

Door alle reacties heb ik dit inmiddels dubbel en dwars gecheckt en tenzij ik kleurenblind ben staat er nog een fout in.
Doe er mee wat je wilt, zie er iets in of toch niet!

p.s. pak je alleen de normale volgorde van de zipline en de leader, dan hebben inderdaad alleen RP en Sinan groene schermen. Wellicht de winnaar en de mol, of de mol en de winnaar?
bedankt voor de toelichting. Ik vind de hint wel net iets minder sterk omdat je beide ziplijnvolgordes mee moet nemen. Het was mooier geweest (en ook voor de productie te realiseren) om 1 ziplijnvolgorde te hebben, en dat die samen met de afvallers in de volgorde van de leader iedereen 1x groen en 1x rood zou geven, met alleen RP 2x groen. Maar toch mooi gepuzzeld!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #162 Gepost op: 11-02-2019, 17:48:12 »
de hele theorie is juist dat alle spelers OF rood krijgen in de ziplijn maar groen in de leader (doen nog mee aan het spel), OF groen in de ziplijn en rood in de leader (een afvaller). Alleen de ziplijnen met elkaar vergelijken zonder het rood uit de leader mee te nemen is nooit ter sprake geweest bij deze hint.

Lol nee dat zeg ik toch ook niet. Je moet dat meenemen maar in die specifieke post ging t alleen over de ziplijnen. Vandaar de 2 ❤️❤️ En niet ❤️❤️❤️

Dus nogmaals Evelien 2xG
(Plus de rode vingerafdruk leader)

Helder zo?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #163 Gepost op: 11-02-2019, 18:10:42 »
Lol nee dat zeg ik toch ook niet. Je moet dat meenemen maar in die specifieke post ging t alleen over de ziplijnen. Vandaar de 2 ❤️❤️ En niet ❤️❤️❤️

Dus nogmaals Evelien 2xG
(Plus de rode vingerafdruk leader)

Helder zo?

Ik reageerde op dit bericht, om de vraag daarin te beantwoorden
Maar zelfs dan zie ik meerdere mensen met 2x groen scherm dus ik snap hem blijkbaar nog steeds niet.

Maar denk dat we dan de afgevallen kandidaten met 2x groen scherm maar over het hoofd moeten zien en dat het er hier om draait dat Rick Paul de enige van de overgebleven kandidaten is die groen heeft ofzo?  Dan zouden ze dit bedoelen?
Blijkbaar was niet duidelijk dat het ging om dat Rick Paul als enige geen rood heeft en de anderen allemaal wel minstens 1x.

Maar als dat duidelijk is hebben we langs elkaar heen gepraat :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #164 Gepost op: 11-02-2019, 18:12:37 »
Ja dat bedoelde ik de hele tijd  ::ok::

 ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #165 Gepost op: 11-02-2019, 18:13:42 »
bedankt voor de toelichting. Ik vind de hint wel net iets minder sterk omdat je beide ziplijnvolgordes mee moet nemen. Het was mooier geweest (en ook voor de productie te realiseren) om 1 ziplijnvolgorde te hebben, en dat die samen met de afvallers in de volgorde van de leader iedereen 1x groen en 1x rood zou geven, met alleen RP 2x groen. Maar toch mooi gepuzzeld!
Maar je hebt toch ook maar 1 ziplijnvolgorde nodig? Als je de "omgekeerde" ziplijnvolgorde neemt en de leader heeft ook alleen RP 2x groen.

Het enige wat ik niet zo mooi vind aan deze hint is dat je de volgorde moet omdraaien, maar hij is wel een keer omgedraaid in beeld op het moment dat hij van de andere kant wordt gefilmd. Dus het zou imo best iets kunnen zijn (maar ik verdenk dan ook Rick Paul het meeste, dus daar klopt het wel mooi bij ;D).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #166 Gepost op: 11-02-2019, 18:17:11 »
Resumerend, dit was de oorspronkelijke hint, en die ziet er heel sterk uit, maar blijkbaar hangt er toch een hoop interpretatie aanvast over wat nou DE volgorde is van de ziplijn en dan wordt ie toch minder sterk helaas.

Maar die van Sarah als afvaller is net zo min eenduidig, gezien het sorterende kenmerk (leeftijd) random is.

Toch ziet in de gekleurde vlaggen waarschijnlijk een hint, maar de vraag is wat.

