Merel zat in het laatste bootje en werd dus als laatste bevrijd. Logisch dan dat zij dan 100 euro meer binnenhaalt dan de rest, aangezien haar tablet dus als laatste werd stilgezet.
Merel wilde denk ik te laat aankomen zodat er mingeld verdiend zou worden, maar toen zij zag dat dat geen mogelijkheid meer was heeft ze de schade geprobeerd te beperken door snel uit de kooi te gaan.
Het argument dat Merel sneller de code in had kunnen vullen als mol blijft staan. Ze heeft gelijk over de opdracht, ze kunnen best wat langer wachten. Het feit dat ze dit ook tegen Jamie en Sinan zegt, snap ik niet als ze de mol is.
Sarah zegt tegen Robèrt dat ze moeten wachten tot er -750 staat, waardoor de kans groter wordt dat je te laat komt. Toen ze dat er niet in kreeg bij Robèrt typte ze de code in 1x goed waardoor slechts 150 binnen wordt gebracht.
Het argument dat je hier voor Merel als mol gebruikt (ze wilde te laat maar dat lukte niet, dus dan maar snel eruit) is exact wat Sarah hier doet.
Tja, wat de roulette betreft, Merel is daar waarschijnlijk gewoon het poppetje van de productie geweest. Die 2 rode schermen moesten er gaan komen.
Dit zou kunnen, maar dat blijft speculeren. Hier kun je ook beargumenteren dat Sarah als laatste ging en de twee rode schermen had kunnen pakken, mocht dit echt noodzakelijk zijn voor de productie. Zou wel flauw zijn vind ik, dan maak je het als productie nogal moeilijk voor de mol om de pot te verlagen.
Bij de tuktukopdracht waren er nog maar 9 seconden over toen ze aankwam, dus haar molactie kan hier mislukt zijn (tja, jammer, maar niet onwaarschijnlijk aangezien Rik al van ver te zien was blijkbaar en er al 2 kandidaten bij hem waren toen zij aankwam). Je zag haar hier verder wel naar die enveloppen graaien terwijl de overige kandidaten eerst rustig een plattegrond pakten.
Feit blijft dat ze hier het hoogste geldbedrag binnen rijdt, terwijl dit op zoveel manieren te voorkomen was: het karretje start niet, verkeerd rijden, instructies verkeerd uitvoeren etc. Ze rijdt hier 250 euro plusgeld binnen, wat ook mingeld had kunnen zijn. Een verschil van 500 in de pot dus. Ik zou dit wel heel slecht vinden als ze echt de mol blijkt te zijn, bij een opdracht die zo makkelijk is om te laten mislukken.
En ook hier geldt: de ''mislukte molactie'' van Merel is exact wat Sarah wél doet, namelijk net niet op tijd binnenrijden met haar bedrag en dus 150 uit de pot spelen.
Ik heb dat moment met die enveloppen meerdere keren bekeken, waar graait ze precies naar? Ze komt tegelijk bij de tafel met de rest en pakt gewoon de bovenste envelop met nummer 1, daarna envelop nummer 2 en dan de kaart, vind dit niet echt iets bijzonders. Daarbij pakt ze dus het hoogste bedrag, dat ze ook nog eens binnen rijdt. Vreemd als je de mol bent, dan weet je toch dat je het hoogste bedrag hebt, en dit koste wat het kost niet binnen wil rijden.
Verder pakte Sarah onnodig 250 euro bij die wachtkameropdracht (terwijl ze hier echt niet toe gedwongen werd door Jamie, zoals sommigen wel beweren), verdiende ze 250 euro bij de walsopdracht waarbij Sinan het bijna zelf verpest maar zij hem tegenhoudt, doet ze de abseilopdracht echt heel goed ondanks dat je haar aan het begin ziet worstelen en laat ze 1500 euro bij de blokkenpuzzelopdracht in de pot komen die zij er ook uit had kunnen proberen te houden. Ik vind de momenten waarop Sarah geld verdiende lastiger te verklaren vanuit het oogpunt dat zij de mol is bekeken dan de momenten waarop Merel geld verdiende.
De bedragen bij de abseilopdracht en puzzelopdracht zijn ook toe te wijzen aan Merel. Ze waren daar samen doorslaggevend.
De wachtkamer en wals is speculeren. Misschien voelde ze zich onder druk gezet door Jamie en wilde ze zich niet verdacht maken. Het is tenslotte nog in het begin van het spel. In dit stadium vertrouwen winnen kan voordelig zijn voor de mol. Ze wint vertrouwen door in het bijzijn van de hele groep voor geld te kiezen.
Het grote verschil tussen Sarah en Merel wat mij betreft, is dat Sarah geld binnen brengt als andere kandidaten meekijken. Zowel met Jamie (en eigenlijk iedereen) als met Sinan bij de wals. Merel brengt geheel op eigen houtje 250 binnen bij de laseropdracht (het feit dat ze misschien geld heeft verduisterd is niet zeker en voor nu irrelevant, dit zou Sarah ook gedaan kunnen hebben), en 250 bij de tuktuks (ipv van -250 en dat vind ik wel zwaar wegen, de mol gaat hier toch altijd voor het mingeld en daar was echt de gelegenheid voor)
Daarnaast heeft Sarah aardig gecompenseerd door 1150 uit de pot te spelen, terwijl Merel deze kansen heeft laten liggen.