Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik ben allang blij dat iemand begrijpt wat ik probeer te zeggen. Wat we nu te zien krijgen is in feite dit:
Hetgeen precies is wat Sinan hier doet, tenzij er stukken uitgeknipt zijn. Maar dan nog is het vreemd dat hij zijn eigen suggestie zo stellig tegenspreekt.
Sorry als je je niet begrepen voelt, maar ik lees zelf geen tegenstelling.
Sinan zegt dat hij 2x 150 nodig heeft (= rekenkundig correct). Die kisten zijn ook het dichtst bij hem. De groep wil de 300 kist, en Sinan legt zich daar gewoon bij neer.
Beide rekensommen zijn correct maar de methode van overbrenging is erg omslachtig in RP/Merel redenering. Ik hoor en zie Sinan's "Maar 2 x 150 (= toch ook 300?)
Wat het voorbeeld van je taart aangaat, er zijn 2 halve taarten aan elke kant van de tuin. De andere helft ligt aan beide zijden slechts 1 stap verwijdert.
Wat jij verdedigt is dat je vrouw een halve taart uit de voortuin naar de achtertuin brengt en een halve taart uit de achtertuin naar de voortuin brengt om dan aan beide zijden een hele taart te hebben. Geen wonder dat Sinan daar hoofdschuddend over doet.... maar hij doet er het zwijgen toe want hij wil niet in de logeerkamer belanden.
Sinan kan misschien een discussie starten, Niels kan die doorgeven, maar geen van beiden kunnen zo'n heftig en tijdrovend gevolg voorspellen als ons getoond werd.
De discussie wordt extra chaotisch en niet altijd chronologisch in beeld gebracht om vooral RP/Jamie (die elkaar verdenken) op scherp te stellen.
Als je alle beelden één voor één herkijkt zie je dat RP correct rekent maar een inefficiënte startmethode inzet. Merel gaat hier in mee. Sinan rekent vanuit zijn perspectief en wordt gevolgd door Niels/Jamie/Sarah. Sarah wordt onterecht als dom geframed.
Merel is hier de grootste stoorzender tot RP zijn ongelijk toegeeft.
Daarna redt ze zgn de opdracht.
Ze klungelt met het gooien, verliest tijd in discussie, en maakt Jamie en RP verdacht.
Op het einde kan ze het niet maken om met meer dan een minuut tijd toch nog mis te gooien.
Wat is het meest interessant?
Een kandidate die zich verdacht maakt om daarna de opdracht te redden?
Of een mol die tijd verspeeld, anderen verdacht maakt en zichzelf tot uiteindelijke redder van de opdracht maakt.
Het staat je vrij om Sinan's reacties op jouw manier te lezen, maar ik volg ze niet.