Dat je er in morse "een man" van kan maken is ook wel weer erg interessant, gecombineerd met de hint uit de leader "mol is". Maar dan houd je bij de morsecode weer geen rekening met de groepjes waarin de vlaggen geclusterd hingen, dus dat is ook niet voor de hand liggend.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 18:20:10 door Theovv »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #167 Gepost op: 11-02-2019, 18:19:32 »
Maar je hebt toch ook maar 1 ziplijnvolgorde nodig? Als je de "omgekeerde" ziplijnvolgorde neemt en de leader heeft ook alleen RP 2x groen.

Het enige wat ik niet zo mooi vind aan deze hint is dat je de volgorde moet omdraaien, maar hij is wel een keer omgedraaid in beeld op het moment dat hij van de andere kant wordt gefilmd. Dus het zou imo best iets kunnen zijn (maar ik verdenk dan ook Rick Paul het meeste, dus daar klopt het wel mooi bij ;D).
Precies, dan moet je hem dus omdraaien, en dat vind ik dan minder mooi en verder gezocht dan dat je beide ziplijnvolgordes boven elkaar zet, + de leader, en dan kijkt naar RP die als enige 3xG en 0xR heeft.

Maar ik blijf er dan bij, als de productie deze hint erin heeft willen stoppen, dan hadden ze toch gewoon de ziplijnvolgorde zo kunnen maken dat hij zonder omdraaien of 2 verschillende ziplijnvolgordes te gebruiken de hint vormde? (zie bijlage bij post hierboven) Dan was hij het meest logisch en makkelijk uit te liggen achteraf aan de kijker.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #168 Gepost op: 11-02-2019, 18:32:55 »
Ach, in het verleden zijn de hints ook niet altijd logisch geweest. Geboortedata moesten uit de malste hoekjes bij elkaar worden geschraapt en getallen en woorden voortdurend omgedraaid.

Zelfs in de welbewuste nephint uit 2005 (de boevencodes uit de kofferopdracht) zaten allerlei fouten.
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #169 Gepost op: 11-02-2019, 19:08:34 »
Ze hebben de groep zelf hun groepjes laten samenstellen.
Als er echt geen afvaller mocht zijn had de productie de groep wel zelf ingedeeld om te voorkomen dat het de mol niet lukt om in een specifiek groepje te komen

Nog even nagekeken hoe dit gegaan is:

Sinan zoekt als eerste contact met Jamie.
Jamie is akkoord.
Sarah haakt hier onmiddellijk op in en wil met Sinan en Jamie
eerste groepje is gevormd.
Merel seint ondertussen naar Rick Paul
Niels :"wie van jullie is  stressbestendig?"
Merel steekt haar vinger op.
Rick Paul zegt tegen Niels mooi, dan kom jij bij ons.
tweede groepje is gevormd.


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #170 Gepost op: 11-02-2019, 19:29:29 »
de hele theorie is juist dat alle spelers OF rood krijgen in de ziplijn maar groen in de leader (doen nog mee aan het spel), OF groen in de ziplijn en rood in de leader (een afvaller). Alleen de ziplijnen met elkaar vergelijken zonder het rood uit de leader mee te nemen is nooit ter sprake geweest bij deze hint.

Ja maar dat is dus sowieso niet zo de persoon die de theorie bedacht heeft het zelf nog uitgelegd. Het zijn 3 rijtjes
De ziplijn zoals ie was. De gespiegelde versie van de ziplijn en de huidige stand van kandidaten (dus de afvallers rood en degene die er nog inzitten groen)
En zo werkt ie dus ook voor de muurschildering en de groepsfoto.
Met alleen de ziplijn in goede volgorde zijn er nog steeds mensen die beide groen hebben (sinan dan ook dacht ik) of een groen en een rood volgens mij.

Dus het is sowieso niet zo dat iedereen alleen maar rood heeft behalve Rick Paul.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 19:33:10 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #171 Gepost op: 11-02-2019, 19:36:33 »
Even mezelf rechtzetten. Bij Sarah hingen de twee laatste omgekeerd, dus ze had het niet van de eerste keer helemaal goed.

https://www.instagram.com/p/BtwGNtICuyt/


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #172 Gepost op: 11-02-2019, 19:37:06 »
Ja maar dat is dus sowieso niet zo de persoon die de theorie bedacht heeft het zelf nog uitgelegd. Het zijn 3 rijtjes
De ziplijn zoals ie was. De gespiegelde versie van de ziplijn en de huidige stand van kandidaten (dus de afvallers rood en degene die er nog inzitten groen)
En zo werkt ie dus ook voor de muurschildering en de groepsfoto.
Met alleen de ziplijn in goede volgorde zijn er nog steeds mensen die beide groen hebben (sinan dan ook dacht ik) of een groen en een rood volgens mij.

