Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 57912 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #140 Gepost op: 28-02-2019, 12:24:13 »

Misschien had ze opdracht verkeerd begrepen. Dat zou wel -sorry- een beetje dom zijn, aangezien het geld er zichtbaar onder lag en ze ook gezien heeft dat andere kandidaten geld meenamen. Best wel vreemd eigenlijk inderdaad.
Of een black-out.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #141 Gepost op: 28-02-2019, 12:29:43 »
Opmerking van Dijorro vind ik wel goed: zo'n fout als Merel maakte, dat zou een kandidaat nooit doen. Op die manier kun je ook zien hoe Merel in het spel staat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #142 Gepost op: 28-02-2019, 12:57:48 »
Opmerking van Dijorro vind ik wel goed
Heb je het nu over iemand op widm.nl?

Ik moest de naam googelen. Welke opmerking was dat?


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #143 Gepost op: 28-02-2019, 13:07:22 »
Heb je het nu over iemand op widm.nl?

Ik moest de naam googelen. Welke opmerking was dat?
"zo'n fout als Merel maakte, dat zou een kandidaat nooit doen."  Een kandidaat zou hier veel scherper in het spel zitten. Bij het bordenspel "Ten val brengen".

Bij de bananenplantage had Merel de ideale molpositie, een station waar bij het begin 5 trossen oranje lagen. Oranje lintje eraf geel lintje eraan en op transport zetten als gele tros en er is weer 500 euro weg.



Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #144 Gepost op: 28-02-2019, 15:46:15 »
"zo'n fout als Merel maakte, dat zou een kandidaat nooit doen."  Een kandidaat zou hier veel scherper in het spel zitten. Bij het bordenspel "Ten val brengen".
Oh, dat. Ja, dat zou kunnen. Omdat Merel deze "fout" bevestigt in de biecht is het veel eerder mols dan nepmols

vind het wel een hele gore mol actie, eigenlijk. Zie hier dus liever een kandidaatse actie in. Gespeeld was het sowieso, maar ja, die biecht he.



Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #145 Gepost op: 28-02-2019, 18:01:49 »
Verhuisd vanuit het Merel topic, met nog iets toegevoegd over de tuk-tuk opdracht. (zie EDIT).

Wat betreft die abseil-opdracht heeft Sarah toch iets meer bijgedragen. Dat ze vol enthousiasme niet alleen haar eigen koker maar ook die van Sinan had gevonden is een onmolse actie. Dat Merel haar koker ook heeft gevonden is niet mols, maar wel molser dan Sarah d'r actie omdat ze maar één koker vond. Dus als je zegt Merel is niet de Mol want abseil-opdracht, dan moet je zeker hetzelfde zeggen voor Sarah.
En Niels m.i. ook onmols in deze opdracht, daar ging het toevallig net over in het Niels topic. Dat had nog een uitweg uit het dilemma kunnen zijn, maar die deur staat maar (voor mij althans) op een heel klein kiertje. Ik ben het met je eens dat Merel hier als molste uit de bus komt.

