Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 57887 keer)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #120 Gepost op: 27-02-2019, 16:00:59 »
Al die lijstjes geven Merel zeker 750 bij het abseilen? Terwijl Sarah dat binnenhaalt met de juiste code. En prachtig, Sarah scoort eens -1000, maar de week ervoor stond zij nog eerste in de FTM-lijstjes. 1 toevalstreffer kan niet een hele serie doen omslaan....

Heb je er wel eens over nagedacht dat het misschien helemaal geen toevalstreffer was, maar dat Sarah wist waar de -1000 lag? En dat ze het zich dus kon permitteren om de eerste afleveringen wat kleine bedragen te verdienen. En zoals ik al zei, zelfs zonder die -1000 staat Saar onder Merel bij FTM. En die 750 bij voorbaat niet aan Merel toeschrijven is echt onzin m.i., is ook al in het Merel topic toegelicht.

Dit is mijn punt ook, het kostte Merel maar 1 seconde. RP zat maar te klooien en klooien (of kooien en kooien). Dat kwam in meerdere shots terug. Dan duwt Merel hem zowat weg, laat mij maar ff, en direct was het slot open. Het verschil is dat bij Sarah er geen enkel geluid kwam om het nou eens even rustig aan te doen, geen protest, zoals dat van Merel zo duidelijk te horen was.

Sarah zegt duidelijk tegen Robert dat ze moeten wachten tot -750 (tot het einde dus, waardoor de kans op te laat komen groot is), maar hij luisterde niet naar haar. Dat benadrukt ze nog in haar biecht. Doordat ze het slotje supersnel opent wordt maar 150 verdiend. En het idee van Merel om het rustig aan te doen is opzich ook helemaal niet slecht om geld te verdienen, kan dus ook kandidaats zijn.

En er is echt zoveel.... er wordt dan wel gezegd dat de mol niet in elke opdracht molt, maar ik denk toch van wel. Of zou moeten van wel, laat ik het zo zeggen. En daarom juist is Merel zo'n goede mol voor mij, ze molt echt in elke opdracht, dat geeft een streepje voor.

Dit is best wel vaag en subjectief, en niet onderbouwd. Heb je misschien nog argumenten die de andere punten die ik net heb genoemd weerleggen?

« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 16:06:02 door Lorey »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #121 Gepost op: 27-02-2019, 16:20:45 »
Lo kan je ook eens objectief naar enkele opdrachten kijken aub?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #122 Gepost op: 27-02-2019, 18:39:50 »
Dat doe ik altijd, Convans, noem gewoon een voorbeeld waarin ik onzin verkondig? Het klopt toch allemaal als een bus? Hetzelfde voor Lorey, volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen. Wat klopt er niet aan dan? Bijv. Sarah stond toch steeds 1e in de FTM. Jij gelooft werkelijk dat alles de prullenbak in kan vanwege 1 treffer in een bak met enveloppen?
Dat doet een mol net wel. Het was niet simpel, dus was het wat vreemd geweest als alles van de eerste keer goed hing. Twee bordjes op het einde omwisselen en dan roepen 'let op de laatste drie' is net wat je als mol wilt. Je kan nog altijd meesturen in de verbetering.
Nee de crux is altijd weer de molpositie. Die is altijd 100% perfect bij Merel en op zijn minst rommelig bij Sarah. Merel kwam fijn als laatste, hoefde maar twee bordjes om te hangen, en het was klaar. Sarah had gewoon nooit al eerste moeten gaan. Zij beschikte niet over voorkennis, dus had het concept niet hoe perfect mols te handelen. Alweer bewijs dat zij de mol niet is...
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 18:43:59 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #123 Gepost op: 27-02-2019, 18:50:12 »
Dat doe ik altijd, Convans, noem gewoon een voorbeeld waarin ik onzin verkondig?

Jij verkondigt nergens onzin. Je keuze voor beste molacties ooit is alleen wat apart, maar iedereen zijn eigen mening ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #124 Gepost op: 27-02-2019, 19:04:11 »
Ik kan die kooi eindeloos blijven zien hahaha ::rofl::

En ik had Lorey nog nooit gehoord over wat Sarah in een kooi doet... ik bedoel maar.

Dus goed dat je dit respecteert, Belgian Mol... en ik zet Merel echt niet op plek 1 als mol, ik heb George. Deborah en Jan op plekken 1-3, en deze serie is bijna afgelopen dus Merel gaat er niet meer bijkomen maar ze haalt bij mij wel top-10, en de kooi... ja... die mag echt wel in de top-10 aller tijden, en er zijn heel wat meer opdrachten dan mollen ::) ::jaja:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #125 Gepost op: 27-02-2019, 19:14:21 »
Ik heb het gevoel dat je soms enkel naar Merel kijkt en de andere kandidaten gewoon niet meer in overweging neemt. Ik denk als je Sarah of Niels zou verdenken dat je even overtuigd kan overkomen ;)

Je redenering is gebaseerd op aannames, maar er zit wel enige logica in. Alleen het feit dat Sarah op 1 stond bij de FTM-lijstjes voor die -1.000 euro is onzin.


Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #126 Gepost op: 27-02-2019, 19:15:38 »
Dat doe ik altijd, Convans, noem gewoon een voorbeeld waarin ik onzin verkondig? Het klopt toch allemaal als een bus? Hetzelfde voor Lorey, volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen. Wat klopt er niet aan dan? Bijv. Sarah stond toch steeds 1e in de FTM. Jij gelooft werkelijk dat alles de prullenbak in kan vanwege 1 treffer in een bak met enveloppen?

Ik heb je bericht wel gelezen. Je noemt geen tegenargumenten op de dingen die ik noemde in mijn eerdere berichten. Ik zeg ook niet dat je onzin verkondigt, alleen dat het subjectief is en gebaseerd op aannames en theorie. Edit: Zoals Convans ook zegt zit er wel een vorm van logica in, maar het is zeker niet waterdicht.

Merel heeft altijd bovenaan gestaan in FTM. Sarah stond daar ergens onder, ook redelijk hoog.

Je gaat er vanuit dat het toeval is dat Sarah die envelop pakt en dat dat dan ook gelijk de waarheid is. Dat is nergens op gebaseerd en al helemaal geen feit. Het feit blijft dat Sarah -1000 heeft gepakt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 00:14:16 door Lorey »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #127 Gepost op: 27-02-2019, 19:18:27 »
Bijv. Sarah stond toch steeds 1e in de FTM.
In alle FTM schema's op dit forum stond Merel bovenaan en Sarah vlak daaronder, ook al voor ze -1000 euro pakte. Verder ben ik het wel met je eens dat hier -1000 pakken geen sluitend bewijs is dat iemand de mol is, want de kans was ook als kandidaat groot dat je dit pakt (en dan hoeft de mol het niet meer te doen).

Als Merel de mol is, gaan veel van de dingen die je noemt vast een molactie van haar zijn. Maar dat neemt niet weg dat je alles wel lekker subjectief vanuit je tunnel bekijkt ;) De dingen die jij noemt zijn niet 100% zeker zo gegaan, dus het is en blijft geen sluitend bewijs dat Merel de mol is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #128 Gepost op: 27-02-2019, 19:23:31 »
Als Merel de mol is, gaan veel van de dingen die je noemt vast een molactie van haar zijn. Maar dat neemt niet weg dat je alles wel lekker subjectief vanuit je tunnel bekijkt ;) De dingen die jij noemt zijn niet 100% zeker zo gegaan, dus het is en blijft geen sluitend bewijs dat Merel de mol is.

Als ze die 1 seconden bij het abseilen tonen als molactie dan weet ik het ook niet meer.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #129 Gepost op: 27-02-2019, 19:30:26 »
Sarah op de boot in de kooi lukte het niet om Robèrt te overtuigen om naar het eindpunt te gaan naar de 750 euro, maar zij is wel de enige die dit noemt terwijl zij in de boot zit. Merel en RP willen kandidaats langer wachten voor ze terug varen. Anderen kwamen daar pas in de biecht op. Als het wel gelukt was, dan hadden we ongetwijfeld gezien dar Sarah niet op speurzoeken heeft gezeten en altijd de richting kwijt is en net zon schele bever als Niels is en dus toen maar over de finish is gevaren. Van Merel en RP kunnen we zien dat RP de tablet al op stop zet ruim voor dat ze weg varen. Dat was nog molser dan Merel. En die opdracht is de zoveelste die slecht in elkaar zit en eigenlijk mislukt. Jamie en Sinan gaven zelf al aan dat ze het niet goed begrepen hadden.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 19:40:54 door foxhunter »

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #130 Gepost op: 27-02-2019, 21:44:48 »
Ik heb net nog een keer de tuktuk opdracht gekeken, waar komt het idee vandaan dat Merel pas 9 seconden voor tijd binnenkomt? De tijd is niet zichtbaar op het moment dat Merel bij Rik aankomt, pas in de shots daarna met RP en Sarah gaat de tijd lopen vanaf 9 seconden.

Sterker nog, op het moment dat Merel binnen rijdt staat haar karretje schuin achter het rode karretje van Sinan. In het shot wanneer Rik de andere kandidaten meldt dat de tijd om is, staan de tuktuk's van Merel en Sinan keurig achter die van Jamie aan de overkant. Het lijkt me vrij onmogelijk dat ze zo'n lastig bestuurbare tuktuk binnen 9 seconden achteruit gereden heeft en weer recht geparkeerd heeft, én nog uitgestapt is om aan te sluiten bij Jamie en Sinan.

Zeg het maar als ik iets verkeerd zie hier, maar volgens mij was Merel al lang en breed binnen voordat de tijd op was. (zie screenshots hieronder, bovenste is het moment dat Merel binnenkomt, daaronder het moment waarop Rik zegt dat de tijd op is)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 21:49:46 door Lorey »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #131 Gepost op: 27-02-2019, 22:09:16 »
Klopt.. volgens mij was Merel ook al langer binnen. Vanuit mn Mereltunnel volstrekt onverklaarbaar. Eerlijk is eerlijk

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #132 Gepost op: 27-02-2019, 22:26:33 »
Als ze die 1 seconden bij het abseilen tonen als molactie dan weet ik het ook niet meer.
Ik vermoed dat we die hele opdracht ook alleen maar terug gaan zien als Niels de mol blijkt te zijn ;D Sarah en Merel hebben daar gewoon beide niet gemold.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #133 Gepost op: 27-02-2019, 22:29:28 »
Wees blij dat er nog enigzins sprake is van een duel. In de jaren met Klaas en Thomas hadden we die luxe niet. Nu kunnen we nog anderhalve week langer alle acties tegenover elkaar gaan vergelijken.

Hopelijk komen we zaterdag nog extra informatie te weten!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #134 Gepost op: 27-02-2019, 22:45:00 »
Ik vermoed dat we die hele opdracht ook alleen maar terug gaan zien als Niels de mol blijkt te zijn ;D Sarah en Merel hebben daar gewoon beide niet gemold.

Sarah is twee keer niet binnengekomen. En dat beeld dat ze met de benen over elkaar heel relaxed de kaart zit te lezen bij de kerk. En de tweede ronde net te laat binnen (zo wordt het ons in ieder geval getoond). Dan heeft Sarah wel degelijk gemold.
Dat het niet om aan te gluren is, dat ben ik met je eens.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 22:47:17 door foxhunter »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #135 Gepost op: 27-02-2019, 23:50:11 »
Ik zie dat echt nergens bij Sarah. Neem nou eens die ziplijn, zij maakte een fout die later door Jamie verbeterd werd, dat DOET een mol toch niet? Merel deed juist andersom, die verbeterde de fout van RP. Zonder Merel en met Sarah waren beide lijnen mislukt en moesten alle schermen gezien worden, zo'n groot verschil zit ook hier weer... zo is het bijna bij elke opdracht, Merel deelt gewoon mokerslagen uit aan Sarah...
Waarom niet? Er viel geen geld te verdienen of te verliezen bij die opdracht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #136 Gepost op: 28-02-2019, 00:45:39 »
Waarom niet? Er viel geen geld te verdienen of te verliezen bij die opdracht.

Juist daarom. De mol maakt mooie sier door het goed te doen en het was natuurlijk een mooi moment om de euforie na die opdracht te zien.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #137 Gepost op: 28-02-2019, 07:36:53 »
Voor de tuk tuk opdracht werd Merel door iedereen verdacht Ze was mol 1 of mol 2. Ze moest vertrouwen kweken.

 Ik weet zeker dat Sarah de mol is.  Sarah en merel hebben het goed gedaan. Merel als nep mol en Sarah als mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #138 Gepost op: 28-02-2019, 11:40:27 »
Ik weet het niet, zou een mol zo obvious mollen tegenover 1 persoon zoals Sarah deed bij de 'lingo'-opdracht?

Het enige dat mij bij Sarah wel als heel verdacht bij blijft is dat ze haar naambordje pakte in de laseropdracht. Heeft iemand een verklaring waarom ze dat als kandidaat zou doen?
Wat mij bij Merel als mol de doorslag geeft is dat ze op het laatst van het goede balkon naar het verkeerde liep.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 11:44:31 door Run »

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #139 Gepost op: 28-02-2019, 11:54:58 »
Ik weet het niet, zou een mol zo obvious mollen tegenover 1 persoon zoals Sarah deed bij de 'lingo'-opdracht?

Onder het mom van “ik ben superdyslectisch” dacht ze er misschien wel mee weg te kunnen komen. Voor rest van de kandidaten was ze iig niet meer verdacht dan eerst, maar ik denk dat Merel daar wellicht doorheen heeft geprikt. Die noemde haar wel als verdachte.

Het enige dat mij bij Sarah wel als heel verdacht bijblijft is dat ze haar naambordje pakte in de laseropdracht. Heeft iemand een verklaring waarom ze dat als kandidaat zou doen?

Misschien had ze opdracht verkeerd begrepen. Dat zou wel -sorry- een beetje dom zijn, aangezien het geld er zichtbaar onder lag en ze ook gezien heeft dat andere kandidaten geld meenamen. Best wel vreemd eigenlijk inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 11:59:13 door Lorey »