Dus het is sowieso niet zo dat iedereen alleen maar rood heeft behalve Rick Paul.
Ja, dat weet ik. maar je had het eerst alleen over de 2 ziplijnen, niet over de rode afdrukken uit de leader. Trouwens, degene die hem bedacht heeft, dat zijn er meerderen, ik had hem van twitter, van @pvankullevoetje:



Daarna kwam de hele discussie over wat is nou t begin van de zipline.

En als je hem over de groepsfoto of muurschildering legt blijft er niet maar 1 iemand over.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #173 Gepost op: 11-02-2019, 19:55:50 »
Ja die leader die sprak voor zelf.

Jawel als je hem over de muurschildering legt op exact dezelfde manier is het Sinan die 2x groen heeft.

als je hem over de groepsfoto legt dan zijn het er wel meer. Namelijk Jamie Niels en Rick Paul
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #174 Gepost op: 11-02-2019, 20:01:21 »
aha.

Ik denk dat de conclusie is dat we de doorslaggevende hint van dit seizoen nog niet gevonden hebben.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #175 Gepost op: 11-02-2019, 20:05:11 »
Denk het ook idd. Haha. Gelukkig maar. Anders was er niets meer te puzzelen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #176 Gepost op: 11-02-2019, 20:13:19 »
Nou... nu ik m hierboven met de foto erbij zie snap ik ook beter waarom je m andersom moet leggen.

Wel erg sterk hoor... ik ga er serieus over nadenken te switchen van mol.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #177 Gepost op: 11-02-2019, 21:26:02 »
Na enkele dagen meegelezen te hebben toch maar een account aangemaakt om mijn theorie beter uit te leggen. Ik ben dan ook de kennis van MissLeonie91.

Zaterdagavond heb ik na de aflevering wat gepuzzeld omdat ik vermoedde dat er een hint zat in de laatste opdracht.

I.t.t. de meeste hints richting RP (Rick Paul) baseer ik mijn theorie niet op slechts 2 regels zoals in veel afbeeldingen online zijn te zien, maar op 3 regels. Ik zal een poging wagen dit kort en helder uit te leggen.

In de aflevering zien we meerdere keren het totale zijaanzicht van beide ziplines in 1 beeld. De een gaat van links naar rechts, de ander andersom. Ik heb zaterdagavond simpelweg deze onder elkaar uit geschreven en de normale volgorde van de leader eronder geplakt. Het resultaat is dan 3x een groen scherm voor RP en minimaal 1 rood scherm voor iedere andere kandidaat.

In een overzicht onder elkaar met bovenaan de bovenste zipline, in het midden de onderste zipline en onderaan de leader:

RGGRGGRGRR
RRGRGGRGGR
GRRGGRGRGG

Door alle reacties heb ik dit inmiddels dubbel en dwars gecheckt en tenzij ik kleurenblind ben staat er nog een fout in.
Doe er mee wat je wilt, zie er iets in of toch niet!

p.s. pak je alleen de normale volgorde van de zipline en de leader, dan hebben inderdaad alleen RP en Sinan groene schermen. Wellicht de winnaar en de mol, of de mol en de winnaar?

Inderdaad 1 ziplijn gebruiken komt ook bij Sinan 2x groen uit.

Maar bovenstaande theorie gaat nog steeds op! Want ze worden allebei zo in beeld gebracht. De bovenste van Rick Paul en Merel en de onderste van Jamie en Sarah.

Ze worden niet voor niks in deze richting ook zo gefilmd en duidelijk in beeld gebracht. Ze konden ook achter RP en Merel filmen, maar we zien ze expliciet in deze volgorde. Er zijn 2 ziplijnen, dus logisch dat ze ook allebei gebruikt moeten worden.

En Rick past wel op.. We zullen (hoop ik ook!) nooit meer een Klaas hint krijgen. Tuurlijk moet er een beetje gepuzzel over blijven en niet te overduidelijk zijn. Maar deze hint is echt heel sterk!

Ik en Senna014 zijn overtuigd!
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 21:29:45 door MissLeonie91 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #178 Gepost op: 11-02-2019, 21:30:26 »
Ja vind ik nu ook .. ::bravo::

En we moeten sowieso iets met die schermen anders zouden ze wel blauwe en paarse ballen ofzo opgehangen hebben.


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #179 Gepost op: 11-02-2019, 21:44:05 »
Ja vind ik nu ook .. ::bravo::

En we moeten sowieso iets met die schermen anders zouden ze wel blauwe en paarse ballen ofzo opgehangen hebben.

Vanwege dat laatste wilde Sinan niet in dat tuigje gestrapt worden... ;D
Woosie down?