Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 57877 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #100 Gepost op: 25-02-2019, 23:22:35 »
Zeker goed werk, maar hij was niet de eerste. Er was al een molduel tussen deze beide dames.

Vind je jouw topic echt een molduel?  :-X

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #101 Gepost op: 26-02-2019, 09:48:44 »
Ja dat was erg verdacht van Sarah, en heel mols op dat moment omdat ze zelf nog moest gaan. Waarom zou een kandidaat dat op dat moment zeggen? Of het effect had is een tweede


Het had effect. Zowel RP als Robert kwamen na een paaltje terug. De kans is ook heel groot dat op de verdere moeilijkere paaltjes veel meer geld lag.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #102 Gepost op: 26-02-2019, 10:23:57 »
Het had effect. Zowel RP als Robert kwamen na een paaltje terug. De kans is ook heel groot dat op de verdere moeilijkere paaltjes veel meer geld lag.
Het kan bijna niet anders dan een (waarschijnlijk door de productie bedachte) mol actie zijn, maar vraag me af of het goed uitpakte.

Zelfs Evi had het nog best lastig om dat tweede bedrag binnen te halen. Grote kans dat Rick Paul en vooral Robèrt af waren gegaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #103 Gepost op: 26-02-2019, 16:26:09 »
Laten we het opzitten terug serieus nemen.
Nou is het bewezen dat je Belgisch bent  ::) :P

En Convans, moet er hier nu ook niet een poll bij? Maar ja, ondanks alle Merelkritiek denk ik dan dat ze toch wel op haar sloffen wint ;D. Het zijn gewoon wat stuiptrekkingen >:D ::pinokkio::

Wat jij stelt over FTM... dat Merel overal bovenaan staat... nou Merel staat in mijn FTM lijstje duidelijk NIET bovenaan haha ::tandpastasmiley:: ::rofl::.

Maar ja, er zitten natuurlijk ook aannames bij, sure. Je moet even de gestippelde puntjes tot een lijn maken. Zoals elk jaar.

Maar er zijn ook klip en klare molacties duidelijk. Daarin wordt de serie elk jaar beruchter. Elke deelnemer krijgt nu zijn deel. Iedereen is obvious mol. Zo laten ze bij Merel haar slechte acteerwerk wel zien (zoals haar door de mand vallen na de balkonserenade, door RP). En zien we haar voluit in actie tijdens de kooi.

Voor de rest is het aannemen dat ze ook daadwerkelijk veel gehaald heeft uit haar, onbetwiste, enorme partij perfecte molposities. Ik geloof daar volledig in. Ik zie Sarah dar heel bleek bij afsteken. Elke opdracht wint Merel, maar zo moet het ook, want zij is de mol  ::trots:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #104 Gepost op: 26-02-2019, 16:35:16 »
En zien we haar voluit in actie tijdens de kooi.

Als ze dit in afl 10 laten zien ga ik zappen, ik heb er nu al te veel over gehoord  :P

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #105 Gepost op: 26-02-2019, 19:09:43 »
Over Merel vs. Sarah gesproken, dat moment bij de Vuurproef vind ik toch wel opvallend. Ik bedoel het moment waar Merel ogenschijnlijk een schijf in het vuur gooit, zonder deze aan Sarah te laten zien.
Heb het nu een aantal keer bekeken en ik krijg de indruk dat dit een onderonsje is tussen mol en kandidaat. Ik denk dat Sarah en Merel echt wel van elkaar weten wie de mol is en dat dat hier wellicht te zien is.

Het moment begint rond minuut 11.15. Sarah is hier een beetje aan het klooien door het getal verkeerd te herhalen en steeds opnieuw te vragen. Let op de blik van Merel hier (rond minuut 11.27). Vervolgens vraagt Sarah met een lach of Merel haar schijf wil laten zien. Merel lacht een beetje en gooit de schijf lachend in de ton zonder hem duidelijk te laten zien en blijft Sarah aankijken. Ik vraag me af of dit Merel is die nog even aan Sarah wil laten merken dat ze haar door heeft. Een beetje als: ''Meid, ik weet dat het jou niks kan schelen of ik de goede schijf in het vuur gooi, dus hier''. Dat Sarah een beetje lacht als ze Merel vraagt om de schijf te laten zien, wekt de indruk dat ze al weet dat Merel haar door heeft.

Wat ook kan is dat Merel haar mol (Sarah) hier wilde uittesten om haar vermoedens te bevestigen.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat Merel de mol is en dat Sarah haar door heeft. Dat zou verklaren waarom Sarah al lachend vraagt of Merel de schijf wil laten zien, omdat ze toch al weet dat Merel de verkeerde heeft en/of dat het Merel niet kan schelen. En dat ze er niks van zegt wanneer Merel dat (ogenschijnlijk) niet doet. In dit geval bevestigt Merel hier nog een keer richting Sarah dat ze inderdaad de mol is. Maar waarom zou ze dat doen? Tenzij Merel allang weet dat Sarah haar door heeft, misschien hebben ze hier zelfs over gesproken. Het is iig geen verdekte molactie, zo vol in het zicht van Sarah. Dat is wel opmerkelijk. 

Nog een mogelijkheid is dat ik ze zie vliegen, maar ik wilde dit toch even delen. Ben benieuwd hoe anderen dit moment interpreteerden. Het is natuurlijk dom speculeren, maar ik vind dit soort momenten altijd wel interessant om een beetje te analyseren.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 19:35:37 door Lorey »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #106 Gepost op: 26-02-2019, 19:15:40 »

Vind je jouw topic echt een molduel?  :-X
Ja, je had in ieder geval jouw geweldige hints daar kunnen plaatsen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #107 Gepost op: 26-02-2019, 19:22:05 »
Zullen we het daar niet over hebben hier?
Alleen over het duel graag.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #108 Gepost op: 26-02-2019, 19:26:41 »
Zullen we het daar niet over hebben hier?
Alleen over het duel graag.

Maar dit is een Molduel-duel. ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #109 Gepost op: 26-02-2019, 22:09:43 »
Ja, je had in ieder geval jouw geweldige hints daar kunnen plaatsen.

Maar ik doe niet aan hints? Dus ik zou geen enkele hint daar kunnen plaatsen? ;)

En @Lo, ik heb gewoon de FTM lijstjes in het FTM topic bekeken en daar mij op gebaseerd. Maarja alles blijft gewoon een aanname. Was meer persoonlijk voor mij om te zien wat ik onmols vind.

Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #110 Gepost op: 26-02-2019, 23:13:26 »
Zowel Sarah en Merel hebben zulke onmolse dingen gedaan dat er nog geen definitieve mol aan te wijzen is. Zo zie jij eigenlijk op heel dit forum Sarah-verdenkers haar acties verdacht proberen te buigen. En dat geldt ook voor Merel-verdenkers, waar ik er een van ben. Sarah heeft naar mijn mening hoogstpersoonlijk ervoor gezorgd dat Op Treden is gelukt, wat onmols is. Sarah vindt geld waar ze niet naar op zoek is bij de motoropdracht, onmols. om maar 2 onmolse acties te noemen. Merel heeft de meeste mogelijkheden om mingeld te verdienen laten schieten wat onmols is. ze haalt vaak minimaal geld binnen, waar het niet verdacht was geweest als dat helemaal geen geld was. Ik ben benieuwd of we dit seizoen een nepmollende mol hadden, of een mol die keek hoe de kandidaten het verpestten. Ik kijk wel uit naar aflevering 10, want ik heb van geen enkele mol tot nu toe een echte goede molactie gezien, dus ik hoop dat die nog komen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #111 Gepost op: 27-02-2019, 07:29:57 »
Maar ik doe niet aan hints? Dus ik zou geen enkele hint daar kunnen plaatsen? ;)
Iedere actie is een hint. Zo lang niet vaststaat wie de mol is, is van geen enkel moment te zeggen of dit een actie is van de mol.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #112 Gepost op: 27-02-2019, 11:40:51 »
Als ze dit in afl 10 laten zien ga ik zappen, ik heb er nu al te veel over gehoord  :P


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik zou het wel hilarisch vinden, maar ik hoop dat dit niet dé molactie van Merel blijkt te zijn. Ik verwacht dat ze zeker wel betere acties heeft!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #113 Gepost op: 27-02-2019, 11:57:47 »
Serieus :o?? Die 30 seconden zijn echt :MAGIC... het gaat in zo'n mooie vloeiende beweging van onmols ZEGGEN naar mols DOEN... vanaf het onmolse geklooi van RP stoppen tot en met plaatsnemen achter de motor.