Dan ook meteen maar melden (ik liep een beetje achter, moest bijlezen) dat ik het voor mij nog onbekende argument dat Sarah in Op Treden bij de stemming de doorslag had kunnen geven voor de 30 minuten te gaan maar dit naliet, erg sterk vind. Dat gaat niet om kleine beetjes, maar om grote bedragen. Ik kan me herinneren dat het merendeel van het forum (ik ook) er destijds over eens was dat de mol hier waarschijnlijk voor 30 minuten zou gaan, en pas bij 45 minuten zijn best zou gaan doen. Sarah stemde meteen al voor de 45 minuten, gaf die daarmee een meerderheid, en lijkt dus geen moment erop uit te zijn geweest de opdracht te doen mislukken. Datzelfde meende ik ook al bij de bananentrossen te zien. En nu bij de drone opdracht vond ik Merel ook weer duidelijk molser bezig dan Sarah.
Het meest tegen Merel pleiten vond ik de opmerkingen dat ze zich tot 3x of 4x toe onnodig in de schijnwerper heeft geplaatst. Zoals bij Serenade, toen ze van het juiste naar een verkeerd balkon overstak. Maar dat kan allicht worden verklaard door warrigheid, al dan niet uitvergroot en gespeeld. Ook tegen haar: alle vogels die voorbij komen. Noem het een hint-trauma na vorig jaar. :) En we zijn ook deze week bij Sinan weer even met de werkelijkheid van hints geconfronteerd. En last but not least: dat ze bij Uit Stralen geld zou hebben verduisterd, maar Evi toch gewoon met 225 euro binnen kwam. Had die ook niet nog 100 euro laten liggen? Dan zou Merel bij haar paaltje dus maar zo'n 25 euro hebben gepakt. ??? EDIT: Ook weet ik niet zo goed wat ik moet vinden van de ontdekking dat ze bij de tuk-tuk opdracht waarschijnlijk eerder bij Rik moet zijn gearriveerd dan de montage suggereert. Wat maken Merel-verdenkers hiervan?

Ik neig al met al toch naar Merel. Het wordt bij mij geen 20-0 zoals bij Lo, maar toch een overwinning. Het is wel een boeiend duel, dus geen gelopen race gelukkig. Heb Sarah nooit als mol gezien, maar ik zie nu soms wel heel mooie pleidooien voorbij komen! ::ok:: Al hoop ik eigenlijk stiekem heel erg dat Niels ons gaat verrassen (net zoals ik dat bij Sinan hoopte). Maar dat is met een gevoel van tegen beter weten in.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #146 Gepost op: 28-02-2019, 18:11:28 »
Merel en Sarah zijn even mols bij het abseilen.

Ik ben niet overtuigd dat Merel de mol is, maar het zou me niet verbazen.
Ik ben ook niet overtuigd dat Sarah de mol is, maar ook dat zou me niet verbazen.
Niels als mol zou me wel echt verbazen. Misschien zou dat juist de leukste uitkomst zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #147 Gepost op: 28-02-2019, 18:24:57 »
vind het wel een hele gore mol actie, eigenlijk. Zie hier dus liever een kandidaatse actie in. Gespeeld was het sowieso, maar ja, die biecht he.

Eens. Ik denk dat het of een slimme kandidatenzet is, of een oprechte fout. Dit kan als mol of kandidaat, al lijkt kandidaat mij logischer door de spanning en het vele vooruit rekenen. Een mol hoeft alleen maar die pinnen eruit te halen, met veel minder spanning en hoeft niet echt te rekenen. Dat je het dan voor elkaar krijgt om juist die ene pin eruit te halen. Like, you had one job. ::rofl:: Ik kan me dat niet voorstellen. Maar dat is allemaal erg subjectief natuurlijk, heeft niet zoveel zin om daarover te discussiëren waarschijnlijk.

Ik zou het in ieder geval een hele flauwe ''molactie'' vinden als het bewust was,  en ik snap ook echt niet wat een mol ermee opschiet. Al helemaal omdat Niels hoogstwaarschijnlijk wel Merel verdenkt. En als dat dat niet zo is, dan is de kans groot dat hij haar nu wel verdenkt, na deze rare actie. Plus hij denkt zeker te weten dat het niet Sarah is. Dan staat ze dus alsnog met 2 mensen in de finale die haar verdenken. Iemand die daar misschien een logische verklaring voor kan geven?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #148 Gepost op: 28-02-2019, 18:36:00 »

Dan ook meteen maar melden (ik liep een beetje achter, moest bijlezen) dat ik het voor mij nog onbekende argument dat Sarah in Op Treden bij de stemming de doorslag had kunnen geven voor de 30 minuten te gaan maar dit naliet, erg sterk vind. Dat gaat niet om kleine beetjes, maar om grote bedragen. Ik kan me herinneren dat het merendeel van het forum (ik ook) er destijds over eens was dat de mol hier waarschijnlijk voor 30 minuten zou gaan, en pas bij 45 minuten zijn best zou gaan doen. Sarah stemde meteen al voor de 45 minuten, gaf die daarmee een meerderheid, en lijkt dus geen moment erop uit te zijn geweest de opdracht te doen mislukken. Datzelfde meende ik ook al bij de bananentrossen te zien. En nu bij de drone opdracht vond ik Merel ook weer duidelijk molser bezig dan Sarah.


