Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn  (gelezen 62919 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #180 Gepost op: 11-02-2019, 21:45:54 »
Vanwege dat laatste wilde Sinan niet in dat tuigje gestrapt worden... ;D

 ::rofl::

Offline Senna014

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #181 Gepost op: 11-02-2019, 22:13:49 »
Inderdaad 1 ziplijn gebruiken komt ook bij Sinan 2x groen uit.

Maar bovenstaande theorie gaat nog steeds op! Want ze worden allebei zo in beeld gebracht. De bovenste van Rick Paul en Merel en de onderste van Jamie en Sarah.

Ze worden niet voor niks in deze richting ook zo gefilmd en duidelijk in beeld gebracht. Ze konden ook achter RP en Merel filmen, maar we zien ze expliciet in deze volgorde. Er zijn 2 ziplijnen, dus logisch dat ze ook allebei gebruikt moeten worden.

En Rick past wel op.. We zullen (hoop ik ook!) nooit meer een Klaas hint krijgen. Tuurlijk moet er een beetje gepuzzel over blijven en niet te overduidelijk zijn. Maar deze hint is echt heel sterk!

Ik en Senna014 zijn overtuigd!

Yesss, voor mij is deze klaar en sterker wordt het niet.

Vanwege dat laatste wilde Sinan niet in dat tuigje gestrapt worden... ;D
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Ik stem voor dé opmerking van de dag!!!  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #182 Gepost op: 11-02-2019, 22:35:01 »
Vanwege dat laatste wilde Sinan niet in dat tuigje gestrapt worden... ;D

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #183 Gepost op: 11-02-2019, 23:50:17 »
Dit is weer zo'n opdracht waar iedereen verwacht dat er een hint in zit, maar waar een goed nadenkende productie geen hint in gaat stoppen (daar waar ze een aantal jaren geleden wel gefaald hebben met de Klaas-hint). Ik geloof er niets van. Enige wat ik nog zou kunnen volgen is een hint naar de afvaller doordat de test voor deze opdracht moest gemaakt worden.

Is RP de mol? Die kans vergroot per aflevering als je naar molvibes kijkt. Is dit een hint naar de mol? Neen, absoluut niet. De logica van plots de zipline van achteren naar voren te gaan kijken, is echt ver te zoeken.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #184 Gepost op: 11-02-2019, 23:53:44 »
Ik vind hem ook veel te ver gaan maar het is een beetje strohalmen grijpen dit seizoen dus hij trekt me toch wel wat steviger in de Rick Paul tunnel

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #185 Gepost op: 11-02-2019, 23:58:47 »
Ik vind hem ook veel te ver gaan maar het is een beetje strohalmen grijpen dit seizoen dus hij trekt me toch wel wat steviger in de Rick Paul tunnel

Veel te ver zelfs. Dat vind ik toch overdreven. ;)

Ok, het omdraaien van de volgorde is vreemd, maar het is niet dat het plots een superonwaarschijnlijke hint is. Dan heb ik toch al andere dingen gelezen die als hint zouden moeten dienen en die ik onwaarschijnlijker acht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #186 Gepost op: 12-02-2019, 00:01:56 »
Veel te ver zelfs. Dat vind ik toch overdreven. ;)

Ok, het omdraaien van de volgorde is vreemd, maar het is niet dat het plots een superonwaarschijnlijke hint is. Dan heb ik toch al andere dingen gelezen die als hint zouden moeten dienen en die ik onwaarschijnlijker acht.

Ja, dat stoort mij het meest. Die eindeloze zoektocht naar de meest onmogelijke hints. Kijk nu gewoon eens naar acties, gedrag, geld, onderlinge conversaties, ... de helft van de posts gaat over onzin over zogezegde hints. Het hintvrij topic wordt jammer genoeg maar sporadisch gebruikt.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #187 Gepost op: 12-02-2019, 00:05:47 »
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik vind eigenlijk 99,9% van de hints veel te vergezocht. Deze is leuk, goed gevonden en zie hem zo uitgelegd worden in de laatste aflevering. Ik vind hem alleen niet 100% kloppend, daarom het 'veel te ver'

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #188 Gepost op: 12-02-2019, 00:12:19 »
Dit is weer zo'n opdracht waar iedereen verwacht dat er een hint in zit, maar waar een goed nadenkende productie geen hint in gaat stoppen (daar waar ze een aantal jaren geleden wel gefaald hebben met de Klaas-hint). Ik geloof er niets van. Enige wat ik nog zou kunnen volgen is een hint naar de afvaller doordat de test voor deze opdracht moest gemaakt worden.

Is RP de mol? Die kans vergroot per aflevering als je naar molvibes kijkt. Is dit een hint naar de mol? Neen, absoluut niet. De logica van plots de zipline van achteren naar voren te gaan kijken, is echt ver te zoeken.
Hoeft niet van achter naar voren, hij is vaak genoeg op deze manier in beeld gebracht. Zie de afbeeldingen die ik eerder geplaatst heb.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #189 Gepost op: 12-02-2019, 00:15:30 »
Ja, dat stoort mij het meest. Die eindeloze zoektocht naar de meest onmogelijke hints. Kijk nu gewoon eens naar acties, gedrag, geld, onderlinge conversaties, ... de helft van de posts gaat over onzin over zogezegde hints. Het hintvrij topic wordt jammer genoeg maar sporadisch gebruikt.
Vind ik ook belangrijker dan hints, maar voor deze opdracht kan je niks qua mol/kandidaten gedrag omdat er totaal geen belang in welke uitslag of verloop dan ook zit voor de mol. Die had hier pauze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #190 Gepost op: 12-02-2019, 00:19:20 »
Hoeft niet van achter naar voren, hij is vaak genoeg op deze manier in beeld gebracht. Zie de afbeeldingen die ik eerder geplaatst heb.