Het zijn ook zulke mooie momenten om andere kandidaten af te schrijven, RP kon je erop afschrijven, zoals je Sarah bijv. wel kunt afschrijven bij de abseilopdracht. Merel poogt de code te doen falen, Sarah corrigeert en haalt 750 euro de pot binnen, super mols tegenover super onmols.

Allemaal kleine molduelletjes waar het nu inmiddels vol van ligt. En zoals met RP, zoals met Sinan, enz., kloppen ze ook allemaal tot nu toe, en zo ook hier: op de kritieke momenten is Merel aan het mollen en Sarah aan het anti-mollen. Vandaar ook geef ik Merel die 20-0 voorsprong. Ik ben HEUS niet aan het tunnelen maar ik zie werkelijk geen enkele opdracht waarin Sarah meer zou mollen dan Merel. Ik hoor graag de besten die anderen dan blijkbaar WEL zien  ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #114 Gepost op: 27-02-2019, 12:01:48 »
Serieus :o?? Die 30 seconden zijn echt :MAGIC... het gaat in zo'n mooie vloeiende beweging van onmols ZEGGEN naar mols DOEN... vanaf het onmolse geklooi van RP stoppen tot en met plaatsnemen achter de motor.

Ik vind het wel een mooi moment, maar ik denk dat Merel nog wel andere dingen gedaan kan hebben waar ik persoonlijk iets meer van onder de indruk zal zijn. Verder ben ik het wel met je eens!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #115 Gepost op: 27-02-2019, 12:54:54 »
Serieus :o?? Die 30 seconden zijn echt :MAGIC... het gaat in zo'n mooie vloeiende beweging van onmols ZEGGEN naar mols DOEN... vanaf het onmolse geklooi van RP stoppen tot en met plaatsnemen achter de motor.

Bij Sarah had je in die opdracht een gelijkaardig scenario. Het verschil is dat zij geen 30, maar 5 seconden nodig had om uit de kooit te geraken. Hierna volgt ook een typische molbiecht van haar 'het slot ging bij mij direct open, toeval?'.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #116 Gepost op: 27-02-2019, 13:17:07 »
Ongeveer alles wat aan Merel wordt toegeschreven als molactie doet Sarah ook maar dan beter ;D

Ben nog steeds niet overtuigd van wie dan ook als mol, maar zo duidelijk is het echt niet tenzij je heel diep in een tunnel zit :P

Iedere actie is een hint. Zo lang niet vaststaat wie de mol is, is van geen enkel moment te zeggen of dit een actie is van de mol.
Over het algemeen bedoelen we op dit forum met hints de dingen die de montage erin stopt als aanwijzing naar de mol (zoals alle vissers die verwezen naar Susan Visser of "molcfklaas"). Dit staat tegenover zaken als gedrag en mogelijke molacties. Dat je niet zeker weet of iets een molactie is tot we weten wie de mol is maakt het nog steeds een actie en geen hint. Als alles een hint is, weet ik ook niet wat je denkt dat we in het hintvrije topic aan het doen zijn ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #117 Gepost op: 27-02-2019, 14:58:39 »
Ik ben HEUS niet aan het tunnelen maar ik zie werkelijk geen enkele opdracht waarin Sarah meer zou mollen dan Merel. Ik hoor graag de besten die anderen dan blijkbaar WEL zien  ???

Nou, ten eerste lukken de “molacties” van Sarah wel, waar die van Merel allemaal schijnen te mislukken. Zie bv. tuktuk en min of meer. Dan hebben we nog roulette, molser dan hier -1000 pakken kan niet.

In dit topic heb ik ook al meerdere keren toegelicht waarom ik het gedrag van Merel niet als mols kan beschouwen. Hier doel ik op de momenten waar ze de aandacht bewust op zichzelf vestigt. Waarom zou je dit willen als mol?

Sarah daarentegen is behoorlijk opgegaan in de groep kandidaten zonder al teveel op te vallen.

Verder heeft Merel volgens alle FTM schema’s (behalve de jouwe blijkbaar) het meeste verdiend van iedereen, bijna een kwart van de pot. Zelfs als Sarah die -1000 niet had gepakt, stond ze nog onder Merel. Dat moet je als mol echt niet willen en ze had echt wel meer kunnen doen om dit te voorkomen (mingeld pakken bijv.).
Sarah pakt geld bij de wachtkamer en wals, als andere kandidaten erbij zijn (Jamie en Niels). Een klein bedrag pakken onder toezien van de hele groep kan ze gedaan hebben om vertrouwen te winnen. Alleen de motoropdracht heb ik geen verklaring voor.

Merel pakt totaal onnodig de hoogste bedragen van iedereen, op momenten dat ze alleen is en niet onder toezicht staat van anderen (tuktuk, lasers).

Ik zie dus genoeg redenen om Sarah als molser te zien dan Merel.

Heeft Merel ook gekke dingen gedaan? Sure, ik schrijf haar dan ook niet af. Maar daar staan wat mij betreft teveel onmolse dingen tegenover die ik niet kan uitleggen als ze de mol is. En dat is de reden dat ik haar een stuk minder verdenk dan Sarah.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 15:20:51 door Lorey »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #118 Gepost op: 27-02-2019, 15:08:37 »
Al die lijstjes geven Merel zeker 750 bij het abseilen? Terwijl Sarah dat binnenhaalt met de juiste code. En prachtig, Sarah scoort eens -1000, maar de week ervoor stond zij nog eerste in de FTM-lijstjes. 1 toevalstreffer kan niet een hele serie doen omslaan....

Bij Sarah had je in die opdracht een gelijkaardig scenario. Het verschil is dat zij geen 30, maar 5 seconden nodig had om uit de kooit te geraken. Hierna volgt ook een typische molbiecht van haar 'het slot ging bij mij direct open, toeval?'.

Dit is mijn punt ook, het kostte Merel maar 1 seconde. RP zat maar te klooien en klooien (of kooien en kooien). Dat kwam in meerdere shots terug. Dan duwt Merel hem zowat weg, laat mij maar ff, en direct was het slot open. Het verschil is dat bij Sarah er geen enkel geluid kwam om het nou eens even rustig aan te doen, geen protest, zoals dat van Merel zo duidelijk te horen was.

En er is echt zoveel.... er wordt dan wel gezegd dat de mol niet in elke opdracht molt, maar ik denk toch van wel. Of zou moeten van wel, laat ik het zo zeggen. En daarom juist is Merel zo'n goede mol voor mij, ze molt echt in elke opdracht, dat geeft een streepje voor.

Ik zie dat echt nergens bij Sarah. Neem nou eens die ziplijn, zij maakte een fout die later door Jamie verbeterd werd, dat DOET een mol toch niet? Merel deed juist andersom, die verbeterde de fout van RP. Zonder Merel en met Sarah waren beide lijnen mislukt en moesten alle schermen gezien worden, zo'n groot verschil zit ook hier weer... zo is het bijna bij elke opdracht, Merel deelt gewoon mokerslagen uit aan Sarah...
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 15:10:42 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #119 Gepost op: 27-02-2019, 15:40:50 »
Ik zie dat echt nergens bij Sarah. Neem nou eens die ziplijn, zij maakte een fout die later door Jamie verbeterd werd, dat DOET een mol toch niet? Merel deed juist andersom, die verbeterde de fout van RP. Zonder Merel en met Sarah waren beide lijnen mislukt en moesten alle schermen gezien worden, zo'n groot verschil zit ook hier weer... zo is het bijna bij elke opdracht, Merel deelt gewoon mokerslagen uit aan Sarah...

Dat doet een mol net wel. Het was niet simpel, dus was het wat vreemd geweest als alles van de eerste keer goed hing. Twee bordjes op het einde omwisselen en dan roepen 'let op de laatste drie' is net wat je als mol wilt. Je kan nog altijd meesturen in de verbetering.