Door niet mee te stemmen speelt ze meteen 1000 euro uit de pot, nog voordat de opdracht begonnen is. Door deze goed te doen kan ze vertrouwen winnen en een gevoel van onderschatting creëeren. Hierdoor kiest de groep wellicht later om geen molboekjes te gebruiken bij de Serenade en heeft ze bovendien een portie vertrouwen gewonnen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #149 Gepost op: 28-02-2019, 18:53:05 »
Toch grappig hoe sommigen Sarah afschrijven door de opdracht ‘op treden’, terwijl ik daar net volledig in de tunnel ga. Die opdracht overtuigt me net om haar als mol te zien  :-X

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #150 Gepost op: 28-02-2019, 18:59:05 »
Toch grappig hoe sommigen Sarah afschrijven door de opdracht ‘op treden’, terwijl ik daar net volledig in de tunnel ga. Die opdracht overtuigt me net om haar als mol te zien  :-X

Zou je dit misschien toe kunnen lichten? :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #151 Gepost op: 28-02-2019, 19:00:45 »
Merel heeft altijd bovenaan gestaan in FTM. Sarah stond daar ergens onder, ook redelijk hoog.
Ik heb het ook bijgehouden maar het was echt precies andersom. Sarah stond 1e. Daarachter, inderdaad weliswaar met een niet erg groot verschil, stond Merel 2e op die lijstjes.

Ik heb het geheel altijd met veel korrels zout genomen omdat de verschillen dermate klein waren. Sarah bewees dat door van nr 1 positie naar nr laatst te duikelen door 1 enkele 'toevalstreffer'. Dat bewijst op zich al dat de lijstjes nergens op slaan.

Ik heb alleen maar meer waardering als Merel kan pochen met een 250 euro terwijl ze bwvspr. 2500 uit de pot gestolen heeft in diezelfde opdracht. Je bent EN de held EN de perfecte mol, wat wil je nog meer?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #152 Gepost op: 28-02-2019, 19:10:43 »
Zou je dit misschien toe kunnen lichten? :)

Ja hoor, het is wel behoorlijk subjectief.

Deze opdracht komt in aflevering 3, bijna alle kandidaten zijn dus nog aanwezig. Wat mij betreft het moment waarop kandidaten zich gaan focussen op 2 of minder kandidaten. Dus een ideaal moment voor de mol om even vertrouwen te winnen, maar waar er toch even 1.000 euro niet verdiend wordt.

In mijn opzicht was deze opdracht altijd makkelijk haalbaar, zelfs in 30 minuten had je maar 1 iemand nodig die een eureka momentje had en je haalde de opdracht makkelijk. Dus met 9 kandidaten was de kans heel erg groot dat deze 'puzzel' opgelost ging geraken. Als mol is het dus veel te riskant om voor 30 minuten te gaan kiezen, slaagt de opdracht heb je zomaar eventjes 2.500 euro verdiend samen met de groep. Kan je dan niet de harde mol spelen en er toch op gokken zou je dan denken? Maar in een groepsopdracht met 9 kandidaten zou het toch wel heel erg opvallen als je al voor 30 minuten gestemd hebt en dan nog eens de boel loopt te vertragen? Dan haal je meteen alle verdenkingen op jou en wie weet slaagt de opdracht toch nog.

Wat mij betreft is hier de beste keuze voor 45 minuten gaan (1.000 euro minder verdiend) en dan ook heel erg je best gaan doen. Want deze opdracht was niet de moeilijkste dit seizoen. Dan slaagt de opdracht makkelijk en heb je veel vertrouwen gewonnen doordat je heel deze opdracht gewoon naar je hand zet. Vanaf dit moment wordt Sarah ook helemaal vertrouwd door de rest van de groep, terwijl ze toch ook heel wat steken heeft laten vallen met haar naïeve karakter in vele andere opdrachten.

Een derde punt die ik opvallend vind: Sarah kan plots helder nadenken en gericht beslissingen nemen. Zeer opvallend aangezien ze de rest van de serie gewoon nergens goed in is. Waarom kan ze het nu plots wel? Waarom doet ze dit bij andere opdrachten helemaal niet? Juist ja, hier zet ze alle kandidaten op het verkeerde been en speelt ze toch nog 1.000 euro uit de pot. Wat wil de mol nog meer? Ik vind dit een geniaal moment als ze de mol blijkt te zijn.

Hopelijk heb ik mijn gedachtengang wat duidelijk kunnen uitleggen? Ik weet ook wel dat er hier velen zeggen: maar deze opdracht lukte bijna niet in 30 minuten dus was het slim om voor 45 minuten te kiezen.. Ja er werd in mijn ogen heel wat getreuzeld en toch waren er nog 4 minuten over. Sarah de mol ontmaskerd in een opdracht waar 1.500 euro verdiend is  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 19:17:39 door Convans »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #153 Gepost op: 28-02-2019, 19:12:40 »
Door niet mee te stemmen speelt ze meteen 1000 euro uit de pot, nog voordat de opdracht begonnen is. Door deze goed te doen kan ze vertrouwen winnen en een gevoel van onderschatting creëeren. Hierdoor kiest de groep wellicht later om geen molboekjes te gebruiken bij de Serenade en heeft ze bovendien een portie vertrouwen gewonnen.

Plus dat de opdracht haalbaar was binnen 30 minuten en dat weet de mol ook.

De mol had dan alleen nog maar kunnen vertragen terwijl er nog  9 kandidaten in het spel waren dus grote kans dat een slimmerik de puzzel van de palen wel zou ontdekken. Waarom opvallen als mol in aflevering 3 als je al 1000 uit de pot kunt spelen door gewoon goed je best te doen?

Edit: Wat Convans zegt dus.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 19:15:51 door Moedermol »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #154 Gepost op: 28-02-2019, 19:13:43 »
Ik heb het ook bijgehouden maar het was echt precies andersom. Sarah stond 1e. Daarachter, inderdaad weliswaar met een niet erg groot verschil, stond Merel 2e op die lijstjes.
Als je zelf ook een schema hebt, staat het je natuurlijk vrij dat te delen in het FTM topic. In alle andere lijstjes daar staat Merel in ieder geval bovenaan.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #155 Gepost op: 28-02-2019, 19:17:16 »
Is dus echt niet zo Starlight, kijk maar eens terug. Ik kijk gewoon naar de lijstjes van anderen, die van mij geeft een miljard voorsprong voor Merel dus laten we maar buiten beschouwing ;D ;D

En Op Treden, dat ging in 26 minuten... Merel deed in 45 minuten geen verwoede pogingen tot mollen, maar als het echt 30 was geweest dan was 4 al genoeg... het is een wereld van verschil. De voornaamste molactie lag wat mij betreft dan inderdaad ook gewoon net voorafgaande, dit beslismoment. Het feit dat er RUIM binnen de tijd gefinisht werd bewijst al dat het te makkelijk was, en dat bijv. die paal in het gras door een nepmol geworpen is (bijna zeker Niels).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #156 Gepost op: 28-02-2019, 19:18:33 »
Is dus echt niet zo Starlight, kijk maar eens terug. Ik kijk gewoon naar de lijstjes van anderen, die van mij geeft een miljard voorsprong voor Merel dus laten we maar buiten beschouwing ;D ;D

En Op Treden, dat ging in 26 minuten... Merel deed in 45 minuten geen verwoede pogingen tot mollen, maar als het echt 30 was geweest dan was 4 al genoeg... het is een wereld van verschil. De voornaamste molactie lag wat mij betreft dan inderdaad ook gewoon net voorafgaande, dit beslismoment. Het feit dat er RUIM binnen de tijd gefinisht werd bewijst al dat het te makkelijk was, en dat bijv. die paal in het gras door een nepmol geworpen is (bijna zeker Niels).

Lo echt man, hoelang ga jij nog dat FTM argument gebruiken?  ::rofl::
Toon mij die lijstjes eens, al 5 mensen hebben je erop gewezen dat dit niet klopt en je blijft gewoon volharden..

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #157 Gepost op: 28-02-2019, 19:23:13 »
Ik heb alleen maar meer waardering als Merel kan pochen met een 250 euro terwijl ze bwvspr. 2500 uit de pot gestolen heeft in diezelfde opdracht. Je bent EN de held EN de perfecte mol, wat wil je nog meer?

Oh jahoor, nu heeft Merel opeens weer geld gestolen bij de tuktuks.  ::rofl:: Op deze manier kan je alles rechtpraten. En Sarah heeft geld gestolen bij de motoren, nou goed? Sorry, maar dit gaat natuurlijk nergens over als je alleen maar met dit soort dingen komt en met geen enkel sluitend argument. Je zou misschien ook gewoon toe kunnen geven dat het op z'n minst onmols is wat Merel doet bij de tuktuks.  ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #158 Gepost op: 28-02-2019, 19:26:37 »
5 mensen? Alleen jij en Starlight, maar kijk gewoon eens neutraal na... Sarah stond almaar eerste. Al geven we allemaal toe dat het weinig scheelde, binnen de 100 euro. Dus we praten verder nergens over, aangezien blijkbaar het grote molduel tussen deze twee grote geldwinnaars gaat.......... m.a.w.: de (bijna) FTM winnaar is sowieso de mol..... RP die altijd onderaan stond is ERUIT.... die verdenkers hadden tenminste nog een verhaal maar jij niet, vertel gewoon eens, hoe kan dat dan, leg dat eens uit als Sarah liefhebber? Dat zie ik je nergens doen. Ik doe dat wel als Merelverdenker...

ps
ook Lorey komt... 250 was bij de Lasers he... lees ff goed.... tuktuks, ander verhaal, en was 200....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #159 Gepost op: 28-02-2019, 19:29:42 »
5 mensen? Alleen jij en Starlight, maar kijk gewoon eens neutraal na... Sarah stond almaar eerste. Al geven we allemaal toe dat het weinig scheelde, binnen de 100 euro. Dus we praten verder nergens over, aangezien blijkbaar het grote molduel tussen deze twee grote geldwinnaars gaat.......... m.a.w.: de (bijna) FTM winnaar is sowieso de mol..... RP die altijd onderaan stond is ERUIT.... die verdenkers hadden tenminste nog een verhaal maar jij niet, vertel gewoon eens, hoe kan dat dan, leg dat eens uit als Sarah liefhebber? Dat zie ik je nergens doen. Ik doe dat wel als Merelverdenker...

Enkele dagen geleden werd hier al eens op gewezen door sommigen in een ander topic, maar toon mij gewoon de lijstjes waar ze op 1 stond al was het maar met enkele euro's. Want ik heb ze echt niet gevonden...

Ik moet niet al het geld dat Sarah in de pot heeft gebracht uitleggen, want een mol kan zeker eens geld verdienen, maar goed:
- Wachtkamer: helemaal ingepakt door Jaimie
- Op treden: zie hierboven
- Abseilen: maar met 2 personen, moeilijk mollen (zelfde geldt hier voor Merel)

Dit zijn de 3 belangrijkste opdrachten denk ik?