Ja lijkt me logisch dat hij eens zo in beeld komt aangezien de bordjes recto-verso zijn. Ik ben alvast blij dat hier geen sluitende hint gevonden is ;)

Vind ik ook belangrijker dan hints, maar voor deze opdracht kan je niks qua mol/kandidaten gedrag omdat er totaal geen belang in welke uitslag of verloop dan ook zit voor de mol. Die had hier pauze.

Ik heb het eigenlijk niet over deze opdracht. Ik heb het misschien wel in het verkeerde topic gepost.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #191 Gepost op: 12-02-2019, 02:37:09 »
Deze mogelijke hint is niet onwaarschijnlijk of onlogischer dan sommige andere hints die echte hints waren.

Wanneer je de boodschappen van de mol op een bepaalde manier afspeelde, hoorde je Für Elise, wat verwees naar de mol.
Een bepaald getal kwam vaak voor en de mol was op die dag van de maand geboren.
De Georgische naam bij het station leek een klein beetje op de naam Jan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #192 Gepost op: 12-02-2019, 05:52:47 »
Ja, dat stoort mij het meest. Die eindeloze zoektocht naar de meest onmogelijke hints. Kijk nu gewoon eens naar acties, gedrag, geld, onderlinge conversaties, ... de helft van de posts gaat over onzin over zogezegde hints. Het hintvrij topic wordt jammer genoeg maar sporadisch gebruikt.

Wie is de Mol heeft ALTIJD dit soort hints erin gehad en zal dat altijd blijven doen. Dus het is dan leuk als je iets vindt wat dan ook echt een typische WIDM hint is. De kans is zo groot dat er echt iets met zulke schermen bedoeld wordt, als je vorige seizoenen van WIDM hebt gezien.
Als je dat stoort.. Tsja dat gaan ze echt niet veranderen.

En wie zegt dat er niet naar acties, gedrag, geld enz wordt gekeken? Dat staat toch genoeg in alle topics? Ik verdenk RP juist door zijn acties en met Follow The Money. En afgelopen aflevering gedroeg RP zich weer perfect als mol. Bijv. afgelopen aflevering: de 'zoek de verschillen' was fout -> hij liet het Sinan ook nog mooi checken -> laat good wil zien
Met de tuktuks -> wel iets van geld binnen halen (100) -> maar veel meer niet laten slagen (250). Enz enz
En ik vind het wel tof om dan een hint te vinden wat dan heel goed bij RP en zijn acties aansluit.

Nogmaals we gaan niet meer een hint krijgen waarbij je letterlijk kan spellen: RP is de mol.

De maker Rick zal meer als dit soort hints gebruiken. En ik ben blij toe ;)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 05:58:59 door MissLeonie91 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #193 Gepost op: 12-02-2019, 08:57:54 »
Wat mij opviel bij deze opdracht was dat Rick Paul "opletten, opletten, opletten" riep toen hij met de Zip line naar beneden ging. Hoeft niets te betekenen maar  al in aflevering 1 heb ik zitten zoeken naar een eventuele hint toen Rick Paul "Goed opletten jongens" riep tijdens de dansopdracht.
Meteen nadat hij dat gezegd heeft wordt de maat aangegeven en start de muziek.

Zegt de mol hier "opletten" omdat er  aanwijzingen in de opdrachten zitten?

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #194 Gepost op: 12-02-2019, 09:49:36 »
Zegt de mol hier "opletten" omdat er  aanwijzingen in de opdrachten zitten?
Oehh scherp  ::ok:: het zou zomaar kunnen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #195 Gepost op: 12-02-2019, 10:51:45 »
De enige die op basis van de ziplinevolgorde groen krijgt in zowel de leader als op de muurschildering is Sinan... ;D

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #196 Gepost op: 12-02-2019, 11:00:18 »
Kunnen we hierdoor UITHALEN  wie de Mol is?


Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #197 Gepost op: 12-02-2019, 11:15:32 »
Mooi Blip nu hebben we weer wat te kiezen. Welke lijnen passen het best in een tunnel?  ::bravo::

Reddingslijn: rood = Sarah wordt gered
Zipline vs leader = RP, Sinan
Zipline vs leader, muurschildering = Sinan

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #198 Gepost op: 12-02-2019, 11:23:54 »
De enige die op basis van de ziplinevolgorde groen krijgt in zowel de leader als op de muurschildering is Sinan... ;D


Die klopt toch niet? Hoezo heeft Sinan in je schema als enige 2x groen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #199 Gepost op: 12-02-2019, 11:28:16 »
Jazeker wel. De 9e plek van Sinan in de leader correspondeert met het 9e groene kaartje uit de ziplineopdracht. En de 6e plek van Sinan op de muurschildering correspondeert met het 6e groene kaartje uit de ziplineopdracht. Alle andere kandidaten komen op basis van de ziplinevolgorde een rood kaartje tegen in ofwel de leader of op de muurschildering. Sinan is de enige die in zowel de leader als op de muur een groen kaartje tegenkomt.

Hoeft geen hint te zijn, maar het klopt wel.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 11:32:09 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison